Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekis, kun elämä tuntuu ihan paskalta eikä valoa näy missään?

Vierailija
01.12.2008 |

.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta masentuminen on myös ihan normaali elämään kuuluva tunne, ap:n tapauksessa se selkeästi yrittää kertoa hänelle että on aika pyrkiä elämässä eteenpäin.

osa näistä viesteistä on täyttä paskaa. Depressiossa ei ole kyse asenteesta tai ehkä sen verran, että uskaltaa hakea apua.

Alakulo/huono fiilis on jotain aivan muuta kuin masennusta. Masennus on kuin syöpä ja tarvitsee tehokasta ja pitkäaikaista apua.

Voimia sinulle ap ja jos todella uskallat hakea apua ja heittäytyä paranemisen tielle, sinulla on toivoa:)

Vierailija
2/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamaan sitä toivomaasi suuntaan. Joku muuko sitä sun elämää ohjailee ja järjestää ja on vastuussa sen paskamaisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapuna saa pari käyntiä sinne. Jos jo pari kertaa juttelu ulkopuoliselle auttaisi eteen päin ja saisit elämään uutta näkökulmaa.

Vierailija
4/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ ITSE.

Tiedostan sen liiankin hyvin. Tiedän, että jos haluaisin, voisin muuttaa elämäni. Tää kaikki paska on vain lamaannuttanut mut enkä enää näe, mitä voisin tehdä. Olen yrittänyt muuttaa elämääni pieni askel kerrallaan, mutta ei onnistu.

ap

Vierailija
5/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa siellä puhutaan?

Vierailija
6/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen liittyy voimakkaat syyllisyydentunteet ja toivottomuuden tunne.

Onko elämäsi ollut joskus valoisampaa? onko toivottomuus alkanut lapsen saamisen jälkeen?

Itse viruin 5 vuotta pahan depression kourissa. En itse ymmärtänyt tilaani ja kuvittelin vain, että olen itse syypää ja syyllinen kaikkeen Maailman pahaan! Onneksi sain apua viime hetkellä, sillä en olisi enää jaksanut hetkeäkään.

Vierailija
7/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyn kunnan psyk.polilla säännöllisesti. Minun depressioni oli niin paha (psykoottinen lopulta), että olin myös sairaalassa ja päiväsairaalassa. Tällä hetkellä olen töissä ja käyn psyk.sairaanhoitajan luona säännöllisesti.

Vierailija
8/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne terkkariin käymään. ne auttaa. synnytyksen jälkeisen masennuksen kokeneena tiedän. olo oli aivan kamala enkä osannut iloita mistään (edes ihanasta vauvastani) ja oli itsemurha-ajatuksia, univaikeuksia yms. Nyt olen 11kk käyttänyt masennuslääkkeitä ja nyt olen juuri lopettamassa käyttöä kun olo on parempi kuin koskaan!!!

Vierailija
9/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on tollasia ahistuksen ja voimattomuuden tunteita välillä, joskus vain hetken kestoisia, toisinaan menee jonkin aikaa, ennenkuin sieltä noustaan. Se on ihan luonnollista. Sykleittäin ylös ja alas. Molempia ääripäitä tarvitaan elämänkokemuksen kartuttamiseksi.

Masisjaksojen jälkeen osaa sitten taas arvostaa hyviä aikoja.

Voimia!

Vierailija
10/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis vaan jotenkin päästä pois tästä fiiliksestä. Tää netissä roikkuminen ei kyllä paranna mielialaa ollenkaa, en vain jotenkin pääse irti.

ap

Vierailija
11/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin ajan psykologille..!!!

Vierailija
12/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheile. Mene kuntosalille tai uimahalliin, sauno ja rentoudu. Lopeta kitinä ja ruikutus. Aseta elämällesi tavoitteita ja saavuta ne.

Vierailija
13/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, pyydä Jeesusta poistamaan taakkasi. Hän haluaa kantaa sinun taakkasi. Hän haluaa auttaa sinua selvittämään ongelmat. Jätä kaikki huolesi Jeesuksen eteen. Avaa sydämesi Jeesukselle jolla on tarjolla rajaton rakkaus ja huolenpito. Heittäydy Hänen käsivarsilleen, Hän on Raamatussa luvannut pitää Sinusta huolen.

Vierailija
14/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheile. Mene kuntosalille tai uimahalliin, sauno ja rentoudu. Lopeta kitinä ja ruikutus. Aseta elämällesi tavoitteita ja saavuta ne.

Olen entisessä elämässäni juossut useita puolimaratoneja. Silloin olin tyytyväinen itseeni, energinen ja optimistinen.

Se on vain niin vaikeeta enää saada niskasta kiinni, kun on niin syvällä pimeässä suossa. No ehkä huomenna.

ap

Vierailija
15/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko syynä olla se ettet rakasta ja arvosta itseäsi? Mä olen sitä mieltä että jos ei arvosta itseään, ei se millään niskasta kiinni ottamisella ja ruikutuksen lopettamisella parane, vaan sillä että saa jonkun psykologin kanssa selvittää millaiset kokemukset ovat omanarvontunteen vieneet.

Toinen todella hölmö ajatus on se, että masikset tulee ja menee- joo onhan erilaisia päiviä, mutta kyllä ihminen voi oikeesti myös voida huonosti ja tarvita apua, aikaa ja luvan voida huonosti.

Vierailija
16/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan aivojen kemiallinen tila, epätasapaino, joka ei lähde ilman kunnon hoitoa: lääkitys, terapia, valohoito yms. Syvä masennus ei ole mikään normaali tila ja jos on, niin usein hoitamattomana johtaa itsetuhoon! Itse olen kokenut syvän masennuksen sairaalahoitoineen ja voin sanoa, että ilman kunnon apua, olisin kuollut.

Vierailija
17/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottais että lopeta kitinä ja ryhdistäydy. Masennuksesta ei välttämättä ihan vaan nyt ryhdistäytymällä eroon pääse kun joku toinen niin sanoo.

Vierailija
18/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kas nyt näkyy valoa, jouluvaloa.

Suhteuta elämäsi muiden elämiin, todellisuuteen. Tee lista asioista jotka ovat hyvin, mitkä erittäin hyvin, millä ei ole väliä, ja mikä on huonosti.

Oletko terve. Saatko nukkua. Onko sinulla perhe, lapsia. Onko työtä. Onko harrastuksia. Onko asunto. Onko sukulaisia, ystäviä, tuttavia, lemmikkieläimiä.

Onko sinulla unelmia, mukavia muistoja, omaperäisiä ajatuksia.

Onko sinulla vapaata aikaa, kirjoja, lenkkarit, telkkari, tietokone.

Pidätkö musiikista, taiteesta, kirjallisuudesta, teatterista, ihmisistä, huumorista, eläimistä, lapsista, vanhuksista, sumuisista aamuista, lätäköistä, sateesta, kostean viileästä ilmasta.

Voit muuttaa omaa asennetta. Positiivarilla ei elämä maistu paskalta. JOkainen sekunti on peruuttamaton.

Vierailija
19/19 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa näistä viesteistä on täyttä paskaa. Depressiossa ei ole kyse asenteesta tai ehkä sen verran, että uskaltaa hakea apua.

Alakulo/huono fiilis on jotain aivan muuta kuin masennusta. Masennus on kuin syöpä ja tarvitsee tehokasta ja pitkäaikaista apua.

Voimia sinulle ap ja jos todella uskallat hakea apua ja heittäytyä paranemisen tielle, sinulla on toivoa:)