Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOKUISET viikko 15~~

07.04.2008 |

Uuteen viikkoon ja uusiin kujeisiin!

Edellisviikon turinat löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802889&p=1&tmo…

Ite lasken jo päiviä rakenteeseen ;)

-AJ ja natiainen, jolla 20 paukku rikki viikonloppuna-

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vähään aikaan kirjoitellut kun ei juurikaan mitään uutta kuulumista tänne napaan kuulu :)

Gallupeja oli taas ollut jonkin verran:

Ultra: minä kävin yksin alkuraskauden ultrassa rv7+jtn, yhdessä käytiin np-ultrassa ja rakenneultraan menin yksin kun mies ei päässyt. 4d-ultra meillä on torstai-illalla ja sinne menemme koko perhe - kysyin, että voiko ottaa isommat lapset mukaan ja saa ottaa. Tämä ultra kun tehdään omalla kustannuksella ja ihan vaan " huvin vuoksi" . Jos tässä viimeistä kertaa vauvaa kannetaan niin onhan se ihana päästä kokemaan tuokin. Aiemmissa raskauksissa mies on ollut mukana kaikissa ultrissa ja ekassa oli neuvolassakin joka kerta mukana. Tokasta kävin neuvolat yksin samoin kuin tästäkin. Mies tuumi että eipä hänellä siellä mitään tehdä. Sydänääniä ollaan nyt kuunneltu kotona silloin tällöin.

Isyyspakkaus: aiemmissa en ole isyyspakkausta koonnut miehelle kun on tullut äitiyspakkaus, jota ollaan yhdessä tutkittu ja ihasteltu. Nyt päätin laittaa isälle ja isoveljille paketin, jonka saa avata kun vauva on syntynyt ja jossa olisi: isä-paita, isoveli-paidat ja kolme erilaista tuttia, isälle konjakkia ja isoveljille helistimet tms. joilla voivat leikkiä vauvan kanssa. Mies osti minulle esikoisen ja kakkosen syntymien jälkeen pienet sormukset, joissa oli sininen rusetti. Samanlainen tulee varmaan nytkin. Itse ajattelin ostaa itselleni muistoksi isästä (joka kuoli samana päivänä kun sain tietää tästä raskaudesta) ja tästä kolmannesta pojasta Kalevala Korun kolme karhua rintakorun.

Liikkeet: meidän pikkuveljemmevatsassa on viime aikoina liikkunut päivittäin, mutta kakkosen odotuksesta muistan, että hän piti taukopäiviä ja minä ehdin jo huolestua. Tällä on selvästi jonkinlainen " rytmi" eli heräilee 9 aikoihin aamulla ja liikuskelee puolille päivin ja taas iltapäivällä tuntuu puljaamista masusta samoin illalla ja nukkumaan mennessä. Varmasti tällekin tulee vielä lepopäiviä, mutta tuo kotikuuntelulaite helpottaa murehtimista kun voi huolen hetkellä koittaa ensin itse kuunnella ennen kuin soittaa neuvolaan.

Varpajaiset: mies ei ole halunnut viettää varpajaisia esikoisen eikä kakkosenkaan jälkeen - en tiedä haluaako nyt viettää, minun puolestani saa viettää jos tahtoo.

Omassa navassa ei tosiaan ole juuri mitään valittamista, vatsa on iso ja ihana pallo, napa on kohta pullahtanut ulos, ainoa asia mikä harmittaa on väsymys - haaveilen jatkuvasti päiväunista ja pitkistä yöunista. Vaikka nuo yöunet... vähän väliä pitää herätä pissalle tai siihen, että lonkat särkee tai jompikumpi pojista on tullut viereen potkimaan tai janottaa... Torstai-illalla meillä on se 4d-ultra se vähän jännittää, että miltä masussa näyttää. Ensi viikolla on taas neuvola ja töitä jäljellä enää 8 viikkoa ennen kesälomaa :)

Alkuun tuntui, että ei nää viikot vaihdu mihinkään ja nyt tuntuu, että aika rientää :)

Ihanaa huhtikuista kevätviikkoa elokuisille!!

-viltsu rv22+3-

Vierailija
2/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka edellisessä pinossa oli huolissaan liikkeistä, niin en tiedä missä sinulla on istukka mutta minulla oli ekassa raskaudessa istukka edessä ja silloin liikkeet alkoivat tuntumaan vasta puolen välin jälkeen.

Muistan että rakenneultraan mennessäni en ollut niitä vielä tuntenut ja siellä lääkäri lohdutti että kyllä ne kohta jo alkavat tuntumaan..

Nyt sitten tässä toisessa raskaudessa liikkeet tuntuivat jo paljon aikaisemmin koska istukka ei niitä vaimentanut ja senkin takia että tiesi jo miltä ne mahdollisesti tuntuvat.. Onnkesi sinulla on kohta ultra niin pääsett katsomaan että kaikki on kunnossa!!

Oma napa on ihan ok, pakarat vain hieman menevät jumiin kun enemmän kävelee, fysikaalisessakin olen käynyt mutta ei sieltä oikein apua löytynyt. Onneksi nyt pääsee töihin jo pyörällä niin helpottaa.

Toisella kertaa enemmän, nyt on pakko alkaa taas hommiin!

Hanna rv22 (en meinaa pysyä näissä perässä mutta tuota luokkaa sen täytyy olla...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täällähän on ollut hiljaista..ovatkos kaikki elokuiset jossakin kylä-/lomareissulla vai onko kevätväsymys vienyt voiton...?

TarjaMamma näki viime yönä imetyksestä. Tämä oli tosi outo uni, koska aiemmin imetys ei ole ollut mitenkään mukavaa ja huonosti on maitoa tullut. Nyt minulla oli ihana olo ja vauva, jonka tiesin unessani olevan tyttö, sai mahan täyteen ja nukahti tyytyväisenä syliini. Lisäksi samassa unessani oli kestovaippoja pinossa hoitopöydällä ja ne oli kaikki vaaleanpunaisia...eli tämä uni vahvistaa tunnetta neljännestä tytöstä.

Kaiken lisäksi olen keksinyt työnimen, aivan yhtäkkiä olen alkanut puhumaan vauvasta " Iineksenä" . Tämä ei siis ole mahdollinen tuleva nimi oikeasti, mutta työnimenä ihan hauska.

Olen paljon ostellut nyt vaatteita vauvalle, eteenkin niitä 50-62 koon vaatteita...sukkia ja myssyjä pitäisi ostaa myös. Olen päättänyt senkin, että kun tämä tyttö tosiaan varmistuu kiellän mummoja ja ystäviä ostamasta vaaleanpunaisia vaatteita...olen aika kyllästynyt! Tykkään enemmän punaisesta, oranssista, keltaisesta ja vaikka lilasta..

Ei muuta kuin terkkuja kaikille. Aloimme katsella tila-autojakin nyt. Täytyy hommata paikka tälle kuudennelle jäsenelle....hih.

TarjaMamma rv 22+5 ja Iiines (odotamme torstain ultraa)

Vierailija
4/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten tuo kauan odotettu rakenneultra.

Kaikki hyvin, eli tarveeltä vauvalta näytti. Sukupuolikin selvisi, eli meille tulee toinen poika!

On ihanaa saada toinen lapsi, mutta hirveää myöntää, että masentaa ajatus siitä, etten koskaan saa tyttöä - tämä kun on meidän viimeinen.

Te joilla on lapsia molemmista sukupuolista niin mitä mieltä olette, jäänkö jostain paitsi kun en saanut tyttöä?

Jotenkin niin kovasti tuntuu siltä, että jään paitsi jostain... siis jostain muustakin kuin suloisista vaaleanpunaisista tyttöjen vaatteista :-)

Iluvatar rv 19+2 + pieni sälli

Vierailija
5/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrasta oli puhetta: Me käytiin np ja rakenneultrassa ja torstaina mennään vielä 4d:hen kun rakenneuä oli niin hätäinen. Haaveilin jo esikoisen odotusaikana 4d:stä mutta nyt sain sen varattua :) Torstaita siis kovasti odotellaan!

Isyyspakkaukseta. Esikoisesta tein isyyspakkauksen miehelle, nyt en ajatellut tehdä. Tytölle sen sijaan ostan lahjan " vauvalta" jonka tyttö saa sitten kun tulee meitä sairaalaan katsomaan tai kun tullaan kotiin.

Liikkeitä tuntuu kovasti ja vauva taitaa tehdä voltteja kun niin hassua punkemista tuntuu.. Tuntuu että poikittain oleskelee aika paljon..

Varpajaisia meillä ei vietetä, miestä ei semmoset kiinnosta, töihin vie varmaan kuoharipullon.

Mites onko kenelläkään tiedossa vauvakutsuja ts. babyshowereita? Esikoisesta mulle semmoset pidettiin ja kuulemma nytkin olis luvassa.

Viimeksi meni vähän myöhäiseksi, samana iltana tuli lähtö synnärille, josko nyt vähän aiemmin ;)

Saas nähdä tuleeko meidän tytöstä kovinkin mustasukkainen kun vauva syntyy.. on nyt parina päivänä huutanut TISSIÄÄÄ ja hyökkinyt mun tissejä kohti :D Imetys loppui itsestään kun tyttö oli 1v6kk eli 4kk ollaan oltu ilman.. Mietin vaan kun uusi vauva syö rintaa millaisen reaktion se tytössä saa aikaan..

Muuten olen iloinen että tyttö on alkanut olla nyt yhä enempi myös isän perään, ehkä mustasukkaisuutta yms. helpottaa että toinenkin vanhempi kelpaa :)

Apua, viikkoja tosiaan tänään jo 23+0

Nazuli

Vierailija
6/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar: jos jotain pitää valita mistä äitiydessä jäät paitsi sanoisin että isoista riidoista ja raivareista, näin siis uhmaikäisen tytön äitinä ;) meillä kun esikoinen on poika, ja aivan eri luokkaa on tuon toisen kiukut ja kohtaukset...toki voisihan tämä olla yksilöllinen ero ihan kahden samaa sukupuoltakin olevan lapsen välillä....

mutta en siis koe että äitiys tytölle olisi jotenkin erilainen kun äitiys pojalle, molempien kanssa teen yhdessä asioita jne. toki molemmilla näkyy jo nyt nuo geenien tuomat luonne/mieltymys erot, poika rakastaa autoja henkeen ja vereen ja tyttö leikkii pehmoleluilla ja rakastaa vaaleanpunaista (vaikka siis en ole sitä ikinä tuputtanut).

Gallupeista....

ultrassa oon käynyt rv.8+3 miehen kanssa, niskapoimu-ultrassa 10+6 yksin ja rakenneultrassa 20+0 miehen kanssa...varmaan tulee vielä ainakin pari ultraa tähän raskauteen kun ajattelin käydä lääkärintarkastukset omalla gynelläni ja hänellä on tapana katsoa myös ultralla joka käynnin yhteydessä...

isyyspakkausta rupesin tekemään, siellä on nyt tulossa isälle nimikkopyyhe, meidän isi paita, sitten vauvan ruokalappu jossa " vauvan syöttöohje" , jonkin laisen humoristisen vauvan käyttöoppaan ajattelin myös ostaa, korvatulpat, energiajuomaa ja miesten kosteusvoidetta " väsyneelle iholle" , tämän lisäksi joku laadukas sikari vauvan syntymää varten, kumihanskat ja pyykkipoika vaippapaketin yhteyteen, isin kulta body vauvalle...ja jotain muuta kivaa mitä löydän...tää on vasta alkutekijöissään oleva projekti....

eipä meille muuta, supistuksia on tänään ollut vähän enemmän, aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ollenkaan ennen synnytystä joten tämä vähän huolettaa, mutta eiköhän tämä tästä....

vauva liikkuu vilkkaasti, selkeä päivärytmi on havaittavissa, istukka on takaseinässä ja potkut jo niin napakoita että välillä koko vatsa heiluu ja potkun ihan näkee, isikin tästä syystä päässyt potkuja kokeilemaan....

neuvolaan olisi meno keskiviikkona....

mammeli 21+6

Vierailija
7/44 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

s leikata ja aina tietysti jotain uutta suunnitella pikkupihaan. Aarno Kasvi sanoi, että osta joka vuosi yksi uusi kasvi pihalle. :-)

Iluvatarelle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Rakenneultrassa on tuttavapiirissä tullut ne karmeimmat uutiset, joten täytyy sanoa, että terve vauva on ylipäänsä aikamoinen lahja! Ja ihme!

Mammeli _o/ Mä oon kans väsännyt 2 krt aiemmin just tuon tyylisen pakkauksen. :-) Mies on tykännyt ja nauranut. On siellä ollut aina sokerina pohjalla hänen lempparimusiikkiakin, mutta myös vauvanvaippoja ja pyykkipoikia, ym ettei totuus unohtuisi. =)

Tarjan tavoin olen alkanut metsästää vauvanvaatteita. Kun tietää sukupuolen, niin on kyllä helpompi ostaa. Tosin yhtään 50cm vaatetta en ole ostanut, enkä vaaleansinistä, mutta valkoista-ruskeaa-lime/vaaleaa omenanvihreää kyllä. Toivon, että ehtisi saada tuon " vanhan" äitiyspakkauksen, kun siinä olis meille ihan sopivat värit. Paitsi Keltaiset saa mennä UFF:lle. Keltainen ei o mun väri.

Sitten uusi gallup: TURVOTUS? Miten selviätte? Onko turvotusta jo näillä viikoilla? Täällä kyllä. Sormet on jo pökkylät aamuisin, hyvä, kun kahvikuppi pysyy kädessä ja sääriin koskee ja pistelee ja on ihan pölkkynä. Jos lähtee lenkille, on kuin puujaloilla juoksis. Tokenee siitä päivän aikana greipillä tai ananaksella ja 3 litralla vettä, mutta tosissaan alkaa olla joka aamuinen riesa. Tykkään luomuruisleivästä, jossa on ihan reipaasti suolaa ja usein laitan vielä oikeaa voita tai suolaista emmentaljuustoa tai huikopalana tulee usein otettua pala juustoa tai kalkkunaviipale. Ja turvotus on taattu! =)

Nakkisormi Espoosta + Uljas Kiito rv21+1 ( norjalaisesta lastenelokuvasta Elias pelastuslautta ;-)

Vierailija
8/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa herättiin taas vaihteeksi kuudelta aamulla, kun keskimmäinen huusi, että oksennus tuli...nyt on sitten pari laattaa lentänyt ja kuumetta ja niskakipua pukkaa! TAAS VAIHTEEKSI!

Toinen juttu, joka teki aamusta vähemmän ihanan on tuo sää: taas on maa valkoinen ja mittari pakkasen puolelle...eikö ikinä pääse kevääseen?

Finette: olen kateellinen, kun siellä etelässä voi jo alkaa puutarhaa hoitamaan...meillä on koko piha vielä hiekkaa ja multaa tuon ikilumen alla...pitäisi saada nurmikko ainakin tälle kesälle ja muutama pensas ja puu istutettua. Enempää en uskalla haaveilla vielä, kun tuo kesä on niin lyhyt ja kuitenkin on talon maalaukset yms. myös. Syyhyää omiakin sormia päästä möyrimään multaan!

Minäkin toivon saavani tämän äippäpakkauksen joka nyt on jaossa, siellä kivoja värejä myös minun mieleeni...no, perjantaina neuvolassa tehdään hakemukset..katsotaan miten kauan kestää. Pitäisi kaiken järjen mukaan onnistua, koska uusi pakkaus tulee jakoon vasta kesäkuulla. Mutta, en aio vilkaistakaan Kelan sivuja sitten...jos sattuukin olemaan aivan superihku se uusi pakkaus.

Ylihuomenna taas ultra. Jännittää, jospa se Iines nyt paljastaisi itsensä tai siis toisin sanoen; jospa Länskän ultra olisi korjattu.

Mulla alkanut potkut tuntumaan jo hivenen navan yläpuolella..viimeksi tänä aamuna jumpattiin niin kovasti ja pienet jalat potki kunnon potkuja.

A-J: osaatko kertoa mitään siitä yksityisvastaanottoa pitäävästä kätilöstä Tornion puolella joka tekee ultria? Onko hinnasta tietoa?

G: oletteko ottamassa syntymättömän lapsen vakuutusta?

Me otetaan, ollaan otettu pienimmäiseltäkin. Kaveripiirissä sattui sellaisia juttuja, että raskausaikana ei huomattu mitään ja synnytyksen jälkeen vasta todettiin sairaus. Kallista on, mutta en halua ajatella sairaalamaksuja jos jotain sattuukin...

TarjaMamma 22+6

Vierailija
9/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin turvotuksesta; ei juuri ole vielä. ainoastaan työpäivän jälkeen nilkat hieman turvoksissa. ehtii sitten tulla kesän kuumuudessa.

Iluvatar-76: ymmärrän sinun ajatuksia hyvin, itsellä kun on 3 tyttöä ja suurella todennäköisyydellä kohta neljä prinsessaa, mietin usein samoja asioita...olisi kivaa kokea pojan kasvatus ja hoito. Tämä on myös meille viimeinen lapsi ja joskus masentaa. Mutta, onneksi minun mies ei välitä vaikka ei poikaa olekaan. Hän suhtautuu asiaan paremmin kuin minä. Anoppi ja sukulaiset taas....nooh, ei kannata miettiä.

Sen sukupuoli-asian ymmärtää vasta kuin on vain yhtä sorttia... Mutta, on yhdellä tutulla 6 tyttöä ja minun mummo teki 8 poikaa ja sitten vasta tuli tyär...

Tärkeintä on kuitenkin ehdottomasti se, että saa yleensäkin lapsia ja että syntyvät elossa ja suht. terveinä.

MOI!

Vierailija
10/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuumetta vanhemmalla ja flunssaa. Olivat lauantaina molemmat hoidossa, kun me oltiin miehen ja kavereiden kanssa yhdessä konsertissa&syömässä ja serkulla oli ollut sunnuntaina sitten kuumetta ja meillä tänä aamuna. Nuorempi on kyllä terve ja lähti tarhaankin, jotta vanhempi lapsi malttaisi nyt levätä. Ja minä jäin töistä pois, tosin teen muutenkin etätöitä 1 tai 2päivää vkossa, joten ei tämäkään ihan rokulipäivä ole. Yhteydet toimii.

Tuohon Iluvateren ja Tarjamamman pohdintaan sukupuolesta, niin meillähän on sitten vastaavasti 3. poika tulossa! Meillä se oli aikalailla selvää, että poika tulee, kun tyttöjä ei miehen suvussa ole tullut kohta 30 vuoteen. Ei yllänyt. Mun äiti kyllä sanoi, voi voi kun nyt tulisi tyttö, vaikka ihaniahan ne pojatkin on.

Äiti, minun paras ystävä ja anoppi ovat muuten kaikki syntyneet elokuussa ja heillä on nyt " kisa " , kenen syntymäpäivänä vauva sattuu syntymään. =) Jos osuu lähelle LA:aa, niin hyvät mahdollisuudet olis kyllä osua jonkun kanssa samalle päivälle.

SYNTYMÄTTÖMÄN VAKUUTUS Otetaan! Kummallakin lapsella on ollut ja otettu siis ennen syntymää. Synnytyksessäkin on niin paljon riskejä ja vaikka sairaanhoito on Suomessa lähes ilmaista, niin tuo vakuutus korvaa myös sairaalapäivät ja syntymässä todetut sairaudet on sitten helpompi saada korvauksen piikkiin kuin jos ottaa myöhemmin.

Meillä on Espoossa tämä julkinen sairaanhoito suoraan sanottuna aika huonolla tolalla. Jorvissa on joka viikonloppu pitkä jono (Länsiväylässä oli vasta juttu, että vauvaperhe oli joutunut odottamaan koko päivän), kun terveyskeskukset eivät tietenkään ole auki kuin virka-aikana

(8-16 yleensä) ja sinnekään ei enää pääse tuosta vaan, puhelinneuvonnan kautta, jos armo sattuu käymään.

Suoraan sanottuna harmittaa. Kyse on kuitenkin rikkaasta kaupungista ja jokainen työssäkäyvä tietää, kuinka paljon kunnallisveropottia kartuttaa.

Mutta yksityiset asemat toimii kyllä hyvin ja niitä on monia, esim Dextra Munkkiniemessä päivystää 24/7.

Meillä on kahden isomman kanssa tullut vakuutukseen myös erikoislääkärikäyntejä, kun kummallakin on muutama allergia ja nuoremmalla ehti olla vauvana muutama korvatulehdus peräkanaa, kun vietiin korvienputkitukseen. Kunnallisen jono oli silloin reilu puoli vuotta, Pikkujättiin Tapiolaan 1vko. Arvaatte, kumpaan mentiin? ;-) Mutta vakuutushan sen maksoi, 0¿ jäi meille, kun meni omavastuukin saman sairauden piikkiin.

BABYSHOWEReista myös joku kysyi. En tiedä, onko. Jos kaverit haluaa järjestää. Mä en järjestä, mutta meille saa tulla. Ja vauvaa sitten katsomaan ainakin. Perinteiset rotinat syötävät on minusta kiva.

Vielä piti sanoa, että TARJAMAMMA tuota kesäturvotusta ajattelen kauhulla =) Esikoisen aikaan ei nyt ehkä niin paljon ollut, mutta viimeksi turposin vissiin jo näillä viikoilla ja nyt taasen. Sitä kai osa tuosta 15 kilon potista, jonka joka kerta kerään on, kun samaa reittiä lähtee kuin on tullutkin. Ja aina sitä on synnytyksen jälkeen, ei voi kuvitella mitään heti omat housut jalkaan. =D

Vierailija
11/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tosiaan niiiin keväinen ilma täällä pohjosessa, mutta nyt lunta satanut ja pakkasta. Näin se kevät tosiaan tulee ;) Tulis jo se torstaikin (ainakin kolmella meistä oli torstaina ultra, jee!) ja kuten TarjaMammakin toivoi, toivottavasti Länskän ultra ois nyt kunnossa.

Vaatteista oli puhetta. Ite en osta mitään 50 senttisiä, ko niiden käyttöikä on tod lyhyt, joitain 56:a löytyy. 60:ä tulee varmaan pidettyä, mutta onneksi ei tarvi ostaa mitään vaatteita - nytkin tuntuu, että hukutaan vaatteisiin eikä meän neiti kerenny ees kaikkia " vauvan" vaatteita pitämäänkään.

Iluvatar: En osaa sanoa sun jäävän mistään paitsi, mutta ite koin kans esikon jälkeen tota " tytönkaipuuta" , mutta onneksi sain lääkkeen siihen tän meän nuorimmaisen muodossa ja jotenkin niin kovin ootan sekä toivon tän masukin olevan nytkin tyttö. Oon kyllä aina ollut sellanen, että tyttöjutut iskee poikajuttuja enemmän ;) Voiskohan se johtua siitä, ko meillä on talossa ukkovalta, ainakin vielä toistaseksi ;)

Nazuli: Meillä ei ainakaan täällä oo tapana " jenkkeillä" eli pitää noita vauvakutsuja, mutta jospa joskus kymmenien vuosien päästä se tapa ois rantautunut tännekkin ;)

Turvotukseen: Vettä, vettä ja taas kerran vettä! Ja suolasen säännöstelyä, mutta minkäs sitä tekee, jos sellanen maistuu niin turkasen hyvin. Itellä ei turvotusta vielä ole, mutta onhan tässä aikaa sitä kerätä ;)

TarjaMamma: Meillähän on samat suunnitelmat ens kesäksi - talonmaalaus ja pihanteko! Että mie ootan, että pääsee tonne pihalle möyriin, vaikkakin sen joutuu nyt tekeen isolla mahalla. Ja siitä kätilöstä, Kaarina Vehkaperästä. Se on aivan yli-ihana ihminen, suosittelen erittäin lämpimästi hänen luonaan käyntiä. Ystäväni kävi hänen luonaan viime viikolla ja oli ollut supersuper-tyytyväinen hänen asiantuntevuuteensa, asiakaspalveluun ja muutenkin koko toimintaan - olin sitä kyllä itekkin, ko viime vuonna hänen luonaan käytiin. Ultran hinta on 45 euroa. Todella halpa hinta melkein tunnin kestävästä sessiosta. Ottaa vastaan Torniossa perjantaisin. Meinasitko mennä käymään Kaarinalla, jos Länskän ultra taas rikki?

Omaan napaan ei mitään ihmeitä, paitsi vessassa saa nyt juosta todella usein. Onneksi vielä öisin saan nukkua eikä tartte rampata veskissä. Välillä iskee pelko, että onko masussa mitään elämää, ko tod.näk. mun istukka tossa edessä eikä liikkeet oo voimakkaita, mutta torstaina ollaan viisaampia. Eli ilonpelonsekaisin tuntein rakenteeseen....

-AJ ja nimetön masukki-

Vierailija
12/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska yhdistelmä sinänsä. Mutta verenpaine tosiaan on nippanappa yläpaine 100 ja olen joskus miettinyt, että kuinka kauan pysyisin tolpillani, jos alkaisin syödä ns terveellsesti eli vähentäisin suolankäyttöä, kovat rasvat (oikea voi ja kerma ruuanlaitossa, juustot, paljon suolaa kalassa, jne). Vihanneksia ja hedelmiä kyllä syön ihan suositusten mukaan, mutta muuten kyllä paheet on nuo em. Suklaa ja makeat ei mikään himo. Vettä menee se 3l/pvä. Ylipainoa ei ole ollut, pari vuotta sitten oli vähän liikaa alipainoa.

Josta gallup: MITEN TERVEELLISESTI SYÖT ja MIKÄ ON PAHIN KOMPASTUSKIVI? Tai positiivisemman sanottuna paras herkku ikinä?

Vierailija
13/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kyselen:

A-J: mitä kautta saa tähän Kaarina Vehkaperään yhteyttä? Meinaan mennä, mikäli ei tuossa normaali-ultrassa saa tolkkua sukupuolesta.

Galluppiin vastausta taas: syön paljon paprikaa, tomaattia, salaattia ja muutenkin leipää paljon ( kuitupitoista). Pahin kompastuskivi on mulla ainakin tuo perinteinen karkki ja sitten rullakebab...onneksi ei kovin usein.

Mulla on tuota ylipainoa, mutta meinaan pistää kehoni koville heti kun vauvan saan maailmaan. Selän kanssa kun on tullut nyt ongelmia, ei siis koskaan aiemmin ole ollut. Enkä halua olla rampa 32-vuotias....Painoa pudottamaan siis ja vahvistamaan sekä vatsan että selän lihaksia...kyllä neljä odotusta vaikuttaa aika kierolla lailla tuonne selkärankaan...:o

Juu, nyt menen taas kotitöihin. Huomenna olisi sitten töihin meno. Saa mies jäädä kotia lasten kanssa.

Vierailija
14/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei

Uusi viikko aluillaan, ultraa moni kuumeisesti odottaa, meillä vielä viikko! onnea matkaan kaikille, toivotaan että ultrat on kunnossa!

G.Vakuutus otetaan, täytyykin muistaa nyt käydä tällä viikolla, ennen rakenneultraa. Muillakin lapsilla on ollut, maksanut itsensä takaisin jo synnytyksessä, kun molemmat on viikon päivät teholla olleet ja heistä on siis oma sairaalamaksu mennyt. Mutta täällä päin on vähän haittana ettei yksityistä päivystystä ole mailla ei halmeilla, mutta vakuutus on enemmän sen varana, että jos jotain tosi ikävää ja/tai pitkä aikaista tapahtuu.

Mie mietin että täytynee tehdä nyt isyyspakkaus, ennen en ole tehnyt, jotain annoin kun esikko syntyi, mutta en edes muista mitä. Tämä taitaa nyt tosiaan jäädä meidän viimeiseksi, sillä isäntä kyseli että missäs niitä hänen putkiaan solmuun saisi. Oikeasti en ikinä uskonut että suostuisi edes miettimään, mutta näköjään on miettynyt. Toisaalta ihanaa, ei tartte mun miettiä enää ehkäisyasioita, mutta toisaalta sen verta lopullistahan se on että ei sitten enää ikinä, entä J O S !!! Jotenkin haikeen vaikee olo tuli sen keskustelun jälkeen.

ON: ei kommentoitavaa, väsyttää aivan tavattomasti koko ajan. Ympärillä olevien ihmisten elämän isot ja pienet ongelmat eivät paranna oloa yhtään, fyysinen ja henkinen väsymys painaa =(

Edelleen on sellainen paha aavistus tämän odotuksen suhteen, tiedä en mistä johtuu, rasittavaa sekin.

Plah nyt en muista mitä piti kommentoida, enkä jaksa toista ikkunaa aukaista, kun tämä kone keljuilee niiden kanssa. Palaan astialle...

-E- 19+

Vierailija
15/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Finetten galluppi se jäi kaivelemaan, suklaa on ikuinen kompastuskivi ja feta on nyt ollut viime viikot kova sana, kreikkalainen salaatti!!!

-E- 19+

Vierailija
16/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette: Mulle kans maistuu mainiosti kaikki suolaset ruuat ja varsinkin joskus on aivan pakko saaha grillisapuskaa, mm. rullakedappia. Paprikatäytteiset oliivit - nam! Aurajuusto - vielä enempi nam! Ja kaikki siis tollaset vastaavat, mutta ihme kyllä sipsit ja muut vastaavat ei maistu, kuten ei karkitkaan eikä suklaa, yäk! Ja tästä sopiva aasinsilta G:hen eli syön terveellisesti ja kotiruokaa, mutta joskus grilliruokaa ;) Ja kompastuskivenä vois olla just toi grilliruoka :p

TarjaMamma: Tässä sulle linkki, jota kautta saat yhteyden Kaarinaan :) http://www.merioulunneuvola.fi/ Ja jos vain pääset, nii tuutko kertoon sitten heti, ko oot käyny ultrassa, että oliko oma vaiko lainakampe siellä Länskässä? :) Tiiän itekkin soitella Kaarinalle. Ja muuten, kuvat masukista saa sitten kätevästi sähköpostilla.

Emma: Jaksamista kovasti :)

Mulla tyär istuu tässä pöydällä mun eessä ja syyän samalla täsä yhessä rusinoita - annoin ekaa kertaa hälle ja tykkää ihan mahoton, hih! Nyt meni ykssormijärjestelmäksi, joten lopetan.

-AJ-

Vierailija
17/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo tullut nyt kirjoteltua niin ahkerasti. masussa on totisesti elämää, varsinkin illalla =) rakenteseen 6 päivää jee!!

jos sitä vastais muutaman galluppiin mitä muistaa

minä syön paljon kanaa ja kalaa ja salaatteja, kompastuskivi on mäkkärin euron hampurilaiset ( ja miksei muutkin hampparit ) =D

en tee isyyspakkausta.

varpajaisia mies juhlii kun olen sairaalaassa, siis juhli ainakin silloin kun onni synty mutta nyt voi olla että jää koska pitää olla pojan kanssa =).

me ei olla vielä otettu vakuutusta mutta otamme kyllä kuhan saa

aikaseksi.

itse kysyisi petipuuhin liittyvän kysymyksen =D eli G: onko pupuilu kiinnostanut enemmän vai vähemmän raskauden aikana.

vastaan itse että miehen harmiksi minua ei kyllä kiinnosta tällä hetkellä yhtään =/, jotenkin se sattuu...ihme kyllä koska kahdessa edellisessä raskaudessa kiinnostanut kyllä kovasti. ehkä tämä on ohi menevä vaihe...

peetu ja masukkiasukki 19+4

Vierailija
18/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rakenneultra onnellisesti ohi, terveeltä kuulemma vaikutti meidän pikkuinen. Ja selvisi samalla sekin, että poikahan siellä köllöttelee :). Eipähän tarvi sitä miettiä sen enempiä. Muuten omaan napaan ei niin hyvää; olen ollut sairaslomalla viime perjantaista lähtien, diagnoosina jotain häpyluun kipua ja joku toinenkin siinä oli. Oli kyllä todella kivulias olotila, ei pystynyt kävelemään ilman kyyneleitä. Nyt ei kyllä ole juurikaan kummempi, paitsi että nyt on vaivana iskias. Huomenna kuitenkin yritän töihin, jos ei pysty olemaan niin sitten lääkärille.

Galluppia pukkaa monenlaista, tässäpä niihin vastauksia omalta osaltani.

ULTRISSA aina oltu molemmat, jotenkin itsestäänselvää meille.

ISYYSPAKKAUSTA olen ajatellut myöskin, varmaan jonkinlaisen tulen väsäämään.

VARPAJAISIA mies ei aio pitää.

TURVOTUSTA täälläkin jonkin verran, mutta ei vielä riesaksi asti kuitenkaan. Lähinnä sormuksesta huomaa, kun on tiukempi.

VAKUUTUS otetaan, kunhan saadaan aikaseks. Huomasin just että vissiin se pitäs toukokuulla viimestään hommata...

VAUVAKUTSUJA tuskin tulee sen kummemmin.

RUOKA/HERKKUG: Kaikki maistuu, mitään erityisiä " himotuksia" en oo huomannu. Mutta tuohon herkkuun ehkä joku kinkkukiusaus tai sitten ihan kuoripotut ja nakkikastike :). Sitä onkin tänään tulossa ruuaksi. Tietty kaupunkireissuilla tulee käytyä Hesellä tai muualla, mutta jotenkin en luokittele sitä " herkuksi" .

PETIPUUHAT kiinnostaa ihan yhtä paljo ku ennen raskauttakin, en oo huomannu eroa.

Siinähän niitä tuli. Täällä siis vieläkin odottelen niitä liikkeitä, mutta istukka on kuulemma edessä, joten saanen vielä jonkin aikaa odotella. Sitten odottelen myöskin turvakaukaloa, joka on tilattu Saksasta. Pääsis maksamaan visalaskun ja tilaamaan vaunut :). Kestovaippakankaita, lähinnä imuja varten ostin tuossa joku kerta, tulis vaan inspis alkaa ompelemaan. Ehkä viikonloppuna. Kirppikseltä löysin myös uuden näköiset Ruskovillan villavaippahousut, niitä onkin nyt riittävästi. Ai niin, käytiin siellä Ruskovillan tehtaalla tuossa lomareissulla, sai edullisesti 2-laatua.

Autokaupatkin ollu puheena viime päivinä, mutta ei ole vielä ajankohtaista. Tomaatin taimet olen kylvänyt ja näyttävät nousseen pintaan eilisen ja tämän päivän aikana, samoten mustanmerenruusun mukulat lähteny kasvamaan. Täälläkin saa vielä odotella kevättä, maa ihan lumessa ja jäässä viimeöisen sateen jäljiltä. Että semmosia kuulumisia tänne.

Hieman poukkoilee tää mun teksti, mutta tämmöstä tällä kertaa. Äitin 50v synttärit lähestyy, meinataan että jos kävis Tallinnassa vaikka viikonlopun ajan rentoutumassa porukalla. Saa sitten nähdä, kenestä on lähtijäks...

Noh, mukavaa viikon jatkoa taas kaikille!

Mimuska ja " Taavetti" 20+5 :)

Vierailija
19/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut on vaivana täälläkin, välillä enempi välillä vähempi, ja kivuttomia suppareita tosiaan tuntuu aina silloin tällöin.

Turvotusta en ole huomannut yhtään.

Vakuutus otetaan, esikoiselle otettiin vasta heti syntymän jälkeen, nyt varmaan ennen.

HERKKU G: Mikään makea ei maistu, koulussa syön lämpimän ruoan salaatilla ja kotona teen toisen lämpimän ruoan ja niitten lisäksi ei paljoa maistu mikään. Lämpimät karjalanpiirakat, juustohampurilainen ja pizza ehkä pikkuisen himottaa.

Petipuuhat kiinnostaa mutta aikaa ei tän raksan loppurutistuksen takia oikein ole kun mies on usein puolille öin raksalla.. Mutta eikös se tästä :D

Meidänki pitäis turvakaukalo vielä hankkia ja tuplarattaita olen katellu englantilaisesta nettikaupasta.

KEstoja meillä olis ollu jo tytön jäljiltä ihan tarpeeks mutta ommellut olen nb- ja s-kokoa ja ostanut ruskovillan villahousut.. <3

Nazuli 23+1

Vierailija
20/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko lähti hyvin kivuliaasti käyntiin, yritin viikon sairasloman jälkeen töihin eilen ja tänään, joka osottautui virheeksi..minulla on tuo häpyluuliitos auennut ja kipu on valtava, istuminen, nostelu ja kävely on tosi kivuliasta, eikä töissä pysty siltä välttymään ja vaikka kuinka yritin niin tänään se heitti sitten sen verran kovan supistuksen, että nyt en uskalla väittää vastaan vaan kiltisti huomenna lääkäriin ja saikulle.tuntuu niin kauheelta kun pitäs olla vielä 8viikkoa työssä ja ihan yhtä tuskaa...mutta päivä kerrallaan...otan aivan liikaa stressiä töistä..:( ja siitä että joudun ns.luovuttamaan.

Muuten , vauva voi erittäin liikkuvaisesti, potkii mua tuolla kolossaan vähänväliä...:)

Syön varmaan suhkot normisti.en huippu terveellisesti mutta en hirveän epäterveellisestikkään.

jätski on aika kova sana...:)

mutta ...jatkot muille...

Miijo 22+