Onko nyt teinitytöillä joku muotivillitys olla bi- tai homoseksuali? 13v tytön luokkakaveriesta joka 2 tyttö on ei-hetero.
Kommentit (62)
En usko, että monikaan oikeasti lesbo tai bi vielä tuossa iässä tiedostaa asiaa.
Kyllä useimmiten kolmetoistavuotiaana alkaa jo kiinnostaa, mitä se seksikin mahtaa olla. Ei siinä minusta ole mitään pahaa, että miettii, kunhan jättää vahingolliset kokeilut tuossa iässä tekemättä.
väärin ja syntiä Raamatun mukaan.....
Kun minä olin nuori, valistettiin, että nuorena on ihan normaalia ihastua saman sukupuolenkin edustajaan ja sitten se menee ohi. Siinä sitten yksi jos toinen homoseksuaali odotteli, koska mahdollisesti menisi ohi ja biseksuaalit saivat itsensä lopulta uskomaan, että nyt meni ohi (kunnes sitten 30 kymppisenä huomaavat taas ihastuvansa samaankin sukupuoleen.) Eivät ole minunkaan biseksuaaliset taipumukseni muuten noiden vakuuttelujen mukaan hävinneett, ennemminkin vahvistuneet, koska teininä olin enemmän heterouteen kallellani kuin aikuisena.
voi oikeasti olla aika hämillään jo tuossa iässä, aikaisemminkin, kun ei vaan tajua miksi pitäisi olla ihastunut siihen vastakkaista sukupuolta olevan naapuriin tyttöön/poikaan kun ei yhtään tunnu siltä. Siis kun lapsille hoetaan vauvasta asti näitä " Kyllä taitaa meidän Maija olla ihastunut tuohon naapurin Mikkoon hehhehehehehe" , se Maija saattaa oikeasti ahdistua siitä, miksi se naapurin Liisa tuntuukin jännemmältä ja kivemmalta. SiksiKIN on ihan hyvä ja suotavaa, että jo lapset tietävät homoseksuaalisuudesta sen saman minkä heteroseksuaalisuudestakin.
Vierailija:
nyt sitten lupa nimetä joksikin. Mä muistan miten tuossa iässä jossain kesämökillä kaikki mun kaverit painu kammareihin pareittain ja oli sit aamulla ihan nolona.
Ymmärrän kyllä n. 5-7 vuotiaiden " kotileikit" mutta että 13 vuotiaina..
ksen takia olisi pitänyt kiinnostua pojista. Kyllä oli ristiriitaista aikaa tuo nuoruus.
Tietenkään en hahmottanut sitä sillä tavalla ihastumiseksi, kuin mitä nyt sen käsitän. Ensimmäinen tyttöystävä minulla oli 14-vuotiaana. Oli hämmentävää, kyllä. Meillä maalaiskouluissa ei homoseksuaalisuudesta puhutu kyllä yhtään mitään.
on ihastumista ja ihastumista. On platonista ihastumista ja seksuaalista ihastumista. Olen satavarmasti 100 % hetero, mutta silti voin " ihastua" toisen naiseen. Pitää häntä viehättävänä ja puoleensavetävänä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa.
Kamalaa tehdä lapsia tällaiseen maailmaan...
... niitä vaihtoehtojahan sitä julkinen sanan tarjoaa.
Harmi ettei vielä mistään saa päänturvotuspulveria, että vois näyttää vähä enemmän brätsnukelta.
Tuomitse kaikki heteroudesta poikkeava ja älä yritäkään ymmärtää mitään muuta kuin mitä minä sinulle opetan ja edustan..
vielä sen enempää tyttöihin kuin poikiinkaan seksimielessä.
Ajatellahan jokainen voi ja pitääkin mitä haluaa, mutta kyllä tekojen aika on vasta myöhemmin, kun käsitys vastuusta ja toisista huolehtimisesta on ehtinyt vähän kypsempään kehitysvaiheeseen..
Ei se see lapsesta homoa, jos hän on kaukoihastunut johonkin. Ei kaikkea tarvitse kokeilla käytännössä.
Seksi ei vielä 13-vuotiaalle kuulu, mutta ihastuminen tuossa iässä on ihan tervettä ja harmitonta.
eikö elämässä ole mitään totuutta?
onko kaikki asiat vain ihmisen omaa valintaa?
On eri asia, tiedänkö juuri minä sen totuuden. Mutta näitä filosofisia kysymyksiä minä mietin useinkin. Kun nykyään kaikki tuntuu olevan niin suhteellista.
Mutta mitä nämä asiat olisivat pilkuntarkkaan ottaen, niin vaikeaksi menee.
Uskonnot tarjoavat vastauksia ja suuntaviivoja, niin luonnontieteetkin. Ihmiset eivät ole niin vapaita valitsemaan, kuin uskovat. Kummallista on vastuun puute. Sitä minä ihmettelen.
Sitä ennen oli vain niitä ihastumisia ja jos se johonkin silloin johti, niin pieneen pussailuun.
Yläasteelle mentäessä alkoi sitten liikkua mielessä seksi ja sitä harrastettiin netissä/chateissa. Siis mielikuvitusta vain, ei edes mitään itsetyydytystä. Mutta kyllä siinä jokainen varmasti tiedosti kumpi kiihottaa omaa mieltä enemmän, ajatus omasta vai vastakkaisesta sukupuolesta.
Eräs luokkakaverini silloin jo tiedosti olevansa lesbo ja pojat häntä siitä kiusasi. Kuitenkin tuohon aikaan kiisti kaiken. Myöhemmin on sitten " tullut ulos kaapista" ja varmasti varsin onnellinen.
Ja kyllä nyt kun miettii, niin tästä ystävästäni näki jo selvästi ala-asteellakin mikä häntä eniten kiinnosti, vaikka siihen aikaa oli hänellä kova tarve myöskin itselleen todistella niiden poikien kiinnostavan ja " seurustelikin" monen pojan kanssa.
Vierailija:
Tuomitse kaikki heteroudesta poikkeava ja älä yritäkään ymmärtää mitään muuta kuin mitä minä sinulle opetan ja edustan..
Lapsi saa tehdä ihan mitä haluaa. Hän on itse kantamaan vastuun teoistaan. Eli annetaan lasten elää kuin pellossa!
etenkin naisia, jotka oikein mainostavat olevansa biseksuaaleja, koska se on muka erikoista ja saattaa herättää miesten kiinnostuksen.
Uskon, että monella teinillä on kyse on ihan vaan siitä, että se kuulostaa hienolta ja tekee ehkä vaikutuksen johonkin. Toisaalta taas halutaan vaan herättää huomiota tuolla tavoin, ja se on kyllä säälittävää.
Myös masennus on joillakin teineillä nyt muotia. Toki nuorilla on oikeastikin masennusta, mutta on niitäkin, jotka ovat muka-masentuneita tai eivät tiedä, mitä on olla oikeasti masentunut. Ihan normaalia murrosikää ja kouluväsymystä saatetaan pitää masennuksena.