>>>TAMMIKUISTEN 2.ADVENTTI<<<
Kommentit (9)
Hyvät uutiset ensin:Nukuin viimeyönä 7 tuntia putkeen!!! (Hieraisin silmiäni kun katsoin aamulla kelloa.) Nukuin tuki stay upit jalassa, liekö ollu vaikutusta, ettei jalkojakaan särkenyt. Meillä täällä etelän sisämaassa näyttää tulevan ihanan kuulas pakkaspäivä=)
Sitten ne huonot:eilen nousi lämpöä =( Hieman flunssanen olohan tässä on ollu, mutta eilen särki niiden jalkojen lisäksi päätä ja koko kroppaa. Ajattelin sen olevan väsymystä ja työstä johtuvaa rasitusta, kunnes illalla alko poskia kuumottaa. Pääsin arvauskeskuksen päivystykseen. Asenne tuntui olevan, että " mitäs tänne tulit" . Selittelin kovasti, että ajattelin varmuudeksi tulla, kun eihän raskaus ja kuume ole mikään hyvä yhdistelmä.
Kurkussa ei näkynyt mitään (ei se kyllä kipeäkään ole ollu), poskionteloissa ei ainakaan näyttänyt olevan nestekertymää/turvotusta (niitä on jomotellut kyllä pitkin viikkoa) ja muuta ei sitten tutkittujaan. Sairaslomaa lääkäri sentään kirjoitti torstaihin asti, kun valitin, etten tiedä kauanko jaksan huonosti nukuttujen öiden jälkeen töihin. No olisin muutenkin ollu ma&ti vapaalla ;)
Sanokaa nyt, että masuvaavilla ei ole hätää, jos äidillä on lämpöä!?
Eevi
P.s. Luin joitakin vanhoja pinoja ja ONNITTELUT minultakin mami 1974:lle ja annoj:lle kosinnan johdosta! (Muistinkohan oikeat nimet?!) Kertokaa heti, kun tiedätte enemmän suunnitelmistanne, olen ihan mieletön hää fani!!!
kaikille. Nyt on jo kahdet pikkujoulut takana ja hengissä vielä ollaan minä ja asukki. Perjantaina oli miehen pirskeet. Ruoka oli hyvää, iltaohjelma ei niinkään. Oli rokkibändi soittamassa ja äänitaso oli aivan liian kovalla, sekä minä että vaavi vähän hermostuttiin. Lähdettiinkin sitten hyvissä ajoin kotiin nukkumaan. Jalatkaan ei pahemmin turvonnut korkeekorkoisissa saappaissa :). Vähän kyllä tuntui, kun jatkot oli Börssin yökerhossa että baarin muut asiakkaat, jotka ei tienneet että ollaan pikkujouluporukassa niin kyllä katsoivat vähän paheksuen mua kun olin mahan kanssa lähtenyt baariin... Istuskelinkin vaan baaritiskiin päin enkä missään vaellellut.
Eilen oli omat juhlat. Oli joulupöytä ja ruoka oli tosi hyvää nam nam. Ilta menikin sitten ihan överiksi kun paljon oli tullut sakkia Lahdesta ja Helsingistä oman porukkamme lisäksi ja kun alkoholia ei säästelty niin niin... En jaksanut kauaa selvin päin seurata menoa vaan häivyinkin paikalta ajoissa.
Yöllä sitten kun olin hereillä niin hokasin että oli sormukset jääny sormeen ja kun niitä siinä väänsin niin eipä ne lähteneetkään. Pienellä paniikilla jääkylmässä saippuavedessä sain ne pois onneks. Kyllä sormetkin on vaan näköjään välillä turvoksissa.
Hei löydettiin eilen miehen kanssa hyvä jouluradio netin kautta. Meillä kun ei ole ainun ainuttakaan joulucd:tä ja eilen oli kauhea hinku kuunnella joulumusaa paketoinnin yhteydessä niin sellanen löyty kuin taajuus.fi. Jos on laajakaista niin hyvin pelittää, nytkin kuuntelen samalla ja vaavillekkin vähän sopivampaa jytää...
Vielä ois maanantaina 50-vuotisjuhlat tiedossa. Onneks pääsen kaikki juhlat läpi samoilla vaatteilla, eipä tarvinnu ostaa kuin yks juhlapaita ja housut on " vanhat" juhlahousut mihin ompelin vaan sellasen kiilan vetskarin eteen. Muutenkin olen päässy todella vähillä vaateostoilla. Yhdet arkisammarit ostin h&m:ltä ja töissä pärjäsin vanhoilla omilla. Yhdet olohousut ostin kotiin mut nekin oli ihan vaan normaalia isommat, ei mammoille. Yhen paidan ostin alussa ilman sovittamista h&m:ltä eikä se ole kertaakaan ollu päällä kun on liian iso kaula-aukko... Sitten toi juhlapaita vielä, eli siis masu on niin pieni et oon pärjänny vanhoilla vaatteilla. Ärsyttää jo kun molemmissa juhlissa äimistellään masua kun kerron lasketun ajan. Taas nousi sellanen pieni huoli että onko kaikki ok kun muut päivittelee masua. Täytyy kait yrittää vihjata th:lle et jos pääsis kokoarvioon vielä...
No tulipas taas juttua. Kaikille rauhallista joulunodotusta masujen kanssa.
Maariska 34+4
Eilen oli puhetta siitä hepatoosista ja minähän se olen, jolla se on jo kolmatta kertaa. Kyllähä sitä toivoi, ettei se tulisi, mutta toisaalta tiesi, että se tulee ennemmin tai myöhemmin... Olen kuitenkin tosi onnellinen, että se tuli vasta nyt kun aiemmissa raskauksissa hepatoosi siis alkanut jo 26 rvk ja 31 rvk. Ensi viikolla siis sairaalaan sisälle ja katsotaan tulenko vielä kotiin yksin vai vauvan kanssa... Luultavasti kuitenkin vielä ihan yksin. Nyt vaan kovasti lasken vauvan liikkeitä ennen kuin pääsen ultraan keskiviikkona varmistamaan, että vauva voi hyvin.
Pikkujouluissa oltiin mekin eilen ja unta takana vaivaiset 5 tuntia... Ihan krapulainen olo vaikka vettä oli mukissa tietysti koko illan. Ei auttaisi valvoa pikkutunneille!
Muksaa sunnuntaita kaikille tammimassukoille:)
Talvikki 33+6
Kiitos Maariska vinkistä,ihana kuunnella koneelta samalla joulumusiikkia:))
Ihanan rauhallista musiikkia!
Meinaa vaan kyyneleet valua silmistä,tuo jotkut laulut mieleen ton oman rakaan ihanan Enkelimme..
Talvikille tsemppiä kans hepatoosin kanssa,toivotaan et saat vielä yhtenä kappaleina palata kotiin,saa vauvakin painoa vähän enemmän.Vaikka hyvän kokoinenhan asukki jo on nytkin.
Palaathan kertomaan sitten kuulumisia tässä asiassa?
Minäkin menen äitipolille ke,etkös ollu täältä K-PKS:n suunnalta sinäkin?
Ties vaikka ollaan samaanaikaan näytillä siellä..
Vai muistanko nyt ihan väärin?;))
Terveisin
Vell@
Muistit väärin:) Eli oon Taysiin menossa. Tsemppiä sullekin reissuun!
Eipä tässä ole mittää tapahtunu sitten eilisen, mutta jotain rustaan...
Olo on kuitenkin jo PALJON parempi, flunssa alkaa väistyä, jes!
(.) voi hyvin, vaavi liikkuu reippaasti ja hikottelee raasu myös aika useasti. Eikä edes supistele nyt:)
Tuota häntäluun seutua vähän aristaa, mietin, että mikähän paise se sinne nyt aikoo? Eikö jollaki ollu joku paise täs aikasemmin, ja piti ihan lääkettä syödä? Jospa se vain olis jottai tilapäistä, toivon ma.
No nyt ei tuu tekstiä kerta enempää ni ei sitte:) Mukavaa päivänjatkoa tammiksille.
Mimmu 32+5
Sunnuntaita!
Jopa oli tapahtumarikas v-loppu!!Siskotyttö tosiaan kylässä ja shoppailtiin sitten oikein olan takaa eilinen päivä!!Ihmeen hyvin sitä jaksoi tommosen 6h kaupunkikeikan!!Mut tottahan me syömässä käytiin ja kahvilassa istuttiin väliin. Kyllä sitä aina vaan jotain mukaansa saa raahattua,vaikken yhtään mitään olisi tarvinnut. Kotiin kaikkee ihanaa tulit ostettua, itselle siis ei mitään..eikä vauvallekkaan.
Siskoni ihmetteli masua kovasti ja halusi kokeilla liikkeitä mahan läpi :) Hän tuumaili, että uskomattoman kova paketti koko masu on!Onhan se..sit vielä parit harjoitussupparit tuli päälle ja annoin niitäkin kokeilla!Vauva muljahteli ja tuotti iloa ja ihmetystä tätilleen :) Sisko kovasti oli apuna, kun häntä kauhistutti, etten saa tehdä juuri mitään noooin ison mahan kanssa :) Niinpä me `taisteltiin´aina sitten, että mitä mä voin tehdä ja mitä en :)) Huolenpitoa vaan!
Tänä aamuna sitten tossa seittemältä vauva vaihtoi asentoaan ja se TUNTUI!!!Kauheesti sattu alas ja vatsa muljusi jos mahdollista vielä räväkämmin. No, kyllä hän tosiaan jotenkin uudessa asennossa on, koska aiemmin hikka tuntui ihan alhaalla vas puolen nivusenseutua ja nyt tänään sitten oikealla puolella ja keskivatsalla!!!!Nyt lie sitten pää ylöspäin, koska viime vkolla neuvolan täti sanoi hänen olevan pää alaspäin. Kerkeehän tuossa vielä asennot vaihdella.......No rkv:lla 36 mulla sitten se gyneaika synnytystapa arviointiin....
Mä olen turvonnut tosi paljon!!Herranjestas sentään että mun sormet on vain häivähdys entisestä!!Itse kun tunnustelee, niin tuntuu kuin olis miehen kädet..niin paksuiksi on sormet käyneet!!Jalkapöydätkin on sen verta turvoksissa, ettei viime kesäiset lipposkakengät oikein mahdu jalkaan!!!Sukista jää aina mahdottomat viivat nilkkoihin. Onko muilla näin myös??
Tälläistä täällä!Kovasti odotan rakkaani saapumista kotiin!!Mieheni nääs oli v-lopun reissussa ja ikävä alkaa tässä vaiheessa olla jo aika maksimi....huoh.......
Meeris 33+1
Koko päivän on useammin esiintynyt pikkuisia supistuksia. Perjantaina alkoi noi liitoskivut jotka ovat kovenneet jostain syystä. Ne ilmaantuu aina kun seisoo vähäänkin pidempään. Eipä toi käveleminenkään oikein enään tunnu välillä kovinkaan kivalta. Perjantain neuvollassa todettiin verenpaineen nouseen ja se tietää huomista virtsakoetta ja toista verenpaine mittausta. Edellisessä raskaudessa olin lievän raskausmyrkytyksen takia sairaalassa lepäämässä kolme päivä.
Onneksi flunssakin on ohi, tulihan 3 päivää vietettyä sängyn pohjalla ja juotua tuli lämmintä glögiä ainakin 3 litraa.
Hyvää sunnuntai iltaa teille!
T: äitiliini rv 32+6 , ja kolme muuta tenavaa
Ja sitten yhtäaikaa se laitettiin ja ei mun muistaakseni ole eka kerta;)
Eipä mulla mitään kummempia,hyvin nukuttu yä taas välillä takana.
Tyttö kattoo lastenohjelmia.
Mies lähti hoitaan meidän huvilajuttuja tonne maakuntaan,ite katoin viisaammaks jäädä kotiin ja antaa miehen olla mun edustaja asiassa.Nuo autossa istumiset ei ole kauhean mukavia enää,ainakaan mulla.Sanoin omat ideani ja onneks ollaan samoilla linjoilla asiassa.
Mies eilen illalla sanoi et mikähän vilperi täältä on tulossa;) Tämä vauveli on todellakin kokoajan liikkeessä,maha pomppii puolelta toiselle ihan kokoajan.
Nuo kaks edellistäkin lasta on meillä mahassa vilkkaita olleet,vaan tämä on ihan näistä kaikista energisin. Onneks ainakin esikko on aika helppo ja rauhallinen tapaus sitten näin kohdun ulkopuolella ollut:) Saas nähä miten tän kans käy..
Pitäis lähteä valmistautuun joulumessuille,ihana lähteä tunnelmalliseen paikkaan katteleen kaikkia ihania joulujuttuja ja jos eihän sitä tiedä vaikka jotain kivaa matkaankin tarttuis.
Nyt kivaa toista adventtisunnuntaita kaikille,toivottavasti koko maassa on ihana talvinen pakkaskeli kuten meillä!
Terveisin
Vell@ rv 32