Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on kotiäideille niin kova paikka, jos joillakin menee lapset jo tosi pieninä päiväkotiin?

Vierailija
07.04.2008 |

Ja vielä jos se pk:n aloitus menee hyvin ilman ongelmia. Tätä en ymmärrä. Antakaa nyt toisten elää kuten ovat parhaaksi katsoneet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. työäiti, jonka yksi lapsi on aloittanut p-kodin 11 kk ikäisenä. Ei ollut ongelmia, mutta ei päiväkoti _todellakaan_ ole tuon ikäisen paikka.

Vierailija
2/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme ole menneet töihin kun meillä on vauva, koska emme pidä sitä hyvänä vauvalle. Itsekin jatkan hoitovapaatani siihen, kunnes nuorimmainen on yli 2 v, koska en raaskisi millään pistää noin pientä hoitoon. Ymmärrän, että elämäntilanteita on monenlaisia, mutta kyllä meilläkin on oikeus tunteisiimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaani en laittaisi. Ja onneksi minulla onkin mahdollisuus olla hoitovapaalla se kolme vuotta.

Vierailija
4/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko siis marginaali? 10 vuotta kotiäitinä enkä koskaan ole ajatellut noin.

Vierailija
5/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisilla se keino on tuo lapsen hoidon arvostelu.

Vierailija
6/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva hoitoon?

Meitä on niin moneen junaan...

Vierailija
7/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku voisi tuntea sääliä pientä vauvaa kohtaan, joka viedään kotiympyröistä vieraiden ihmisten keskelle isoon laumaan, missä oman äidin syli ei ole aina tarjolla?

Itse en ole muita kritisoinut, mutta omalla kohdallani en vain voisi mennä töihin noin pian. Ja tuntuu pahalta ajatella pikkuisia ihmisiä ilman oman äidin syliä.

Vierailija
8/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsevät jonkun muun hoidettaviksi. ;)

Oma lapsi meni pph:lle 2-vuotiaana ja oli meille sopivin ratkaisu. Minun puolesta kotiäitiydestä pitävät voivat olla vaikka 15 vuotta kotona, mitä ihmettä se minulle kuuluu?

Vierailija
9/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaisitte arvostelemasta toistenne ratkaisuja ja olisitte hyvillänne _täysin poikkeuksellisesta_ mahdollisuudestanne valita!

t. meilläpäin äitiysloma kestää 6vkoa

Vierailija
10/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se haittaa ketään muutakaan, korkeintaan paria sairasta meuhkaajaa tällä palstalla, joita ei todellakaan tarvitse ottaa vakavasti.

Vierailija
11/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten millään ymmärrä, että HALUAN hoitaa itse lapseni. Enkä myöskään halua viedä hoitopaikkaa joltakin sitä todella tarvitsevalta, kun itse olen äitiyslomalla.

Vierailija
12/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle koti olisi paras paikka. Ja oletus on, että lapsi on hoidossa sen 8-9 tuntia päivässä, niin useimmilla kuitenkin on? Todella hyvä, jos hoidon aloitus menee hyvin! Joillakin se vain on vaikeaa, eikä siinä armoa lapselle anneta, on mentävä sinne minne viedään.

Ei mistään muusta syystä.

Vierailija
13/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten ovat äidit ja isät olemassa, töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin. ja hyvin on ehtinyt,

t. entinen kotiäiti, nykyisin jotain muuta

Vierailija
14/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitten joku nainen (huom, ehdottomasti nainen) poikkeaa rintamasta ja toimii toisin, se koetaan uhaksi omalle valinnalle. Perusta horjahtelee.

Ei sillä ole lasten hyvinvoinin kanssa tekemistä, siihen riittää parempiakin kohteita. Se on vain naamio.

Olen ollut molempia kuten moni muukin äiti. En osaa samaistua kumpaankaan ryhmään.

Vierailija
15/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä olen ollut yli 10v eikä mua haittaa pätkääkään koska tenavansa hoitoon vievät. Minulla on varaa olla kotona nyt vaikka kuopus jo 7v.

Olen joutunut viemään esikoisen 4kk pph lle hoitoon, liian pieni oli vielä sillokki 1,2kk kun meni päikkäriin. Toisia en sitte ole vienyt hoitoon

Vierailija
16/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteitä, pahoinpidellään lapsia, laiminlyödään lapsia vaikka ovat kotihoidossa ym. Itseasiassa, ei tainnut kovin montaa aloitusta kirvota siitä ylen uutisten jutusta, jossa puhuttiin siitä kuinka paljon lapsia pahoinpidellään jo vauvoina. Tärkeämpää näille kotiäidelle on haukuka lapsensa hoitoon laittavia kuin keskittyä esimerkiksi miettimään mitä perheväkivallalle ja lasten pahoinpitelylle voitaisiin tehdä.

Onko niin, että kotiäitien suurin ongelma on se, että joku vie lapsensa hoitoon pienenä kuin se että jossain kodissa pahoinpidellään lapsia ja nämä väkivaltatilastot ovat nousussa. Osuuko se arkaan paikkaan kenties?

Vierailija
17/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot lähtökohdat on kyllä lapsella elämään, jos heti osoitetaan, ettei sinulla muuten ole väliä, vaan työt ovat tärkeämpiä.

Vierailija
18/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että nimenomaan kotona hoidettuja lapsia pahoinpidellään?? Vai yleensä lapsia? Vai menevätkö vauvojansa pahoinpitelevät äidit heti takasi työhön kun se mahdollista? En ole tutkimusta nähnyt

päihteitä, pahoinpidellään lapsia, laiminlyödään lapsia vaikka ovat kotihoidossa ym. Itseasiassa, ei tainnut kovin montaa aloitusta kirvota siitä ylen uutisten jutusta, jossa puhuttiin siitä kuinka paljon lapsia pahoinpidellään jo vauvoina. Tärkeämpää näille kotiäidelle on haukuka lapsensa hoitoon laittavia kuin keskittyä esimerkiksi miettimään mitä perheväkivallalle ja lasten pahoinpitelylle voitaisiin tehdä.

Onko niin, että kotiäitien suurin ongelma on se, että joku vie lapsensa hoitoon pienenä kuin se että jossain kodissa pahoinpidellään lapsia ja nämä väkivaltatilastot ovat nousussa. Osuuko se arkaan paikkaan kenties?

Vierailija
19/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lapsi viedään 10 kk ikäisenä päiväkotiin, hänellä on molemmat vanhemmat, vanhempien parisuhde kukoistaa, arki rullaa eikä taloudellisia huolenaiheita. Lapsi saa vanhemmiltaan rakkautta, rajoja ja huolenpitoa.

vai

2) lapsella joka on kotihoidossa mutta on joutunut väkivallan kohteeksi usein. Vanhemmat käyttävät päihteitä ja laiminlyövät lastaan. Äiti on kotona kotihoidontuella, eli hän on kuitenkin kotiäiti, kaikesta huolimatta.

Vierailija
20/21 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kyllä tietääkseni suurin osa on kotihoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän