Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutismyyjille yksi kysymys. Miten se voikin olla niin vaikeaa laittaa ilmoitukseen maininta, että haluaa maksun HETI.

Vierailija
08.04.2008 |

Jos tuota ei ole maininnut, niin turha kitistä hitaasta maksusta tai yhteydenotosta! Kaikki eivät tarkista mailejaan joka päivä!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huutajasta ei silloinkaan kuulu mitään, niin annan negan.

Vierailija
22/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On täysin mahdollista odottaa kärsivällisesti viikko tai kaksikin, ja silti mieluummin haluta maksunsa nopeasti kuin hitaasti. Kuinka moni myyjä on sitä mieltä, että hidas maksaja on parempi kuin nopea maksaja? Ei kukaan. Miten se muka voisi olla myyjän etu että asiat pitkittyy ja mutkistuu ja ostajaa saa hätyytellä useaan otteeseen ja sitten miettiä että perunko kaupan ja laitan negaa vai aikookohan tämä loppujen lopuksi kuitenkin maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On täysin mahdollista odottaa kärsivällisesti viikko tai kaksikin, ja silti mieluummin haluta maksunsa nopeasti kuin hitaasti. Kuinka moni myyjä on sitä mieltä, että hidas maksaja on parempi kuin nopea maksaja? Ei kukaan. Miten se muka voisi olla myyjän etu että asiat pitkittyy ja mutkistuu ja ostajaa saa hätyytellä useaan otteeseen ja sitten miettiä että perunko kaupan ja laitan negaa vai aikookohan tämä loppujen lopuksi kuitenkin maksaa?

Myyjiä on kuule monenlaisia, kaikki eivät todellakaan ole sellaisia hoppuaatuja vaan joille tuo viikon odotus ei tunnu miltään!

Vierailija
24/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myyjiä on kuule monenlaisia, kaikki eivät todellakaan ole sellaisia hoppuaatuja vaan joille tuo viikon odotus ei tunnu miltään!

Vierailija
25/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nopeasti on silti parempi kuin hitaasti.

Vierailija
26/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet just noita tyyppejä, jotka olettaa kaikkien muiden olevan samanlaisia ihmisiä kuin itsekkin on eikä tajua, että ihmisiä on erilaisia!

Vierailija
27/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pääasia, että jollekin on niistä vielä iloa eikä joudun UFFn laatikosta lajittelun kautta kaatopaikalle.

Vierailija
28/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis parempi, että ostaja ei maksa kuin että ostaja maksaa? Se on mielestäsi perin juurin ikävä asia, että maksut ovat tähän asti aina tulleet tilille, koska et halua rahojasi?

Miksi et sitten laita ilmoitukseesi viestiä, että huutakaa mitä haluatte, korkeimman huudon laittanut saa tuotteen, mutta ei tarvitse maksaa.

Jos et näin tee, oletan, että kuitenkin haluat rahasi.

Vierailija
29/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko siis parempi, että ostaja ei maksa kuin että ostaja maksaa? Se on mielestäsi perin juurin ikävä asia, että maksut ovat tähän asti aina tulleet tilille, koska et halua rahojasi?

Miksi et sitten laita ilmoitukseesi viestiä, että huutakaa mitä haluatte, korkeimman huudon laittanut saa tuotteen, mutta ei tarvitse maksaa.

Jos et näin tee, oletan, että kuitenkin haluat rahasi.

Vierailija
30/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee sinun viestistäsi riidanhaluisen.

Vierailija
31/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä se ei muuta, että viestisi oli erittäin riidanhaluinen.

Vierailija
32/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en kyllä tajua, että miten joidenkin mielestä viikko voi olla liian pitkä aika odottaa rahoja. Ellei sitten ole persaukinen ja tarvitsee ne pari euroa ruokaan. Ja miksi sitten säännötkin käskevät myyjää odottamaan viikon?

Vierailija
33/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkeä on ensin huutaa jotain tuotetta ja sitten tahallaan (?) pantata maksua viikon verran? Eikö olisi kaikille helpompaa maksaa saman tien? Myyjä pääsisi eroon tavarasta heti ja ostajakin saisi tavaran nopeammin. Ei mahdu mun järkeen tuo maksun viivästyttäminen..... Mutta kiusa kai se on pienikin kiusa.

Vierailija
34/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odotan kyllä maksua vaikka miten kauan- mutta en oikeasti ymmärrä miksei vaivauduta maksamaan heti myyjän tilitietojen saavuttua. Minullakin oli myynnissä useampia kohteita yhtäaikaa, osasta maksu saapui heti tai parin pankkipäivän kuluttua, muut sitten vähän miten sattuu, vaikka oli sama pankkikin. Kaikki kohteeni sulkeutuivat samaan aikaan, mutta postissa juoksin peräti neljä kertaa reilun viikon sisällä, kun tiedän että ostajat kuitenkin odottavat postitusta heti maksun saavuttua.

Eniten harmitti kun viimeinen maksu kahden euron potkareista saapui reilun viikon kuluttua ja vieläpä samasta pankista, samana päivänä kun olin juuri vienyt yhden erän postiin. Tämän takia ei ihan heti huvita laittaa ainakaan muutamaa kohdetta enempää kerralla myyntiin. :-(

Vierailija
35/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei siinä välttämättä ole kyse kenenkään persaukisuudesta vaan siitä, että haluaa saada ne turhat kamat pois omista nurkista mahdollisimman äkkiä. Ja minä en ainakaan uskalla postittaa kenellekään mitään ennen kuin suoritus näkyy tililläni.

Vierailija
36/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksissani lukee maksuaikaa 7vrk ja ilmoitus maksamisesta sähköpostilla. Se nopeuttaa tuotteiden postittamista, kun tiedän suurinpiiretin milloin maksu tulee. En myyjänä ala päivittäin selailemaan nettipankkiani, onkohan joku maksanut vai ei.

Vierailija
37/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on sopinut kaikille ostajille tähän mennessä, kuuden vuoden ajan. Itsekin laitan meiliä myyjälle, että maksu lähti siitä ja siitä pankista.

Vierailija
38/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellyttäen et ostaja ottaa nopeasti yhteyttä ja ilmoittaa milloin aikoo maksaa. Yhteydenoton ei tarvitse tapahtua samana päivänä mutta muutaman päivän sisällä. Jos ostajalla on paljon positiivisia palautteita tai on tuttu niin ei ole niin tarkkaa. Yleensä odotan reilun viikon ja sit laitan kyselyn josko tuote kiinnostaa jos en saa tähän mitään vastausta laitan tuotteen uudelleen huutoon ja negan. Juuri kävi näin et huutaja ei ottanut yhteyttä eikä maksanut 3 viikkoon, laitoin negan ja uudestaan huutoon. Ostaja maksoi ja ilmoitti maksusta, laitoin viestin et tuote on jo myyty ja nyt en ole voinut palauttaa rahoja kun ostaja ei laita tilitietoja.

Vierailija
39/39 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis itse saisin valita niin " heti" kiitos, mutta kun tuo huutis ei ole minulle mikään rahantienauspaikka, vaan ihan " harrastus" , niin samapa tuo milloin kukin maksaa...Tosin kivahan se olisi kun pääsisi tavarasta/vaatteista eroon sitten samantien! Niitä kun myyn huutiksessa juuri siksi, että saisin itse ne pois omista nurkistani turhaa tilaa viemästä!!

Nytkin minulla on täällä pussillinen vaatteita, jotka joku huusi viime syksynä (tais olla elokuuta) . Jossain välissä tuo huutaja sitten jopa maksoi huutonsa, mutta sanoi että hän käy hakemassa vaatteet eli ei postitusta...No nyt tuosta on jo reilut puoli vuotta eikä noita vaatteita ole vieläkään haettu!:/ En enää edes muista huutajan nimeä, eikäpä noita kohteita tietenkään edes omilta sivuiltani enää löydy! Mietinkin tässä juuri että mitä noille vaatteille teen? Minunhan ne eivät periaatteessa ole, sillä ne ovat todellakin maksettuja, MUTTA mihin ne laitan? Tai kuinka kauan olen velvollinen siitä säilyttelemään? Vaatteet ovat lastenvaatteita ja pieniä kooltaan eli en usko että enää edes mahtuvat nyt reilun puolen päästä huutajan lapselle! Onko minulla oikeus laittaa ne uudelleen myyntiin vaiko ei?