Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOKUISET viikko 15~~

07.04.2008 |

Uuteen viikkoon ja uusiin kujeisiin!

Edellisviikon turinat löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802889&p=1&tmo…

Ite lasken jo päiviä rakenteeseen ;)

-AJ ja natiainen, jolla 20 paukku rikki viikonloppuna-

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh en oo vähään aikaa käyny ja ihan hirveesti uusia jutun aiheita täällä, mukava juttu =) Yritänpä muistella nuita galluppeja

ELi aikaisempii olenkin jo vastannut, mutta uusimmat

1. vakuutusta en ole vielä miettinyt, olen aina ollut tyytyväinen saamaammi lääkäri/hoitaja palveluihin, että en koe välttämättä vakuutuksen tarpeellisuutta. Asumme tietenkin täällä pohjoisessa missä ei tarvitse niin jonotella joka paikkaan ja aina saa apua.

2. Turovotusta ei vielä ole, mutta kauhulla odotan kesää myös =)

3. Herkkuja syön eritoten nykyään suklaata. Kaikki ruoka mikä suuhun menee närästää mikä on todella ikävää..Kiloja on tullut 8 tähän mennessä, mutta neuvolassa ei onneksi asiasta huomautella, koska minun BMI on 19 joten painoa saakin tulla...

4. Petigalluppi taisi kans olla. =) Eli hormonit hyrrää kyllä näin keskiraskaudess aika lailla ;)

hmm muuta en muistakkaan alkaa tuo muisti pettämää jo monessa asiassa.

Omaan napaan kuuluu tietty närästys, neuvolassa tuli käytyjä ja hb oli laskenut 110 eli rauta kuurille jouduin ja vernepaineet on lähteneet laskuun yläpaine on melkein 100 vaikka normaalisti on lähellä 140 että ei ihme jos välillä on huimannut ja heikko olo on. Muutenkin olen ollut tosi väsynyt. Toivottavasti rauta kuuri alkaa nopeasti vaikuttamaan.

Mites muut, joutuuko moni jo syömään rautaa? Joko on neuvolakäynnit alkaneet tihentymään ja onko keltään mitattu sf mittaa vielä??

Pitäisikö vielä aloittaa yksi galluppi =) Kellä alkaa muisti menemään?? =)

Olipas siinä taas asiaa..Mukavaa illan jatkoja =)

Sanna ja tyllerö 23+3

Vierailija
22/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä aika siitä kun olen itse täällä pörrännyt. Vaikka sairaslomalla edelleen olen ja aikaa on riittämiin, en ole jaksanut tänne kirjoitella. On se niin rankkaa tuo näppiksen näpläily =).

Juu, edelleenkin olen sairaslomalla näiden supistusten vuoksi, 6:tta viikkoa. Perjantaina kontrolli äippäpolilla, katsellaan vähän jatkoa. Varmasti tämä sairasloma jatkuu, ei ole yhtään rauhoittuneet supistukset. Esim. lauantaina olin Miksun ystävän 3v synttäreillä. Sinne käveltiin n 200m, istuksin koko pari tuntia mitä siellä oltiin ja käveltiin takaisin. Loppuillan supisteli tosi kipeästi ja maha oli yön yli arka. Vähitellen alkaa huolestuttamaan, että kuinkahan pitkään menee ennenkuin alkaa kohdunsuuta pehmentämään ja avaamaan. Rv23+3 vasta menossa.

Sitten galluppeihin:

VAKUUTUKSEN aiomme ottaa tälle vauvalle. Esikoisella sitä ei ollut ja onpa tullut muutaman kerran kirottua. Todella vaikea astma, allergiat ja korvatulehduskierre, rahaa on siis palanut.

TURVOTUKSESTA: ei ole ainakaan vielä, kesällä lienee sitten toisella mallilla. Neuvoksi kaikille että suosittelen ottamaan sormukset pois jo nyt. Esikoiselta jätin liian pitkäksi aikaa sormeen ja sitä pitikin repiä n 20min sormesta kun en antanut katkaista. Ja turvotushan voi iskeä tosi nopeasti.

HERKKUNA, kiellettynä sellaisena mulla on salmiakki, nytkin tekis niin mieli niin että kuola valuu. Yritän kuitenkin välttää sitä, syön ehkä pikkurasian kahden viikon välein. Sekin tietysti liikaa...

PETIPUUHAT, mitä ne on?? Hyvä jos meidän makkarissa kerran kuussa peittoa heilutellaan. Jotenki ei haluta yhtään vaikka ei noita supistuksia sen jälkeen tulekaan, mutta huolettaa kuitenki. Ja tämä väsymyskin vaikuttaa asiaan.

Minäkin olen alkanut jo rautaa syömään. Hemppa oli 119, ihan ok mutta selvästi laskusuunnassa, joten obsidania käskettiin ostaa. Toivottavasti vaikuttaa pian. Ja kyllä Sannamin tavoin muisti alkaa olla huono kuin vanhalla akalla. Hävettää kun mies sanoo mulle että tuotakin asiaa selität jo kolmatta kertaa tälle päivälle. Eikä mitään muistikuvaa että oisin aiemmin puhunut.

Pv rv 23+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo lääkärintarkastukset? Minä kun en ole käynyt vielä tähän mennessä yhdessäkään :O ... NP-ultran teki synnytysten ja naistentautien erikoislääkäri, mutta ei siinä kyllä sanallakaan puhuttu mitään esim. kohdun tilanteesta. Tuntus että pitäs olla ainakin jo kertaalleen käytynä ihan lekurin tarkastettavana... Tiiä sitten häntä, kun niin monenkirjavia käytäntöjä. Enkä älynnyt viimeksi neuvolastakaan kysyä.

Nyt tuntuu, että on varmaan pakko huomenna hakeutua omalle tk-lääkärille. Sen verran juilii tuota mahaa taas, parasetamolia otin jo 2tbl että josko saisi edes yön nukutuksi. Tää siis taas vaihteeks tuossa oikealla kyljessä, jotain lihaksen venymiskipua olettaisin... Noh, unohtuupahan issias vähäks aikaa :)!

Vierailija
24/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pilkahdus aurinkoa !!! Vain pilkahdus pilven raosta, mutta heti tuli mukavempi olo!!

Sainpas eilen heti aikaisesksi vakuutuksen, tai siis soitin yhtiöön että laittavat paperit tulemaan. Itse asiassa ei tässä nyt enää suuresti ole aikaakaan, siis kun 3 kk ennen täytyy hakea.

G: Petipuuhat kiinnosta melko normaalisti, väsymys kyllä voittaa useammin kuin muulloin =) Yleensä kuolavaluen makaan sängyssä kun isäntä ehtii vinnille, siitä on erotiikka kaukana =) Mutta kuten useammassa lapsiperheessä, mielikuvitusta vähän peliin ja ei jätä sitä sinne iltaan, niin tyytyväisiä ollaan molemmat oltu.

Meikä jäi tänään jäkisleskeksi, isäntä lähti Ouluun peliä katsomaan, onneksi esikko on vielä mummon ja ukin kanssa reissun päällä, niin ei jää kuin kuopus ja nuo elikot =) Aurinkon pilkahduksen voimalla olenkin imuroinut ja raikonnut alakerran (uskomaton minkä määrän tavaraa sohva voi syödä!!!! Sieltä löytyi monta kauan kadoksissa ollutta sukkaa, lelua, roskaa!!!) Ja kohta teen pikaruokaa itselleni ja kaivan pakkasesta pienelle miehelle murkinan, sitten saakin iltapäivän ottaa rennosti! =) Toivoa sopii että pieni mies nukkuu päikkärinsä kiltisti, niin saan nuo elikot rauhassa hoidella!

Tämän aamua on ollut taas yletön kuvotus olo, aamulla piti yökkäilläkkin, mittailin sokereitakin, mutta erittäin hyvät arvot oli. Juuri sellainen liian korkea sokeriarvo olo on ja oksettaa (tai sitten ei,en osaa päättää) Onko pahoinvointi hellittänyt jo teillä muilla ???

G: Muisti pätkii...hmm.. mitäs olinkaan sanomassa... voi kauhistus, joskus miettii kauppaan lähtiessä, että pitäisikö sitoa nuo lapset jollain kiinni itseensä ettei sinne unohda, tai kirjoittaa kauppalistaan alimmaiseksi " lapset" . Varmaan menisin myyjältä kysymään, että miltähän hyllyltä näitä " lapsia" löytyy =)

Mutta joo, täytyy lähteä se pakkanen kääntämään nurin ja etsimaan murkinaa valmiiksi! Ja jos vaikka kävisi vähän ulkonakin nauttimassa auringosta, joka näyttäisi noita pilviä nyt voittavan vähän enemmän.

-E- 19+

Vierailija
25/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siinä määrin ettei tännekään ehdi, tai kun ehtii, ei enää jaksa. Oma napa voi hyvin, tulokas liikkuu erityisesti iltapainotteisesti. Viime lauantaina Ismo Alangon konsertissa rokkasi kovasti!

Gallupeista:

Vakuutus on mietinnässä. Aiemmilta on ehtinyt mennä tuo aikaraja umpeen, että on sitten vasta syntymän jälkeen vakuutuksia. Nyt on vielä muutama viikko aikaa jahkailla asiaa.

Varpajaiset mies piti esikoiselta, toiselta ei muistaakseni (ja tässä vastaus tuohon muistiasiaan...). Ei ole ollut puhetta, miten nyt haluaa. Minun puolestani voi järjestää, jos ei vaadi minulta ponnisteluja muuten kuin lastenhoidon osalta.

Yritän kovasti syödä terveellisesti. Tehokasta painonhallintaa harrastin ennen raskautta, joten tiedossa, ja käytössäkin, on vihannesasiat, rasvat ynnä muut. Tuo puoli kiloa päivässä kasvisosastolta tulee kyllä helposti täyteen. Mutta ne paheet: Herkkuja tulee syötyä, tai sitten syön muuten liikaa. Viikkoja alkaa olla sen verran, että sokeriarvot jäävät korkeiksi, jos ruoalla syö liikaa. Ja minä kun niiiin tykkäisin...

Petipuuhat ovat jääneet lähinnä kaiken muun touhun jalkoihin. Niinkään raskaus ei tässä vaiheessa asiaa sotke, mutta kohdunlaskeuman vaivatessa enemmän se kyllä hyydytti kaikki ajatuksetkin aiheesta.

Siinäpä kuuulumisia. Eiköhän se kevät tule pikku hiljaa, täällä Savossa ainakin sataa vettä. Pojat kaivelivat viime viikolla pyörät jo esille, ja kenkäkauppaan pitäisi varmaan suoriutua asiallisia jalkineita lapsille ostamaan. Esikoisen viime kesän kengät ovat hukassa jossain laatikossa, ei voi ede epätoivoisesti niitä sovitella. No, kumpparikelit täällä kyllä vielä on.

Vierailija
26/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs mahassa kaikki hyvin, vilkas on kaveri ja potki oikein olan takaa doppleriakin pois paikalta...hempat ja paineet yms kaikki kunnossa....

äippäraha-hakemuksetkin sain mukaan joten töihin pitäisi soitella....

G: vauvavakuutus on jo otettuna, maksaa kun vielä muistan tän kuun puolella niin kaikki ok. aiemmin ei ole ollut mutta nyt meni hermot kun sain kipeän pojan kanssa odottaa yli 5h keskellä päivää (siis ei ollut edes päivystysaika) joten otin sitten kaikille kolmelle lapselle, vaikka isommille niihin toki tuli jo kaikenlaisia reunaehtoja jo sairastettujen juttujen takia....

varpajaisista en tiedä, saa pitää jos haluaa...

vauvanvaatteita en ole pahemmin vielä hankkinut, mutta pikkuhiljaa on ruvennut kiinnostamaan nekin...kantoliinan tilasin juuri...ja äippäpakkauksen aion ottaa kunhan kerkiän nuo paperit viedä...

syömisistä, tuntuu taas tuo suklaa vetävän puoleensa, jotain pitäisi asialle tehdä....muuten aika terveellinen ja normaali ruokavalio.

turvotusta on jo tullut, yleensä tosin pahenee iltaa kohden ja hieman hellittää yön aikana (eli toisinpäin kuin jollain muulla täällä). turvotuksen poistoon menee ananasta aika paljon monessa eri muodossa ja mansikoita myöskin...sitruunan pitäisi kai myös tehota mutta en ole vielä sitä ruokavalioon lisännyt...

mammeli 22+1

Vierailija
27/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin siis neuvolassa ja tänään oli rakenneultra. Molemmissa vauvan vointi todettiin hyväksi. Meilläkin vaaveli potki niin, että dopleri heilahti. Neuvolantätikin naurahti tälle. Tänään ultrassa vauvaa tarkasteltiin

Vierailija
28/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis, vauvaa tarkasteltiin tarkasti. Kaikki näytti olevan oikein hienosti. Kätilö katseli suun ja nenän seutuakin huolella, eikä ainakaan huulihalkiota näyttäis olevan. SUkupuoltakin kätilö veikkaili (mieheni pyynnöstä) ja tytöltä tulokas kuulemma näytti. Meillähän on poika ja tyttö ennestään.. Jotenkin olin aika voimakkaasti kokenut tämän vaavelin olevan poika, mutta nyt sitten uusin aatoksin ;=) Vai että tyttö? Tosi upea tunne nähdä, että kaikki on hyvin.

Mistä olette muuten hankkineet teidän vauvalle vakuutuksen ennen syntymää? MEidän vakuutusyhtiö ei sellaista enää tarjoa, ja olis kiva kuulla kokemuksista.

Mitähän kyselyitä oli... Ainakin ruuasta. Minä voisin syödä kaikkea ja ihan milloin vain. Mutta suht järkevissä rajoissa olen ruokailun pitänyt. Painoa on tullut 8-10kg (eli aika paljon tosiaankin) riippuen laskutavasta ja vaa' asta. Neuvolassa mitattiin sf-mitta, joka meni keskikäyrällä ja vauva oli ultran mukaan myös viikkojensa mukainen. Eli masun kasvu ei ole tosiaankaan kilojen ainoana syynä.

Hei, pitikin ultrasta kertoa vielä, että heti aluksi kätilö kysyi, että onko minulle mainittu että olis myooma. Sanoin, että ei. Sitten kätilö totesi, että kyseessä olikin myooman sijasta paikallinen supistus, joka näkyi ultrassa ja häipyi sitten. Aika mielenkiintoista, mitä kaikkea voi ultralla nähdä...

Nyt syömään..

Lyle 20+3

Vierailija
29/44 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyle: Meillä kaikki vakuutukset Tapiolassa ja sieltä pitäis kysyä lapsen vakuutusta. Laitoin just miehelle viestiä asiasta, josko huomenna saisi aikaiseksi soittaa asiamiehelle. Hintaakin ois saanu laskettua netissä, mutta jotenkin en jaksa alkaa semmoseen, kun en oikeestaan ees tiiä mitä kaikkia vakuutuksia meillä on. 2 autoo, moottoripyörä, 1 okt, 1 kt-osake, vissiin jonkinlaiset henkivakuutukset molemmilla ja mitähän vielä... plääh. Laskekoon meille sitten hyvän tarjouksen :) !

Omaa napaa taasen... Täälläkin saikku jatkuu 15.4. asti, Miijo tais olla samanlaisten vaivojen takia. Tosin mulla ei ymmärtääkseni supistuksia vielä, mutta häpyluun seutu niin kipee, että huuto pääsi kun tohtori sitä tänään tutki. Eli kävely ei oikeen onnistu, istuminen etukumarassa paras asento.

Noh, nyt olen sitten järjestellyt istuallani miehen ullakolta nostamia vaatelaatikoita. Samalla ajattelin ihan kirjata ylös, mitä kaikkea vauvanvaatetta on jo tullut hommattua. Meillä kun tullaan asustelemaan kahdessa huushollissa ainakin alkuaika, niin tarttee vaatettakin vähän tavallista enemmän. Petivaatteita näyttäis ainakin olevan ihan riittämiin...

Mutta nyt syömään!

Vierailija
30/44 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin pitkät pätkät toissapäivänä tänne, mutta lensivät bittiavaruuteen ja otti sen verran otasta, että en enää naputellut uudestaan. Vastailenpas noihin uusiin gallupeihin :)

Vakuutusta ei oteta. Pitkä juttu, joten jätän selittämättä. Me kun asutaan tavallaan kahessa maassa...

Sänkyhommat: Mulla harvinaista ootuksen aikana, mutta tällä kertaa mun halut on taivaissa, edelliskerralla suorastaan oksetti pelkkä ajatuskin seksistä. Voisin olla jatkuvasti " dumdum" ;) Ainoa vaan, että meillä menee välistä miehen kans ajat ristiin (hällä vuorotyö) ja joskus muut lapset häseltää ympärillä, että aikaa/tilaisuutta ei kertakaikkiaan aina ole.

Rautaa ei tartte syyä, oma hemppa huitelee 140-150 välillä. Ja mulla ainakin menee lisäraudasta vatta jumiin aivan totaalisesti.

Nlakäynnit ei oo vielä tihentyneet ja lääkärillä oon käynyt jo kerran, suht alkuvaiheessa, tais olla jotain 12-14 vkon tietämillä. En oo satavarma.

Ja muisti on jo mennyt ;) Soitin tässä yks päivä veljenvaimolle kysyäkseni eräästä asiasta. Nooh, puhelun loppupuolella mun piti ihan kysyä, että miksi mie sulle oikeestaan muuten edes soitin. Voi jestas! Mutta kyllä saatiin molemmat hyvät naurut :D

Aa, mun on pitänytkin kysyä, että kuinka paljon te muut nukutte yössä ja nukutteko päikkäreitä?

Tänään sitten vihdoin se kauan odotettu rakenne - jes! Nyt on pakko mennä, neiti hermostuu...

-AJ kera natiaisen-

Vierailija
31/44 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta: Päikkäreihin mulla ei ole mahdollisuuksia, kun tulen koulusta Moona on kerennyt jo päiväkodissa ottaa päikkärit eikä ota enää toisia. Öisin onneksi nukkuu hyvin mutta nyt meillä on koko perhe flunssassa ja kun nukutaan perhepedissä niin kaikki herää kun yksi yskii..

Väsymys johtuu mulla myös alhaisesta hb:sta, 110 paikkeilla. Syön Kräuterblutsaftia, se on ainoa mikä mulla tepsii edes hetkellisesti eikä aiheuta mahavaivoja. Sen lisäksi mulla on aika alhainen verenpaine ja korkea pulssi kera rytmihäiriöiden joten olo on välillä vähän epämukava.

Sf-mittaa otettiin viime kerralla ekan kerran, oli muistaakseni 17cm.

Muisti.. Tuntuu että en ole imetysdementiastakaan vielä selvinnyt ja olen tosi hajamielinen..Mies luulee etten kuuntele mutta oikeesti mä en vaan muista enää tunnin päästä mitä se on sanonut :D

Meillä on tänään 4d-ultra jota olen jännännyt koko viikon. Mulla on vapaapäivä koulusta ja ollaan tässä koko aamupäivä tytön kanssa valmistauduttu Tampereen reissulle (haluaa nyt matkia kaikessa eli rasvaa, " meikkaa" , pukee jne.. )

Masuvauva on ollut tänäaamuna ekstra-aktiivinen. :Saas nähdä selviääkö meille sukupuoli ultrassa.

Sanoin miehelle että jos sukupuoli selviää niin käydään ostamassa joku ihan pieni juttu vauvalle sukupuolen mukaan :D

Viikonlopuksi meinattiin mennä mökille ja raksalle, suppareita ei ole enää ollut, mutta heti jos otan juoksuaskeleen liitoskivut on tosi kipeät.. Ajattelin jos saisin vähän raksalla maalailtua tytön päikkäreitten aikaan.

Nazuli 23+3

Vierailija
32/44 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamusta nyt kontrolli-ultrassa ja nyt on sitten Länskän ultralaite korjattu (A-J:lle tiedoksi....) ja näkyi kaikki tarpeellinen.

Vauva on 604 g eli ihan oikein kasvaa. Kaikki kunnossa ja moikkasi äitiänsä käsi ruudussa...sain kuvan tuosta ihanuudesta!

Ja, minun ei tarvitse mennä enää yksityiselle kätilölle; meille tulee POIKA!!!! Jippiii!!!! Tästä asiasta on todisteena 2 kuvaa jossa uloke ja kilkurat näkyy.

Kävin heti ostamassa sinisen asukokonaisuuden!

Vakuutusasia on nyt hoidettu myös.

Vastailen galluppeihin joskus toiste, nyt on hieman töitä täällä kotona.

Terkkuja!

TarjaMamma rv 23+1 ja POJU

Vierailija
33/44 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viestiäs tänne jo oottelinkin, TarjaMamma ;) Ja loistava juttu, että se Länskän oma ultra on nyt vihdoinkin korjattu. Heh ja sun miehesi taitaa sittenkin olla " sekatyöläinen" , ko poika tulee teän perheeseen - onnea! Hitto, miten mua alko nyt näin jännittään se ultra, ko yleensä ei mitään ongelmia sen asian suhteen :)

-AJ-

Vierailija
34/44 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tietää että meille tulee poika :) Kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa ja menin ihan hämilleni miten hienosti 4d:ssä kaikki ilmeet yms. näkyi. Oli todella koskettava kokemus.

Mutta nyt taidan mennä lepäilemään, olen aika poikki päivän jäljiltä.

Nazuli 23+3

Vierailija
35/44 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan aikaiseksi kirjoittaa - yritän kyllä lueskella teidän kuulumisia säännöllisesti, mutta jotenkin tätä aikaa on muka niin vähän, ettei enää ehdi istahtaa ja kertoilla omistaan. Tänään menen onneksi hiukan myöhemmin töihin, joten talo on tyhjä ja hiljainen ja minullakin ihan omaa aikaa.

Me käytiin pääsiäisen jälkeen rakenneultrassa ja selvisi, että kahden tytön jälkeen meille syntyy pieni poika. Olen jotenkin ollut ihan typertynyt tuosta uutisesta, suku kun on täynnä tyttöjä ;-) Vaan kivaahan se tietysti on, nyt on sitten joka laatua! Mies on ollut aina kaikissa raskauksissa mukana ultrissa, neuvolakäynnit olen esikoisen jälkeen käynytkin ihan itsekseni. Muille ei olla tuota vauvan sukupuolta paljastettu, eläköön jännityksessä elokuulle.

ISYYSPAKKAUSTA en ole aiemmin tehnyt, ihan hauska voisi olla sellainen nyt väsätä tälle meidän " viimeiselle" , luultavasti jää lapsiluku tähän. Siitäkin on vähän haikea olo, että on nyt viimeistä kertaa raskaana. Toisaalta kun noita kahta villiä tyttöstä katselee ja vielä kolmas tulee, niin haikeus kummasti karisee.

LIIKKEISTÄ, tämä heppu liikkuu vatsassa kyllä kovasti ja liikkeet alkavat jo tuntua välillä aika epämukavilta. Esikoisella istukka oli edessä ja liikkeet olivat vaimeammat, edellisessä ja tässä raskaudessa istukka on takana ja liikkeet sekä tuntuu että näkyy. Vatsa on ihan valtava - kaikkien käyrien yläpuolella lentelen ihan omissa lukemissani. Niin ja hiljaisempia päiviä liikkeissä myös on, välillä meuhkataan ihan koko ajan.

VARPAJAISIA ei mies ole aiemmin pitänyt, nyt kuulemma aikoo sellaiset järkätä, kun viimeinen mahdollisuus tähän on.

Tämä raskaus on ollut kyllä kaikin puolin erilainen kuin kaksi aiempaa. Edellisellä kerralla olin jo tässä vaiheessa ollut saikulla moneen otteeseen, nyt vaikka vatsa onkin iso - se ei ole yhtään tiellä ja jopa juokseminen onnistuu ihan kepeästi vielä. Olo on mitä parhain, ellei närästystä ja suonenvetoja lasketa. Onneksi on Rennie ja magnesium :)

No, pitää kuitenkin lähteä töihin - mukavaa viikonloppua kaikille!

anna ja poitsu rv 23+2

Vierailija
36/44 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen kerennytkään koneelle ultran jälkeen. Ultrassa oli kaikki ok ja meille taitaa olla tyttö tulossa :D Ja tosiaan on vajaat viikkoa nuorempi, mitä menkoista laskettuna, mutta ei alettu vaihtaa la:a, koska ei menny viikolla eri suuntaan. Nooh, mulla itellä vaan sellanen kutina, että elokuussa tulee syntymään ja vieläpä suht lähellä la:a - mutta jännä nähä ;)

Nyt aamukaffelle!

-AJ kera natskun-

Vierailija
37/44 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan, eilen illalla käytiin sitten vihdoin 4D-ultrassa ja oli kyllä ihan hintansa väärti. Saatiin suloisia kuvia pikku aarteesta ja 16 minuuttinen DVD:lle. Poiku oli innokas esiintyjä ja suloisesti heilutteli varpaitaan ja sormiaan, aukoi suutaan ja hieroi nöpönenäänsä.

Tässä pikkupoikumme mittoja: päänympärys 5,28 cm, reisiluu 3,96 cm, vartalonympärys 19,27 cm, pituus 20,60 cm - painoarvio n.600g. Pienokaisemme oli ultraajan mukaan saanut suloista pulleutta poskiinsa ja pakaroihinsa. Ja täytyy sanoa, että ihanan pullealta tuo näytti vaikka siis kooltaan on vielä uskomattoman pieni.

Muita kuulumisia eli vastauksia gallupeihin:

Muistista oli ollut puhetta: minua on jo vuosia vaivannut äitiysdementia, mutta nyt se kyllä jo vaikuttaa arkielämään: eilisestäkin ultrasta myöhästyimme puolituntia kun muistin ajan väärin. Onneksi aikaamme oli jäljellä vielä puolituntia niin ei tullut hukkareissua. Töihin tullessa jää usein eväät, lompakko, puhelin tai kannettava kotiin puhumattakaan lasten varusteista...Ajatukset taitavat olla jo niin tuon ison navan ympärillä ettei muille asioille kerta kaikkiaan löydy tilaa tuolta pääkopasta. Kaiken kruunuksi muistin lisäksi myös äly reistaa - ja päivittäin ilahdutan kanssaihmisiä älynväläyksilläni ja kyselen tyhmiä kun ajatus ei taivu...

Vakuutus: paperit on jo täytetty vielä pitäisi viedä ne Tapiolaan - sieltä ne muutkin meidän perheen vakuutukset on otettu.

Ruoka: pyrin syömään terveellisesti, mutta repsahtaminen on liian helppoa - heikko luonne. Sorrun suklaaseen, jäätelöön ja ranskalaisiin.

Mutta herkkujen lisäksi himottaa appelsiinit ja mansikat.

Petipuuhat: rv12 tuli vuotoa yhdynnän jälkeen ja seuraavana päivänä löytyi polyyppi kohdunsuulta - tuon episodin jälkeen on ollut melko hiljaista peittojen alla. Mies pelkää, että alan taas vuotaa ja ison vatsan kanssa tunnen itseni kömpelöksi ja harmittaa kun ei enää pääse niin lähelle kuin haluaisi, lisäksi häpyliitos- ja selkäkipujen takia yhdyntä on kivuliastakin, joten harvakseltaan haluja tyydytellään...

Päivääunista: työssä käyvänä ei juurikaan pääse nauttimaan päiväunien autuudesta, mutta viikonloppuisin olen pienet torkut ottanut sopivan tilaisuuden tullen. Kyllähän ne päikkärit maittaisivat töissäkin, mutten ole sitten edes yrittänyt työnääressä nukkumista :)

Muita juttuja: painoa on tullut aivan liikaa lisää kun yllämainittujen häpyliitos- ja selkäkipujen takia liikkuminen on kivuliasta. Lisäksi olen viime aikoina ollut väsynyt ja kärttyinen. Mutta kaikesta huolimatta tästä ihmeellisestä olotilasta ei voi kuin nauttia - joka aamu on ihana herätä siihen, että poiku heräilee masussa ja potkiskelee- eikä voi muuta kuin iloita siitä, että on edelleen raskaana.

Aurinkoista perjantaita elokuisille!

-viltsu rv23+0-

Vierailija
38/44 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!Kiva lukea noita teidän ultra kuulumisia ku ite en vielä sinne ole päässy.Aika on vasta 16.4.Ootan innolla jos selviäis kumpi ois tulos.Ajattelin käydä viel kaarina v:ee. luona jos ei selvii.Utelias ku oon.Vatsa on iso ja painoo tullu..paljon.Vauva liikkuu paljon.Väsynyt on olo,johtuu osaks myös siitä et ollu töis melkeen 2 vko yhdellä vapaalla.Jotenki nuo nostot ja siirrot alkaa tuntuu raskailta töis.Saapa nähä kauanko siel jaksaa olla.Ja sit viel agressiiviset potilaat.Yhden iskun ennätin viime viikol saada vatsaani.Mut nyt siivoon...T:roosa 20+6

Vierailija
39/44 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen meitä takasin ykkössivulle, ko oltiin tipahettu jo kolmannelle.

Tänne ei mitään uutta, paitsi kovasti olen parina päivänä nimiä miettinyt ;) Ja nyt saan ravata veskissä vähän väliä, ääh rasittavaa! Onko muilla jo tää ihana vaiva riesana?

-AJ kera natskun-

Vierailija
40/44 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas sairaslomalla...nyt se örkkä/ripulitauti tuli eilen esikoiseen ja meille kummallekin aikuiselle...jännä tauti, kun nukutti niin älysti. Lapsikin tempaisi 15 tunnin yöunet ja koko päivän sitten pötkötteli. Mulla kanssa koko aika mieli sänkyyn eilen ja oli kuumetta ja tosi kurja olo. Nyt ei ole enää ku hutera olo ja särkee niveliä. Ruoka ei maistu hirveesti.

Mulla kiloja tullut tähän mennessä 4,6 kg. Ei kai tuo paha ole. Sokerirasitukseen meen heti vapun jälkeen. Hemppari on noussut 109 ---->134 eilen ja tämä kiitos Matrifolinin.

Mulla kanssa sellainen epäuskoinen olo tuosta poika-uutisesta, mutta nyt huomasin, että kaikki vaatteet mitä olen ostanut ovat enemmän pojalle sopivia...ja alussahan mulla oli tosi vahva poika-fiilis. Onhan se mahtavaa, itse olen ihan onnellinen asiasta. Nimiä olen nyt itsekin joutunut uusiksi miettimään; aiemmin ei ollut pojalle nimiehdotuksia kuin pari.

Vatsassa ainakin meillä jollakin on toooosi useasti hikka! Eli varmaan tulee samanlainen hotkija ja pulauttelija kuin Saanasta ( tämänhetkinen kuopus). Pulauttelua jatkui pitkästi yli vuoden. Harsoja pitää vissiin alkaa hommaamaan.

Mulla kanssa pissattaa usein, öisinkin käyn minimissään 2 x ja rinnat ja varsinkin nännit on todella arat ja kipeät. Illalla kun riisuu rintsikat, niin meinaa parkaisu tulla.

No, jätänpä puheen vuoron muillekin ja lähden ostamaan lähikaupasta armaalleni olutta...se kun hikoilee tuolla autotallin lattian kimpussa.

Moi!

TarjaMamma rv 23+3