Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoinen kylpyhuoneen hajun kanssa. En enää keksi mitä voisin tehdä

Vierailija
09.03.2024 |

Kusenhaju ei lähde millään. Edellisten asukkaiden jälkiä olen siivonnut nyt monta päivää. Olivat ilmeisesti suihkupissaajia kylpyhuone/wc:ssä. Olen nyt hionut epoksilattian mekaanisesti koska keltainen väri ei lähtenyt millään muulla aineella (kokeiltu Fairy, etikka-sooda, kloriitti). Olen pessyt noilla aineilla ja taikasienellä seinälaatat ja saumalaastit, liottanut lattiaa, pessyt katon, pöntön kauttaaltaan ulkoa ja sisältä myös helman alta. Ei ole paikkaa mitä en olisi käynyt läpi! Jopa polttonesteellä eli Sinolilla kävin läpi kaiken. Kusenhaju tulee silti jostain, paikallistan sen pöntön seutuville ja silikonisaumaan pöntön ja lattian välissä. Se on hieman rispaantunut ja mustankeltainen. Joskus haju menee hetkeksi pois mutta pöllähtää taas hetken päästä.

Voiko tuo alue tosiaan haista niin pahasti että haju leviää myös muualle asuntoon? Vuokranantaja lupasi tehdä asialle jotain, mutta ei tee. Vielä vuosi pitäisi asua tässä lemussa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten päässyt sen lattian alle imeytymään luultavasti betoniin.

Vierailija
2/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista pöntön sisäpuolella olevan reunan alus. Sinne kertyy aika paljon töhnää ja haisee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo riitti on hyvä pöntön pesuun

Vierailija
4/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti! Etkö tajua, että jos asut vuokralla jossain paskaläävässä, et voi saada parempaa.

Vierailija
5/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota voisi kokeilla:

https://www.mustijamirri.fi/simple-solution-extreme-cat-stain-and-odour…

Sumuttelisi sen lattian kunnolla nimenomaan saumoista, joista se virtsa on päässyt varmaan sinne betoniin. Ja uusisi sumutuksen useamman kerran.

Vierailija
6/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain mielisairas itse.

Vierailija
7/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotaako pöntön tiivistys viemärisovitteessa? Jos niin sieltä sitä tulee sitten lisää kunnes vaihtuu uusi tiiviste. Toinen juttu on pöntön ja lattian välissä jos silikoni on mennyt huonoksi haju tulee sieltä.

Vierailija
8/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista viemäröinnin läpiviennit, eli pöntön mansetti, lattiakaivon hajulukko ja altaan putken lattiatiiviste. Ovatko tiiviisti, aivan lattiassa ja tiiviisti?

Periaatteessa pöntön voi saumata uudelleen myös itse jos pönttö on ruuvattu lattiaan. Vanhat tiivisteet lastalla pois ja uudet silikonit tilalle, hintaa n. 10e. Vuokranantaja voisi tämän tehdä jos on liian pihi maksamaan ulkopuoliselle. Jos sinä teet sen niin jätät vanhat silikonit paikalleen ettei tule vakuutuskysymyksiä.

Vierailija
9/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista pöntön sisäpuolella olevan reunan alus. Sinne kertyy aika paljon töhnää ja haisee

Puhdistin myös tuon alusen kloriitilla. Ei auttanut.

Auttaiskohan otsonointi?

Asunto on Lumon kallis, uudehko asunto. Olen kyllä tosi pettynyt.

Ap

Vierailija
10/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuotaako pöntön tiivistys viemärisovitteessa? Jos niin sieltä sitä tulee sitten lisää kunnes vaihtuu uusi tiiviste. Toinen juttu on pöntön ja lattian välissä jos silikoni on mennyt huonoksi haju tulee sieltä.

Ei vaikuttaisi vuotavan. Silikoni on kyllä huonoksi mennyt ja on värjääntynyt virtsasta. Voiko tuon korjaaminen tosiaan ratkaista pulman? Uskaltaako tiivisteet ottaa itse pois ja vaihtaa uuden?

Ap

Vierailija
11/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuttaisi vuotavan. Silikoni on kyllä huonoksi mennyt ja on värjääntynyt virtsasta. Voiko tuon korjaaminen tosiaan ratkaista pulman? Uskaltaako tiivisteet ottaa itse pois ja vaihtaa uuden?

Ap

No älä itse ala, jos et ole oikeasti tietoinen mitä teet. Laita klorin wc pesu ainetta siihen saumaan päiväksi ja olethan muistanut kaivon puhdistaa kunnolla ? 

Vierailija
13/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että ihmisen pissaa, ettei jonkun eläimen

Vierailija
14/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustu kiukaalle

Vierailija
15/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista viemäröinnin läpiviennit, eli pöntön mansetti, lattiakaivon hajulukko ja altaan putken lattiatiiviste. Ovatko tiiviisti, aivan lattiassa ja tiiviisti?

Periaatteessa pöntön voi saumata uudelleen myös itse jos pönttö on ruuvattu lattiaan. Vanhat tiivisteet lastalla pois ja uudet silikonit tilalle, hintaa n. 10e. Vuokranantaja voisi tämän tehdä jos on liian pihi maksamaan ulkopuoliselle. Jos sinä teet sen niin jätät vanhat silikonit paikalleen ettei tule vakuutuskysymyksiä.

Lattiakaivosta ei tule hajua, puhdistin myös sen perusteellisesti. Lavuaarin putken ja lattian välillä on avoin reikä. Putki on ohjattu johonkin toiseen putkeen lattian alla. Päällä on vain valkoinen suojus. Sieltä vaikuttaisi kyllä tulevan hajua. Pöntön jalustasta puuttuu ruuvien kohdalta sellaiset valkoiset suojukset, en nyt osaa selittää paremmin. Voiko hajua tulla sieltäkin? 

Ap

Vierailija
16/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ilmanvaihto? Onko tarkistettu että kulkee oikein ja oikeilla määrillä oikeaan suuntaan? Varsinkin uusissa asunnoissa ilmastoinnin säädöt ovat monesti hakusessa.

Vierailija
17/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset kun muutat pois. Problem solved. 

Vierailija
18/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti.

Otan osaa.

Vierailija
19/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdistin myös tuon alusen kloriitilla. Ei auttanut.

Auttaiskohan otsonointi?

Asunto on Lumon kallis, uudehko asunto. Olen kyllä tosi pettynyt.

Ap

Harmillista.

Saatko ruutattua sinne vesisäiliöön (valkoinen Domestos) wc puhdistusainetta?

Olin itsekin tulossa ehdottamaan tuota reunan alusta, sitä saa kyllä pestä useastikin, jos edelliset ovat jättäneet asian hoitamatta,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi