Inhottavaa? Mies maiskuttaa ja puree suu auki.
Olen huomautellut tästä pitkään, mutta muutosta ei tapahdu.
Ei tehnyt näin kun seurusteltiin, vaan on alkanut viimeisen vuoden aikana.
On aivan kuin häiden jälkeen kuoriutui esiin junttien juntti.
Pikkasen tympii.
Kommentit (77)
Tätäkin ketjua lukiessa tulee mieleen, että v*ttuako te sillä kumppanilla teette, kun siinä on pelkkiä vikoja vikojen päällä. Tämä ketju on kuin neuroottisen akkojen päiväkahviretki. :D Mussun mussun, ryys ryys, juorun juorun, vali vali ... Ootteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että jatkuva valittaminen ja juoruaminen on paljon huonompaa käytöstä kuin jonkun syömisäänet? Oletteko yleensä matkustaneet missään muualla kuin jossain reisjärven kuppilassa pedofiilien keskellä?
Maiskuttaminen on ärsyttävän kuuloista..
Jestas mitä hemmetin väliä sillä on miten kukakin ihminen syö. :D jo on tiukkapipoista porukkaa. Itse en edes kiinnitä huomiota siihen miten ihmiset syö..
Vanha ketju mutta ajattelin silti kirjoittaa.
Itsellä sama ongelma, että mies mässyttää syödessään. Hän siis pureskelee ruokansa suu auki. Olen huomauttanut asiasta kahden kesken useamman kerran, mutta mies ei vain ymmärrä.
Jostain syystä se mässyttäminen ällöttää/ärsyttää vielä enemmän kun miehen suu on niin huonossa kunnossa. Hän ei siis huolehdi säännöllisesti omasta suuhygieniastaan. Saattaa olla helposti 2-4 päivää pesemättä hampaita.
Olen vakavissani alkanut harkita eroa näiden(kin) asioiden takia. Eivät nämä tietenkään ole ainoita syitä mutta myönnän, että nämä asiat vaikuttavat taustalla erittäin paljon. Mies alkaa siis lähennellä 40 vuotta, joten alkaa näyttämään siltä ettei minkäänlaista muutosta ole tapahtumassa. Mies aina pahoittelee kun asia (siis ruoan mässytys) häiritsee, mutta ei silti tee asialle mitään.
Minun mieheni rouskuttaa suu auki sipsit, popparit yms. Hirvittävä rouske, kuin hevonen söisi jotain kovaa. Kiva katsoa telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan on kyse vaivautumisesta perheen seurassa, ettei pysty olemaan luontevasti oma itsensä? Pitävätkö muutenkin koko ajan naamarin kasvoilla? Eipä tule juteltua syvällisiä kasvokkain (jos muutenkaan).
Täytyy sanoa, että ketjun perusteella todennäköisesti. Ottamatta kantaa ruokailutapoihin, maiskuttamiseen ynnä muuhun, kaikkien on viisasta pitää se naamari kasvoilla ja suu kiinni. Joku tarkkailee aina! 😱 Vessa on jokaiselle turvallinen paikka syödä, koska oven voi laittaa lukkoon ja vesihanan auki.
Itseä on aina ärsyttänyt syömisäänet. Sen takia olen aikuisiällä koittanut päästä tästä ärsytyksestäni eroon, koska pitäähän ihmisten nyt saada syödä rauhassa. Joillakin ei ole mitään syötävää. Olen koittanut ajatella asiaa sitä kautta ja onneksi jo muuttunut myötätuntoisemmaksi.
Mun mies mässytyksen lisäksi ryystää kaikkea. En ole jaksanut huomauttaa asiasta.
Luin jostain, että muiden ääntelyt ja mässytys ärsyttävät eniten älykkäitä ihmisiä. Jos minun mieheni mässyttäisi, vaihtaisin huonetta, jotta voisin syödä rauhassa. Etenkin, jos puhe ei tehoa.
Mässyttää naisetkin, olen joutunut kokemaan, onneksi vain kerran vierailulla ja minua oksetti oli se niin kammottavaa vastapäätä yrittää syödä. Ihmettelen ettei aviomies ole tapoja opettanut. Oli niin outo ihminen minulle etten vitsin varjollakaan uskaltanut mitään sanoa.
Tällaiseen huomion kiinnittäminen on aistiyliherkkyyteen liittyvä oire.
Itse olen huomannut, että tämän lisäksi on muitakin saman tyyppisiä asioita.
Minulla on kaksi ihmistä elämässä, jotka maiskuttaa. Kumpikaan ei ole onneksi oma puoliso.
Toinen on veljeni, joka ei oikeastaan muuten ärsytä erityisesti. Hänellä ei ole myöskään hygienia ongelmia. Ainoastaan raivostuttava maiskutteleva ääni kun syö. Kukaan muu ei tietääkseni häiriinny tästä. Ei meidän vanhemmat tai muut sisarukset eikä myöskään hänen vaimo ja lapset. Maikutus ei muuten ole perinnöllistä tai sukuvika. Veljeni on meillä ainoa.
Toinen on työkaverini. Hän on sellainen sportti-pirkko, jota syö iltapäiväkahvilla suu auki nautinnollisesti maiskuttaen jonkun paksun proteiinirahkan. En pysty nykyään olemaan samassa pöydässä ja olen alkanut inhota Skyr ym tuotteita. Varmaan oksentaisin, jos joutuisin syömään paksua rahkaa, koska yhdistän sen siihen maiskuttavaan syömiseen.
Ymmärrän, että vika on minussa ja asian kanssa voi elää. Ehkä jonkinlaista apua aistiyliherkkyyteen voi saada tuossa tilanteessa kun on avioliitto vaarassa.
Banaania ei kukaan voi syödä tyylillä. Hirveintä on kun joku lapsi syö banaania ja puhuu ruoka suussa samalla. Banaania ei pitäisi ottaa evääksi julkisiin kulkuvälineisiin. Toinen kauheus on täytekakku, jonka välissä on banaania.
Sorry..toivottavasti kukaan ei tule tämän yhden viestin jälkeen "tietoiseksi" tästä, koska elämä on pilalla.
sivistyksen puutetta käytöstapoja ei oo opeteltu
Vierailija kirjoitti:
Exälläni ei ole minkäänlaisia pöytätapoja. Syö aina kumarassa asennossa hotkien ruokansa, pleussuttaa suu auki ja juo ryystämällä. Ai että kun vitutti kuunnella ja katsella sitä touhua! En kehdannut koskaan lähteä hänen kanssaan ulos syömään, ei olisi tullut kuuloonkaan.
Pleussuttaa! :)
Murresana? Ihana sanana mutta ehkä se pleussutus ei ole ihanaa kuultavaa.
Kiitos hymystä!
Miehenä koen suu auki syövän naisen kiihottavana, etenkin ne maiskutus ja lätsytysäänet saavat mielikuvituksen laukalle. Tai jos naisen suu on avoinna, etenkin jos huulet on maalattu, on sitä kiva katsella vaikka ihan kitalakeen saakka. Ymmärrän että kaikista se ei ole kivaa, joten en ole tästä treffifetissistäni paljon pitänyt melua. Lähtisi varmaan loputkin seuralaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies mässytyksen lisäksi ryystää kaikkea. En ole jaksanut huomauttaa asiasta.
En pystyisi olemaan tuollaisen miehen kanssa päivääkään. Hyi. Menee kylmät väreet.
Kyllä on akassakin vikaa jos tollasen kanssa saman katon alla asuu.
Minun isäni syö todella äänekkäästi ja kuvottavasti. On niin lihava, että puuskuttaa ja hikoilee syödessään, ja vetää hinkuen henkeä pureskelun lomassa. Mässyttää ja huohottaa SLAK-SLAK-HIIHHUUH-SLAK-SLAK-SLAK-HUUHHUUH-SLAK-SLAK! Sitten pyyhitään karvaisella käsivarrella valuvat hiet otsalta, laitetaan leuka lautaselle ja haarukalla työnnetään puolet lautasen sisällöstä suuhun, niin ettei suu mene kiinni kun on niin täynnä. Sitten purraan ruokaa niin että nesteet ruiskuaa ja limainen alahuuli lätkyy SLAK-SLAK-NJHÄM-HUUH-SLAK-NJHÄM!
Ja kyllä - kaiken tämän lisäksi ryystää juomaa PHHRRT-NHJÄM-HUH ja heti perään iso haiseva röyhtäys. Joskus jopa pieree pöydässä ja väittää, että vahingossa pääsi ja on normaalia, että miehet pieree. Minä en kyllä näe mitään miestä henkilössä, joka on niin lihava että maatessakin hikilaikut kasvaa kainaloissa, suu lotkottaa limaisena ja peräpää lörisee kuin ei olisi sulkijalihasta lainkaan.
Nykyisellänsä on saanut jo tovin lussuttaa keskenänsä. Emme ole sukua muuten kuin veriteitse.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta ajattelin silti kirjoittaa.
Itsellä sama ongelma, että mies mässyttää syödessään. Hän siis pureskelee ruokansa suu auki. Olen huomauttanut asiasta kahden kesken useamman kerran, mutta mies ei vain ymmärrä.
Jostain syystä se mässyttäminen ällöttää/ärsyttää vielä enemmän kun miehen suu on niin huonossa kunnossa. Hän ei siis huolehdi säännöllisesti omasta suuhygieniastaan. Saattaa olla helposti 2-4 päivää pesemättä hampaita.
Olen vakavissani alkanut harkita eroa näiden(kin) asioiden takia. Eivät nämä tietenkään ole ainoita syitä mutta myönnän, että nämä asiat vaikuttavat taustalla erittäin paljon. Mies alkaa siis lähennellä 40 vuotta, joten alkaa näyttämään siltä ettei minkäänlaista muutosta ole tapahtumassa. Mies aina pahoittelee kun asia (siis ruoan mässytys) häiritsee, mutta ei silti tee asialle mitään.
Aivan oikein, kuten itsekin aloitat. Sinulla on ongelma. Joska käsittelisit sen ongelmasi omassa päässäsi, etkä syyllistä muita siitä.
Minullakin on ongelma. En millään jaksaisi lukea tuollaisia "kaivellaan tikulla riita tai syy erota" aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 09:25"]
Mistä ja miksi te löydätte näitä luolamiehiä?
[/quote]
Luolamiehet ovat usein parhaita sängyssä ;)