Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMURUT VIIKKO 15¤¤¤

07.04.2008 |

Huomenta Marrasmuruille!

Taas uusi viikko ja aina lähempänä marraskuuta;)

En huomannu jos uus pino oli joten otin ja aloitin uuden

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisit vähän lähempänä!!!!

Onko ketään tuttua kenet saisit kiinni ja poikaa katsomaan jotta pääset lääkäriin? Tohon pahoinvointiin on lääke joka ei välttämättä kauheasti auta mutta jos siitä olis vähän apua. Itse söin Primperan-nimistä.

Onko sulla taipumusta migreeniin? Siinä on järkyttävä päänsärky jonka jälkeen oksentaa. Mulla ollu aikoinaan kaksi migreenikohtausta ja ei niitä heti unohda.

Mulle kävi kolme viikkoa sitten kun en saanut mitään syötyä ja pahaolo oli karsee jouduin illalla lähtemään ensiapuun. Jonotin 3,5h jonka jälkeen vapisin ja itkin kun pääsin lääkärille.

Jouduin jättämään tuon lääkkeen pois kun ei sopinut mun vatsalle, mutta tällä hetkellä syön B-vitamiinia, jonka toivon auttavan.

Parempaa oloa toivoen

Moschino rv 10+

Vierailija
62/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään ystävää?

Naapuria?

Missä on mies?

Soita hyvä ihme jollekin nyt, joka vie sinut lääkäriin ja hoitaa muksun sillä välin!!!

Onko mies töissä?? Soita ukko kotiin ja sinun luo!!! HETI!!!

Ota viltti ja rupee lattialle, silloin voi esikkokin olla lähellä sinua eikä sinun tartte seistä tai istua. Vähän vaan leluja ympärille, ymmärrätkö.

Onko teillä jääpaloja???? Yritä imeskellä niitä!!! Päänsärky johtuu ekana nesteenpuutteesta!!!

TEE NYT NIINKUIN MINÄ SANON!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki tuo jääpala! Pitää itsekin kokeilla, kun heikotus iskee. Toivottavasti saat Simppu äkkiä jonkun kaveriksi kotiin ja helpotusta tuohon oloon. Nesteytys on varmasti nyt se tärkein juttu.

Mulla oli eilen ihan megahuono päivä myös. Heikkona ja kylmissäni peiton alla yritin torkkua, kun ei mikään mennyt alas. Illalla sitten pakotin itseni miettimään, mitä voisin syödä. Keitin kananmunia (!!) ja sain yhden sellaisen syötyä ja siitä se alkoi sitten helpottaa. Tänään onneksi parempi olo, pitkästä aikaa.

Vierailija
64/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmosalia voi muuten käyttää myös raskauden aikana, mikäli on huonossa hapessa nestevajauksen takia ja tarvii pikahelpotusta:

http://spc.nam.fi/humspc/o/94018.xml?Template=/html/spctemplate.html saa reseptittä apteekista. Pahanmakuista, mutta eipä pidäkään hotkia lasi tolkulla yhtä kyytiä.

Meidän tenavalle vatsataudissa sitä annosteltiin ruiskulla suuhun milli kerrallaan muistaakseni minuutin välein sairaalassa kun oli tarkkailussa. Sama toimii aikuisella: vähän kerrallaan, imeytyy pienetkin määrät suun limakalvoilta nopeasti. Urheilijatkin sitä käyttää kun tarvii pitkän suorituksen jälkeen nestetasapainon palautusta.

Sirilii rv 9+6

Vierailija
65/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos: taidan kuunnella kroppaani ja mennä siihen joogaan. Keilailu kumminkin tuntuu vähän enempi fyysiseltä ja kun ei tekniikkaa osaa, niin mitä lie siitä tulee, en halua iteltäni paikkoja reväyttää tai mitään. Sanon joogan ohjaajalle raskaudesta ja kysyn mitkä liikkeet jätän tekemättä. Tuo on siis työn puolesta sellainen tyky-toimintapäivä ja jompaankumpaan lajiin siis " pakko" osallistua. Valitsen siis joogan jota veikkaan rauhallisemmaksi, ja tuskin aloittelijoille nyt kovin vaativia liikkeitä laitetaankaan.

Simppu: sun olo kyllä kuulostaa tosi surkealta. Mitä jos menisit sit viimeistään miehes kans päivystykseen näytille, jos laittaisivat sut vaikka tippaan hetkeks tai jotain? Sulla voi tosiaan olla nestetasapainos häikkää, ja se ei ole hyväksi. Ei ole turvallista jos oot lapsen kans kotona ja saa pelätä meneekö taju. Voimia ja jaksamista sulle kovasti.

Mulla on melkein huono omatunto, kun mulla ei ole huonoa oloa niin kuin monella teistä. Mulla ei ollu esikoisestakaan. En osaa ees aavistaa millaista se on. Pari kertaa elämässä mulla on ollu vaan oksutautikin ja silloinkin tuntu jo parin päivän perusteella, että mä kuolen..miten siis jaksaisin jatkuvaa oksentelua viikko-tai jopa kuukausitolkulla. Nostan kyl hattua kaikille teille pahoinvoiville, että jaksatte.

Semmoinen " uutinen" tältä päivältä, että mullahan siis rinnat on vähän arat ja nännit ovat kasvaneet ja nöpöttävät aika terhakasti. Tänään tajusin töistä tullessa kun vilkaisin peiliin, että olin pukenut kouluun (oon siis ope) semmoisen paidan, jossa todella nöpötys näkyi...voi herttinen että hävetti kun tajusin. En aamukiireessäni peiliin paljo vilkaissu enkä päivän mittaankaan. Voi hitsin hitsi. Pitääkö täs jo jotain liivinsuojia liiveihin laittaa vai mitä. No pitää vissiin vaan kattoa vaatteet tarkkaan mitä päälleen laittaa, turhan myötäiset siis jääkööt kaappiin. Ei muuten, mutta kun koulumaailmas pitää niin tarkkaan kattoa mitä päälleen töihin laittaa.

Khaokselle ja Tinskulle suuren suuret halit ja tsemppiä jatkoon, kumpaisellekin todettu siis tuulimuna :( Toivottavasti teillä molemmilla tärppäis mahdollisimman nopeaa uudestaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Koralli & Aarre 7+0

Vierailija
66/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinskulle edelleen kovasti voimia viikonloppuun. Ja Simppukos se oli, kun noin kauhian huonosti voi? Aika ekstreemiltä kyllä kuulostaa, menithän terveyskeskukseen...

Olihan täällä muitakin " oireettomia" . Joku kyseli odotuksen ihanuudesta. Just ehkä siitä raskausajan helppoudesta johtuen mä tykkäsin olla raskaana ainakin ekan kerran, se vatsa oli ihana, joskin kyllä siitä sitten jo loppuajasta halusi eroon. Mutta tämmöiselle " kroppaongelmaiselle" ikilaihduttajalle voi olla jopa eka kerta elämässä, kun ihan oikeasti tuntee, että vartalo on kaunis ja " oikeanlainen" . Surkeeta, mutta totta. Ymmärrän tosi hyvin, että ne äidit, joilla on koko ajan huono olo, turvottaa ja on hiki ja on kylmä ja närästää... niin ei varmasti ole yhtään viehättävä ja hehkeä olo!

Tänään olin siellä uä:ssä. Sydämen syke näkyi, niin että elämää on! Tietysti on monta riskaabelia viikkoa edessä, kun lasissa oli vasta 6+5. Mun laskujen mukaan 7+0. Kuulemma km-riski on enää 1-2%, mutta riski kuitenkin... Pituutta hemmolla tai hemmottarella oli upeat 9 mm.

Mutta tämmöistähän se on, että aina yksi etappi saavutetaan, ja sitten aletaan odottaa ja pelätä seuraavaa. Nla on 2.5., mutta np-ultraa ei vielä saanut varattua. Lienee joskus toukokuun puolivälissä.

Koralli, minkäikäisiä opetat? Onko muita opettavaisia?

Kauhea nälkä on kyllä koko ajan. Nytkin taidan tuikata pizzan uuniin.

Mutta oikeasti tsemppiä kaikille niille, joille joitain huonoja uutisia on kuulunut. Ja hyvää kaikille muillekin.

Meku72

Vierailija
67/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, pitkästä aikaa! En ole oikein jaksanut kirjoitella...

Nyt sitten päivittelen kuulumisiani...

Tsemppiä Tinskulle jaksamiseen... ;( Laita vielä viestiä, että mikä on nyt viikonloppuna vointi? Jos jaksat... :-/

Ja uusille tervetuloa!

Nyt on sitten korkattu pahoinvoinnin osalta myös tuo pöntön halailu. Krääh. Toissailtana lensi laatta ihan komiasti. Ja paha olokin on seuralaiseni koko ajan, kamala kuvotus päällä. Tietyt ruoat saa aikaan jo ihan yökkäystä, nyt tekee mieli lähinnä hedelmiä! Mies kommentoi tänään saunassa, että mä oisin laihtunut!? Paljon mahdollista, en oo syönyt karkkia (=suklaata...) ainakaan pariin viikkoon ja muutenkin on ollut pakko syödä vähemmän, kun muuten ällöttää.

Aika kumma olo, kun on oikeesti ruokaällötyksiä ja mielihaluja. En olis jotenkin uskonut. Mutta kun on koko ajan paha olo, niin ei voi kuvitellakaan syövänsä nyt tiettyjä ruokia.

Rinnat on edelleen aika piukeina, ja myös mulla nännit on selvästi enemmän esillä. Mulla ei oo koskaan ollut aikaisemmin mitenkään " nöpöttävät" nännit, joten kummia muutoksia... :)

Ensi torstaina on UÄ (yksityisellä), siihen asti vielä jännittää. Parhaalle kaverille kerroin eilen, se oli ihan onskuna, vaikkei itse lapsia haluakaan. Myös molempien vanhemmat tietää. Ehkä tuon ultran jälkeen voi jo vähän julkistaa muillekin, kuten mummoille tms.

Tälläistä täällä, vointeja kaikille toivottaapi,

tiutiu 7 + 1

Vierailija
68/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli kotiin viis minuuttia sen jälkeen ku olin sen viestin tänne kirjoittanu, käski mut nukkumaan!!Eilinen olo parani levon jälkeen, maanantaina soitan neuvolaan, täytyy kyllä käydä lääkärillä jos paineet vielä koholla ja turvotus ei laske..illalla ei ollu enää niin huono olo, mutta huono olo kuitenki..päätä särkee yhäedelleen mutta ei niin paljon, olisko enteilly flunssaa, en kyllä usko että flunssasta vois olla niin kova pääkipu..Mulla meinaan iski flunssa tai mikä lie, jos olis siitepöly aika niin olisin varma että tämä on allergiaa mutta ei nyt vielä ihan taida lennellä mitään.. Ja huomasin että jos yhtään kiihdyn niin olo menee huonommaksi ja just sillon se tajuki menee, että ku huono olo iskee niin pitäis vaan pysyä rauhallisena ja soittaa jolleki niinku neuvolassaki sanottiin..Äitiki mulle eilen töistä soitteli ja kyseli olenko hengissä..Ja mies onneksi vain kahteen asti töissä..Mutta seisoa ei jaksa pitkää aikaa, nopeesti alkaa heikottaa ja äkkiä vaan maate vaikka sitte lattialle..Mulla sormetki niin turvoksissa että tuntuu aivanku olis hanskat kädessä..Puristaa ja kuristaa..Esikko menee tänään isänsä tykö yöksi niin saan parannella itteä rauhassa..Vähän kyllä pelottaa että jos tämä enteilee raskausmyrkytystä jo tässä vaiheessa niin ei tule helppoa olemaan, toivottavasti loppuu nämä tällaset oireilut ja loppuaika menis hyvin..Niistäminen huippaa, enpä niistele paljoa..

Mutta pitää mennä taas lepäämään ettei vaan tule kovin hono olo..

Niin ja sen veran vielä että mulla esikon odotus aikana, lopussa vasta mutta kuiten, niin tuli sellasia näköhäiriöitä ja veti koko kroppaa vasemmalle puolelle, sillon epäiltiin aivoveritulppaa ja aivokasvainta mutta kumpaakaan ei köytyny, epilepsiaki tutkittiin, että mulla taitaa raskaus tehdä aina mun pään sairaaksi, saas nähän että missä vaiheessa tässä ollaan taas neuropolilla tarkkailussa..Tai jossain muualla tutkittavana, ne on niin varovaisia kun on kyseessä raskaana oleva nainen, kaikki mahdollinen ja välillä tuntuu että mahdotonki tutkitaan, mutta mikäs siinä, saapa mielenrauhan..

Kaikille hyvää päivän jatkoa..

Jaksamista kaikille..

Simppu rv10+4

Vierailija
69/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti simppu voit jo paremmin???!!!Huh, aivan pahaa tekee kun ajatteleekin sun vointia!!!

Mukava lukea että niin monella on sydänäänet kuuluneet, ihanaa!!!!:)

Eilen tosiaan oli tarkoitus iltapäivällä laittaa ne emätin tabletit, jotka sitten aloittavat supistelut ja vuodon. Mut just puoli tuntia ennen sitä aloin vuotamaan tuli siis ihan hyytymiäkin, soittelin sit enpot ja kaikki kyselin kuinka toimia eli miten laitan tabletit kun vuotoakin jo on..tabletit oli vaan laitettava, onneks just silloin vuoto rauhottuikin ja pysyivät siis sisällä.

Ohjeen mukaan kivut ja vuodot alkaisivat 3-4 tunnin päästä tablettien laitosta mut mulla tosi kipeet supistukset alkoi jo vajaan tunnin päästä, olin TOSI kipeä 25min(jolloin otin särkylääkkeen) ja siinä kaikki kivut, muutama nippailu sen jälkeen.

Vuotoa on suht reilusti ei kuitenkaan ihan älyttömästi, hyytymiä tullut kyllä runsaasti. Yön nukuin tosi hyvin ja nyt vaan ihmettelen et tässäkö tämä nyt tosiaan oli...??Toivottavasti, ettei kaavintaan tarttis enää sit mennä. ( reilun kuukautisvuodon tapainen jatkuu siis kuitenkin edelleen)

Todellakin henkinen kipu on pahempi kuin nää fyysiset vaivat. Vieläkin vaikea ajatella ettei meille sitten tänä vuonna vauvaa tulekkaan, on vaan mietittävä työjuttuja eteenpäin...huh,huh...:/

khaos, jos vielä tällä palstalla käyt niin mikäs sun vointi on????

Vkonloppuja kaikille mammoille!!!

tinsku

Vierailija
70/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mun tietääkseni turvotus sormissa voi johtua myös kovasta nesteen puutteesta elimistössä!!!!?Pystytkö juomaan nestettä reilusti??jos et niin ehdottaisin kyllä päivystyksessä käyntiä, et jos tarttisit lisä nesteytystä! Tuntuu ettei tuollainen vointi voi olla vauvallekkaan hyväksi..niin kuin ei sinullekkaan.

tinsku

Vierailija
71/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppu: Mene nyt kuitenkin näyttäytymään päivystykseen, vaikka olo oliskin parempi tänään. Toi turvotus kun viittais siihen, et elimistö on aika pahasti kuivunut. Se pääkipukin voi johtua ihan pelkästään siitä. Eli lääkärin puheille vaan, nestetasapaino kuntoon, niin voitte sitten kumpikin (sinä ja vauva) paremmin.

Kirjoittelen joskus myöhemmin enemmän, täytyy lähteä kaatamaan äipän pihasta muutama puu.

-JennyAdelina & pieni 10+2-

Vierailija
72/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terpat minultakin...oltiin juuri viikko lomailemassa etelän auringossa ja kyllä teki terää...tosin tällä hetkellä ajatuskin siitä että ensi viikolla pitää mennä töihin ahdistaa...ois niin kiva jäädä jo nyt kotiin...;)

mulla on välillä niin normi olo että oikeesti unohdan olevani raskaana....rinnat vaan on turpeet ja kipeet ja ne menkat puuttuu...

mutta nyt on sitten reissun jälkeen muutamana päivänä ollu ällötysolo, en oksenna mutta kaikki ällöttää ja tekis mieli työntää sormet kurkkuun.

maanantaina mulla on eka neuvola, luulenpa että siinä varataan aika siihen ainoaan kunnan tarjoamaan ultraan ja sitten aion varata yksityiselle ajan np-ultraan.

odotan innolla että tulis kesä ja saisin ruveta esittelemään kasvavaa vauvamasua, elättelen toiveita että kesällä se jo näkyy....=)

kultahapsi rv 7+4

Vierailija
73/74 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi ollut taas hyvä päivä!

Hampurilainen on maistunut ja jälkiruuaksi pakasteesta mustikoita.

Siskoni kävi kylässä ja ajatus, että olisin tehnyt juustokakun ei sitten onnistunutkaan. Onneksi oli vaarin tuomia korvapuusteja tarjota...

Sää on ollut tänään mitä ihanin ja lapsillekin laitoin saippukuplaliuokset puhaltelua varten. Piti vaan tarkistaa mitä kaikkea sekoitetaan, kun eka satsista kuplat rikkoutu vaikka kokoa niille ehtikin tulla.

Pihahommien jälkeen istuskelin hetken auringossa ja sit alko niin ramaseen, että piti tulla ottamaan tunnin nokkaunet. Heti piristy!

Huomenna olis saunapäivä, mutta katotaan kuin käy, kun on puulämmitteinen sauna ja tekee jostain syystä pahaa saunan haju. Sama on takan lämmityksen kanssa. Tykkään tosi paljon saunoa, mutta jos etoo ei saunomisestakaan nauti.

Masu on mukavan pienen potkupallon kokoinen varsinkin iltasella.

Olen yrittänyt muistella koska se alkaa sitten oikeasti näkymään, mutta ei ole muistikuvaa. Esikoisen aikaan jäin kiinni töissä muistaakseni vkolla 15 mutta olin ennen sitä vaihtanut työvaatteet jo isompaan kokoon.

Kuinka muilla, joko teillä näkyy?

Hyviä öitä ja vointeja kaikille!

Moschino rv 10+3

Vierailija
74/74 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään ollu eka kerran jotain pahoinvointia. Ei mitään oksuvaaraa, mutta kuitenki selkeästi huono olo. Saunas kävin ja se oli kans vikatikki, tulin saunasta ja makasin tunnin olkkarin sohvalla saunatakissa ennen kuin lähdin pesulle, tuli vaan heikotusolo siellä saunas. Pitänee luopua nyt hetkeks löylyttelystä.

Mikäs olo muilla on? Uusi viikkokin taas kohta alkamassa. Ei yhtään innostaisi mennä töihin...pitää vaan yrittää jaksaa.

Meku: sanotaan näin, että teinejä opetan, niissä sitä riittääkin työsarkaa :)

Nojoo, ny nukkumaan, nukuin pitkät päikkäritki tänään mutta unta näyttää edelleen riittävän.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Koralli & Aarre 7+2