Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** 3-KUUMEILIJAT, VKO 15 ***

07.04.2008 |

Uudelle viikolle aloitus!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensiksi sellainen selvitys, että täällä on " IdaSerafiina" alias " uppo-nalle2" nyt jo KOLMANNELLA nimimerkillä (!), kun nämä vauva-lehden sivut nyt tökkivät minulla oikein urakalla =o/ - ei muuten, mutta vaihdettuani nimimerkkiäni, en saa sitä nimimerkkiä " IdaSerafiina" aina näkyviin, vaan joskus nämä sivut herjaavat kirjautuessa, että nimimerkkini on tuo " EmmaElisabeth" - jonka kyllä laitoin tunnukseksi eri kohtaan - en nimimerkikseni. No mutta.. ota nyt tästäkin sitten selvää. I don' t get that. Mutta pääasia, kun te tiedätte, että kuka on kyseessä - ja että olen yksi ja sama tyyppi =o)!

Voi kurjuus, Mimmi, kun sait huonoja ultrauutisia =o( - mutta toivottavasti pääset jatkotutkimuksiin sitten, jos ei tuplasatsi Clomeja auta raskautumisen kanssa. Tiedätkö meillä on sitten samat kokemukset myöskin aikaisempien synnytysten osalta - minulle tehtiin myöskin kohdun kaavinta (nukutuksessa) Emman (eli kuopuksen) synnytyksen jälkeen - itseasiassa 4 h päästä synnytyksestä, kun jäin vuotamaan ja istukkaa oli jäänyt kohtuun. Silloin sairaalassa minulle sanottiin, ettei sillä olisi mitään vaikutusta tulevaa raskautumista ajatellen, mutta oma ajatukseni on aina ollut se, että saattaa siitä olla aiheutunut hankaluuksia =o/ - synnytyksen jälkeenhän kohtu on erityisen herkkä, ja silloin tehtävä mahdollinen kaavinta pitäisi suorittaa todella helläkätisesti! Oliko sinulla, Mimmi, kohtutulehduskin tuon kaavinnan jälkeen - vai ennen sitä? Saitko siihen ajoissa antibiootit, vai ehditkö kärsiä siitä kauan? Voi itku, jos se nyt onkin sinun kohdallasi sitä =o( - ja samaa pelkään myöskin omalle kohdalleni. Tosin siltikään ei vauvan saaminen ole (kai?) mahdotonta; niitä kiinnikkeitä on mahdollista aukaista.

Mutta sen tiedän, että jos vielä uudestaan onnistuisin raskautumaan, eniten pelkäisin juuri tuota synnytyksen jälkeistä kaavintaa - eli sitä ettei istukka irtoa normaalisti ja kokonaisena; juuri siksi, että se on niin riskaabelia tulevia raskauksia ajatellen. Mitä sinulle, Mimmi, tarkalleen ottaen tapahtui kuopuksen synnytyksessä ja sen jälkeen?

Rilla-ma-rillalle tsempitykset! Kuumeillaan täällä sitten yhdessä - vaikka vielä joulunakin!! Me nimittäin tehtiin nyt miehen kanssa sellainen päätös, että jätetään viimeinen Terolut satsi syömättä, ja odotellaan luomumenkkoja ja sitä kautta raskautumista - emme siis edes yritä tästä kierrosta - ensin odotellaan josko kierto säännöllistyisi.

Terveisin; Tanja alias IdaSerafiina alias EmmaElisabeth

Vierailija
42/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia on näköjään reilusti mukana! Mä olen tässä reilun kuukauden pitänyt vähän hiljaiseloa...tänä vuonna jo km ja ku takana...no nyt kävi niinkuin toivoinkin...täti tuli kylään! En ole koskaan ennen ollut siitä näin onnelinen...tää jotenkin nollaa tilanteen. edelliset ollu joulukuussa ja sen jälkeen siis kaksi raskautta ja keskenmenoa...nyt sitten pääsee aloittaan ikäänkuin " puhtaalta pöydältä" jälleen. Kun noiden raskauksien välillä ei menkkoja ollut.

Tää olis mun mielestä hyvä kierto kyllä raskautua...pääsis just ennen joulua äippälomalle...no aikamoista jossittelua taas! Sorry!

Nyt jos uskaltaisin taas toivoa raskautta =)

Tsempitystä kaikille!

Äiti1983 yk 1 kp 2/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmmaElisabeth: Kiitos, kiva tietää että jotain toivoa siis on tärppäämisen suhteen....yleensä se vaan on niin ainakin mulla että kun jotain oikein paljon toivoo, niin sitten ei ainakaan mene niin kuin toivoisi. Toivon todella , että tärppäisi tuolla yhdellä kerralla, kun tota miestä ei ole niin helppo houkutella petipuuhiin kun on niin väsynyt rakentamisesta jne...

Ostin kaverilta tänään turvakaukalon mun veljen vauvalle....nyt se on mun auton etupenkillä ja sitä mä katselen haikeana että joku päivä varmaan ajan ojaan tai jonnekkin....se olisi niin hyvä siinä mun autossa :)....täytyy varmaan ottaa se mun autosta pois etten ole siellä ojassa.

Onnea vaan plussanneelle taas :)

Mimmi75: Kyllä se siitä ja sinäkin plussaat vielä...nyt vaan tsemppiä kehiin ja uutta yritystä jne...mä voin lohduttaa sua, että sentään miehesikin on mukana tässä jutussa eli toivoa on, mutta mun mies ei lämpene tälle kolmannelle ollenkaan......joten mä pelaan hieman riskillä tätä " peliä" , mutta pakko yrittää.....toivon vaan,e ttä meille olisi käynyt " vahinko" , joten ehkä sitten se mies lämpenisi vauvalle....

Unelma08

Vierailija
44/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit tuosta kuopuksen synnytysjutusta... Mulla lukee synnytyskertomuksessa, että " istukan reuna hieman repaleinen" , jonka vuoksi osastolla sain jotain supistavaa lääkettä ja hyytymiä pulpahteli synnytyspäivänä aika paljonkin alapäästä (poika synty aikaisin aamuyöllä). Hoitaja sanoi silloin, että pitää ultrata ennen kuin kotiudun, mutta kotiutus päivänä " vanha ämmä" (anteeksi nimitys, mutta oli oikeasti ärsyttävä käntty se hoitaja) sanoi, ettei mitään ultraa tarvi, kun ei enempää hyytymiä ole tullu... Ja kaiken lisäksi mut kotiutti huoneen ovelta kurkannut amanuenssi, joka ei edes vaivautunut painamaan kohtua! Poika oli 5pv vanha, kun aamulla aloin enemmän vuotaan ja maha oli tosi kipeä. Soitin synnärille, että pitääkö olla huolissaan ja sanoivat vain, että lähtiessä ainakin virtsanäyte on ollu puhdas ja blaa-blaa... Iltaa kohti tulin vain tuskaisemmaksi ja vuoto lisääntyi ja kuume nousi, lopulta en enää päässy yksin liikkeelle ja joka askel tärähti sairaan kipeetä alamahaan vaikka kuin yritti hiipiä. Lähdin lopulta päivystykseen ja yöllä kaavittiin. Oli ollu kohdussa yli ½litraa hyytynyttä verta ja tulehduseritettä! Hemoglobiinikin oli laskenu tosi alas... Voit uskoa, että olin ku haamu seuraavat pari viikkoa!

Nyt tosissaan pelottaa, että tuo tulehdus/kaavinta on jättäneet jälkensä... Ja jos vielä joskus synnytän, niin ihan varmaan vaadin, että ultrataan kohtu kotiutusvaiheessa! Sen verran siitä jäi traumoja... (Synnytykset sinänsä on menneet ihan hyvin, ja niitä en pelkää ollenkaan)

Vierailija
45/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se seuranta on ihan paikallaan! Tietääpä, missä mennään... Eikö? Tule sitten kertomaan, mitä näkyi!

Vierailija
46/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jolla ei mene ihan putkeen tää juttu... Minä olen kyllä sitä mieltä, että me ollaan roikuttu tässä pinossa jo ihan laittoman kauan! Kohta on varmasti jo meidän vuoro siirtyä odotus-puolelle. Vai mitä?!

Vierailija
47/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneelle:)

ja muille pahoittelut huonoista uutisista.

Meillä on netti ollut pois käytöstä, joten olen ollut ihan " pimennossa" . Kivasti on kirjoituksia tullut, onneksi edes yksi plussauutinen.

Tandy: mulla kanssa ihan hirvee vuoto, tuntuu että valun kuiviin. Miten sulla on vuoto-ongelmaa hoidettu? Itse mainitsin asiata kerran tk lääkärille (mies), joka vaan kohautti olkia ja sanoi jotain tyyliin että susta vaan tuntuu, että vuotoa tulee paljon...!! Katsellaan tilannetta. Joo kukahan katselee, kun olen tästä jo kärsinyt pitkään. Voiskohan vaikuttaa raskautumiseen, tää on nyt meinaan taas pahentunut kuopuksen jälkeen?

ON: pupuilut on pupuiltu ja nyt odottelen menkkojen alkavan ehkä n. 15pv. Toivon tietysti, että eivät alkaisi mutta mitään raskaustuntemukia ei ole. Pupuilut kyllä osui musta oikeeseen aikaan. Tiedä siis häntä.

Esikoinen oli mummilla pari päivää, eikä olisi halunnut tulla kotiin. Itki varmaan tunnin kotiin tultuaan, että rakastaa enemmän mummia ja ikävä on kova. Tuli tosi kiva mieli itsellekin:( 3,5v haluaisi siis ehkä enemmän huomiota ja sylittelyä, pikkumies vie kuitenkin useasti huomion kun on vielä niin peräänkatsottava. Mitenhän kolmen kanssa pärjäisi niin, että kaikilla olisi hyvä mieli useammin?

Olo tuntuu jotenkin masentavalta, en tiedä miksi. Toivoisin kaikesta huolimatta kovasti raskautta, toivottavasti täti ei tuu ensviikolla.

terkuin

äiti04ja07 yk2

Vierailija
48/64 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuvitella, että tuosta on jäänyt ajatus siitä, että kohtu pitää ultrata ennen kotiuttamista - uskomatonta toimintaa kyllä. Minun käsittääkseni lääkärin (tai kätilön) pitää painella kohtu ja muutenkin tutkia yleisvointi ja kunto ennen kotiuttamista - jos sinut olisi " paineltu" kunnolla ennen kotiuttamista, olisi tuo vuotaminen varmasti huomattu ajoissa. =o/

Varmasti olit kipeä!

Minulla on kokemusta kohtutulehduksesta viime kesältä (sain sen keskenmenoni jälkeen) ja esikoisen synnytyksestä -> vauva oli 32 h ilman lapsivesiä kohdussa ennenkuin syntyi; vastasyntyneellä infektio ja minulla kohtutulehdus, jota hoidettiin tiputtamalla kahta eri antibioottia suoneen ensimmäiset 5 päivää sairaalassa. Kuopuksesta sitten oli tuo ongelma istukan kanssa, vuoto (arviolta 2½ litraa verta) ja kaavinta. Nuo molemmat erikseen kokeneena, osaan vain kuvitella miltä sinusta tuntui kokea nuo molemmat " mukavuudet" yhtä aikaa.

Toivotaan, että tämä nykytilanne silti johtuisi " vaan" hormoneista - ehkä se on kuitenkin se helpompi asia korjata ja auttaa, kuin tuo toinen skenaario. Pidän täällä sinulle peukkuja ja olen hengessä mukana!

Ihanaa, kun on jo perjantai - mukavaa viikonloppua kaikille =o)!

Tanja (ei yritystä tästä kierrosta)

Vierailija
49/64 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pitää tulla raportoimaan: clomiannos 1 tabu / päivä näyttäisi olevan sopiva: vasemmassa munasarjassa oli 1 follikkeli 18 mm, gyne arveli että ehkä sunnuntaina-maanantaina puhkeaa. Suositteli jtp -yhdyntöjä.

tämä tällaisena pikaviestinä, pitää kiiruhtaa palaveriin!

-marga kp 13

Vierailija
50/64 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli hyvä uutinen!!! Eli eikun siemenet itämään vaan... ;)

Vierailija
51/64 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän tukkosuus, masu viillot, rintasäryt ja mielialahäiriö on kaikki ihanan loisen ansiota! :D Mää täälä itkee tuhruutan, lapset nukkuu, mies työkamujensa kanssa iltaa viettämässä.. Taidan kuitenkin yhelle kaverille kirjottaa asiasta ja miettiä miten miehelle kertois huomenna.

Tossa se testi valmistu, en jaksanu aamuun odottaa kun valvon yövuoron jäljiltä myöhään.. !

Nytten koitan olla soittamatta miehelle, vaikka tässä on oltu aika varmoja raskaudesta hetki kun oon ollu aika itkuherkkä, oon joko NIIIIIN onnellinen tai kaikki ottaa päähän. Työkaverit ihmetteli että miksi oon ollu ilonen koko viikon kun yöt yleensä kärttyilen.

Muita oireita en äkkiä keksi, oksetti viikko sitten(kö) en muista tarkkaan.

Kaikille ihania keväsiä päiviä!

Laskiaispulla viikolla 4+2. Ai hurja kun alko taas itkettään...

Vierailija
52/64 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täältä luikin tonne odotuspuolelle pari viikkoa sitten. Tulin nyt lueskelemaan teidän kuulumisia. Plussaakin näytti tulleen, ONNEA!

2poj@näidille mulla oli asiaakin.. Mä oon seuraillu sun taivalta vissiin melkein alusta asti, ku lähes saman aikaa on yritystä ollu.. Musta vaikuttaa siltä, että sulla on vähän sama ongelma, ku mulla oli.. Eli ku ovis tulee aikaa myöhään.. Ja kuitenkin haluu alottaa pupuilut ajoissa, ettei menis ovis ohi. sit siinä käy niin, et ei jaksakaan enää sit ku se ovis oikeesti on.. Mä päädyin sit viimein siihen, että maltoin mieleni kierron alkupuolella ja panostettiin sit enemmän sinne kp 15-18 tai jotain.. Ja tässä tulos :rv 5+6! Tosi paljon tsemppiä sulle! (ja tietty kaikille muillekin). Mä oon niiiiin hengessä mukana ja toivon teille tärppiä!!!

Mukavaa lauantaita koko poppoolle!

t. iiiik ja hippunen 5+6

Vierailija
53/64 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ja ihanaa kuulla näitä plussa-uutisia =oD - paljon onnea ja tsemppiä odotukseen =o)!!

Minä eilen toteutin pitkään mielessäni olleen asian, ja soitin Tammisaaren synnärille =o). He ovat siellä NIIN ihania - oikeasti. Synnytin meidän nykyisen kuopuksen siellä tosiaankin 3 vuotta sitten, ja vielä sain puida tapahtuneita asioita läpi kätilön kanssa ½ tuntia puhelimessa - vuorossa sattui vielä olemaan sama (ihana) kätilö, joka hoisi minua jälkeisvaiheessa Emman kanssa.

Kuulemma (kätilön ja synnytysosaston ylilääkärin) mukaan tuo synnytyksen jälkeinen kaavinta ei olisi syynä tähän kierron reistailemiseen, ja raskautumisen vaikeuteen - he olivat myöskin sitä mieltä, että todennäköisesti minun kohdallani se on hormonaalista. Antoivat vielä sellaisen vinkin, että vyöhyketerapia ja akupunktio auttaisi elimistöä pääsemään normaaliin balanssiin, ja sitä kautta myöskin raskautuminen mahdollistuisi. Lupasin kokeilla niitäkin keinoja kesällä, jos ei kiertoni siihen mennessä säännöllisty.

Olen ollut niin hyvällä tuulella tuon puheluni jälkeen, ettei ole tosikaan - joka kerta hämmästyn siitä, miten sydämellä he sitä ihmisläheistä työtään hoitavat, ja miten ihania ihmisiä sinne paikkaan on hakeutunut =o). Itse en suostu enää (under any circumstances) synnyttämään missään muualla kuin Tammisaaressa. Onneksi kuulemma HUS:in alueelta saa (jatkossakin) mennä sinne synnyttämään ilman ylimääräistä paperibyrokratiaa.

Työreissu senkun vaan jatkuu - onneksi yöllä pääsen tänään kotiin =o).

Vierailija
54/64 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan viikon univelkoja vähän nukuttu pois ja siksi olen vielä ihan aamutunnelmissa.

Onnea laskiaispullalle, ihanaa kuulla plussa-uutisia! :) Ja Margallakin oli hyviä uutisia, toivottavasti se plussa napsahtaa myös sinne parin viikon kuluttua. Pidän peukkuja! bd

Voi kun tekisi mieli ulos tuonne aurinkoon, mutta meillä taas vähän sairastellaan, kevätkausi ei oikein sovi meidän perheen tukkonenille. Joten roikun nyt sitten täällä vauva-palstalla ja haaveilen nyytistä. Miten ne voikin olla niin ihania ne vauvelit, on se kumma juttu... Ja on niin ihanaa sekin, että miehen kanssa voi vihdoin keskustella asiasta. Hän nyt ei ihan malttamattomana riemusta hypi, mutta haluaa kuitenkin pohtia asiaa joka puolelta ja sehän sopii minulle. Kun nimittäin joskus vuosi sitten yritin viritellä samaa keskustelua, niin ei siitä tullut oikein mitään.

Minulle soitettiin eilen jostain rekryfirmasta ja kyseltiin kiinnostusta uuteen työhön. Sanoin, että aina keskustella voi ja oikeastaan voisinkin kaivata vähän uusia haasteita, vaikka olen työssäni tosi hyvin viihtynyt, mutta silti heti aloin ajatella tätä vauvaprojektia, että mitäs jos sitten raskaudun tai en raskaudu ja työ olisi tosi kiva ja sen saisin jne. No, sitten asiaa mietittyäni totesin, että kyllä se vauva kuitenkin kaikkein tärkein on, että minkään työn takia en ala tätä projektia lykkäämään. Mutta aion silti mennä haastatteluun, koska eihän sitä tiedä, vaikka vielä vuoden päästä roikun tällä palstalla haaveilemassa plussasta.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Hilpsu

Vierailija
55/64 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasipa tuo viesti käsistä virheineen päivineen:)

Isot Onnittelut minultakin plussanneille!! Ihana lukea hyviä uutisia. Huonompia uutisia kertoneille tsemppiä jatkoon ja päät pystyyn! Naiset on uskomattoman vahvaa tekoa, ja vaikka elämä välillä koettelee, niin sisulla mennään eteenpäin.

Oma tilanne on hiemen sekava. Kp 31 menossa ja viikon vihlonut masua. Tänään ilmaantunut outo kipu vasemmalle puolelle. Kaupassa käydessä jouduin oikein pysähtymään, kun niin kovin vihloi. Kuukautisia ei näy, ei kuulu. En osaa testata vielä, kun luulen, että ovulaatio oli tosi myöhään (kp22), enkä edes uskalla testata. Onko hyviä neuvoja koska testata? Ajattelisin itse, että vasta ehkä ensi to tai pe, jos ei kuukautiset ala, mutta kun olen niin kovin malttamaton sielu. Nytkin vihloo ihan vietävästi:( Ja välillä kipu tuntuu häpyluussa...outoa, vai onko?

Terkuin:

Unelias

Vierailija
56/64 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 testiä olen tehnyt ja kyl se nyt tänään oli jo ihan vahva plussa. Uskomatonta mutta totta. Ihanaa. Oireita joku kyseli: nivusissa outo tunne, kuvotus-olo, tukkoinen nenä, nännit kipeät, maha vihloi niin ja sit mulla oli/on ilmavaivat vaivannu..:) en tiedä liittyykö tähän mutta sellasia on nyt ollu sit jo monta päivää..ei kiva!:D

Onnea toisellekin plussanneelle..

Ja oikein paljon tsemppiä muille..toivottavasti kaikki kuumeilijat raskautuisivat pian!!!!

Joten tositositosi paljon puhaltelen sitten niitä plussatuulia kaikille!!:)

Toivottavasti tää mun masukki on terve ja pysyy masussa ihan loppuun asti!!:)

Moikka moi koloset!!:)

-mussu-

Vierailija
57/64 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Laskiaispulla plussasta!=)

iiiiik: No, minun täytyy koittaa samaa " metodia" että keskittyy lähemmäs ovista eikä aloita liian aikaisin puuhailua. Vaikka kp 12, 14 ja 16. Minusta vähän tuntuu ettei nytkään tärpännyt kun ei osunut ovikseen taaskaan puuhailut. Jotenkin olen vaan jo miettinyt valmiiksi seuraavaa kiertoa ja " strategiaa" . Ei vaan ole fiilikset niin korkealla nyt.

Kävin tuossa aamulla lastenvaatekirppiksellä. Mutta kovin vähän oli vaatetta ym. tarjolla siellä. Tai sitten olivat ihan pienten vaatteita.

Ai niin, vähän otti eilen pattiin, kun mies teki jotain ihme suursiivousta ja vei hänen lastensa vanhat kaksostenvaunut (tai siihen sai kiinni toisen istuimen) , siis ovat olleet meidän yhteisillä lapsillakin käytössä. Niin siis vei ne kaatopaikalle. :/ No, voihan... Ei tainnut ajatella tarpeeksi pitkälle. No, täytyy sitten ostaa uudet jos tässä sattuu raskautumaan.

kp 20/27-30, yk 8

Vierailija
58/64 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka olinkin tänään jo sitä mieltä ettei tärppää tässä kierrossa. sitä olen ihmetellyt, että rinnat on välillä kipeät ja välillä ei ja alavatsa oikealta puolelta raskas, siis painon tunnetta on. Ja alavatsa on turvoksissa. Rinnat tässä kierrossa erilailla kipeät kun aikaisemmin ja iltaisin " painavat" . Nyt alkaa käydä mielessä, että jos sittenkin? Voiko painon tunne tuntua jo nyt vaikka on kp 20/27-30? Kun se on ihan selvästi painon tunnetta, nyt en varmasti kuvittele. Vai hormoonitko taas jotenkin sekoilee?? :/ Kääks... nyt alkoi jännittämään. Vielä viikko tai vähän enemmän pitäisi odottaa.

Vierailija
59/64 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty tarrasukkia... bd bd bd

Teille tulee sitten tonttuvauva!!! Ihanaa...

PS. Puhalla tännekin päin niitä hedelmällisiä plussatuulia, niin päästään muutkin perässä odotus-palstalle!

Vierailija
60/64 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti:

..vaikka olinkin tänään jo sitä mieltä ettei tärppää tässä kierrossa. sitä olen ihmetellyt, että rinnat on välillä kipeät ja välillä ei ja alavatsa oikealta puolelta raskas, siis painon tunnetta on. Ja alavatsa on turvoksissa. Rinnat tässä kierrossa erilailla kipeät kun aikaisemmin ja iltaisin " painavat" . Nyt alkaa käydä mielessä, että jos sittenkin? Voiko painon tunne tuntua jo nyt vaikka on kp 20/27-30? Kun se on ihan selvästi painon tunnetta, nyt en varmasti kuvittele. Vai hormoonitko taas jotenkin sekoilee?? :/ Kääks... nyt alkoi jännittämään. Vielä viikko tai vähän enemmän pitäisi odottaa.

Entä jos sulla oikeasti on lyhyt luteaalivaihe? Siis vaikka 10vrk (mikä pitäis riittää raskautumiseenkin). Normaali vaihteluväli on kai 10-16vrk. Ja sun kierto on vaikka 30vrk, niin silloinhan sulla olis ovis nyt. Niinkuin tuo iiiik kirjoitti, että sulla olis myöhäinen ovulaatio.

Nuo sun oireet kuulostaa ihan sellaisilta, jotka mulla oli ovisoireita silloin kun vielä kierrot oli suht normaaleja... Siis että rinnat tuntuu turpeimmilta ja painavilta (kai ne olikin), minkä arvioin johtuvan ihan biologisista seikoista, että on seksikkäämpi turpeissa rinnoissaan ja viehättävän enemmän vastakkaista sukupuolta. Ja se painon tunne olis se suuri munarakkula! Mietipä sitä...

Oletko nyt tehny ovistestejä? Oletko saanu selkeää plussaa (siis kunnolla tummaa viivaa, jopa tummempaa kuin kontrolliviiva)?