Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette lapsiperheestä, joka muuttaa omakotitalosta kerrostaloon?

Vierailija
08.04.2008 |

Ystäväni tekee kyseisen ratkaisun ja on minusta aika hullua... Luopuu kodinhoitohuoneesta, kuraeteisestä, saunasta, puutarhurin suunnittelemasta pihasta jne. Rahasta heillä ei ole pulaa, mutta muuttavat kuulemma pitkäksi aikaa vanhaan kerrostaloasuntoon mitä remontoivat pikku hiljaa. Asunnossa ei ole mitään nykyajan mukavuuksia, jos ei vesivessaa ja sähköä lasketa. Mun mielestä ei kannattaisi pienten lasten kanssa vaihtaa huonompaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on aikaa lapsilla, kun ei tarvii huoltaa taloa ja pihaa. Ei myöskään tarvitse olla uraohjus ja tehdä pitkää päivää töissä tms. kun pienemmät velat. Meillä lapset aina haaveilee muutosta kerrostaloon, parveke olisi kuulemma hieno.

Vierailija
22/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan niissä on käydä ystävien luona mutta nykyisestä kerrostaloasunnostamme emme päästäisi koskaan irti! Vanha kivitalo, tilavat ja korkeat huoneet, mukaavuuksina sauna ja tilava parveke. En ole puutarhaihminen! Tämä asunto on minulle erittäin rakas ja paras mahdollinen myös lapsille, koulut ym lähellä. En oikeasti vaihtaisi tätä omakotitaloon vaikka joku antaisi tilavan talon meille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kanssa liki 10 vuoden okt-ajan jälkeen. Enkä ole katunut!

Kodinhoitohuonetta en ole kaivannut, enkä kuraeteistäkään, en edes saunaa, koska yhtiöllä on hyvä. Harrastukset, päivähoito, työpaikka, kaikki on käden ulottuvilla. Ei enää huolta nurmikosta, lumitöistä tai reistaavistan viemäreistä. Ja mikä tärkeintä: turvallinen korttelipiha, jossa paljon lapsia, on tehnyt erittäin hyvää lapselle, jolle ei maalla ollut leikkikavereita.

Vierailija
24/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossahan on erinomainen syy. Omakotitaloasumisesta maksetaan sitä hintaa tuskasen usein autossa istumisella. Me ollaan harkittu samaa: myydään omakotitalo ja muutetaan keskustan liepeille. Lapsen hoitopäivät lyhenesivät vajaan tunnin ja säästettäisiin auton käytössä tai jopa luovuttaisiin siitä.

Vierailija
25/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harkitaan samaa, tosin kerrostaloon. Minusta on kiva asua niin, että kaikki palvelut ovat lyhyellä kävelyetäisyydellä.

Tosin hissittömään kerrostaloon en vaunuikäisten kanssa muuttaisi.

Vierailija
26/55 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen lapsiperheen unelma pitää olla omakotitalo?

Itse en suurin surminkaan halua asumaan omakotitaloon. Rivari riittää mulle tai miksei kerrostalokin. Kerrostaloasuminen on paljon egologisempi vaihtoehtokin kuin omakotiasuminen.

Vierailija
27/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ovat kyllästyneet pihatöihin

2) eivät kaipaa omaa rauhaa

3) taloudellisesti tiukkaa ja haluavat nyt esim. matkustella

Vierailija
28/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat käydä töissä tms ja olla illat lasten kanssa tai muuten vaan perheen kesken eikä talon töissä sisällä tai ulkona?

:)))

Vierailija
29/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaapa varsinkin uusia omakotitaloja ja niiden tontteja, omaa rauhaa? ollaan asuttu 2 vuotta lasten kanssa nyt kerrostalossa ja muutaman hassun naapurin olen jutteluetäisyydellä tavannut. ja saa kulkea nakuna omassa kämpässä, ei jalankulkijat kattele sisälle viidenteen kerrokseen.

Vierailija
30/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus ja nuoruus okt:ssa riitti minulle. Ihanan helppo asua pienkerrostalon ylimmässä kerroksessa 150 neliön asunnossa. Kodinhoitohuonetta ei ole, mutta en ole kyllä ikinö osannut kaivatakaan. Pyykit pestään ja kuivataan kylppärissä / partsilla. Kaksi isoa lasitetttua partsia mahdollistavat kesällä esim. ulkona syömisen.

Yhteisellä pihasilla voi grillailla yms ja lapsilla aina leikkikavereia.

Vierailija
31/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai talostaan. Siinä tapauksessa on ihan hyvä muuttaa pois.

Vierailija
32/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

okt-asjuja on sijoittanut rahansa viisaasti, mutta kerrostalolainen jotenkin epäviisaasti. minusta olisi ihanaa asua omakotitalossa jos

a) kesällä ei tulisi ötököitä sisään

b) saisin " hoidella" puutarhaa mut joku muu kuitenkin hoitais sen

c) lumityöt hoitais joku muu

d) ei tarviis riidellä kuka tekee mitäkin talon eteen

Vierailija
33/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

katsokaapa varsinkin uusia omakotitaloja ja niiden tontteja, omaa rauhaa? ollaan asuttu 2 vuotta lasten kanssa nyt kerrostalossa ja muutaman hassun naapurin olen jutteluetäisyydellä tavannut. ja saa kulkea nakuna omassa kämpässä, ei jalankulkijat kattele sisälle viidenteen kerrokseen.

Mä voin kulkea myös nakuna, jos vaan haluan, jopa pihallani. Ei sen takia tarvitse muuttaa kerrostalo-kolhoosiin.

Rauha on myös sitä että ei ole seinänaapureita, ei ala- eikä yläkertalaisia. Ei tarvitse kuunnella hissin kolinaa, eikä askeleita rapussa.

Vierailija
34/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistaminen ei ole näin nuorille ihmisille mikään tavoiteltava asia, meitä lähinnä pelottaa ajatella että jos jotain isompaa särkyy/pitää remontoida, se pitää tehdä sitten ihan itse. :O Olemme aivan kädettömiä näissä jutuissa eikä omassa asunnossa oikein ole mitään, mikä innostaisi.

Toki seinät voi maalata vaikka mustaksi jos tahtoo, mutta jos/kun pitää muuttaa joskus pois, ne on taas maalattava neutraaliksi jotta asunto menisi edes kaupaksi...

Vierailija
35/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on okt ollut jo 8 vuotta. Harkitsimme kerrostaloon muuttamista just jatkuvien remppojen ja pihanhoidon takia. Talvella ja syksyllä varsinkin ois ihan sama asua kerrostalossa tai rivarissa. Mulle vaan tuli semmonen mieleen, että kesällä kun lapset on tottuneet leikkimään omalla pihalla. Ne on aamusta iltaan möyrimässä ja leikkimässä siellä, minä teen niitä puutarhatöitä tai makoilen riippukeinussa. ruoka-aikana grillataan ja syödään siinä pihalla. Lapsille laitetaan allas lämpiminä päivinä ja rakennetaan jättimäiseen terijoensalavaan puumaja.

Kesällä kerrostaloasujat lähtee kuitenkin mökille...Meidän ei välttämättä tartte lähteä mihinkään.

Vierailija
36/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ahdistaa täysi hiljaisuus. Tai jotenkin ne rapusta kuuluvat elämisen äänet on rauhoittavia. Tietää et ympärillä on ihmisiä ja jos vaikka joku hullu puskis sisään kämppään, niin naapurit kuulis avunhuudot=)

Mutta, makuja on monia. Mutta itse en ole omakotitalouskovainen=)

Vierailija
37/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me ostettiin vanha omakotitalo jota kaikki aina ihastelee. Mä olen salaa ruvennut haaveilemaan kerrostalokämpästä. Kaikki aika ja energia menee tän talon ja pihan kanssa puuhasteluun. Olispa ihanaa asua huolettomasti kerrostalossa. Joku muu tekee lumityöt jne.

Vierailija
38/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen ääneen että eka vaihtoehto :))) oikeesti miettikääpä!

Vierailija
39/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin juuri rivari pois ja muutetaan kerrostaloon. Neliöhinta kerrostalossa on kalliimpi kuin tässä uudehkossa rivarissa ;-)

Vierailija
40/55 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei kannata remontoida heti vaan pikku hiljaa niin tietää paremmin mitä asuntoon kannattaa laittaa ja mitä ei, kun alkaa tuntea nurkat omikseen ja tietää mitä missäkin pitäisi olla, että koti olisi täydellinen :-) Uuteen asuntoon on toki ihana valita kaikkea matskua, mutta kokemuksesta tiedän (ainakin omalla kohdallani) että siinä menee aina joku " pieleen" ja olisi pitänyt tehdä toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi