Emmaljunga Ceroxeista kysyttävää.
Mahtuuko Emmaljunga Cerox näppärästi Volvo V40 farkkuun?
Olisi toiveissa helposti kasattavat ja pieneen tilaan menevät rattaat, joihin saa isommalle sisarukselle seisomalaudan. Olen miettinyt noita Ceroxeja, kun niistä luvataan, että menee pieneen tilaan. Meillä on ennestään Duo Edget ja ne on aikamoiset tilarohmut ja saa väännellä ja käännellä, jotta mahtuu.
Onko muuten helppo laittaa kasaan?
Olisin myös kiinnostunut kyseisten rattaiden plussista ja miinuksista. lähinnä reissurattaiksi/kaupparattaiksi ajattelin.
Vauva syntyy elokuussa ja isompi on silloin 2v4kk. Ajattelin pärjätä yksösrattailla, seisomalaudalla ja kantoliinalla.
pesukarhu
Kommentit (14)
Siihen ei mahdu mikään markkinoilla oleva seisomalauta. Myyjä soitti maahantuojalle ja kysyi. Siihen yhteen emmaljungan malliin, jossa samanlainen runko, kun Herquleksissa, ei myöskään saa seisomalautaa. Kiitos kuitenkin tosta osoitteesta. Täytyy käydä vielä sieltä katsomassa. Tykkäsin kyllä myös noista Herquleksista. Oli ihan tyylikkäät vaikka ei vaaleanpunaista kuosia löydykkään ;)
pesukarhu
oli 3vk ja myin pois, ei ikinä enään!!!!
on adapterit kaikkiin malleihin :o sen verta iso lafka on..
juu ei noita herquleksia kyllä viitti usein auton perään nostella, mutta maastossa kyllä kulkee. vanhanmalliseen ratikkaan ei taida mahtua, muttei se ole meillä ongelma kun täälä turusa ei semmosia ole :D
Martina, mua kiinnostais, mikä sulla tökki noissa Herquleksissa, että myit heti pois?
Zallaah, miksi ei viitsi autoon nostella? Eikös noi Herqulekset aika kevyet ja menee pieneen tilaan ja helppo kasata?
Mä en nyt osaa päättää. Täytyy vielä mennä liikkeeseen uudestaan kokeilemaan molempia.
Luin emmaljungan sivuilta esittelyn (olisko ollut city jet). Siinä luki, että seisomalauta ei sovi. Sieltä siis toi tieto bongattu. Noita rattaita en kumminkaan edes mieti, kun ovat kasattuna niin pitkät, että vaikea saada autoon.
mutta en saa oikein niistä otetta, että joka tai jokatoinen päivä niitä nostelisin. eli joko en osaa tai sitte oon vaan liian pieni ja heiverönen :D Mutta noi brion tuplat ne vasta on kamalat, tarviin aina miehen tai naapurin apua jos niitä pitää nostella-hävettää kohtuu usein käydä koputtelemassa että tuutkos nostamaan rattaita :D
mutta noi on kyllä ollut tukevat ja ei olla vielä semmosta estettä nähty ettei esim maastossa kulkis vaikka epätasaista on. kaikista ihanin puoli on melkein kuitenkin tavarakori missä on korkeat laidat eikä tavarat tipu
Luulis, että Ceroxeja aika monella on. Muotoillaanpa viesti uudestaan.
Meneekä kasattuna pieneen tilaan?
Mitkä hyviä puolia ja mitkä huonoja?
Olisiko ehdottaa jotain parempaa vaihtoehtoa? Suunnilleen saman hintaista ja mahdollisimman pieneen tilaan menevää, johon saa seisomalaudan.
Olisin tosi kiitollinen , jos joku viitsisi vastata :)
Meillä on ceroxit ollut kohta 2 vuotta.
Niistä joutuu kyllä ottamaan renkaat pois, että mahtuu autoon, toyota corolla. Ne on kyllä helppo/yksinkertaiset kasata ja kevyet nostaa autoon.
Plussia:
+ pitkä makuutila
+ kuomu, jonka saa myös siirrettyä eteen osittain, suojaa hyvin esim. lumituiskussa
+ hyttysverkko kulkee mukana aina (pieni asia, mutta kiva)
+ " rullaa hyvin" :)
+ heittoaisa
- Ei niinkään shoppailukäyttöön ehkä optimaaliset, iso " kääntösäde" :D
- pieni tavarakori, siinä on se tanko edessä eli ei kovin korkeita tavaroita saa sinne alakoriin
Itse olen enemmän kuin tyytyväinen noihin, mutta meillä on kuitenkin " shoppailurattaat" vielä erikseen. Aina en halua ottaa noita kun ovat kumminkin isot, vaikka kovasti emmaljunga mainostaa " ketterinä rattaina" .
ja sinne menee kyllä perään ihan heittämällä. Kyllä varmasti mahtuu kaikkiin farkkuihin, eri asia sitten pikku autot, ei farkut.
Ceroxeihin siirryttiin nyt kun kuopus siirtyi rattaisiin, koppa-aikana käytimme noita Edgejä. Kasattuna Ceroxit ovat kyllä todella paljon matalammat kuin Edget, leveydessä eroa ei varmaan niinkään ole. Mittaamaan en juuri nyt pääse kun niissä nukutaan päikkäreitä.
Ratasosa on melko samankokoinen kuin Edgeissä, pituudessa ei eroa. Kuomu on mielestäni Ceroxissa parempi. Tavarakori on paljon pienempi ja hankalampi käyttää, mutta siihenkin tottuu ja nyt jo tietää minkä kokoista tavaraa sinne saa ja miten kannattaa pakata. Heittoaisa helppo käyttää, kasauskin helppoa kunhan muistaa mitenpäin aisan pitää olla. Kevyemmät heittää autonperään kuin Edget, vaikka eivät nuo Ceroxitkaan mitkään ihan kevyet ole.
Emmaljungan sivujen mukaan Edge ratasosalla 19,3kg, Cerox 16,1kg. Kasattuna Edge 96x67x52 (olisiko koppaosalla, ei mainittu), Cerox 97x62x37, eli todella paljon matalammat nuo Ceroxit.
Meillä noissa myös Emmaljungan oma seisomalauta (jokaiselle ratasmallille oma adapteri), toimii ihan kivasti ja isoveli (nyt 2v11kk) siinä tykkää seisoskella. Ovat ihan hyvät työntää muuten, mutta seisomalaudan kanssa aika huono työntöasento. (Jos olisin lyhyempi ja taittaisin aisan vaakatasoon olisi asento parempi, mutta 170cm pitkänä pidän aisaa yleensä ihan suorimmassa asennossa.) Ovat muuten kevyemmät työntää matkustajan naama menosuuntaan, mutta meillä mennään toisinpäin, enkä tiedä miten seisomalauta mahtuisi kuomun taakse.
Olen kyllä tyytyväinen, voin suositella! (Ja jos haluat joskus niihin myös jalkapeitteen, osta se heti samalla, rattaiden värisiä voi olla vaikea saada sitten myöhemmin.)
mutta vie " koko" kontin. Meillä ceroxit ja Volvo V70, jossa kyllä aika paljon isompi kontti. Meillä oli aiemmin just toi V40 ennen lapsia, eli olen näynyt myös sen =). Tässä V70:ssä jos rattaat laittaa poikittain konttiin, jää sivuille aika vähän tilaa. Jos vaunut on näin, kasataan muut tavarat yleensä vaunujen päälle (tavara/koiraverkko kontin ja matkustamon välissä). Meillä vaunut mahtuvat myös toisinpäin ja puoli konttia jää vielä muille tavaroille.
Meillä ceroxit mallia -06 ja autona oli vw colf ei farmari vaan tämä pieni malli. Ceroxit mahtui kasattuna takakonttiin ja pehmeä kantokoppakin sai olla paikoillaan. Sen jälkeen takakonttiin ei mahtunut paljoa muuta, vain jotain pientä. Nykyään meillä on ford focus farmari ja sinne nuo kyseiset rattaat mahtuu loistavasti ja paljon tavaraa niiden lisäksi.
Kävin itse liikkeessä ja myyjän kanssa sovitettiin sekä Ceroxeja, että Herquleksen nelipyöräisiä. Ceroxit eivät menneet heittämällä takaboxiin. Myyjä ei kyllä kunnolla kokeillut vaan poikittain yritti ja sitten luovutti. Noi Herqules-merkkiset menivätkin sitten ihan heittämällä. Nyt olis sitten ne harkinnassa. Niissä vaan ainoo huonopuoli se, että niihin ei saa sitä seisomalautaa. Pitäsi varmaan mennä uudestaan sovittamaan ja sovittaa ihan itse, jos täällä kaikki sitä mieltä, että mahtuvat ihan hyvin. Se seisomalauta kumminkin olis aika tärkeä. Noi Herqules-rattaat meni kyllä paljon helpommin kasaan, kun Ceroxit. Ceroxeissa taas kivemmat kuosit.
Onko kellään kokemusta tosta Herqules-merkistä?
pesukarhu
emmaljungan rattaat ole kohtuu samanlaiset sieltä alhaalta minne seisomalauta kiinnitetään? luulis että saa.. babystyle.fi ja siellä on noita seisomalautaa montaa mallia, eiköhän joku niistä sovi.
meillä on herqulekset ja tykätty ollaan, tosin joggerit on