Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~LOKAKUISET VKO15~*~*~

07.04.2008 |

Mukavaa uutta viikkoa ja hyvää vointia kaikille.

Erica 14+3

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aamulla neuvola ja mun hössö terkka oli unohtanut ilmoittaa että tämä on se lääkärineuvola. Eli en henkisesti ollut valmstautunut sisätutkimukseen. Noh asiat olivat mitä mainioimmin, kohdnkaula pitkä, kohdunsuu siisti ja napakasti kiinni, vauvan syke vahva, ei siis mitään huolta sen vodon suhteen enää. Muutenkin pissa puhdas ja verenpaine alhainen. Kaikki kunnossa ja kiva niin. Kohtu oli kasvanut mukavasti ja omat kuvitelmani mahani koosta eivät ole pelkkää yleistä pullistumista, sillä painoa on tullut raskauden alusta 700g ja kohtu oli jo napaan asti...

Tisseistä oli puhetta ja mulla on hauska tarina kipeistä rinnoista... Mulla on käytössä sellaiset yöpaidat, joissa on lappumalli tissien kohdilla. Aamuisin kun tuo 9,5kk esikko tulee meidän sänkyyn juomaan aamumaitonsa ja heräilemään niin sen lempileikki on kurkistella lappujen alle ja repiä ja kääntää nänneistä (en imetä enää), mutta tämä on hänen mielestään hauska juttu, jolle jaksaa nauraa joka aamu. Äitiä lähinnä itkettää;)

Vauvanhankinnoistakin oli puhetta. Jos tulee tyttö täytyy ostaa vähän HelloKitty kamaa ja mekkoja;) mutta pojalle on tukuttain tavaraa. Ehkä tuplarattaat ja sellainen kiva kevyt sänky meidän makkariin vauvalle. siinäpäs ne melkein meillä olisi.

Rouvaii 14+2

Vierailija
42/82 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin morjestamaan vaavaa. Pääperämitta 50mm ja NT 0.5. Pitäisi siis olla ihan hyvältä tuntuva tulos. Veriseulasta kuulee sitten parin viikon sisällä jos on aihetta jatkotutkimuksiin.

Kiltiksi sanoivat kun heti kääntyi kun pyydettiin ja vähän vatsan päältä tönittiin.

Vähän kyllä hävetti kun olin unohtanut täyttää esitietolomakkeen ja neuvolakorttikin unohtui kotiin. Se pitäisi kuulemma olla aina mukana kuin ajokortti, sanoi hoitaja. Ajokortti mahtuu kyllä lompsaan, neuvolalätyskä ei. Jos jatkossa muistaisi. Sen verran sain läksytystä.

Viiru ja vaava 11+3 (vaikka vastasikin kuulemma 11+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se jännittävä aamu kun mentiin sinne istukkabiopsiaan. Vasta tunnin odottamisen jälkeen pääsimme toimenpidehuoneesee. Ensin ultrattiin ja siellä se ihanainen pyöri. Näytteeenotto oli epämiellyttävää, mutta ei se kyllä sattunut. Sen jälkeen meinasin pariinkin otteeseen pyörtyä. Mahaa on nippaillut, mutta ei paljon. Nyt vaan raastavaa odotusta ja täytyy toivoa ettei istukka rupea vuotamaan.

Meidän kuopus on tulossa flunssaan ja mulla on myös ihan vetämätön olo, palelee ja nokka tukossa:( Inhottavaa kun on vielä pahoinvointi siihen lisäksi...

Huomenna olis se lääkärineuvola mutta en tiedä tehdäänkö sisätutkimusta. Sydänäänet kyllä haluan kuulla. Nyt on kuulema tullut taas muutos ja eka neuvolalääkärikäynti ei olekaan enää pakollinen..johtuukohan taas säästösyistä..

Mä luulen etten ota pakkausta tällä kertaa kun ne vaatteet on jääneet niin vähälle käytölle ja makuupussit on edellisistä pakkauksista jäljellä.

Saunaan tekis mieli mennä mutta en uskalla vielä tänään, ehkä huomenna. Nyt iltapalalle ja nukkumaan...

-Tiziana ja Fredriksson rv 13+4

Vierailija
44/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut enää unta, joten tulin tänne konelle. Makuulla on alkanut supistelemaankin, joten päätin nousta ylös. Mitenkä muilla, joko on tuntunut supistuksia? Eipä nuo mitään kipeitä ole, mutta saa nähdä, missä vaiheessa alkaa oikein jatkuva supistelu (edellisessä rv30).

erica: Imetyksen aikana mulla oli rintatulehduksia, ja ne tuntui lähinnä paikallisena kipuna. Ts. rinta oli kipeä vaan siitä tulehtuneen maitorauhasen kohdalta. Ja kuume nousi aika pian. En tosin tiedä, voiko olla jotenkin erilainen imettämättömällä. Mutta siis

raskaudenajan normaali rintajomotus tuntuu mulla juuri kuvailemaltasi.

äitykkäinen&määitte: mullakin on ollut vastaavaa sydämentykytystä muutamana iltana. Ihan kuin olisi rytmihäiriöitä, mutta tunninkin voi tuntua siltä, että pumppu tulee rinnasta ulos. Outoa, painaakohan kohtu jotenkin laskimoita tms? Toivottavasti normaalia ja kuuluu asiaan.

Tulipas lueteltua kaikkia vaivoja, eikä tässä vielä kaikki... Mutta säästän teidät lopuilta. ;) Juuri miehelle sanoin, että tulee vaan seurattua mahan kasvamista ja muita fyysisiä tuntemuksia, mutta en osaa vieläkään ajatella, että mun sisällä on oikeesti joku. Vaikka se on jo ultrassa kertaalleen nähty... Ehkä sitten, kun liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan. Maanantaina ois np-ultra, joten sitä odotellessa.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

elwa 12+4

Vierailija
45/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät vietetty ja levätty ja taas työarki koittaa. Liikkeitä ja töytäisyjä tuntuu satunnaisesti. Sydänäänten kuuntelusta on nyt tullut jokailtainen rupeama kun esikoinen haluaa kuunnella vauvaa :) Noh, kivahan sitä jumputusta on kuunnella. Rakenneultra-ajankin sain varattua ja kyllähän se hieman jännittää kun täältä lukee niin ikäviä uutisia :/

Onneksi sade sentään lakkasi, jos tämä mieliala tästä vähän kohoaisi.

G rv 16

Vierailija
46/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita kaikille! Eilen olin pitkästä aikaa tuolla Helsingin seudulla jälleenmyyjiemme luona ja niin kävi että kaikki huomasivat raskauden.. Maha näkyy jo tosi selkeesti.

Sama työpaikalla, kaikki ovat sen huomanneet. En ole sitä kyllä yrittänytkään mitenkään piilotellakkaan vaan ihan normaaleissa vaatteissa ollut.

Parina iltana olen tuntenut pieniä liikkeitä mahassa, aivan ihanaa!

Rintojen arkuudesta on ollut puhetta. Mulla oli tosi kipeet rinnat heti alkuraskaudesta mutta hiukan on onneksi helpottanut. Kokoa on kyllä tullut reippaasti, sais mennä rintsikka ostoksille viikonloppuna. Normaalisti C:t, nyt D:t, ties mitkä seuraavaksi:)

Miten olette ajatelleet kesälomat viettää? Mulla oli ekana tarkotus jäädä kesälomalle elokuussa ja siitä suoraa äippikselle mutta mieli on muuttunut.. Haluaisin pitää osan jo kesäkuussa ja lähteä etelään makoilee viikoksi. Eiköhän se silloin vielä olis ihan mahdollista siis toi lentokonematkailu?!

katjaäippä ja masukki 14+2

Vierailija
47/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin huomauttelee jo ihan puolitutut perheenlisäyksestä ja onet kummastellen kyselee et millon meillä on jo laksettuaika. Nolottaa kertoa että ihan tässä vielä neljännellä kuulla ollaan ja yksi niitä vaan siellä kasvaa. Mulla edellisissä raskauksissakin ollut tosi iso maha ja nyt naistentautienlääkäri sanoikin, ettei tukemassa juurikan ole enää vatsalihaksia tai vatsanpeitteitä niinkun ekassa, minä kun en ole trenaillut tässä välissä.

Liekö tissien kasvussa lyön muut laudalta? Paino tippunut imetysten ja raskauksien välillä aika rajusti, edellisen synnytyksen jälkeen paino ehti tippua sellaiset 17 kg (painoin saman verran kun kasiluokalla...) ja imetyksen loputtua kuppikoko oli toiveikkaasti A70 (nipin napin täytin ne). Nyt sitten olen voinut hyvillä mielin jo pikkuhiljaa koko kerrallaan siirtyä takaisin D75 mitoitukseen. Luultavasti tähän kasvu jääkin, ainakin tämä se on kahden edellisen kohdalla ollut sitten loppuun saakka. Maitoa tulee nyt ihan reilusti (ei siis mitään kolostrumia), voisin tässä sivussa imettää ihan hyvin jotain naapurinvauvaa ;o).

Himotkin on kasvaneet tissien myötä, harmi vaan että minulla tuo kaikista himokkain aika sattuu olemaan iltapäivästä kun mies on töissä ja lapset hereillä. Niinpä aktiviteetti ei juuri ole lisääntynyt sitten raskautta edeltävien aikojen...

Miutsinmutsi rv 15+6

Vierailija
48/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja la siirtyi marraskuun puolelle eli 4,10 kun viikkoja olikin luultua vähemmän. Viikko ja 2 päivää mentiin takaperin, höh. Pitäisköhän mun sitten siirtyä marraskuisiin? Verikokeissa kävin myös. Nyt tuo pistetty kohta on niin pirun kipee ja hieno mustelma siihen tuleekin.

Ihanaaa, kun pitkästä aikaa paistaa aurinko. Lyhyestä virsi kaunis, joten mä lähen tekemään ruokaa.

crabu-87 10+2 (luultujen 11+4 sijaan :( )

Vierailija
49/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjoittaa että syke oli hurjat 180 ja kun tutkimusta tehtiin, vauva alkoi potkimaan eikä näin ollen pitänyt tutkimisestaan. Ja veikkaan että tämä on tyttö kun niin nätisti oli jalat ristissä. Äitiinsä on tullut! =)

crabu-87

Vierailija
50/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hips! Kerkesin jo heittää ilmoille kysymyksen ummetuksesta, kunnes hoksasin, jotta olisinhan voinut kysyä vinkkejä myös täältä aikalailla samassa veneessä kelluvilta. Onko ketään muuta kiusannu ummetus? Kuitupitonen ruoka, runsas vedenjuonti, marjat ja hedelmät kuuluu ihan arkipäiväiseen ruokavaliooni. Liikun päivittäin. Ja ei inahakaan. Olo kuin elefantilla, sanalla sanoen. Monia luontaistuotteita oon kokeillu ja microlaxia apteekista. Mitä seuraavaksi. Viikkoja nyt 13+1. Muuten kaikki ok!

Vierailija
51/82 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en usko että tää lokakuunpuolella syntyisi. Kansanne oli mukava turista :) Tsemppiä jatkoon!

crabu-87 10+2

Vierailija
52/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit vaan crabu jääny tänne meidän kanssa. :( Haluatko että siut poistetaan tuolta lokakuisten esittelylistastakin?

Nostelen tässä pinoa ja laitan tämän aamuisen masukuvan:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1909912.jpg

AngelEyes ja masukki 13+3

Vierailija
53/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillikka: aikanaan synnytyksen jälkeen vaivanneeseen ummetukseen otin apteekista saatavaa magnesiamaitoa (tai jotain sellasta). Auttoi kyllä hyvin. En tiedä saako raskauden aikana käyttää, mutta imetyksen aikana ainakin sai. Levolacit ym. ei oo mulla auttaneet, ja ne maistuu hirveeltä!

AngelEyes: kylläpä alkaa olla jo masulla kokoa! Mullakin on jo aika lähellä tuota, mutta silti työkaverit on niin puusilmiä ettei kukaan huomaa mitään tai ei uskalla kysyä. :) Toisaalta ehkä parempi niin.

Sukupuolen kysymisestä oli aiemmin puhetta. En oo aatellu selvittää, mutta mies haluais mennä siihen 4d-ultraan, ja siellä se todennäkösesti selviäis. Onko muut meinanneet mennä? Oon aatellut, että se on ihan turhuutta, kun ei ole varsinaista lääketieteellistä perustetta, mutta oishan se toisaalta jännä nähdä mitä siellä oikeesti tapahtuu ja että kaikki on kunnossa. En kyllä ees tiedä mitä se maksaa.

Hyviä vointeja kaikille!

T: elwa 12+5

Vierailija
54/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuosta ummetuksesta kertoi, mulla kanssa tosi tuskaa välillä, vatsa tosi kovalla. Iltaisin vatsa on päältäkin ihan kova ja tuntuu tosi painavalta.

4D- ultrasta; mä heitin miehelle ajatuksen että voitais sitten mennä siihen mutta eipä lämmennyt ajatukselle, muitakin rahanmenoeriä on meinaa tulossa:) Ja sitten kun halutaan pitää sukupuoli salassa syntymään asti, siinä se kuitenkin näkyisi varmaan aika selvästi.

Mulla ei iltaväsymys mene varmaan ohi ikinä.. joka ilta yhdeksältä nukkumaan eikä aamulla jaksais siltikään herätä. Onneks alkaa viikonloppu ja saa nukkua aamulla pitkään. Mies on lupautunut koko viikonlopuksi töihin joten " saadaan" pojan kanssa olla ihan kahdestaan, lupasin mennä uimahalliin hänen kanssa. Mahtaakohan bikinit mahtua päälle, ei oo meinaa pariin kuukauteen ollut käytössä..

Eilen kävin hankkimassa muutaman äitiysvaatteen lisää; pellavahousut ja pari t-paitaa H&M:ltä. Ei mene mitkään vanhat vaatteet päälle kun olen ollut kokoa S. Pari paitaa tilasin kanssa netistä Kids&Mums- sivustolta. Aika kivaa kyllä että on kesä edessä kun maha on suurimmillaan ja saa pukeutua kevyesti toivottavasti!

katjaäippä ja masukki 14+3

Vierailija
55/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crabu : terveisiä ja vilkutuksia sinne marraskuun puolelle !

AngelEyes : hieno mahakuva, voi kun mullakin olis jo tommoinen... Me mennään aika samoilla viikoilla. Mun maha näkyy toistaiseksi lähinnä iltaisin. Oon itsepäisesti kuvitellut mahaani kaasuvaivoiksi, mutta mies nauraa että eiköhän se ole jotain ihan muuta :-)

Katjaäippä : ihanalta kuulosti pellavahousut kesäksi ! Oon kade : täälläpäin ei ole henkkamaukkaa, oon kattonut äitiysvaatteita Formes:illa, ne on ihania mutta järjettömän hintaisia. Kokeilin kaksia housuja, 90 ja 145 euroa! Jäi sit ostamatta... Yksi kaveri antoi vinkin ranskalaisesta ketjusta, jossa olis edullisia lasten- ja äitiysvaatteita. Ajattelin että jos huomisessa ultrassa kaikki hyvin, niin sit vois retkeillä housujenostoon.

Omanapa: eilen oli vieraita illalla ja nyt väsyttää järjettömästi. Ja huominen ultra huolestuttaa...Maha pompahtaa iltaisin esiin, pahoinvointi tuntuu helpottaneen *pitää sormia ristissä*

Terkuin Cerise 13+1

Vierailija
56/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerise: Miullakin tuo maha on iltaisin tosi turvoksissa eli melkein puolet lisää vielä tuohon. Joten kaikki kyllä huomaa viimeistään sillon kun oon töissä että taitaa olla perheenlisäystä tulossa. :D Taitaa muutenkin olla että nopsempaan tulee tuo vauvamaha, kun on useampi raskaus takana ja miullakin niin lyhyt aika edellisestä. Niin ja tsemppiä tietysti ultraan.

Sukupuolesta: En muista että joko vastailin, mutta myö ei tuota sukupuolta haluta tietää. On sitten jotain jännitystä siellä synnytyssalissakin. :D

Äippävaatteista: Mie eilen hurvittelin ja tilasin itselleni farkut ja sit sellaset army-tyyliset housut tuolta Lemonkidsiltä. Kävin vielä H&M:ssa ja Lindexillä alkuviikosta ja sieltä tarttui mukaan parit housut vielä. Katselin itsekkin noita pellavaisia housuja, oli tosi hyvännäköset.

AngelEyes ja masukki 13+3 edelleen

Vierailija
57/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AngelEyes: Tosiaan tullut tuo maha nopeammin näkyviin kuin ekasta vaikka siitä on jo melkein kymmenen vuotta.. jotenkin sellainen ensisynnyttäjä olo kun on kaikki jo melkein unohtunut siltä ajalta!

Onko monella muulla jolla on jo lapsia ennestään, isoa ikäeroa tulossa? Meillä tosiaan poika täytti 9. Ei tästä tulokkaasta ihan leikkikaveriksi hänelle ole..

Mulla vatsa aamullakin iso mutta illalla tosiaan kanssa kaksinkertainen! Ihan kun olis suunnilleen seitsemännellä kuulla!

Poika 9v sitä eilen ihaili ja pyysi kavereitakin katsomaan äidin masua!

Maanantaina on kolmepäiväinen koulutus edessä joka kieltämättä tuntuu aika turhalta tässä vaiheessa.. olis ollut parempi jos mun seuraaja olis sinne päässyt!

Vierailija
58/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ikäeroa toisen ja kolmannen lapsen väliin 7 vuotta. Eli itsellänikin oli edellisessä raskaudessa juuri sellainen olo että ensimmäistä kertaa odottaa. Jotenkin tuo kaikki pääsee niin helposti unohtumaan kun oli noinkin pitkä väli. Ja jos nyt neljännen tuloon tarvitsi jotain syitä niin haluttiin sitten kolmoselle leikkikaveri kanssa lyhyellä ikäerolla, ja nyt siis sitä eroa tulee 1v ja 5kk. Esikolla ja toisella on 1v ja 2 vko.

AngelEyes

Vierailija
59/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana vauvamassu:) Täällä alkaa kanssa maha jo pömpöttää ihan kiitettävästi kun on kuulema todella voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu,viikkoja tulee sunnuntaina tasan 12:)

Mulla oli pari päivää tosi omituinen olo ja pahat hiipi mieleen ja tänään en voinut enää vaan olla ja ihmetellä onko masuasukilla kaikki okei.Soitin neuvolantädille ja pyysin josko ehtisi jossain välissä sydänäänet kuunnella ettei tarviis ensi tiistain np-ultraan odotella ja sieltähän se pompotus löytyi!!Pillahdin aivan hysteeriseen itkuun ja nauroinkin jo lopulta yhtä aikaa:) Aiemmin ääniä ei saatu kuuluviin ja tuntui kyllä todella mahtavalta:)

Täällä on puheltu tuosta rintojen kasvusta ja aristuksesta...Mulla on normaalisti 80d tai dd ja nyt mennään jo niin huimissa kirjaimissa ettei uskalla edes ajatella mitä nämä sitten ovat kun maito alkaa nousta synnytyksen jälkeen!!Joku oli valitellut kivuista esim jos on kylmällä ilmalla ollut ulkona...Rinnat on tosi arat ja herkät koko raskauden ja imetyksen ajan eli kannattaa suojailla jotenkin jos on viileämpää.Opin itse asian kantapään kautta ensimmäisen raskauden aikana kun meinasin tisuni palelluttaa oikein kunnolla ja sain lääkäriltä aika nuhteet asiasta:(

Olo alkaa jo olla mitä mainioin...ruoka maittaa,ei pahoinvointia ja väsymyskin tuntuu pikku hiljaa kaikkoavan jonnekkin ja uni tulee iltaisinkin suht nopeasti...Pientä stressiä tietty pukkaa muuton ja tämän eron myötä mutta se mikä ei tapa vahvistaa:)

pikkutarja ja maha-asukki 11+5

Vierailija
60/82 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AngelEyes, mäkin olen jotenkin jo elätellyt toiveita että toinen tämän tulokkaan jälkeen suhtkoht pian mutta täytyy katsoa..;) ensin kun tämänkin raskauden saa kunnialla loppuun asti!

Hienoa Pikkutarja että kaikki on kunnossa mahassa ja muutenkin!! Se sanonta " mikä ei tapa niin vahvistaa" pitää tosiaan paikkaansa. Kaikesta selviää ja asiat kääntyvät aina kuitenkin parhain päin.