Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " SyySMuoriso 04 Uuteen Viikkoon" " "

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko porukka enemmän tai vähemmän räkäisiä.Yskitään kuin hevoset.

Oikeastaan ei olla muuta tänä vuonna tehtykään kuin sairastettu=/

Mutta kevättä odotellessa!

Oikomisista ollut puhetta.Meillä kahdella isommalla oikomiset käynnissä.No oikeastaan 10 v on saanut kojeen jo pois(!)ja nyt tarkkaillaan että purenta pysyy kunnossa.Ristipurentaa oli ja tuolla kitalaen puolella meni kisko.Joitakin hampaitakin revittiin jotta saatiin tilaa uusille.

Isommalla,11v,vasta aluillaan.Nyt ensin myös kitalaessa menee kisko,sieltä hampaiden taakse.Kevään aikana alkavat rakentaa sivuilta alkaen perinteistä kojetta.Hänellä taas avopurenta,peukalon imemisestä johtuen.Ylä ja alahampaiden väliin menee pikkurilli vaivatta.

Molemmilla siis oiottu ylärivistöä.

Enää tämä ja ensi kuu ja sitten lapset ovatkin kotona kaikki.Syyspoju jää kotiin ,pois aamupäivä ryhmästä kun isoveli kerran aloittaa koulun.Ajattelin pikkuneitiä ja syyspoikaa käyttää ehkäpä puistotoiminnassa ensi syksystä.

Meillä mies on vuorotteluvapaalla nyt 4kk tästä eteenpäin ja se jos joku on ihanaa.Mulla ei ole yksin pää vastuu lasten kouluun ja esikouluun lähdöistä aamuisin(hänen työ aikansa kun alkaa norm 6 aamulla)ja on ihanaa ollut istua aamulla pöydän ääressä juoden kahvia ja jutellen.

Ollaan varattu perheelle matka espanjaan toukokuun loppuun ja sitä reissua odotan myös kuin kuuta nousevaa.Pienin jätetään kotiin jotta saamme keskittyä näihin isompiin kunnolla.niin ettei syötöt ja päiväunet häiritse menemistä.Kyllä äidille tulee kuitenkin ikävä!Viikko tosin vaan ollaan mutta kuitenkin...

Kivaa siitä tulee vaikka varmasti ikävä vaivaa!

Mitäs vielä?Ei oo ollut neuvoloita tms joten ei niistäkään kerrottavaa.

Arki pyörii painollaan.

Paljoa en oo konellaa viipyillyt nyt kun mies kotona mutta välistä käynyt kurkkimassa.

Joten,lyhyestä virsi kaunis!

Vilkutukset kaikille ja mukavaa loppuviikkoa!

leanna ja nuppuset

Vierailija
22/38 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynikselle mukavaa ja hauskaa matkaa :)

Mimmulille halaus! Tosi tosi paha mieli sun puolesta :(

Tea, ei me ainakaan saatu tänään mitään rokotusta. Häh? Meille sanottiin tänään neuvolassa että seuraava rokotus tulee 4-v. Silloin ei varsinaista neuvolaa ole, vain rokotuskäynti (eli siis syksyllä). Tämän 3½-v. neuvolan jälkeen seuraava vars. neuvola on 5-v. Neuvolassa katsottiin näkö, ja th jutteli hiukan tytön kanssa katsellen kuvakirjaa (kyseli värejä, ja pyysi tyttöä etsimään joitakin juttuja sekä näyttämään mikä on joukosta suurin ja mikä on pienin, jne.). Ai niin, ja kysyi hyppääkö tasajalkaa :) Tosin, huomasi sen(kin) heti pk-papereista että joo, näin tekee.

Niskat jumissa. Päätä särkee järkyttävästi varmaankin sen vuoksi. Huomenna on aika rankka työpäivä tiedossa, se yksi suurimmista tapauksista joita olen hoitanut, saa " päätöksen" ... Voi ehkä näkyä mediassa. Toivon että ei.

Alli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset katselee Fröbeleitä vielä hetken ;)

Olen ihan pihalla; kuka on kirjoittanut ja mihin? Mitä pitäis tietää tai tunnistaa??

Ynikselle hyvää matkaa, Leannan matkavaraukset saivat kanssa aikaan pienen pienen kateuden puuskan ***nolona***

Voi Mimmuli, jaksamista***rutistaa***

Oikomishoidosta. Meillä esikoinen sai eka kerran neljä vuotiaana sen oikomishoidon, sen yövetoraudat. Nyt sitten tänä talvena se aloitettiin uudelleen, kun kaikki pysyvät hampaat ovat jo. Lisäksi sai sellaiset kuminauhaviritykset molemmille puolille hampaita. Kummalisia juttuja, miten joku kuminauha voi muka suoristaa tai venyttää ientä!? Nooh, kaitpa ne hammashoitolassa tietää paremmin kuin tällainen tavisäiti.

Neiti on jo päiväkuiva. :) Yllättävän helposti kävi. Kysymys kuuluukin, missä vaiheessa kannattaa sitten heittää yövaippa pois? Kun parin viikon aikana joka aamu on ollut ihan kuiva yövaippa.

T odottaa että kesä tulisi äkkiä. Olen luvannut, että kun tiet sulaa, otetaan pyörä esille. Voitte kuvitella mikä pettymys on aina ulkoillessa, kun tänne on viimeisen kolmen päivän aikana satanut lunta nin paljon, että täydestä talvesta vielä menee....

Nyt iltahommiin!

Voikaa hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
24/38 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lähtee aamulla kukonlaulun aikaan. Mukaan lähtee flunssa, joka tietty iski monen viikon yrityksen jälkeen just nyt. Täytyy koittaa peitota se, lentomatkoista huolimatta. Nyt nukkumaan...

T: Ynis

Ps. Mimmuli, harmittaa täälläkin sun puolesta! Käsittämättömästi joudut kärsimään!

Vierailija
25/38 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se Ynis nyt lentelee :-) Vai onkohan jo perillä..

Niin se viikonloppu taas saapui. Aurinko paistaa kauniisti ikkunan takana olevien lumikasojen välistä.

Tyttö-keskimmäisellä on silloin tällöin ollut pientä ummetusta, mutta tänään jysähti sitten täysillä. Tyttö oli koulun jälkeen istunut tunnin kotona pöntöllä, kunnes mies tuli kotiin ja toi peräruisketta tullessaan apteekista. Tyttö oli soitellut isälleen työmatkalla muutaman minuttin välein itkien suoraa huutoa.Nyt tyttö valittaa, että peppuun sattuu (uloste oli ollut kuulemma julman kokoinen). Levolac-kuurikin aloitettiin saman tien. Tyttö on pieni ja laiha ja syö aivan liian vähän tummaa leipää yms. Nyt uudistui sitten ruokavalio ja tyttökin saa opetella kokojyvään ja tummaan leipään.

Nyt lähti mies taas töihin illaksikin. Lauantai ja sunnuntai ovat sentään hänellä pitkästä aikaa vapaapäiviä.

Eilen illalla tein sen virheen, että annoin Antsan syödä iltapalaksi suklaamuroja. Poika hepuloi ja kekkuloi koko illan ja nukahti vasta kymmenen jälkeen. piti sisaruksiaan hereillä, sytytteli valoja ja hyppi siskonsa sängyssä. Aamulla heräsi kuitenkin jo 6.30 ja huuteli isoveljelleen: " Hejää, hejää, kattomaan teekkalii!" Esikoinen ei kuitenkaan herännyt, joten minä joudiun nousemaan hiukan normaalia aiemmin (normaali arkiaamuherätys 7.15).

Mukavaa viikonloppua siskot!

SM

Vierailija
26/38 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pitänyt töissä ja vapaa-ajalla! pinot on huonosti luettuna, eikä oikein mitään jäänyt mieleen.

Eli omaa napaa vaan taas...

Töissä on ollut ihan tosi v****, jouduimme ottamaan lautakunta tasolle asti yhteyttä että saimme edes vähän asioihin järkeä. Pelkona oli että äidit jäävät hoitamatta. Nyt näyttäisi siltä että minä pääsen tulevaisuudessa keskittymään äiteihin ja pääseen viikoksi yliopisto sairaalaan " harjoitteluunkin" . Osittainen hoitovapaa eli 80% työaika alkaa heti meidän mökkireissun jälkeen.

Kotiasiat: Aalla on järkky uhma. huuto kohtaus voi tulla mistä vain asiasta, tekee mitä tahtoo. Hyvä esimerkki vaipanvaihto, sitä ei saa vaihtaa. Jos vaipan ottaa pois, alkaa järetön huuto, hakee vaipan pois roskista ja avaa sen, yrittää pukea ja huutaa ja tämä tapahtuu joka vaipanvaihdon yhteydessä.

Pojilla on ollut kovasti yskää ja ovat räkäisiä, mutta hoitoon olen vienyt. Itselle ollut vähän kuotusta koko viikon, maanantain olin pois töistä kun oksetti niin kovasti.

Hormoonihärveli laitettiin mulle tänään (mulla tosi kipeät jarunsaat menkat) ja nyt on maha kipeä. Meni muuten toi laitto aika tiukille kun olin aikaa sitten varannut gynen ajan tälle päivälle, menkat alko yllättäen eilen 2 päivää aikasessa ja papa vastaus ei ollut vielä tullut. Aamulla soitin labraan ja sain puhelimessa viimein papa vastauksen ja sit oli ystävällinen gyne joka suostui tuon kierukan laittamaan vaikkei siitä ollut sovittu.

taitaa olla aika sekavaa sepustusta, täytyy vissiin nyt mennä kattoon mitä nuo sankarit puuhaavat...

Mari ja Ee ja Aa

Vierailija
27/38 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuliina, tulehan tännekin kertomaan kuulumisia!!!

Böö-kierros kaikille!!! Ei anneta pinon näivettyä, vaikka Ynis onkin matkoilla.

Palaan kohta.

T@hti

Vierailija
28/38 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmalla on korvatulehdus taas.

Alkoivat 5 kk iässä kuten kaikki alamäkin pikkuneidin kanssa(vatsavaivat,maitoherkkyydet ym)Nyt tää on sitten kuudes tulehdus=/Täytyy alkaa niitä tuubeja taas miettimään kun en tykkää noita kuureja vallan syöttää!

Tässäpä mun Böö!

Leanna ja nappulat x6

Vierailija
29/38 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina ajelin lasten kanssa puolilta päivin mummolaan. Siellä oli myös siskoni poikansa kanssa. Tosi kiva seurata pienten serkusten touhuamista ja kasvua :) Mies tuli sitten myöhemmin toisella autolla (joo, noloa) ja otti puukuorman (kuivia puita) mukaan.

Eilen siivoilin ja urakoin pyykkejä ja isäni toi traktorikuormallisen (märkiä,tuoreita) puita. Piha vaan oli niin märkä ja pehmeä, että saatiin värkätä pitkään, et sai kärryn sopivaan kohtaan ja kuorman tyhjättyä ja aikamoiset jäljet jäi. Mutta kylläpä ne siitä saa tasoitettua, nyt on ainakin polttopuut omalla tontilla.

Illalla miehen vanhemmat tuli hoitamaan lapsia,e t päästiin miehen kanssa kaverin 40v synttäreille. Oli kyllä ihan kivat kemut :) Ite tulin puolen yön jälkeen kotiin, mies aamukolmelta.

Aamulla oon ollu ihan arkihommissa, mies nukkui. Sit käytiin ulkoilemassa lasten kans. Pari astetta pakkasta ja lunta sataa. Alkaa jo kelit tympiä, vaikka kyllähän se tästä aikanaan lämpenee.

Jeps, taidan mennä leipomaan pullaa, kun näkyi olevan vähissä.

Kuulumisia ja reissua odotellen

T@hti

Vierailija
30/38 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia nuorimmalle! Toivottavasti pian helpottaa. Laitahan s-postia, jos siltä tuntuu.

T@hti

Vierailija
31/38 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä sitten jumitan täällä vaikken kuukausiin oo kun äkisti käynyt lukaisemassa.Tälläinen tylsä,harmaa ja sateinen päivä ei kyllä kulu paremmin missään muualla kun netissä=)

Vierailija
32/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotenkin olo on väsähtänyt. Nukuin jotenkin huonosti vaikka Onni pysyi omassa sängyssää koko yön! Ja heräskin vasta 7.20 kun kohta olis mullakin kello soinut.

Käytiin näyttään korvat lääkärissä ja olihan ne putket siellä vieläa paikoillaan. Sit vein Onnin tarhaan ja lähdin itte kaupunkiin asioille. Meen vasta illalla töihin ja piti olla palaveri kahdelta mutta eipä sitä olekaan. No, pitää yrittää ottaa torkut nyt kun Onni on tarhassa kun väsyttää ja kahteen asti yöllä ainakin pitää olla töissä.

Mun pitäs löytää kengät sinne häihin ja verhojakin olen katsellu keittiöön. Ja olohuoneeseen tahtois myös. Nuo Hobby Hallin halppisverhot on ihan surkeat. En kyllä muutenkaan osta mitään kallista mutta tuo on puuvillaa kai kun ei siliä ei sitten millään eikä laskeudu nätisti. Mutta en mä mitään oikeita asioita saanu hoidettua. Ostin paidan HM:ltä ittelle ja tälle rinsessa ruususelle 56cm potkuhousut:) Mahtaa hukkua niihin kun oli 46cm syntyissään:)

Joo ja ostin Onnille lakanoita. Löytyi ihana vihreä pussilakanapakkaus ja siihen irto aluslakana samaa väriä. Halvallakin vielä niin ostaa pamautin.

Nyt mulla onkin ongelma noihin häihin. Mulla olis sittenkin kaks vaihtoehtoista pukua laittaa, kumpaakin pitäs vähän fiksailla. Toista vähän enemmänkin kun laitattaisin yläosan ihan uusiksi. No, kumpi tahansa tulee valituksi, kengät on se seuraava probleema. Millaiset?!?! Mustat ne tulee oleen, sopii sitten kaikkien kanssa mutta saako ne varpaat näkyä kun on tuommonen iltapuku? Siis täyspitkä. Kyllä mulla tähän asti on varpaat näyttävät kengät ollut mutta ne on ny rikki.

Kertokaahan, millaiset niitten pitäs olla... Taidan lauantaina lähteä äitin kanssa ostoksille. Se saa olla makutuomarina ja muutenkin kaverina. Yksin mua ei oikein innosta. Takkikin pitäs ostaa, kun ei toukokuun alussa varmaan ihan ilmankaan vielä Helsingissä pärjää. Että tulipa halvaksi taas se reissu:)

vaan nyt mä lähden kyllä köllötteleen. Jospa se uni tulis.

T-P

Vierailija
33/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin pinoutumaan arkipäivänä :) Johtuu siitä, että vietän palkatonta vapaata. Tänään oli aamulla tytöllä oikomishoito-aika ja iltapäivällä hoito- ja kasvatuskeskustelu päiväkodilla joten päätin suosiolla olla kotona tytön kanssa.

Oikomishoito sitten alkaa meillä tai no, tytöllä. Tänään oli ensimmäinen käynti jossa tytön purukalustoa ja leukaa tutkittiin sekä kerrottiin hoitoprosessista. Varsinainen hoito, eli ne muotit tehdään ja koje asennetaan, alkaa vasta elokuussa kun lomat ovat ohi. Todettiin että jokainen kuukausi lisää, lisää myös tytöllä ymmärrystä asian suhteen. Tyttöä kovasti pelotti siihen hammaslääkärituoliin asettuminen mutta lopulta reippaasti avasi suutaan. Minä istuin toki vieressä ja käsi kädessä :) Niiden muottien ottaminen saattaa kuulemma olla haasteellista mutta täytyy varata aikaa asian läpikäymiseen tytön kanssa. Tyttö tosin ilmoitti iloisena hammalääkärikäynnin jälkeen, että hänpä saa isojen tyttöjen hammaskorun :) Hänelle kun näytettiin millainen koje sitten kitalakeen tulee ....

Eipä muuta ihmeellistä tällä kertaa. Ihanaa olla kotona. Ja lyhyt työviikko edessä. Vaikka aika paljon töitä kyllä odottaa, ja mietityttää jo nyt.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Alli

Vierailija
34/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä Joensuusta! Oltiin viikoloppuna siellä esikoisen kanssa jääkiekkoturnauksessa. Muutapa siellä ei nähnyt kuin kiekkoa ja innokkaita poikia pelamassa - ja tietenkin meitä vanhempia, jotka kannustivat poikia kaukalon reunalla.

Meillä sairastetaan taasen. T on kuumeessa ja räkäinen, Neiti on tukkoinen ja nenä vuotaa. Oli ollut viikonloppuna kuumeessa, kun oli mummilla hoidossa. Itsellä on kurkku kipeä ja jokaista lihasta pakottaa, onneksi ei tarvinnut tänään mennä töihin, eipä silti en varmaan olisi edes kyennyt... Nukuttiin lasten kanssa piiitkät päikkäritkin, ei olla oikein täydessä iskussa...

Vai on se Ynis jo istuttelemassa orvokkeja!? Täällä sataa lunta, eikä keväästä näy enää jälkeäkään.

Saamuska oli kirjoittanut mielestäni kivasti sinne muisteloihin :)

Mutta nyt lääkitsemään sairaita!

Voikaa te muut paremmin kuin me!

Mimmu ja sairaat lapsoset

Vierailija
35/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli oikeesti taas talvi. En ala. Päivällä satoi vettä ja räntää mutta nyt jo on pakkasen puolella, joten maa on ihan valkoisenaan. No sulaahan tuo määrä pois äkkiä mutta kuitenki.

Mimmun perheeseen tervehtymistä! En uskalla etes ääneen sanoa mutta meillä on oltu terveenä nyt melko kauan. Kiitos putkien ja risan poiston.

Minäkin tykkäsin tosiaan Saamuskan muistelosta. Oli just niin hyvä! Minäkin itseasiassa sinne kirjoitin mutta huomasin tässä n. kuukausi sitten, että se teksti roikkui mun sähköpostissa lähtevissä! Kun mulla on tavallaan kaks outlookia, toinen on vanha osoite, joka ei enää edes toimi. Siellä se köllötteli (en käsitä miten) lähtevissä. Samoin oli käyny kun yritin amerikan kaverille lähettää meidän joulukuvia. Monta kuvaa selitysten kera ja aina vaan herjas, että ei onnistu lähettää. Lähetin samat kuvat ehkä 3-4 kertaa, turhaan. Sitte joskus kun menin räpläämään sitä postilootaa ja painoin lähetä ja vastaanota niin sittepä ne kaikki postit vissiin lähtikin taipaleelle. Että se vauva -lehden muistelokin lähti ehkä pari kk myöhässä...

Tuntuu kuin olis viikon ollu pois töistä kun tulin tämmöseen vuoroon. Hirvittää huominen iltavuoro ja sitäkin seuraava, on sen verran häsäkkä viikko. Kun mieluummin olen kiireisessä aamuvuorossa, se kun on se, mitä osaan paremmin.

Nyt pitäs taas ottaa böö kierros kun Kuukkut, Lempot sun muut on jääny jonnekin taustalle. Böööö?

T-P

Vierailija
36/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimisti esikoinen, iloinen kolmasluokkalainen, lausahti tänäiltana hampaita pestessään: " Kohta on jo torstai, onpa tämä viiko mennyt nopeaan!" Purskahdin spontaaniin nauruun. Onpa tosiaan, nythän on maanantai :) Poika oli laskenut, että torstaita ennen (jolloin hän saa nukkua tunnin normaalia pidempään) on enää kaksi heräämistä.

Voi, kunpa minäkin jaksaisin pitää onnillista asennetta yllä. Lähin työkaverini, sihteerini, teloi kätensä ja on kolme viikkoa sairaslomalla. Sopii kuvioon, kaikki muutkin ovat sairaana....(lausahti tämä Aasi-Ihaa vaimella äänellään).

Pyykinpesuikonekin on jotenkin rikki. Jättää vedet sisälle, jos on normaali pyykkimäärä pesussa. Pitää pestä puolia koneellisia. Pyykkikasa ei siis hevin madallu...

Silti jotenkin odotan huomista työpäivää. Onneksi minulla on mukavia työkavereita :-)

Mukavaa alkuviikkoa syys-siskot!

t.toiseksi isoin sisko (tai sinnepäin ;0))

Vierailija
37/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan optimistinen on Saamuska esikoisesi! Vitsi mä heräsin viime maanantaina (onko siitäkin jo niin kauan aikaa) kellon soittoon ja ajattelin että ihana, on perjantai kunnes tajusin että ei saatana, nyt onkin vasta maanantai... Pikkusen söi naista:)

Meillä jos Onnille sanoo, että huomenna voidaan mennä pyöräilemään tai joskus voitais kokeilla sitä sun tätä niin Onni kysyy " äiti, onko tänään huomenna/joskus?" .

Tuon pojan suusta tulee muutenkin kaikkea mukavaa. Kyselee aina " äiti ja isi, ketä te ootte?" tai kuten eilen huuteli " näyttäkää pimpsaa" . Onneksi oltiin kotona. Ja rintsikat on edelleen " tissilauta" . Se joskus väänsi pienempänä sanan tissiliivit tissilaudaksi ja sanoo aina edelleen kun puen, että äiti laittaa tissilaudat päälle.

Meillä Onni on innostunut hama-helmistä. Kokeili joskus viime vuoden puolella naapurissa ja mä olin tietysti heti sitä mieltä itsekseni ettei se osaa tai sen hermo ei kestä tehdä niitä. Nyt ihan onnessaan istuu ja näpertää, joskin tekee siis ihan vaan valmiita ympyrä, neliö yms. kuvioita sekaväreillä mutta kuitenkin. Toinen mistä tykkää, siis joka kerta toisensa jälkeen yllättää minut on se, että laittaa oman lastenlevyn soimaan ja makoilee ja kuuntelee levyä. Se hämmästyttää siksi, koska Onni niin harvoin on omissa oloissaan eikä vaadi meiltä huomiota. Viikonloppunakin alkoi jo itsellä pinna kiristyä sen vuoksi,e ttä koko ajan se hoki " äiti kato ku hyppään, äiti kato kuin tää auto ajaa, äiti kato sitä kato tätä.."

No joo, mulla olis töitäkin mutta en oikein viitsi häipyä tästä respasta kun tuossa on asiakkaita. Pitäs kokoustiloja vielä laittaa huomiselle. Jospa nuo tajuais kohta lähteä nukkumaan.

T-P

Vierailija
38/38 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuskan tekstiä oli kiva lukea! :o)

Mimmun perheeseen paranemisia!

Allin Neidille sujuvia hammaslääkärireissuja!

Mitähän sitä omasta/lasten navasta kertoisi, ettei kovin lähtisi tekstini rönsyämään..

Rosan käväistiin suuhygienistillä viimeviikolla. Itse huolehdin kovasti hänen purukalustostansa ja sen kehittymisestä. Vielä ei ollut kitalaki muovaantunut pullojen mukaan. Rosa kun edelleen syö x 12 vuorokaudessa pullosta. Hampaiden reikiintyminen kyllä hieman pelottaa, mutta olen lohduttanut itseäni että onneksi kyseessä on maitohampaat. Tärkeintä on kuitenkin normaali kasvu ja kehitys, eikö nuo syömistouhut ja jatkuvat happopyökkäykset saada joskus kuriin, jos ruokavaloi joskus alkaa muistuttaa jotenkin normaalia. Kelasta tuli päätös, kipii, Rosa sai ½ vuotta jatkoaikaa Naocatelle. ½vuoden kuluttua on jälleen aika suuhygienistille, ennen sitä täytyisi kysäistä allergologilta, onko fluorauksesta odotettavissa millä todennäköisyydellä reaktiota.

Meillä asuu jo kaksi pikkuneitiä. Rosakin muutti isojen tyttöjen sänkyyn. Ei enää pinnistä lasten huoneessa.. Niisk.. :ò) Sini totesi viime viikolla että hän on jo iso tyttö ja iso tyttö käy yöllä pissalla. Neidin vaipat ovat painaneet aamuisin raskaan kauppakassin verran ja epäillen laitin Sinin nukkumaan ilman vaippaa. Yhtään pissavahinkoa ei ole sattunut!!! Olen sanaton.

Viikonloppuna olimme pahjanmaalla mummolassa. Äiti ei ole saanut hetkeen hoitoja, kun valkosoluarvot ovat olleet liian matalia. Äiti siis oli " hyvässä" kunnossa kun sivuvaikutuksia solusalpaajista ei ollut. Isovanhemmat viettivät tyttöjen kanssa sitten urakalla laatuaikaa. :o) Ja minä shoppailin kaupoissa ja vietin aikaa kaverilla, ihan ilman lapsia. Ihanaa! Mies urakoi täällä kotona rakennusprojektinsa kanssa, josta minulla ei ole oikein painokelpoista sanottavaa. Ostin Sinille (ja tietysti Rosallekkin) ihanat heppapussilakanat. Olen niitä jo pidempään katsonut, mutten ole malttanut ostaa. Nyt maltoin, kun Sinikin oppi yökuivaksi, sai antaa hänelle jotain konkreettista ektraa, kiitokseksi edistymisestä. 60e meni pussilakanoihin mutta ne oli niiiin ihkut!

Nyt nukkumaan! Nukkukaa hyvin!

Lila75, Sini 3,5v ja Rosa 2v1kk