G: Eniten arvostamasi ammatti?
Kommentit (23)
aivokirurgikaan ei pärjää syömättä!
mutta eniten arvostan kaupan kassoja. Alipalkattua työtä, jossa pitää toimia psykologina ja jossa varmaan eniten saa niskaansa paskaa ja kiittämättömyyttä.
Tietysti arvostan ruuan tuottamista jne. mutta maanviljelys on jotenkin " kovien jätkien ja mimmien" hommaa, vänisijät ja löysäilijät ei siinä työssä varmaan pärjää.
alkutuotannon ammatit.
Vierailija:
lähetystyöntekijä ja lääkäri
Maanviljelijä on kyllä... Lääkärit (kaikki), sairaanhoitajat, poliisit, palomiehet, siivojiakin arvostan paljon, keittäjiä....
Omaishoitajille erityinen hatunnosto.
Kaikki muuten niitä aloja joista ei makseta...
ja lähtevät kehtysmaahan auttamaan vähempiosaisia. Sihen työhön pitää olla kutsumus.
ilman heitä, en olisi enään tässä....
poliisi, opettaja. Näitä ilman en selviäisi mutta itse en kykenisi mihinkään noista.
sitten mikä tahansa.
Kauheeta on kyllä tavata esim. huono lääkäri, siinä korostuu ihmisen osaamattomuus...
-kotiäiti (oma äitini teki hienon uran kotiäitinä)
-lasten sydänkirurgi (kunnioitettavan pitkät opinnot...)
-palomies (tekee työtään toisinaan myös henkensä uhalla)
diakoneja. Heillä on usein rankka työ ja työympäristö.
Sanoisin, että on aika alipalkattu ammattikunta sekin. Arvostan kyllä kaikkia ammatteja, joissa toimitaan toisten hyväksi eli siis kaikkia ammatteja =)
Tekee tiukkaa duunia lasten kanssa ja joutuu vielä palloilemaan vanhempien ja terapeuttien ym. tahojen kanssa. Ainakin kaveriani seuranneena ja taitavaksi todenneena koen näin.
sillä jos ei olisi opettajia, ei olisi lääkäreitäkään ym. arvostettuja ammattiryhmiä.
Kai mä laittaisin kärkeen jotkut kirurgit, esim sydän ja aivokirurgit. Niin tarkkaa hommaa ja karsee vastuu..
Kai mä arvostan jollain tapaa myös isoja " pomoja" koska heillä riittää kanttia suurten yritysten johtamiseen. Vaikka ei se ehkä omassa elämässä niin näy, mutta rvostan kuitenkin.
Sit eri tavalla arvostan hoitoalaa, eli lastenhoitajia yms. Heissä arvostan (siishyvässä tylntekijässä..) sitä että heillä on kasvatusvastuu myös, he hoitavat meidän rakkaimpiamme.