Mistä apua raskauspahoinvointiin??
oksentelua lähes 24H, viikkoja menossa vasta 9+1, miten tätä jaksaa? miten muut on selvinnyt?
Kommentit (6)
Ei ne pahaa oloa pois vie, mutta oksentelun kyllä. Ja ne on peräpuikkoja, Primperan-nimisiä. Sain ekaa kertaa synnärillä, kun olin nesteytyksessä oksentelun takia ja siitä aukes taivas. Sain myös reseptin mukaan sieltä.
koko raskauden ajan, vasta synnytyksen jälkeen olo helpottui!
Esikoisesta oksensin alusta loppuun ja vain tietyt ruoat (roskaruoka lähinnä sekä jäätelö, jotkut vanukkaat) pysyivät sisällä. Nyt toista odottaessa oon pystynyt syömään fiksummin, roskaruoka ei maistu. Oksennan edelleen lähes joka toinen päivä ja rv 39 menossa. Kohta tää on ohi. Se loppuu siihen paikkaan, kun istukka saadaan ulos.
Ekassa raskaudessa mulle kokeiltiin Metopramia, mutta ei se auttanut. Meillä tää on sukuvika. Äidillä oli sama juttu, samoin hänen äidillään ja siskoillaan.
Mulla pahoinvointi alkoi elokuun viimeisenä päivänä, joten aika pitkään oon tätä kestänyt. Enempää en lapsia tästä syystä enää halua. Se hyvä puoli tässä on, että synnytystä en pidä pahana. Kyllä se, että muutaman tunnin tekee kipeetä, on pientä verrattuna siihen, että voi pahoin kuukausi tolkulla.
Toivotavasti ap sä selviät vähemmällä, mulle sanottiin ekalla kerralla, että viimeistään viikolla 19 helpottaa, mutta toisin kävi. Voimia.
Itselläni oksentelua oli todellakin 24H/vrk ja lopulta mikään ei pysynyt sisällä. Sairaalassa laitettiin tippa, ja siellä olin noin 3 viikkoa. Välillä kävin kotona, mutta kun oksentelu alkoi taas niin takaisin sairaalaan. Itselläni pahin alkoi mennä ohi rv11 ja koko pahoinvointi loppui aika tarkaalleen ottaen 15rv:lla. Sain myös koko ajan pahoinvointilääkettä, mutta se ei oikein auttanut.
Voit koettaa syödä hedelmiä, esim. yksi mandariinilohko kerrallaan. Monilla auttaa pakastetut jutut, kuten mehujää. Syö mitä tahansa mikä pysyy sisällä, vaikka sitten minttukarkkeja. Ja tosiaan sinne sairaalaan, jos muu ei auta.
Syö tunnin välein, pakastemarjoja, kasviksia, leipää ja hedelmiä.
Iltaisin olo aina pahenee, joten aikaisin nukkumaan, tosin yölläkin pahoinvointi vaivaa...
Kokeilin joskus jotain matkapahoinvointilääkettä, lääkäri määräsi, ei auttanut.
Oksentelua oppii lopulta pidättämään ja olo pysyy siedettävämpänä kun tavara pysyy sisällä.
Söin usein ja heti kun jotain söin menin makuulle, vaikka sitten keittiön lattialle.
Keksi paljon tekemistä niin ei tunnu se pahoinvointi koko ajan, sen kanssa oppii lopulta elämään.
Söin myös usein, jottei maha päässyt tyhjenemään. Mulla alkoi etoa iltapäivällä ja paheni iltaa kohti.