Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~LOKAKUISET VKO15~*~*~

07.04.2008 |

Mukavaa uutta viikkoa ja hyvää vointia kaikille.

Erica 14+3

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, eikös se ole ihan fakta, että raskaus tyhmistyttää ;) Mulla ei kyllä tule mitään tästä ajatustoiminnosta, yritin muokkailla paria excel-taulukkoa surkealla menestyksellä. Hirvittää jo, että tämän lahopään pitäisi mennä opettamaan matikkaa viikon päästä. Pitää skarpata!

Rinnoist oli kysystä. Itsellä ei ole tapahtunut muutosta oikeastaan mihinkään suuntaan. Muistan kun tuon esikon odotusaikana odottiin ihan mielissään, että millon ne rupeaa kasvamaan (70B), mutta eivätpä juuri kasvaneet, ainoastaan toi senttimitta siirtyi isommaksi. Imetyksen alussa sentään sain kunnon tissivaon, mutta sitten kohta sekin hävisi :D No toisaalta ihan hyvä näin, ettei tarvi koko aikaa liiviostoksilla juosta :D

Muutamat jo tunsivat liikkeitäkin :D Varmasti aivan upeaa (sitä odotellessa...)!!

AngeiEyesillä on siellä tosi nätti maha! Vitsi kun itteä toisaalta kyrsii, ettei mahasta ole tietoakaan (toisaalta sitten taas ei...) vaikka kuinka tiedän, että kyllä se vielä ehtii sieltä tulemaan...

Mutta nyt täytyy alkaa kattelemaan tuolle pikku-neidille sapuskaa!

Oikein mukavia viikonloppuja kaikille!

Coltsfoot ja miniH 15.rv

Vierailija
62/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän kaikesta on ollut puhetta, ainakin siitä että raskaus tyhmentää;) Mä voin kyllä kans tunnustaa että ei ihan täysillä toimi järki, tiedä sitten mistä johtuu, tästä väsymyksestä vai ihan vaan raskaudesta yleensä=)

Rinnoista oli puhetta, kyllä olis aika ostaa uudet rintsikat mutta eniten mua riepoo se että tissit on niiiiiiin maailman kipeet kokoajan!!! Ei ekassa raskaudessa näin paljon kyllä sattunut.

Mulla on ens viikolla neuvola, ihanaa kun pääsee kuuntelemaan sydän äänet=)

Pitäis käydä ostamassa mammavaatteita lisää, yhet siistimmät housut ostin jo ja yhdet verkkarit mutta pitäis farkkuja ostaa kun ei töissä kehtaa ihan verkkareissa olla kun hommiin kuuluu asiakaspalveluakin(pikkuisella kahvila/huoltamolla olen töissä) Vaikkakin pari päivää näissä verkkareissa olenkin siellä hillunut kun omat housut ahdistaa=)

OISKO kellään tietoa hyvästä nettikaupasta josta vois nuita mammakuteita tilata? Miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, arveluttaa vähän vain että saako hyvänkokoisia niistä varsinkin kun tämä varsi on lyhyt ja pönäkkä;)

Tuskailikos joku sitä muksun päiväkodista pois ottamista syksyllä? Meillä kanssa mietteissä ja luultavasti otetaan kokonaan pois ihan vain rahallisista syistä. Täytyy sitten käydä seurakunnankerhoissa ja vaikka Mll, jokelassa olis lähin(ite asutaan nurmijärvenpuolella) ja kaverin laskettu on kuukautta ennen ja hänen pikkuinen on vuotta meidän nuorempi joten kyllähän me viihdytään sitten ilman päiväkotiakin(ehkä)

Eipä tässä kai kummempia, lähden esikon viekkuun sohvalle kun katsoo pikku-kakkosta

maranta 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertoon tietty omat kuulumiset.

Kävin eilen np-ultrassa. Niskaturvotus oli ok, kovasti pieni pyöri ja heilutteli käsiä ja jlkoja siellä. Ihanahan se on nähdä. :) Laskettu aika tuli viikon aiemmaksi kuin luulin, nyt se on siis jo 20.10. Tuo ei kyllä haittaa ollenkaan tässä vaiheessa, kun pitkiä viikkoja nämä tässä vaiheessa vielä. Tosin, kun tämä on jo kolmas, tuntuu välillä unohtuvan koko odotus, nyt kun ei ole enää pahpoinvointiakaan juuri koskaan. Huimaus vaivaa ajoittain, kuten muutamaa muutakin ;) ja jopa istuessa, samoin ilmaa kiertää mahassa aika lailla. Mutta olo siis parempi kuin pariin kuukauteen, joten tyytyväinen olo on.

Rintojen kasvusta ollut myös puhetta. yhen kuppikoon ovat kasvaneet, oli pakko kaivaa taas isompia rintsikoita kaapin perältä.

Tiitti rv hmm... 12+4 kai

Vierailija
64/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on täälläkin tuplaturpea maha aina iltaisin ja jotenkin kauhistuttaa, että mitä se onkaan sitten kesällä jo! Töissä on onneksi niin armahtavat vaatteet ettei ihan heti kuitenkaan näy. Ellei sitten kovin tarkkaan joku meikäläisen linjoja kyttäile??

Elwa04: Minä olen tässä pari päivää ihmetellyt voisiko jo hivenen supistella, kun tulee niitä pingoituksia tuonne alavatsalle?? Eli ilmeisesti kyllä. Kolmatta odotan eikä toisestakaan ihan näin aikaisin tuntunut. Eihän nuo satu mutta tuntuvat kuitenkin ja tietysti mietin pitäisikö tässä huolestua? Neuvola on reilun viikon päästä.

Katjaäippä: Meille tuli esikon ja toisen ikäeroksi melkein 6 vuotta ja nyt kolmannen ja esikon ikäero tulee olemaan 9 vuotta. Keskimmäisen ja kuopuksen sitten reilu 3 vuotta. Raskaus tuntui aika tutulta silti mutta sitten vauvan syntymä ja se kuinka paljon vauva sitookaan tuli mieleen vasta kun siinä tilanteessa taas oltiin. Esikko kun oli jo menossa eskariin ja ollut monta vuotta omatoiminen, niin en muistanut ollenkaan mitä se vauva-aika onkaan...Nyt se lienee paremmin vielä muistissa.

Maranta: Minä mietin myös tuota päiväkoti asiaa ja miten kauan siellä sitten lastaan pitäisi. Ts. laskeskelin, että äitiysloma alkaisi syyskuun alkupuolella joten vielä syyskuun juu mutta entäs lokakuu?? Jos tarvitsisi vielä hoitopaikkaa päivisin kun mies on duunissa ja jos itse on muutaman pvn kuitenkin sairaalassa. Meillä kun noita hoitajia ei juuri muita ole. Eikä kesälomallakaan kukaan enää ole silloin. Mutta sitten kyllä jäisi hoidosta pois.

Niin ja kesälomista oli puhetta. Minäkin ajattelin pitää kesäkuussa kun neuvolasta ainakin sanottiin, että silloin voi vielä lentokoneeseenkin mennä. Heinäkuu taas on töissä hiljaista joten jos sitten jaksaisi siellä vielä taapertaa sinne elokuun lopulle.

Ihanaa kun on perjantai ja kun oikein pinnistää jaksaisi valvoa ehkä puoli kymmeneen =) on se hurjaa!!

Joku täällä oli yhtä " virkeä" kuin minäkin, ihanaa.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille + masukeille myös.

susasana 14+2

Vierailija
65/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuja suunnittelevien kannattaa varautua siihen, että: Kaikki IATA-lentoyhtöiden suositusta noudattavt lentoyhtiöt noudattavat seuraavaa sääntöä: 28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

Laittelen muita kuulumisia ja juttuja kohta, nyt täytyy syödä pivn eka oikea ruoka;)

Rouvaii 14+4

Vierailija
66/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vahingossa kokonaan uuden ketjun tuonne Odotus Osastolle, kun piti laittaa viestini tänne, mutta sama kai se on (onneksi on keksitty Copy Paste) joten tässä se tulee nyt tänne Lokakuiset ketjuun!!

Olen tänään koko päivän kuluttanut aikaani netissä surffaillen ja löysimpä tällaisen mukavan keskustelupalstan ja ajattelin itsekkin kirjoittaa jotakin :) Tänään kävin uudelleen ultrassa, koska ensimmäisellä kerralla (kaksi viikkoa sitten) sikiö oli vielä niin pieni ettei vatsanpeitteitä näkynyt kunnolla ja navassa oli joku " röllykkä" (kätilön mukaan). Onneksi siellä näytti olevan kaikki kunnossa eikä napanuorassakaan ollut mitään kummallista! Laskettu aikakin muuttui siinä reilulla viikolla jäljemmäksi, nyt se on siis 18.10. Raskausviikkoja takana 13+1..tuntuu, että viikot menee hurahtaen. Itselläni ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia koko raskausaikana ja ainut asia mistä raskautta edes huomaa on vähän pyöristynyt masu (ja väsy). Ultran jälkeen on aina niin epätodellinen olo kun on nähnyt sikiön pienet kädet ja jalat eikä millään voi tajuta, että siellä se nyt on, oikea ihminen, minun vauva!!

Mukavaa kevättä kaikille!

Girlieblue 13+1

Vierailija
67/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Pikkutarjalle hurjasti voimia ja jaksamista elämänmuutoksen parissa. Nostan kyllä hattua sille että olet noin positiivisellä mielellä:)

Kesälomista: Meillä on heinäkuu lomaa ja menen sen jälkeen vielä ainakin elokuuksi töihin ja jos kunto ok niin todennäköisesti olen osan syyskuutakin. Mulla on sellainen tilanne että vedän omistamaamme hieman yli 20 hengen yritystä ja yritystä on siis oltava raskaudesta huolimatta;)

Lasten hoidosta: Mites te muut joilla tämä seuraava tulee pienellä ikäerolla (meillä tulee siis 1v3kk), ajattelitteko hoitaa molemmat kotona ilman apuja vai mikä on fiilis. Meillä on siitä helppoa, että miehen äiti hoitaa meidän pikkumiestä kotona sillä minä teen jo 3 päivän työviikkoa juuri tuon työkuvion vuoksi. Ja hän on luvannut autella sitten tämänkin vauvan myötä mua täällä kotona, vaikka etukäteenhän on vaikea tietää millainen kaveri mahasta tupsahtaa. Univelasta voi olla aika varma kuitenkin.

Töihinpaluusta: (En tiedä onko kukaan muu jo aatoksissa näin pitkällä) Maaliskuun alusta mun on aloitettava taas työt osa-aikaisesti. Teen varmaan kevään kahta päivää ja mummi on täällä lasten kanssa tai pidän vauvaa mukana. Olettaen tietenkin että vauva on terve ja esim. huolii muutakin kuin tissiä tuossa puolen vuoden tiimoilla. Tiedän että ei ole mikään ideaalitilanne ja mieluusti olisin kotona kokonaan ainakin syksyyn. Mutta tuo työkuvio on aika ratkaiseva tapauksessani. Tämän esikoisen kanssa on sujunut mainiosti vaikka tosiaan on jo osan viikosta mummin kanssa, mutta vaikuttaa todella tyytyväiseltä ja luottavaiselta kaverilta ainakin toistaiseksi. Tietenkin sen se tekee että mitään omaa aikaa ei äidillä ole, sillä työn lisäksi en raaski olla kotoa poissa ollenkaan:)

Omaan napaan ei kuulu muuta kuin pyöristyvää muotoa. Liikkeitä tunnen melkein joka ilta.

Rouvaii

Vierailija
68/82 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon myös ostanut henkkamaukasta nuo pellavahousut. Sielläkin kyllä hinnat kallistuneet, mutta varmasti yhä halvimmalla saa jos vertaa muihin äitiysvaatteita myyviin liikkeisiin. Vinkiksi pitää kaikille sanoa, että kannattaa kiertää kirppareilla etsimässä vaatteita. Itse en aikaisemmin voinut kuvitellakaan ostavani kenenkään vieraan vanhoja vaatteita, mutta viime viikonloppuna löysin kirpparilta tosi hyvännäköisen hameen, joka oli oikeaa pellavaa. Ihan uuden veroinen oli, kun aikaisempi odottaja ei ollut sitä kuulemma ehtinyt juurikaan pitää. Hame oli varmasti maksanut hunajaa, kun oli vielä oikein lastentarvikeliikkeestä ostettu. Minä sain sen 4 eurolla! Muutenkin monet näyttivät halvalla myyvän hyväkuntoisia äitiysvaatteita..varmaan haluavat vaan eoon, kun ei ole enää käyttöä..

Hauskaa viikonloppua

Erica 15+1

Vierailija
69/82 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massu: Vieläkö voitte nukkua mahallanne? Kovalla lattialla ollessa tuntuu jo niin pahalle, että on pakko koukistaa jalkaa, että paino jakautuu kyljellekin. Alamassu on jo selvästi pömpöllään!

Lihominen: Omituista on että farkut eivät enää mahdu ja vyö jota ennen käytin farkkujen kanssa ei mahdu enää ympärilleni ollenkaan, mutta paino ei ole noussut kuin ehkä 0,5 kg. Vaikka en ole muuttanut juurikaan mitään ruokavaliossani (enkä ole liikkunut ollenkaan), niin luulen että alkoholin käytön loppuminen tasoittaa painon uhkaavaa nousua.

Supistelut: Mulla on supistellut jo muutaman viikon ajan. Välillä tuntuukin ihan kunnolla. Myös aiemmissa raskauksissa ongelmana oli juuri supistelut. Eli paitsi että oli tavallisia " ei tehokkaita" , niin myös niitä jotka saivat kohdunsuuta auki. Olin saikuilla jopa viikoilta 16 lähtien aina viikon-pari kerrallaan. Pariin otteeseen jopa osastollakin seurattavana. Piti rauhoittaa elämää ihan tosissaan.

Vatsan toiminta: Vatsa on toiminut koko raskauden ajan tosi laiskasti. Normaalisti (lue: ei raskaana) ei ole ongelmia, mutta nyt käy jo hermoille, ÄRSYTTÄÄ. Onko sitten kahvin juonnin vähentäminen syynä. Varmaan ainakin osittain.

Ikäero: Esikoisen ja vauvelin ikäeroksi tulee 10 vuotta ja keskimmäisenkin kanssa 8 vuotta! Tyttö (nyt 9 v) odottaa innolla siskoa, että pääsee hoitamaan... ja poika (nyt 7v) ei ihan niin innokkaana veljeä, kun vauvat huutaa...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Tuuli-75 13+3

Vierailija
70/82 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutarja, hienoa että olet positiivisella mielellä. Pidä häntä kippurassa! *vilkutuksia*

Coltsfoot, kärsit raskausdementiasta... Samoin minä! Töissä haahuilen ympäriinsä joku paperi kädessä ja mietin kuumeisesti et mikä tää on, mitä mä oon tekemässä ja minne menossa. Ja sitten meen tekemään itselleni teetä muistin virkistykseksi :-)

Tiittiä huimaa, sama täällä. Meinasin yksi päivä pökrätä töihin, yritän nousta seisomaan aina varovasti ettei ala tähdet pyörimään silmissä.

Susanna ja Maranta miettii päivähoitojuttuja. Mulla on samat mietteet, paitsi että Ranskassa tilanne on tosi kelju: äitiysloma loppuu vauvan ollessa alle kolmikuinen!!! Päiväkodit on käsittääkseni tosi hyviä, vauvaosastolla ei ole kuin muutama pikkuinen ja melkein sama määrä hoitajia, mutta ongelma on että paikkoja ei ole läheskään tarpeeksi. Ollaan jo soiteltu, ja pahalta näyttää... Joudutaan sit ehkä ottamaan " nounou" eli perhepäivähoitaja, ja se maksaa todella maltaita. Huoh :-(

Omanapa: tänään oli kauan odotettu (ja pelätty) ultra, ja siellä olikin kaikki hyvin, voi mikä onni!!! Pikkuinen uiskenteli siellä aivan täydellisenä minivauvana, jalkoineen, käsinee, sormineen, nenineen... Ja sydänäänet viuhtoi suih-suih-suih... Mun lääkärillä oli myös 4D-ultra, olihan se aika todentuntuista kieltämättä. Mutta jos siitä olisi pitänyt erikseen maksaa, en ole varma olisiko kannattanut - kyllä se 2D-kuvakin niin kiva oli :-)))

Ja nyt housujenostoon !

Vierailija
71/82 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa ja valitusta tähän saumaan, mut pakko saada purkaa. Kertokaa ihmeessä tunteeko kukaan muu näin..

Meinaan kun musta tuntuu välillä etten oo enää kuin joku " vauvahautomo" . Kaikki kyselee multa tai isännältä et miten VAUVA voi, vauva sitä vauva tätä, sit kun vauva syntyy jne. AARGH! :( Ihan kuin mua ei enää yksilönä ois olemassakaan tän raskauden " alla" . Toki oon otettu siitä et välittävät (no,jotkut on vaan puhtaasti pirun uteliaita..). Mut ois kiva joskus puhua jonkun kanssa vain ja ainoastaan muista asioista: kevään saapumisesta, kavereiden hölmöilyistä tuolla baarien vilinässä, vaikka vaan uudesta kevätmuodista... Ihan mistä tahansa hömpötyksistä, mutta ei vauva-asioista! Vaikka olenkin vahvasti raskaana niin on mulla silti ne normaalit höpötysgeenit silti toiminnassa yms. Väsyttää tää " olen vain vauvakone" - fiilis ja ihmisten käyttäytyminen niin. :(

Huh,tulipa valitettua... *nolottaa*

Määitte & Mini08 14+1

Vierailija
72/82 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun on toi 9,5kk vauva, kukaan ei ole kiinnostunut mun vauvamahast tai musta tai mun voinnista. Ja mä olen todella helpottunut. Kun odotin tätä ihanaa touhutaaperoa mua RASSAS AIVAN SAMA ASIA. Ja eniten mua rassas kun alussa mua piti pitää varovasti kun oli pahoinvointia ja sitten ei sitä ja ei tätä kun oli mahaa!!! ARGH!

Kyllä meillä töissäkin kaikki näkee että odotan toista lasta, mutta yksi syy miksi en ole porukalle paltsussa " tiedottanut" on se että sitten se alkaa siellä taas, älä sitä älä tätä, älä kurota ylähyllyltä sitä kahvipurkkia, pitäiskö sun mennä hissillä, voi miten sä jaksat kun on toi mahakin... Nojoo on muitakin syitä tietenkin ja päällimmäisenä se että haluan tiettyihin syksyn juttuihin vahvistuksen, että porukalle jää hyvä mieli siitä että hommat jatkuu taas kuten ennenkin, vaikka mä olen kotona.

Nojoo hyväähän ne tarkoittaa:)

Rouvaii 14?+5

Vierailija
73/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin taas piipahtaa jotain kirjottelemaan, oon kyllä melki jokapäivä käyny teijän kuulumiset lukasemassa;)

Täällä oli puhe " raskausdementiasta" ja voin todellakin yhtyä siihen porukkaan..on meinaan ruvennu ajatus pätkiin ihan todenteolla..no jospa tääkin olis joku ohi menevä vaihe..niin ja siitä huimauksesta niin mulla ainakin se johtuu mun alhasista verenpaineista..ja joillakin alhaset verensokerit voi myös sitä aiheuttaa..

Oli aivan ihanaa, sain tuntea vaavin liikkeet ekaa kertaa tän viikon keskiviikkona ja masu on ihan selvästi alkanu pyöristyä, on tullut nyt jotenkin paljo konkreettisemmaks tää odotus=)

Meil on ultra huomenna ihanaa päästä kurkkaan vaavia, kyllä sitä on odotettukin kun kuutanousevaa;)mä haluisin tietää vaavin sukupuolen etukäteen, mut entiä saako sitä viä näkyviin, ainakin elimet on jo kehittynyt näillä viikoilla, kävin tekay:n sivuilta lukemassa, mutta voi olla että täällä Terveyskeskukses on niin vanhanaikaset laitteet et sitä ei saa näkyviin,mut ajattelin silti huomen kysyä;)

joten jännityksellä huomista odotellessa=)

terkuin misa ja vaavi rv15 (14+4)

Vierailija
74/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AngelEyes: Ihana huomata etten ole ainoa joka masuaan kantaa jo tässä vaiheessa. Itselläni alkaa tosiaan jo näitä muitakin raskauden iloja kilojen lisäksi olla, mm. liitoskipuja ihan kiitettävästi.

Toiveikkaana odottelen josko jo keskiviikkona töihin pääsisin takaisin, alkaa nyhtää välillä tämä kotona oleminen kun ei päästä edes kerhoihin ym. missä yleensä käydään kotona ollessa.

Miutsinmutsi 16+2

Vierailija
75/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja jaksan kirjoittaa muutaman rivin. On ollut kyllä aika tuskaista, kun 24/7 etonut ja väsymys ollut ihan tolkuton. Mutta nyt siis takana jo vähän helpompi viikko.

Huomenna on np-ultra, ja jännittyneenä sitä odotan. Viides raskaus meneillään, ja yksi lapsonen meillä kuitenkin vasta on. Ei olla aina kovin hyviä uutisia ultrassa saatu... Onneksi edellinen raskaus kuitenkin päättyi onnellisesti, ja poikahan on nyt vasta sen 9kk.

Tizianalle jaksamista istukkabiopsian tulosten odottelussa, ja parasta mahdollista tulosta toivotaan!

4D:stä oli myös ollut puhetta, me mennään ilman muuta. Tietenkin oma tausta mm. myöhäisine keskenmenoineen (kaksoset rv 21) vaikuttaa asiaan. Kokeneen erikoislääkärin tekemä ultraus on siinä meille se tärkein juttu, eikä sitten " tavallisen" ja 4D-ultran välinen hintaero enää päätä huimaa. Ja viimeksi ainakin sain itse sen 4D:n jälkeen jonkinlaisen mielenrauhan ja uskalsin jo tosissaan toivoa, että nyt meille oikeasti tulee vauva. Ja ihana poika tulikin!

Rouvaii taisi miettiä lapsenhoitokuvioita kahden lähekkäin syntyneen kanssa. Meillä ihan sama juttu, ikäeroa tulee se 1v4kk. Ja yritän pärjäillä molempien kanssa kotona. Omat vanhemmat asuu ihan lähellä, joten sieltä on toivottavasti vähän apuja odotettavissa. Tulee kyllä varmaan aika vilkasta ja työntäyteistä, mutta ehkä siitä selvitään!

Mutta ultrakuulumisia huomenna, taisi olla muillakin huomenna edessä...

Koala-72 ja kyytiläinen rv 12+5 (oikeesti varmaan 11+5)

Vierailija
76/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiziana: Miten menee? Onhan kaikki hyvin?

Mahasta: Mulla on vyötärönympärys kyllä kasvanut, vaikka viime viikolla neuvolassa painoa ei ollut tullut yhtään lisää (ekan puolentoista kk:n aikana tulikin 8kg, että se riittänee kyllä vähäks aikaa...). Rinnat on edelleen kipeet ja turvonneet ja just aloin miettiä uusien rintsikoiden ostoa.

Viime viikolla neuvolassa vähän säikähdin, kun ei neuvälan täti saanut sydänääniä kuulumaan. Meinasin hyperventiloida saman tien, onnek sillä oli kuitenkin ultralaite siellä, jossa näky potkiskelija ja sydämenlyönnitkin. Ehkä se istukka on siinä niin edessä, kun siitä kuului kovat suhinat ja murinat.

Muutamat oli tuumanneet jo seuraavaa ja itsekin olen vähän miettinyt, että aika pian saa seuraava tulla, jos on tullakseen, samaan syssyyn unettomuudet ja kaikki. Muutamalla kaverilla on käynyt niin, että kun esikoinen on jo yli 3 v, niin on päässyt niin mukavaan vaiheeseen, ettei sitä toista olekaan sitten enää jaksanut ruveta suunnittelemaankaan... Ja mulla on jo ikääkin sen verran, ettei kauheasti voi ruveta taivastelemaan, jos meinaa esikolle kaveria. Mutta: katsotaan nyt ensin tämä kunnialla ulos! :)

Asuntoa käytiin just näyttämässä, mulla on oma kämppä myynnissä, oli kolmas näyttö. Menispä jo! päästäis sitten toden teolla katselemaan yhteistä ja isompaa asumusta! Mulla sisustussormia syyhyää... ;)

Eipä täällä muuta, influenssa ja muut pöpöt ovat alkaneet hellittää, joten huomenna töihin ekaa kertaa 3n viikkoon! Kiva päästä kyllä ihmisten ilmoille ja elävien kirjoihin!!!!!

Saneline 14+3

Vierailija
77/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt tässä sitten tulen mukaan. Jonkin aikaa olenkin jo näitä viestejä lueskellut, mielenkiintoista on ollut =)

Meillä laskettu aika on 11.10. Niskapoimu-ultrassa käytiin viime maanantaina, ja siinä kaikki oli kunnossa. Onneksi =)

Oma vointi onkin ollut sitten vähän vaihteleva. On ollut päänsärkyä ja huimausta. Tuon huimauksen takia en oikein uskalla jumppaankaan mennä. Mulla kun se huimaus saattaa tulla, jos pitkään joudun seisomaan. Kyllä se istuessakin välillä vaivaa.

Lääkärillä kävin viime viikolla, ja sain myös lääkityksen poskiontelotulehdukseen tai -turvotukseen. Olen aloittanut Nasonex-nenäsuihkeen, ja sain reseptin myös antibioottiin (Kefalex), jos nenäsuihke ei riitä. Ja lääkäri kyllä sanoi näiden olevan sikiölle ihan turvallisia, vaikka itse vähän epäileväinen olinkin.. Poskiontelotulehdusta mulla epäiltiin, koska olen kärsinyt omituisesta vain tärähdyksissä tuntuvasta hammassärystä. Hampaat on juuri vähän aikaa sitten tutkittu ja reikä paikattu, joten niissä ei pitäisi olla vikaa. Juurikuvaa ei tosin ole otettu. Hammaslääkäri kuitenkin epäili poskiontelotulehdusta, koska hammas sattuu vain tärähdyksissä. Ihmessti tuntuu kyllä tuo nenäsuihke auttaneen, eipä tunnu tärähdykset hampaassa, vaikka kuinka yritän =) (*koputtaa puuta*)

Osaisiko joku suositella jotain hyvää äitiysvaate-kauppaa Tampereelta? Minä olen vähän hukassa noiden vaatteiden kanssa, ensimmäistä kun odotan.. Muutenkin olen niin huono ostamaan vaatteita.. Varsinaiset äitiyshousut eivät oikein innostaneet, kävin niitä H&M:llä katsomassa, kun ei vielä ole tarpeeksi mahaa niihin. Ostin kuitenkin yhdet mustat " varastoon" . Mutta kun omat vanhat farkutkaan eivät enää mahdu jalkaan, niin ostin sitten kompromissina parit tavalliset housut, mutta kokoa pari suuremmat kuin ennen. Niillä olen nyt toistaiseksi pärjännyt..

Minulla on kesälomat puhuttuna elokuulle, ja sen jälkeen ajattelinkin suoraan jäädä äitiyslomalle. Nyt vaan tuntuu kauhean pitkältä aika siihen asti, koko pitkä kesä pitäisi jaksaa töissä käydä.. Ajattelinkin, että jos kuitenkin saisin pitää vaikka viikon kesäkuussa, niin sekin vähän katkaisisi pitkää työputkea..

No eipä nyt sen kummempia. Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa, ja kivaa alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti saadaan vähän aurinkoisempaa keliä, täällä Tampereella on tänään ollut koko päivän niin harmaata ja kylmää..

t: Merrily rv 14+1

Vierailija
78/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen nykyään niin harvoin koneelle, ettei meinaa pysyä perässä teidän jutuissa :)

Tähän asti kaikki hyvin, keskiviikkona olisi ensimmäinen ultra. Onko siitä haittaa, jos parin viikon päästä käy uudestaan? Harmittaa, kun iskä ei pääse nyt mukaan, mutta en voi siirtää aikaakaan, kun muutenkin on näin myöhään vk 13+3..

Ihana lukia, että teidänkin masut kasvaa kovaa vauhtia.. Tuossa vauvakirjassa luki ehkä vk16, että nyt masusi alkaa pikkuhiljaa näkyä. Aijaa, mulla on näkynyt jo monta viikkoa :) no taitaa olla lisääntynyt syöminen osasyynä..

fanny 13+0

Vierailija
79/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miten aikaisin tunnette jo vauvanliikkeet, ihanaa! en ole vielä tuntenut mitään.. Oletteko tosi hoikkia normaalisti, voisiko sillä olla vaikutusta. En malta odottaa, kun tunnen ensimmäiset liikkeet :)

fanny 13+0

Vierailija
80/82 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra meni hyvin tiistain, ihan normaali oli ja toivottavasti ei mitään soittoa tule kun yhdistävät verikokeeseen tulokset. Oli upeaa katsella kuvaa ultrassa, puoli tuntia meni kun ei meinannut olla oikeassa asennossa mittaukseen. Itsekseni olen tähän asti käynyt ultrissa kun mies ei ole töiltään päässyt mutta seuraaviin ultriin kyllä tulee mukaan.

Nyt onkin pitkä väli seuraavaan neuvolakertaan, vasta toukokuun lopussa. Vähän harmi. Np-ultrassa pituus oli jo 7cm ja laskettu aika aikaistui sen mukaan 14.10. mutta virallisesti ne ei sitä ala enää muuttamaan vaan 17.10. pysyy.

Ostin lisää äitiysvaatteita, nyt H&M:ltä mustat pitkät housut, farkkuminihameen, hihattoman topin ja pitkähihaisen neulepaidan. Entiset housut kiristää mahan kohdalta ikävästi, joten isommat housut oli tarpeen. Joku kyseli nettikauppaa, bebes:n sivuilta voi tilata, aika hintavia ovat mutta kivoja. Itse kävin Helsingissä niiden kaupassa ostamassa kaikenlaista. Tykkäsin kaupasta tosi paljon.

Ei olla edelleenkään kerrottu kenellekään odotuksesta, taidetaan odotella siihen asti, että maha alkaa näkymään kunnolla. Nyt sitä ei vielä osaa arvata, menee turvotuksesta.

Heinäkuussa olisi loma, ja silloin ajattelin käydä ulkomailla, pitää hankkia varmuuden vuoksi se lääkärintodistus jotta päästävät lennolle, vaikka ei mulla silloin vielä viikkoja ole kuin jotain 25. En kuitenkaan halua ottaa riskiä, että jättäisivät ulkopuolelle...

Imdina 13+3