Mä en usko noihin ehkäisy petti juttuihin
sitä joko alitajusesti haluaa lapsen tai salaa mieheltä tekee sen
Ehkäsyt niin luotettavia, et ei mahdollista
Kommentit (47)
kaksi lasta suunniteltua, sen jälkeen 4 vahinkoa. ja ei todellakaan halunnut lisää lapsia, oli tosi paskat olosuhteet. Tuosta on kylläkin aikaa, nuorinkin lapsi taitaa olla jo koulussa - ehkä ne menetelmät ovat kehittyneet huimasti viime vuosikymmeninä tms.
Vierailija:
Kyllä minulla ainakin pillerit petti. Enkä halunnut lasta joten tein abortin vaikka mies halusi pitää lapsen.
pari sterilisaation jälkeistä (naisen). Tuskin noihin itse voi kovasti vaikuttaa.
Jos ehkäsyteho on 97%, se tarkoittaa, että sadasta käyttävästä naisesta vuodessa kolme tulee vahingossa raskaaksi. Jos seksuaalisesti aktiivisia naisia olisi vaikkapa 500 000 Suomessa, jotka käyttävät ehkäisyä, vahinkolapsia syntyisi vuodessa 15 000. Ja veikkaanpa, että synnytysikäisiä naisia on meillä enemmänkin.
Minulle " en halua lisää lapsia" merkitsee sitä, että lapsia ei todella haluta, eikä sitä että jos ehkäisy pettää niin synnytän 4 lisää. Joten en pidä noita ns. vahinkolapsia oikeasti ei toivottuina vahinkoina.
Meillä oli 2-v kaksoset, joista toinen koliikkivauva ja toisella korvakierre, joka alkoi 2kk ikäisenä ja viimeinen tulehdus oli viimetalvena 4-vuotiaana.
Parisuhde keikkui ja kellui, seksiäkin oli tasan kerran siinä kierrossa.
Pillerit otin ajallaan, tosin jälkikäteen muistin ripuloineeni jossain vaiheessa 2 vrk.
Ja niinpä meille syntyi pieni poika, isosiskon ja -veljen riemuksi, vanhempien kauhuksi ;) Mutta enää en kadu, ihana ja TERVE pienimies saatiin.
tiedän ystäväni ystävän, joka söi pillereitä, kuukautiset tuli normaalisti ja kun ei enää tullut, meni lääkäriin ja sieltä lähetettiin ultraan ja oli jo puolessa väliä raskaana!
Sitten on niitäkin joilla on sekä kierukka, et käytetty kumia ja silti raskaana.
Mietipä sitä!
ja sille, joka sanoi, että seksi kuuluu ihmisen elämään. Kuuluu juu, ihan samalla tavalla kuin lastenkin tulo. Seksi + lapsensaanti on ihan biologian perusjuttuja, joten kyllä aina seksiä harrastaessa on se mahdollisuus, että tulee raskaaksi.
Jos jonkun ehkäisyvälineen teho 97-98%, niin montako vahinkolasta voisi vuosittain syntyä?