~~ELOKUISET viikko 15~~
Uuteen viikkoon ja uusiin kujeisiin!
Edellisviikon turinat löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802889&p=1&tmo…
Ite lasken jo päiviä rakenteeseen ;)
-AJ ja natiainen, jolla 20 paukku rikki viikonloppuna-
Kommentit (44)
Meidän piti tehdä pihahommia tänään, mutta se nyt sitten jäi tuon sateen ja tuulen vuoksi. Onneksi saimme siivoukset eilen tehtyä, niin tänään voi vaan olla ja nauttia.
A-J:n tavoin on meilläkin funtsailtu nimiä. Pojan nimi mulla on jo valmiina, mutta ultran mukaanhan tämä kaveri näytti tytöltä. En kyllä koskaan täysin usko ultran sanomiin, sillä ylläreitä on niin monilla tullut. Mutta siis, tyttöjen nimiä ollaan nyt listailtu. Nelisen hyvää ollaan mielestämme löydetty.
Meillä ei vauvalle olla tehty mitään hankintoja vielä eikä kyllä taida olla tarvekaan. Reissulta ostin pari vaatekappaletta enkä enempää varmaan ostakaan. Eilen kyllä katsoin jotain alennettuja tyttöjen bodeja, mutta en sitten uskaltanut niitä ostaa.
Tällä viikolla on yksi sun toinen kommentoinut " isoa mahaa" tai " pyöristymistä" . Laskettua-aikaa on moni kysynyt ja kommentoinut, miten iso olen jo nyt. Olen mahastani ihan ylpeä ja sinut raskauskroppani kanssa... tai niin kuvittelin. Huomasin kuitenkin haikailevani viime kesän 10kg hoikempaa minää, kun katselimme viime juhannuksena otettuja kuvia. On tää naisena olo välillä ihanan ristiriitaista ;=)
Tänään onkin 21 viikkoa täynnä. Kyllä se odotus vaan etenee..
Lyle
kirjauduin vasta tänään tänne. minä ja mieheni odotamme esikoistamme viikkoja minulla on nyt 24+1 ja laskettu aika on 2.8.08... olen käynyt viikolla 12 ultrassa ja viikolla 20.. kun halusimme tietää sukupuolen niin meille sanottii et poika ois tulossa 94%... mites muilla on menny raskaus aika? mul on ihan hyvin mut hb alkanu laskemaan...
Vihdoin oli perjantaina se kauan odotettu rakenneultra! Ja kaikki oli kunnossa. Hieman isompi oli kuin mitä on viikkoja, mutta vain muutamia päiviä, eli laskettu aika pysyi samana.
Ihanaa oli nähdä se pikkuinen siellä köllimässä:)
Vilkuttelikin hieman vanhemmilleen, mutta taisi olla päiväuniaika kun oli muuten hyvin rauhallinen;)
Ja pikkuinen prinsessa taitaa olla meille tulossa=)
Onpahan sitten vaatteet ja kaikki valmiina isolta siskolta ja serkkutytöltä!
Istukka oli onneksi siirtynyt pois kohdunsuulta takaseinälle ja osittain oli kohdun pohjukassa! Tämä tieto kyllä rauhoitti todella paljon, voi rauhallisemmin mielin valmistautua synnytykseen!!
Galluppeja oli taas monta..sen siitä saa kun näin harvoin kirjoittelee *nolona*
Varpajaiset: mies varmaankin jossain vaiheessa järkkää, mutta nyt osuu juuri vauvan syntymä ja raksaprojekti melkolailla samaan aikaan päälle, niin ei varmaankaan ihan heti ehdi. Enkä aio patistella;)
Isyyspakkaus: En ole vielä päättänyt teenkö. Viimeksi en tehnyt.
Ultrat: Mies on ollut mukana kaikissa ultrissa. Itse on halunnut, enkä ole estellyt.
Liikkeet: Tässä raskaudessa olen tuntenut liikkeitä jo tosi aikaisin, jotain viikkoilta 14+, tosin ensin hyvin epäsäännöllisinä pieninä muljauksina. Ekasta tunsin ekat liikkeet noin rv 18+. Molemmissa raskauksissa istukka ollut takaseinässä.
Vauvakutsuista: Tuskin kukaan järjestää. Ei ole ollut ystäväpiirissä tapana. Rotinat ollaan yritetty kaikille järjestää jossain vaiheessa:) Eli jospa se olisi tulossa...;)
Turvotusa on ainakin tänään:/ Sormet ihan nakit.. Syynä on tietysti eilinen herkuttelu Piknikin paahtopaistipatongilla ja liian vähäisellä veden juomisella..
Tästä päästäänkin tuohon herkkugalluppiin: eli kompastuskiviä ovat juuri nuo suolaiset herkut. Makeat ei maistu edelleenkään. Ja liian suuret annoskoot on myös paheeni.
Yritän syödä terveellisesti: paljon kasviksia ja hedelmiä ja pääasiassa tavallista kotiruokaa.
Vakuutus: Aiotaan ottaa syntymättömän lapsen vakuutus nyt tulevallekin vauvalle. Esikoiselle otettiin myös. Tosin sitä ei olla vielä onneksi tarvittu, mutta mieluummin maksan vaikka " turhaan" vakuutuksista! Fenniassa on kaikki meidän vakuutukset.
Petipuuhat ei kovin paljon kiiosta. Sama oli viime raskaudessakin. Mies parka kuitenkin aina jaksaa vähän yrittää houkutella ja silloin tällöin onnistuukin;)
Rautaa täytyisi syödä kun hb oli laskenut. Jotenkin sen kuitenkin onnistun unohtamaan.. Nytkin taisi olla toissapäivänä kun viimeksi muistin ottaa.. Menenkin siis heti sen ottamaan..
Omaan napaan kuuluu siis tällä hetkellä hyvää! Pikkuinen potkii melko napakasti ja pitää äidin huolta sillä poissa:)
Esikoinenkin on ollut jotenkin tosi helppo ja aurinkoinen tänään ja nyt ovat miehen kanssa sen vanhemmilla, eli meikäläinen on päässyt tänään todella vähällä:)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
T:Kamomilla rv 20+3
täällä vointi aika mukava ollut taas pari päivää, alkuviikolla olleet supistukset ovat rauhoittuneet ja selkäkään ei ole vaivannut pariin päivään. tukivyön ostin tuon selän takia mutta aika tukala oli olo kun sitä päivän töissä käytin, eli en ainakaan ihan säännölliseen käyttöön ottanut vielä.
isyyspakkausta olen tehtaillut, ja aika isoksi se on jo laajentumassa, nyt pitäisi vain löytää aikaa lähteä yksin ostoksille....miehelle kyllä paljastui että tällainen pakkaus on tulossa, mutta lupasi olla urkkimatta projektia ennenkuin se on valmis.
tänään surffailin netissä ja valitsin meille vaunuja, näiltäkin osin tuntuu että kaikki suunnitelmat rupeaa olemaan kunnossa, ja pitäisi vain kauppaan päästä (mä taidan olla aika ajoissa liikeellä)
neljä viikkoa on vielä koulua jäljellä ennen kesää ja äitiyslomaa, hieman jo vaikeuksia keskittyä mihinkään muuhun kun kodin puunaamiseen ja vauvaan.
painoa on tullut järkyttävä määrä jo nyt, ja rinnat on kasvaneet reilusti myöskin, jouduin jo kaivamaan imetysliivit käyttöön kun ei omat liivit mahdu päälle, rinnat ovat muuten ruvenneet myös erittämään maitoa.
kuun loppuun varasin lääkärintarkastuksen ja ensi kuun alussa pitäisi käydä sokerirasituksessa, toisaalta melkein toivoisin että narahdan sokereista kun esikoisen kanssa näin kävi mutta dieetti piti sokerit kurissa ja vauvan kanssa pääsi tarkkaan syyniin sairaalan puolesta, ylimääräisiä ultria neljän viikon välein yms. toisen kanssa sitten ei sokereissa ollut rasituksessa kuin yhden arvon häiriö niin jäi kaikki ultrat saamatta ja iso vauva syntyi ihan ilman sokereiden häiriötä...niin nyt halusin tarkkaan syyniin tuon vauvan koon kanssa, mutta ainoa mahdollisuus siihen tuntuu olevan se että sokereissa olisi jotain pielessä, olen koittanut synnytystapa-arviosta kysellä jo alustavasti mutta kuulostaa siltä että vääntämiseksi menee jos sinne haluan...
olikos täällä joku G sf-mitasta vai muuten vain vertailtu?? meillä oli sf viime neuvolakäynnillä (22+1) 20cm...aika samassa menee kun aiemmissakin raskauksissa vaikka maha näyttää reilusti isommalta...
mammeli 22+4