Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMURUT VIIKKO 15¤¤¤

07.04.2008 |

Huomenta Marrasmuruille!

Taas uusi viikko ja aina lähempänä marraskuuta;)

En huomannu jos uus pino oli joten otin ja aloitin uuden

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle Tinsku tulevaan. Itselläni ei ole kokemusta tuollaisesta enkä tietysti voi tietää miltä se tuntuu mutta kuvitella voin kyllä! Yritä levätä paljon!

Sulle napero voimia myös suruun. Mulla on enää yksi mummo elossa, hän asuu 200km:n päässä ja on jo melko huonossa kunnossa. Ikää on kesäkuussa jo 95 vuotta ja kotona hän vielä asuu. Joka kerta kun puhelin soi jotenkin erikoiseen aikaan niin tulee mieleen että apua mitä nyt on tapahtunut...ei varmaan saisi noin ajatella mutta en mä sille voi mitään:(

Pahoinvointi alkaa vissiin helpottamaan, nyt on ollut jo monta hyvää päivää ja ruokakin tuntuu jo lähes siedettävältä ajatukselta! Väsymyskään ei niin kovin enää tunnu, onneksi! Työkseni mä hoidan lapsia kotona (oma siis 2v ja hoitolapset(3) myös 2v) ja välillä kun se väsymys iski niin tunsin olevani ihan lirissä...Vanhemmille en ihan vielä ole kertonut, ajattelin kertoa ekan ultran jälkeen 21.4. onko täällä muita perhepäivähoitajia? Mukavaa päivää teille kaikille marrasmuruille:)

Vierailija
42/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja lääkkeitä ovat kuin minullakin. 4 kappaletta antavat, tosin moni selviää puolikkaalla annoksella. En siis tiedä että miksi 4 pitää ottaa???Joo, alkuraskauden ultrat ovat minullekin pakko! Mutta tämä Ruotsi on siitä kummallinen paikka ettei täällä tehdä alkurask.ultria niin halukkaasti...siis kummaa touhua. Niskapoimuja ei tehdä kellekään!!! Eli olen aina joutunut tekemään ne Suomessa.

Nyt olen varannut eka ultran parin viikon päähän. Se oma keskemeno muistuttaa joka päivä, joten iloitsemaan en ole vielä päässyt asiasta. Vanhana " konkarina" tiedän ettei raskaus ole itsestäänselvyys!!! Matkan aikana voi tapahtua vaikka mitä! Siis ihan mitä tahansa.

Että näin.

Voimia sinne nyt sinulle! Parempi tosiaan että sait tietää jo nyt, eikä vasta viikkojen päästä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa että piti tinskulle nyt käydä näin:(toivottavasti vielä sen nyytin syliin saatte josta niin kovasti haaveilitte..

Paljon jaksamista sinne teille..

Naperolle syvä osanotto, tiedän kuinka raskasta läheisen poismeno on..

Täällä haikeissa tunnelmissa, neuvolatäti oli vähän huolissaan ku mulla kovaa turvotusta, verenpaineet hieman koholla, tosi rajua oksentamista ja hirveä pääkipu, soittelin sinne tänään ku alko itestäki jo tuntuun että ei tämä ole enää normaalia, nyt seurataan paineita ja ei sais olla yksin, ainakin puhelin lähettyvillä kokoaika jos olen jossain,

nimittäin mulla meni eilen taju, makasin sängyssä ja alko tuntuun siltä että nyt lähtee näkö, niin nousin ylös että menen olkkariin sanomaan miehelle että auta ku mulla menee taju, sitte vähän matkaa kävelin niin silmissä musteni, mies sano että kyllä hän säikähti ku ensin kuuluu hiljasia askeleita ja yhtäkkiä kauhea tömähdys..ilmeisesti lonkan ja pään olen lyöny lattiaan, ei onneksi pahemmin käyny, meillä kun on kiviportaat täällä niin olis voinu käydä huonosti..

Mutta toivottavasti tämä tästä helpottais äkkiä.. mulla on niiiin huono olo:/

Mites mulla on viikko kulunu? onneksi on jo torstai..

simppu rv 10+2

Vierailija
44/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsku: Kuinka pitkällä sun raskaus oli?

ON: Paha olo jatkuu. Tänään kävin yhden ihanan tutun luona kylässä ja 3tuntia juoruttiin oikein olan takaa. Ihanaa!

Meillä oli parisuhteen kanssa viime vuonna vähän hankaluuksia ja muistakaa ystävät hyvät vaalia sitä parisuhdetta. Yhteistä aikaa ja puhumista ja keinolla millä hyvänsä! Sen opin.

AIHA lyhyin ajatuksin rv 9+4

Vierailija
45/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatisrallaa...

Tulin kertoilemaan kuulumisiani kaikelta oksentamiselta...

Leksa lentää 5-7 kertaa päivässä ja illalla tulee varsinainen vatsantyhjennysoperaatio klo 20 ku kello lyö... huh huh huijaa...

Kävin neuvolassa tänää sisäänkirjauksessa ja sydänäänet kuului selvästi, viikkoja 9+3... Että ultraa odotellessa.

Jos pahoinvointi ei ala hellittää niin loppuviikosta pitää käydä tankilla tipassa, oli jo verenpaineet niin matalat.

Voi kun tää oksu loppuis niin sais nauttii vauvan odotuksesta.

Viikonloppuna matkaan etelään, ei vaiskaan, vain helsinkiin, mutta matka pelottaa et miten selviän...Tanssityttöni lähtevät kisoihin ja mä tietty ohjaajana oon lupautunu mukaan. Onneks bussissakin on vessa...

Minkäslaisia viikonloppusuunnitelmia muilla on?

Vierailija
46/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinskulle suuren suuret pahoitteluni... ;( Ja suuren suuri hali. Toivottavasti keskeytys sujuu ja pärjäät siellä. Onhan sulla joku jolle soittaa, jos olo on todella kurja viikonloppuna. Toivottavasti kaikki menee ok, etkä joudu kaavintaan. Voimia sinulle.

Naperolle tännekin pahoitteluni vielä kerran :(

Simppu: no, huh, että oikein pyörryit. Onneks ei käyny pahemmin. Sulla ollu muutenki aika kurja olo, jaksamista sullekin.

Ja kaikille pahoinvoinnista kärsiville oikein kovasti tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti pian helpottaa.

Mulla ei edelleenkään pahoinvointia ole, toivottavasti kaikki on silti hyvin. Väsymystä vaan. Haukottelen töissä jne.

Miten muuten, ku mulla olis mahdollisuus kuukauden kuluttua päästä kokeilemaan joogaa tai keilailua, onko ne raskaana oleville ihan ok? Kyseessä on työjuttu ja nyt pitäs päättää, mut en ihan vielä halua kertoa raskaudesta. Mulla on silloin 10 viikkoa kasassa, onko kummatkin lajit ihan ok/vaarattomia? Kumpaakaan en ole koskaan kokeillut.

Jahas, esikoinen kaipailee...mukavaa illan jatkoa!

Koralli & Aarre 6+6

Vierailija
47/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli: Minun tietääkseni raskausajalle sopiva jooga on erikseen, että jos sitä haluat kokeilla niin muista sanoa ohjaajalle että olet raskaana, jotku liikkeet voi olla pahasta, ite ajattelin lähteä sinne mammajoogaan pari kk ennnen synnytystä niin helpottuu synnytys" ainaki päässä" :)

Keilailusta en tykkäää, tai en ainakaan nyt menis, mulla kun tapana lennellä siinä aika kovasti, ja se pallo on tosi raskas, mutta ei kai se kiellettyä ole, kunhan varovasti ottaa..

Nyt uskalsin taas syödä ku oksentamisen lopetin, parin tunnin päästä varmaan aloitetaan uudestaan, töllöstä tulee kiekkoa ja mulla sankko vieressä ja aina maalien välillä oksennan..Esikolle pukkaa flunssaa, ja itelläki vähän tuntuis nenä olevan kipeä..

Parisuhde jutuista sen verran että mulla kyllä kans yliymmärtäväinen mies, jos se olis tällanen niin kyllähän mulla menis hermot, mutta itekki ku ensin mietin mitä puhun niin ei tarvii kokoaika pyydellä anteeksi, mulla kun yleensä ollu tapana puhua ensin ja ajatella vasta sitte,ei siitä koskaan mitään hyvää seurannu, reppana se on mun mieski ku pelkää että koska täällä mulle sattuu jotaki ku on tosiaan nuo portaat, on onneksi lapsiportti siinä, mutta johan mie kiepsahdan yli siitä..täytyy vaan pysyä paikallaan jos tuntuu huonolta ja aina soittaa jolleki että pitää huolen että tulen tajuihini..

Simppu rv10+2

Vierailija
48/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

simppu: sullahan on tosi huono vointi, huilaa kovasti!!!! ja voimia sullekkin lähetän!

Mun " raskaus" (tuntuu niin pimeeltä ajatella tätä raskautena kun kerran ei sitä olennaisinta koskaan ole mukana ollutkaan..) Mut siis viikkoja on n.7. On mulla ukkokulta täällä tukena koko viikonlopun, ja osaakin oikeesti olla todella hyvänä tukena vaikka asia on hänellekkin äärettömän surullinen, surraan yhdessä..taas..;(

Muutama hyvä ystävä on aina puhelimen päässä jos tarvetta tulee...eli ei onneksi tarvitse olla yksin, se onkin enemmän kuin tärkeetä!!!!

Lämmin kiitos vielä kaikille teille, ootte ihania!!!:)

tinsku

Vierailija
49/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinskulle iso halaus! Todella epäreilua, että kävi näin.

Itse kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Kahdeksatta raskausviikkoa elellään. Silti tässä on vielä jännittäviä aikoja elettävänä. Edellisessä raskaudessani kaikki oli vielä hyvin näillä samoilla viikoilla, mutta meni kesken sitten kuitenkin. Toivottavasti tämä päivittäinen paha olo olisi merkki siitä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti. Kerroin tänään ultrakuulumiset myös äidilleni, isälleni ja siskolleni. Olivat tietysti onnellisia meidän puolesta. :)

Vierailija
50/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko tänne vielä yksi? :) Siiryin lokakuisista tänne kun ultrassa selvisi tänään että mulla on viikkoja 10+2 luultujen 11+4 sijaan. Eli mulla on la 4,11. Kerron vähän itsestäni. Eli olen nuori, vasta 21v. odottaja kymenlaaksosta ja lapsi on sekä minun että miehen ensimmäinen. Asutaan kymenlaakson alueella kaksiossa kerrostalossa, mutta taitaa olla muutto edessä jossain vaiheessa.

Mulla oli siis tänään eka ultra. Sikiön syke oli 180 ja veikkaan tulokkaaksi tyttöä, kun tutkimuksen aikana oli koko ajan jalat ristissä =) Eikä se tykännyt tutkimuksesta lainkaan kun alko potkimaan saman tien.

Lyhyestä virsi kaunis.

crabu-87 10+2

Vierailija
51/74 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isot tsempit Tinskulle ja Naperolle!!

Oma olo on edelleen sama, ultraa odottelen kuin kuuta nousevaa, olisin vaihtanut ajan ensi viikolle, mutta yllättäen kaikki ajat oli varattuja - eli täytyy kärvistellä sinne 21.4. asti. Edelleen oikeastaan vain rinnat on vähän arat, muita oireita ei ole. Pitäisikö näillä viikoilla tuntua jo kohdun kasvukipuja...? Tuntuuko teillä muilla?

Nasse rv7+1

Vierailija
52/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten tykkäänkin työstäni ja minusta on mukava olla työpaikassani monen vuoden kotona olon jälkeen, tämä väsymys ja etominen tuntuu vievän juuri nyt kaiken mehun minusta. Onneksi kuitenkin olen nyt huomannut, että esim. tämä viikko on mennyt jo paljon paremmin kuin edellinen! Mutta tämän viikon ajan olen kyllä saanut joka aamu sen mehukeiton sinne sänkyyn, että olisko siitä ollut apu. Iltapäivällä kuitenkin alkaa kyllä yleensä taas jo tuo väsymys ja etominen pahentua, kun muistaisi vaan joka päivä ottaa jotain välipalaa iltapäiväksi...

simppu, aika hurjalta kuullostaa tuo pyörtyminen, toivottavasti helpottaa olosi pian!

AnnaHoo kyseli viikonloppu suunnitelmia; eipä meillä ikinä mitään ihmeellisiä suunnitelmia ole ikinä viikonlopuksi, mutta niin sitä aina vaan saa joka viikonloppu touhuta aamusta iltaan. Nyt varmaan pitäisi lähteä isäpuoleni synttäreillä käymään sunnuntaina, kaikki muu aika meneekin sitten varmaan tuon meidän mielettömän pyykkivuoren purkamiseen. Meillä on pesukone kellarissa ja nyt en vain yksinkertaisesti ole JAKSANUT enää iltaisin töiden jälkeen käydä sitä täyttelemässä ja tyhjentämässä :S

Toivottavasti tytöt pärjää kisoissa hyvin!!! bd bd

crabu, tervetuloa mukaan! Mukavaa, että listoilla pyörii joku toinenkin kymenlaaksolainen! Eli samaan sairaalaan sitten suunnataan synnyttämään ;). Tosin mulla la " vasta" 16.11., joten ei varmaan ihan yhtä aikaa olla, mulla kun kaikki 4 lasta syntyneet 3-4 päivää ennen la:ta, joten eiköhän tämäkin sitten samoille linjoille mene.

Kirjoittelin jo aiemmin vähän siitä mun neuvolakäynnistä tiistaina, mutta sitten tänne kerrokseen tuli kauheasti porukkaa (meillä siis avonaiset työpisteet), niin piti sitten nopsaan sulkea nämä sivut ;)... Mutta siis kaikki oli siellä ihan ok. Juteltiin myös sterilisaatiosta sitten synnytyksen yhteydessä ja selvisi ettei sitä tuolla KOKSissa enää muuten tehdäkkään kuin synnytyksen yhteydessä! Muuten joutuisi sitten lähteä kauemmas ja sinne on kuulemma pitkät jonot. Mutta saan sen sitten marraskuussa, kunhan muistan vielä sitten myöhemmin ottaa puheeksi, tämä th kun jäi nyt tuon ekan neuvolakäynnin jälkeen eläkkeelle, joten emme enää tapaa eikä ilmeisesti kirjannut tätä toivettani mihinkään ylös.

maria80 rv 8+5

Vierailija
53/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Kiitos sympatioista, ei tämä olo helpota yhtään..

Alkaa jo painaan ku ei mitään jaksa ja kokoaika on huono olo, mulla on kyljet ja selkä aivan kipeät jo siitä oksentelusta!!Tuntuu ettei tämä lopu ikinä..

Täällä ollaan aika pahalla päällä, ihana ilma olis mutta ei tässä kertakaikkiaan pääse ulos, toivottavasti esikko menis papan tai isänsä tykönä kaymään että pääsis vähän touhuumaan uloski..Eilen olin siskon tykönäki käymässä mutta eipä kauaa oltu ku mulla tas vei voiton tämä hirveä olotila!jos nyt mulle joku tulis päin naamaa sanomaan että kyllä raskausaika on ihanaa niin saattasin muutaman valitunsanan päästää!mulla meni esikonki odotus ihan päin mäntyä niin toivoin että tämä menis paremmin, josko jossain vaiheessa..tai ainaki synnytys..

Meilläkään ei ihmeitä vk-loppu suunnitelmia ole, toivottavasti pääsis etes jossaki kylässä käymään, josko se vähän piristäis..Ja lauantaina tulee peli niin sehän pitää tietty katsoa..

Ruskanodotuksen kotipaikasta minäki olen haaveillu:)paljon käydään kyllä utsjoella päin ja mulla veli koulussa siellä kaamasessa.. Pääsiäisenä nyt viimeksi oltiin pohojosessa ja nyt kesällä tietty mennään, on se sellanen paikka missä murheet ja ressi unohtuu, mie ainaki tykkään ihan hirveästi:)

Joku sano olevansa nuori odottaja!täällä toinen, olen 19 ja odotan toista lastani..Mutta enpä enää kato itteäni mitenkään teini äidiksi ku toinen jo tulossa:)ja jotenki jo luopunu tuosta nuori äiti jutusta ku välillä sitä tuntee olonsa niiiiiiin vanhaksi:)ku kuuntelee mitä muut mun ikäiset tekee:)mie leivon perjantai iltana ja laitan yheksältä nukkuun ku ikätoverit on baarissa aamuun asti:)

Hyvät päivän jatkot!täytyy lähteä yrittää syömistä!

Simmpu rv10+3

Vierailija
54/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Simppu tokenet kohta. Tuo kuulostaa kyllä tosi hirveeltä! Kai ne neuvolassa nyt seuraa sun olotilaa vähän tarkemmin? Mulla yksi tuttu joutui tippaan välillä. Tosi tärkeetä levätä ja huolehtia ettei sun kropan neste- ja muu hivenainetasapaino mee ihan sekasin. Voi käydä pumpulle raskaaks.

Mulla iski flunssa päälle ja silmiä kuumottaa siihen malliin, että lämpö saattaisi olla nousemassa. Muuten aika hyvä olo. Mä en vaan tajua tuota mahan turpoamista iltapäivisin ja iltaisin. Maha on kuin jalkapallo ja näyttäisi kun olisi vähintään viidennellä kuulla raskaana. Aika vaikea enää peitellä mahaansa keneltäkään. Vauvamahalta näyttää, vaikka sitä se ei vielä voi olla. Pelkkää suolen kurnutusta ja pullistelua... Mutta kyllä oikeesti sattuu iltaisin, koska tuntuu että söi tai oli syömättä, maha on ihan kireenä pallona ja ahistaa istua. Yritetty ananakset, leseet, vedet jne. mutta mikään ei auta. Paitsi liikkuminen. Eli lähimaastossa näillä kulmilla viuhtoo illat isomahainen sauvakävelijä. Tänään ei varmaan flunssan takia parane lähteä... Jos joku keksii jotain kikkoja ruuan suhteen mikä auttaisi pallomahaaan, niin kiitän vinkeistä. Hyvä valittaa nyt pallomahasta: jos kaikki menee hyvin niin kohta on oikeesti närästykset ja kiristykset edessä OIKEAN mahan kanssa :-)

Välillä muuten aina näkee kommentteja että näillä mammapalstoilla lähinnä vaan valitellaan oireita. Mutta eikös se ole muuten ihan mukavaa! Siis valittaa toisille valittajille ja nostattaa tunnelmaa, tsempata ja vaihtaa kokemuksia :-) Harva viittii kuitenkaan jatkuvasti raportoida ystäville taikka puolisolle olotilastaan josta pahimmassa tapauksessa kukaan ei kuitenkaan tajua mitään. Eli vali vali :-)

Mukavaa perjantaita kaikille!

Sirilii rv9+6

Vierailija
55/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut täälläkin olo huonontumaan...eilen heitin ensimmäisen keikan tuonne vessan puolelle ja ihan vapaaehtoisesti työnsin sormet kurkkuun että laatta vain lensi...Sellaista se oli viimeisimmänkin raskauden kanssa ja myös nyt näkyy olevan sama homma. Tosin, olen perin onnellinen että on raskausoireita ja pahoinvointia, kun silloin on tunne että kaikki on niinkuin pitääkin. Mutta laatta kyllä saattaa lentää useamman kerran ennen kuin pääsee pahimman yli. Muutenkin kun meikäläinen on " huono" syömään. Mietin aina kahdesti että mitä ottaisin ja kuinka paljon. Kahvi ja leivänkanta on ollut minun aamupala, lounas, välipala ja vielä illallinen aivan liian monta vuotta...Eli vatsalaukku täyttyyy tosi helposti ja nyt varsinkin olo saattaa olla tukala...Tykkään enemmän " småäta" , mikäs se nyt on suomeksi....pikkusyödä :-)! Tiedän kyllä ettei se ole viisasta, varsinkin kun urheilee ja liikkuu niin paljon, mutta tälläinen minä olen...ihan outo.

Ja sitten vähän tuulettelen!! MEILLÄ ONOLOHUONE!!! Remontti on siis valmis ja olohuone niiiiin ihana että!!!! Olemme jopa saaneet sinne tv:n jota ilman olemme pärjänneet tammikuun lopusta saakka...voitteko kuvitella. Noh, tämä vain todistaa ettemme ole mitään himo telkkarin tuijottajia vaikka joku voisi niin luulla. Tässä perheessä kun on 5 tv aparaattia, vähän joka lähtöön ja kaikkien tarpeisiin...Mutta sitä viihtyy muualla kuin television ääressä...

Maanantaina ultra Suomessa. Täällä Ruotsissa kun ovat niin angsteja näille ultrille...

eipä muuta nyt.

Nuorimmainen tyhjentää astianpesukonetta...täytyy mennä avuksi...lapsityövoiman käyttö lienee kiellettyä...

Hyvät päivät kaikille.

Riesa ja pikku Enso

Vierailija
56/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse töissä tietokonetta kuin sähköpostin lukemiseen joten en tiedä näistä mitään mutta nyt on kaksi kertaa käynyt niin, että vaikka olen kirjautunut sisään ja kirjoitellut pitkät tarinat niin OK:n jälkeen kone ilmoittaa että " otsikko puuttuu" tai jotain ja kun palaan on kaikki löpinät kadonneet!!!! Olenko tyhmä vai minkä virheen teen???

No oli niitä kuulumisiakin...

Olin elätellyt toiveita, että saisin miehen mukaan varhaisultraan mutta tänään varmistui ettemme saa hoitajaa nuoremmille lapsille niin iskä jää kotiin. Hän ei ole ollut edellisissäkään työkiireiden vuoksi ja koska tämä vaaveli jää meidän viimeiseksi olisi se ollut mukavaa. Kuopuksen lapsivesitutkimuksessa oli toki mukana mutta se nyt oli vähän erilaista.

Neuvola tuliaisina sain 2 A4-kokoista paperia ruoka-aineista joita pitäisi välttää. Uutena niihin oli ilmestynyt makeutusaineet sakariini ja syklamaatti. Tietääkö kukaan missä noita aineita mahdollisesti käytetään?

AnnaHoo kyseli viikonloppu suunnitelmia.

Isosiskoni on tulossa kylään ja mies on koko viikonlopun töissä joten siinähän se menee. Ajattelin leipoa juustokakun jonka ohje on odottanut jo kuukauden päivät pöydällä mutta en ole voinut kun kaikki öllöttää. Olo on toki jo parempaan päin mutta vieläkin tulee hetkiä että puistattaa. Syksystä saakka jolloin jäin kotiin olen kokeillut uusia kakkureseptejä ja nyt siihen on tullut tauko odotuksesta johtuen ja se harmittaa!!

Voimia kaikille muille joilla pahoinvointi vielä entisellään!

Nasse75 kyseli kohdun kasvukivuista. Kuopus on jo 4v joten en kauheasti muista mitä ne ovat. Itsellä huomaan kiristystä kun venyttelen aamuisin josta yritän muistaa pitää ryhdin suorassa. Liikuntaa ei tule harrastettua kuin hyöty sellaista.

Lapset kaipailee murua rinnan alle joten keittiö kutsuu.

Moschino rv 10+1?

Vierailija
57/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mitä Sirilii sanoi, että on tämä täällä ruikuttaminen mukavaakin. Minä en aluksi edes uskonut, että koskaan rekisteröityisin käyttäjäksi, mutta siinä vaiheessa, kun pahoinvoinnista alkoi tulla jokapäiväistä, eikä kaikkea jaksanut tuon hellunkaan niskaan kaataa (tai se ei riittänyt), minusta tuli Ruskanodotus. Lisäksi olen uusi asukas täällä pohjoisessa ja teen töitä kotona, joten sosiaalinen verkosto on vielä yhden tuttavapariskunnan varassa. Saan lohtua muiden valittamisista, sillä on helpottavaa tietää, että joku jossain elää aivan samanlaisia hetkiä. Odotan ihan, että pääsen jakamaan myös onnen hetkiä!

Koralli ja Simppu: Liikuntalajien sopivuuden suhteen varmaankin omat tuntemukset on se paras mittari. Minä ajattelin ainakin mennä tänään keilaamaan, sillä minulla se tuntuu lähinnä kädessä ja olkapäässä. Ja niitä keilapallojahan on monen painoisia. Keilaan vaikka lasten pallolla, jos tuntuu liian raskaalta. Tärkeintä on, että on hauskaa ja saadaan " jotain yhteistä tekemistä" hellun kanssa. Ohjatussa liikunnassa kannattaa aina sanoa ohjaajalle, että on raskaana. Minä olen ajatellut tehdä raskauden edetessä Miran mammajoogaa: http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/artikkeli.asp?f=102&d=961&

Me tultiin toissapäivänä satoja kilometrejä alemmas viettämään kevättä. Tänään meidän mökkielämään saapuu viikonlopuksi kaveripariskunta ja heidän eskari-ikäinen lapsi. Piristää varmasti kummasti mieltä ja ovat niin tuttuja, ettei haittaa, jos menenkin kesken juttujen torkuille. Suunnitelmissa on pilkkimistä ja toivottavasti myös lautapelejä. Halusin, että vieraille varataan kuohuviiniä. Jos minulla menisi sitten ruoka paremmin alas, kun istutaan pöydän ääressä koko ilta.

P.S. Kaikki pohjoisenkävijäodottajat, hörpätään vaikka mehukeittoa yhdessä seuraavan kerran, kun poikkeatte näillä nurkilla!

Vierailija
58/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie lähtisin sairaalaan vaikka heti jos vaan joku ehdottais..

Tärisyttää ja olen valkonen ku lakana.. koko päivän taas oksentanu, itkeny ja yrittäny nukkua.. pää on ihan pelottavan kipeä... tässäki sattuu nyt istuskella.. joten yritän vaan äkkiä kirjoittaa ja mennä takas maate..yritin soittaa neuvolaan mutta eivät vastaa.. mitä ihmettä mie teen.. olen pojan kans yksin kotona ja pelottaa että jos taju menee niin pojalle voi sattua jotaki.. tulis mies äkkiä kotiin..

Kaikille parempaa päivää.

Vierailija
59/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Simppu lähdet päivystykseen näytille! Runsas oksentaminen vie oikeesti sut tosi huonoon kuntoon ja saatat tarvita nyt nesteytystä. Päänsärkykään ei nyt kuulosta ihan hyvältä. Hop - hop! Jos mulla ois nyt virtuaaliauto, kurvaisin pihaan ja veisin pikapikaa lekuriin.

Sirilii

Vierailija
60/74 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kannattaa soittaa terveyskeskukseen ja sanoa, että olet yksin pienen pojan kanssa ja kertoa mikä on tilanne. Samalla voivat ehkä arvioida laittavatko auton sua hakemaan, mikä ei ois varmasti liiottelua sekään. Et nyt rupea pökräämään iteksesi siellä, tajuttomana et voi enää ite itteäs auttaa!!

Sirilii