Onko muita shoppailunarkomaaneja ja visa vinkuu????
Sairas taidan olla, kun jatkuvasti on jotain mitä ihan pakko ostaa tai ihan pakko saada. Ja niilläkin rahoilla voisi lyhentää vaikka velkoja, niin kaikki menee ja visakin vinkuu....Nyt päätin että lapsilla kevääksi ja kesäksi kaikki mitä tarvitsevat, samoin minulla kunhan vielä tuleepi muutama tilattu paketti espritiltä ja muualta. Miten parhaiten shoppailusta eroon, onko vain elämäntapa vai onko oikeesti sairaus, minkälaisia visalaskuja teillä on ja muita luottoja? Onko kaikki shoppailusta? Minulla muutama asiallisista syistä oleva luotto, joita voisi lyhentää huomattavasti nopeamminkin, jos shoppailisi hiukka vähemmän. Hohhoijakkaa....
Kommentit (14)
kohtalotoveri...pidän shoppailusta, mutta vaikka meillä hyvät tulot ja velkaa vähän, niin koen jotenkin että pitäisi vaan olla säästeliäs ja nopeasti maksaa kaikki velat pois ja elää hyvin säästeliästi, siksi välillä ahdistaa. Ajattelen että sillä ostosrahallakin voisi lyhennellä velkoja.....
Kun olin töissä, aikaa ei onneksi jäänyt niin paljon shoppailuun, mutta äitiysloma on kyllä paha. Visa vinkuu, vaikka palkka (tai äitiysraha) on ihan hyvä. Mies on pari kertaa maksanut mun yli 3000 euron Visa-laskun ja vannottanut etten käytä sitä enää kuin matkoilla, mutta taas on limitit täynnä. Mm. joulukuussa pistin melkein viiden tonnin veronpalautukset haisemaan kuukaudessa, enkä niistä rahoista maksanut yhtään laskua.
vastaaja laittaa vielä ap:täkin paremmaksi, oletko koskaan miettinyt syitä ostiskeluun ja kaduttaako sinua koskaan, minä ostan pääasiassa lastenvaatteita monelle lapselle sekä itselle, nautin siitä että puen itseni hyvin samoin lapset, ja kaikkia ostettuja tamineita tulee kyllä pidettyä, eli turhaa en varsinaisesti osta, silti saan menemään aikamoisia summia rahaa.....
ei paljoa tarvii addiktoitua shoppailuun. hyvä kun saan vuokran ja laskut maksettua, ja ruokaa. .
Rahat menevät lasten vaatteisiin, sisustusjuttuihin ja omiin ja miehen vaatteisiin (tässä järjestyksessä). Varmasti tämä ei ole ihan tervettä, mutta tähän asti olen itselleni vakuutellut, että käyhän se shoppailu ihan harrastuksesta ja kuntoilustakin, että siihen voi panostaa:) Olen miettinyt, että jos vaihtaisin töihin johonkin vaate-tai sisustusalalle, niin ehkä en sitten jaksaisi shoppailla itselle niin paljon. Ei ole vaan mitään koulutusta alalle, ei taida pelkkä esteettisyys riittää:)
ap saa käteen 2300e/kk ja mies huomattavasti enemmän, ap:n vislasku 3000e tällä hetkellä, josta ei ole kuin murto-osa vaateostoja, lyhentelen aina isoja summia kerralla.
en shoppaile joka päivä läheskään, joitain kertoja kuukaudessa pääasiassa nettiostoksia ja aina silloin kun on jotain tarvetta kuten nyt kevä- ja kesätamineita monelle lapselle ja itselle, sitten taas syksyllä sama homma ja siinä välillä jotain alejuttuja.....yleensä pyrin ostamaan laadukkaita mutta edullisia..
Lisäksi vähän keittiöön kaikenlaista, uusia veitsiä jne.
En vaatteista perusta, mutta myönnän että vauvalle tuli tänäänkin hankittua 3 bodya+torkkupeitto kesäksi.
mitäs terrorismia siinä on? Postiauto saastuttaa :) Kierrätän myös todella huolellisesti kaiken ostamani, kompostoin, meillä yksi laadukas auto, joka ympäristöystävällinen (joa auto voi olla) minä kuljen linja-autolla töihin, emme matkustele jatkuvasti ulkomailla, en tupakoi, enkä käytä alkoholia, en myöskään harrasta kalliisti, mielestäni olemme hyvinkin ekologisia.
Koko ajan surffaan ebayssä ym. nettikaupoissa. Visalaskua teen n. 200-300 e:n edestä kuussa.
ja tuloja ei oikeastaan ole kun olen kotona
Eli ei muita velkoja kuin asuntolainaa joku 70 000 e. Ei edes autolainaa, vanhoilla mutta toimivilla autoilla kuljetaan.
shoppailusta. Se on oikeasti harrastukseni. Joulun jälkeen ostin vaatetta koko perheelle lähemmäs 3000 eurolla. Enkä edes kadu :) Pidän shoppailusta, MUTTA velaksi en ole ikinä ostanut. Käyn töissä siksi että saan ostaa mitä huvittaa.
Jos shoppailu ahdistaa sinua, se on ongelma.