Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSKAT viikolla 15 ***

06.04.2008 |

[color=#8B008B]Aloitanpa ajankuluksi uuden pinon.. Vielä kerran. :) Vähän tulee varaslähtöä, mut ei varmaan haittaa.. Tuossa taas edelliset löpinät

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12802672&p=1&tmo…

Mammis[/color]

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]No eihän Oonalla tepsinyt se eka antibioottikuuri! :( Sai niin järkyttävän itku/kipukohtauksen PE kun olin kahdestaan neidin kanssa päivän, että vein Pikkujättiin. Korvalääkärillä käytiin ja nyt oli molemmissa korvissa tulehdus. Saatiin toinen antibiootti joka aloitettiin PE. Tänään on ollut pienoisia merkkejä siitä että alkaisi helpottaa. Ei ole ollut kuumetta enää ja vähän on jo iloisempi tyttelikin. Aivan järkyttävää että kuume kesti sen 9 päivää ja koko sen ajan särki korvia paralla.. :(

SUSANNA ¿ vaatetuksesta; Oonalla oli päiväaikaan ihan toppeja, shortseja, lyhythihaista haalaria, mahdollisimman kevyttä. Oona on ainakin sen verran lämminverinen että ois paistunut pitkähihaisissa. Kreetalla oli syyskuun alussa kuitenkin +30c. Aurinko porotti, joten neiti oli aina varjossa, joko rattaissa harson kera tai sitten altaalla (kun oli hereillä) istuskeltiin mahdollisimman hyvässä varjossa. Hattu oli päässä muuten paitsi nukkuessa. Aurinkolasit päässä aika paljon. Iltaisin esim puolipotkikset, lyhythihainen body + collegetakki tms. Meillä on ¿sukulaisia¿ Kreetalla, sillä sinne mentiinkin viime syksynä. Ei siis olla mitään rannallalojujia oltu ikinä mekään, altaalla tykkään olla pari tuntia hyvän kirjan kera. Ja meillä sattui lähtemään samaan aikaan mun vanhemmat + sisko, joten meillä oli sitten monta syliä ja viihdyttäjää. Ateenasta sen verran että se tosiaan on kuin ¿hornankattila¿ kesällä. Eli mantereellahan pahimmilla kesähelteillä kuolee pieniä lapsia ja vanhuuksia siihen kuumuuteen. Että jos Ateenaan halajaa, niin lähtisin nyt huhti-toukokuussa tai sitten vasta syyskuussa..

Ja siis Oonahan täytti eilen 1v! Pääsi vähän niin kuin ¿epähuomiossa¿ menemään synttärit kun sairastettiin.. No, kovasti on tullut pakettia ja korttia ja onnittelusoittoja. Kakut ja juhlat sitten ensi viikonloppuna..

SEREN Mimosallekin onnittelut 1v etapista! Oliko teillä hyvät juhlat ¿uudessa kodissa¿?

Meidän pitäisi siirtyä tuonne taaperoihin, saa nähdä miten aika riittää kirjoitella sinne ja miten sinne ¿kotiutuu¿, toisaalta, on siellä kuitenkin paljon tuttuja jo ennestään..

Kiitokset kaikille mukavasta turinaseurasta ja kaikkea hyvää orastavaan kevääseen! Nauttikaahan vauvoistanne, näin pian niistä tulee taaperoita! ;) Huiskutukset!

Mammis + Oona 1v[/color] [color=red]♥ [/color] [color=red]♥ [/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
42/53 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ehtiny koko viikkona koneelle oikein ollenkaan. Tai oon mä käyny lukemassa teiän juttuja mut en nyt juuri mitään osaa kommentoida.

mammiksen Oonalle nyt kuitenkin 1-vuotis synttärionnittelut:)

Ja mama oli kysellyt osallistuuko mies yöhulinoihin. Meillä on vähän pakko jos molemmat pojat alkaa huutamaan samaan aikaan. Ja muutenkin mies jaksaa paremmin valvoa ku minä. Tosin hän menee kuuteen aamulla töihin niin aamuyöstä mä oon sit yksinäni poikien kaa.

Ainiin ja Hermione tais udella poikien toisia nimiä. Laurin toinen nimi on Viljami ja Leevin Oliver. Just tulin kirkosta, jossa nimet kuulutettiin=)

Poikien mummo ja vaari tulivat juri kylään. Onneks et saadaa hiukka levätä. On meinannu etenkin illat olla aika rankkoja kun molemmat huutavat ja nukahtavat ehkä joskus yhden kahden maissa. Hirveesti tulee ilta-aikaan riitoja miehen kanssa:( Onneks sit päivällä sovitaan, mut syö kyllä hyvin parisuhdetta nuo riidat. Ennen ku ei riidelty juuri koskaan.

Noh eipä tas muuta ehdi. Jospa sitten ensi viikolla enemmän...

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammiksen Oonalle onnittelut 1-v synttäreiden johdosta! Kuukauden päästä seurataan teitä taaperopuolelle. =) Tosi hyvä kun jos toinen lääkekuuri alkaa taltuttamaan tautia... Toivottavasti olet itsekin jo paranemaan päin?

Meillä on ollut kiireisiä päiviä, joten tietokone saanut olla aikalailla rauhassa. Eilen oli aika jännä päivä (ainakin äidille), kun olin ekaa kertaa poissa kotoa lähes koko päivän. Hienosti iskä ja tyttönen olivat pärjänneet, niin kuin tiesinkin. Tyttönen oli nukkumassa, kun kotiuduin, joten ei ongelmia nukuttamisen kanssakaan! Olin siis töissä eilen iltavuorossa. Tarkoitus on tehdä silloin tällöin viikonloppuisin keikkaa, jotta saa vähän lisätienestiä...

Meidän typsykkä täytti siis eilen 11 kk ja sai " lahjaksi" jälleen uuden hampaan. Nyt niitä on ainakin 5. Kovasti tyttösellä riittää asioita ja välillä jää oikein tuijottamaan, kun hänelle puhuu. Ihan niin kuin seuraisi äidin tai isin suun liikkeitä, jotta miten niitä sanoja oikein sanotaankaan. =)

Päiväunirytmi on jokseenkin palannut entiseen, eli ennen lounasta tunnin unet ja iltapäivällä noin kahden tunnin unet. Toimii hyvin ja tyttönen jaksaa hienosti leikkiä ja touhuta, kun nukkuu 2 x päikkäreitä.

Tänään käytiin kahdella lastentarvikekirppiksellä ja mukaan tarttui neidille 2 paitaa, 2 housut ja ihana fleece-takki. Oli kyllä tosi suuria eroja vaatteiden hinnoitteluissa eri myyjien välillä...

Pahoitteluni omanapaisuudesta. Mua väsyttää niin paljon, että painun pötkölleen ennen kuin neiti herää. Menkkoja odottelen, mutta ei ole vielä kuulunut. Välillä käy ihana aavistus mielessä, että oisinkohan raskaana... Mutta en siihen uskalla uskoa kovinkaan vahvasti. No, jos ei ensi pe mennessä muuta tapahdu, niin silloin testailen.

t. iida-linnea ja tyttönen 11 kk 1 pvä

Vierailija
44/53 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna oli vissiin kysellyt pk-seudun treffeistä. Musta ois ainakin tosi ihana treffailla, kun pojat hiukka viel kasvaa. Me asutaan siis Järvenpäässä et ei tät enää vissiin pk-seutuun lasketa mukaan, mut mielellään lähetään paikkaan jonne pääsee hyvin julkisilla kulkuneuvoilla:)

Terkuin Butterfly+ Lauri ja Leevi

Vierailija
45/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjottelin pitkät pätkät ja sitten ne katos bittiavaruuteen. Ei vaan oo sen jälkeen ollut aikaa uudelleen kirjotella. En kyllä ymmärrä aina mihin tämä aika katoaa. Viikonloppuna saatiin siivottua koko talo ristiäisiä varten. Nyt ei tarvi ku imuroida viikolla.

Viime viikolla meillä hiukan kärsittiin vatsavaivoista. Vaihdoin silloin sitten d-tipat ja oon antanu päivisin ennen imetystä noita cuplaton tippoja. Toistaiseksi onainakin helpottanut. Myllyssäkin tuli päivä vietettyä pojan kanssa ja meni hyvin. On se vaan niin erilaista lähteä shoppaileen poitsun kanssa kun se että lähtis yksin. Oltiin kaverin kanssa jolla kanssa on pikkuinen. Hyvin mahtu autoon pari turvakaukaloa ja parit matkikset :)

Pinnikseen meillä poika tosiaan siirty nukkumaan ja yhtä hyvin se siellä näyttää viihtyvän kuin siellä äippälaatikossakin. Nyt sillä on ainakin tilaa siellä liikuskella. Ei ikinä tiedä miten se siellä makoileen ku kattomaan menee. Voi olla poikittain tai selällään kädet levällään. Tänä aamuna poitsu oli kyljellään pinniksen reunaa vasten ja jalka pilkotti toisella puolella vaikka pinnasuojat onkin.

Mammis: Hyvä, että siellä pappa alkaa paranemaan. On ne vaan kuitenkin niitä tilanteita mitkä säikähdyttää.

Buttefly: Kivaa, että poitsulla oli kaikki kunnossa lääkärintarkistuksessa ja ristiäisetkin meni hyvin. Kauniit nimet pojat sai.

Mama: Mites siellä reissu meni? Onnittelut rintakumien poisjätöstä. Voi kun siihen itekin vielä pääsis niin helpottais omaa oloa.

Coltfoot: Hillalle onnittelut 1-vuoden iän saavuttamisesta ja onnellista odotusaikaa

Anabela: Onnittelut poitsun johdosta. Tsemppiä imetyksen pariin, toivon mukaan se siitä lähtee kunnolla käyntiin kun antaa sille vaan aikaa. Meillä oon koittanut pumpata maitoa sillon kun on tarvinut jonnekkin lähteä, on sitten täällä isännällä pullo josta voi tarvittaessa antaa.

Buuffa: Neea oli oppinut uusia hienoja tapoja :)

Nyt pitänee mennä, vaunuissa on pyörimistä havaittavissa joten poitsu varmaan sieltä pian heräilee. Tänään tulee itelle taas vuosi lisää nyyh, tässähän sitä oikein vanhentumaan alkaa. Huomenna piipahdetaankin neuvolassa lääkärintarkastuksessa. Huomenna jatkamaan kirjottelua.

-Sara-Maria ja poitsu 1, 5 kk-

Vierailija
46/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterfly: Kauniit nimet teidän pojilla! Sopivan erilaiset mutta kuitenkin sointuu yhteen.

Buuffa: Kylläpä Neealle tuleekin uusia hienoja taitoja!

Samoin Iida-Linnean tyttösellä taas hauskoja touhuja!

Mammiksen Oonalle paranemisia! On se varmasti kurjaa, kun pikkuinen on kipeänä. =(

Dajm: Jeps, täällä Pohjois-Savossa, tarkemmin Kuopiossa asustellaan. Täältä olen kotoisin, opiskelemassa kävin muualla ja miehen perässä päädyin takaisin. Yö mummolassa meni hyvin, kiitos kysymästä, mummi aamulla ihan ihmetteli kun mitään ei kuulunut. Syötiin kyllä kolme kertaa, mutta ilman itkuja.

Odottelija oli lähdössä shoppailemaan. Samoin Sara-Maria oli käynyt pojan kanssa shoppailemassa. Miten te ja kaikki muutkin olette hoitaneet syötön kaupungilla? Pullosta vai imettämällä? Missä imetätte? Itse olen uskaltautunut vasta unien aikaan kaupungille. Meiltä kävelee kaupunkiin vain vartin, joten ehtii hyvin vaunuilla päikkäreiden aikana sinne ja takaisin. Mutta kivahan tuo olisi vähitellen oppia liikkumaan niinkin, ettei tarvitse koko ajan kelloa tuijottaa.

Ilona oli illalla Riitun unien aikaan kotihommissa. Mullakin tahtoo päivät mennä niin, että hyvä jos ehtii ruuan laittaa ja pyykkikoneen pyörimään, mutta usein pyykkien nostelukin jää siihen, kun mies tulee töistä kotiin. Mutta lasta vartenhan sitä äitiyslomalla ollaankin. Eli suuremmat kotityöt teen suosiolla illalla, kun mies on pojan kanssa tai poika nukkuu. Tosin nytkin koneella pyörin päikkäreiden aikaan, että voisihan sitä muutakin tehdä, mutta kun saattaa herätä minä hetkenä hyvänsä, niin ei viitsi kovin isoa hommaa enää aloittaa¿

Sara-Maria: Meilläkin tuosta Cuplatonista on ollut apua. Justuksen vatsavaivat ovat lähinnä sellaisia, että ähertää kovasti, mutta tulosta ei aina tahdo tulla, siihen on auttanut. Juuri juttelin eilen tutun lääkärin kanssa, joka sanoi, että jos tuntuu, että on apua, niin kannattaa käyttää säännöllisesti n. 3 kk asti. Haittaa ei ole ja vaikutus alkaa vasta n. 5-8 tunnin kuluttua, joten ei ole hyötyä, jos ottaa vain silloin kun oireita on. Kyselin häneltä myös, että pitääkö sitä tosiaan ottaa joka syötöllä, kun meillä syödään 2-3 tunnin välein, niin kuulemma noin 4 kertaa vuorokaudessa riittää.

Meillä elettiin viime yönä kauhun hetkiä. Justus veti maitoa väärään kurkkuun ja kovasti kakoi ja yski. Kun nostin hänet pystyyn, näytti siltä, kuin hän ei olisi saanut vedettyä henkeä sisään kakomisen välillä. Paniikissa herätin miehen ja hän sai selkään taputtelemalla pojan kuntoon. En muista milloin olisin viimeksi säikähtänyt noin. Pitää kyllä etsiä ja lukea jostain oppaasta vauvojen ensiapuohjeet.

Meillä on jonkinlaisena ongelmana ollut nuo päiväunet, mistä olen jo monesti kirjoittanut, vaikkakin nyt noin viikon on taas paremmin nukuttu. Mutta eilenkin yksien ulkopäikkäreiden lisäksi iltapäivän päikkärit oli kaksi puolen tunnin pätkää. Sovittiin miehen kanssa, että hän alkaa töiden jälkeen lykkiä ulkona pienen vaunulenkin, että saataisiin yhtenäiset päikkärit iltapäiväänkin. Riittää kun noin puoli tuntia työntelee, niin jatkaa sen jälkeen unia parvekkeella. Musta on vaan vähän työlästä tehdä itse kaksi lenkkiä päivässä, kun aikaa menee lenkin lisäksi pukemisiin sun muihin.

mama & justua 5 vko

Vierailija
47/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski viikonloppuna jonkinlainen palstaväsymys, kävin kyllä lukemassa mutten jaksanut kirjoittaa. Kaikenlaistahan täällä oli tapahtunut, en kyllä muista kaikkea kommentoida.

Buuffan Neea oli oppinut istumaan! Vitsi se on kyllä taitava tyttö!

Sara-Marialle synttärionnittelut! Onko jotain juhlistusta tiedossa?

Maman Justuksella oli pelottava syömiskokemus, hui kauhistus. Kyllä on itselläkin joskus käynyt mielessä, että mitäköhän sitä tekee jos vauva tarvitsee ensiapua kun olen ihan taidoton. Onneksi teillä kaikki päättyi hyvin.

Palattiin juuri kaupungilta ja laitoin Siennan suoraan nukkumaan. Käytiin ostamassa kaverin vauvalle pikkuinen vaate kun mennään sitä lähiaikoina katsomaan ja samalla tarttui Siennalle 3 lyhythihaista bodyä mukaan. Kaksi retrokuvioista ja yksi raitapaita. Käväistiin myös mun ex-duunissa moikkaamassa ihmisiä, ei oltukaan käyty sitten loppusyksyn. Hassua, kuinka ex-duunikavereiden mielestä Sienna on ihan mun näköinen, vaikka mun ja kaikkien muidenkin mielestä se muistuttaa enemmän isäänsä.

Meillä oli rauhallinen viikonloppu, lauantaina käytiin kaverin luona lounaalla, saatiin ihanaa tandoorikanaa. Sunnuntai meni lähinnä siivoillessa ja formuloita katsellessa. Viime yönä Sienna huusi suoraa huutoa klo 23.30 - 0.30, ilmeisesti tuleva hammas vaivasi kun kädet ja unirätti oli koko ajan suussa. Sain sen kolmeen otteeseen rauhoitettua, mutta aina kun ehdin omaan sänkyyni niin huuto alkoi uudelleen. Sitten se vielä heräsi poikkeuksellisesti syömään klo 3.30, joten ollaan oltu tavallista enemmän hereillä viime yönä. Yösyötöistä ei siis päästy vielä lopullisesti. No, eipä mulla ole mitään sitä yhtä syöttöä vastaan.

Siinäpä taas tärkeimmät. Vielä reilu viikko niin Siennan isi tulee käväisemään kotona, on kyllä vain pari päivää tällä kertaa mutta kuitenkin. Seuraava viikon loma on vappuna.

Tipu & Sienna 6,5kk+

Vierailija
48/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea pinoutuminen nyt vaan ja parit kommentit näin viikon alkuun. Siivouspäivää täällä vietetty tänään. Mies nyt töissä ja Pätkiksen kanssa aivan mahdotonta yrittää pitkiä kommentteja!

Kävin laittamassa esittelyn tuonne esittelypinkkaan: kiitos BUUFFA, kun nostelit sitä esille. Mitäs kuuluu muuten o-puolelta tutuille nimimerkeille, mm. TITI-UU, LIVE, HANNNAH, JUSHKA, PIKKU-JUSKA???? Tulkaahan ilmoittamaan itsestänne!

DRAGONDREAM: Kiitos vauvauinti-vinkeistä! Ja sori kauheesti: mistähän ihmeestä olin saanut päähäni, että olisit P-Karjalasta... Raumahan on ihan eri puolella Suomea!

Muillekin vauva-uintiin vinkkejä antaneille kiitokset. Kaikille enskoille hyvää viikonalkua ja vilkutukset!

Dajm + huutava Pätkis (tänään 4 kk)

Vierailija
49/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tuntuu tänään hiljasta olevan enskapinossa, vaikka ei ilmakaan oo kovin mahtava. Mäkin jätin tänään vaunulenkin väliin kun kurkku on vähän kipee. Toivottavasti ei mee pahemmaks, eikä Neean tartu.

Neealla on nyt vissiin joku huiman kehityksen kausi, kun eilen illalla nousi viä mua vasten seisoonkin. Tänään sama juttu. Tekee sen silleen, että kun istun lattialla risti-istunnassa niin ensin tulee puskeen päällä mun jalkoja vasten. Sit nostaa molemmat kädet mun syliin ja alkaa pikkuhiljaa kammeta pystyyn. Onneks ei sentään koita muuten nousta, meinaan on se aikamoista vaappumista. Mut oonhan mä siinä onneks tukemassa. Tajuaa sen ilmeisesti itekkin kun muualla ei koita nousta.

Sais kyllä viä jonkin aikaa pysytellä tua lattian tasossa, ettei sattuis pahempia pipejä.

Onko muuten kellään ollu käytössä konttauskypärää? Jos on niin kuulisin mielelläni kokemuksia.

Tipu:

Harmi että Siennaa vaivaa hampaat. Meilläkään ei viime yö menny ihan putkeen (yllätys), mut ei se varmaan ollu kyllä hampaan vika. Sähän oot käyny baby biossa. Osaakko sanoo mahtuuko kova vaunukoppa sinne penkeille? Tai siis ootko lähinnä nähny siä kellään mukana kovaa koppaa? Mä ajattelin että jos nyt 17. päivä uskaltautuis kokeileen miten Neea siä viihtyis. Tosin osuu kyllä just meidän päikkäriaikaan,mikä henman hirvittää. Kiva että saatte isin taas kohta kotiin.

MamajaJustus:

Hui mitä teillä oli sattunu. Mä oon jostain kuullu, että jos kurkkuun jää jotain ruokaa tai joku esine, niin vauva äkkiä pää alaspäin ja selkään taputtelua.

Sara-Maria:

Siellä oli shoppailemassa käyty. Mitäs ostit?

Dajm:

Pätkikselle 4 kk onnittelut.

Nyt syöttöpuuhiin.

Buuffa ja Neea 7 kk

Vierailija
50/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies leikkii tyttösen kanssa, joten istahdin hetkeksi koneelle. Aamulla kone temppuili, niin en uskaltanut rueta räpeltämään ettei hajoa koko masiina. Hyvinhän tämä näyttää toimivan, kun mies jotain tässä teki töistä tultuaan.

Susannalle ja Saagalle kiitokset vierailusta! Saaga on kyllä niiiin hurmaava pikkuneiti. =) Meidän tyttönenkin oli kovin kiinnostunut pikkuvieraasta.

Sara-Maria, me siirrettiin tyttösen pinnasängyn pohja ihan alimpaan asentoon, kun meno on aika vlillä jo toisinaan. Muistan kyllä jo monta kuukautta sitten, miten pikkuiset varpaat vaan vilkkui ja työntyi pinnojen välistä suojasta huolimatta. =) Paljon onnea synttäreiden johdosta!!

Butterfly, tosi kauniit nimet on teidän pojilla. Oliko vaikea päättää?

Coltsfoot, paljon onnea 1-vuotiaalle Hillalle! Ja mukavia odotusta sinulle. Onko vointisi ollut ihan ok?

MamajaJustus, tyttösen ollessa pienempi yritin löytää kahviloissa rauhallisen tilan, missä harson/huivin avulla imetin " suojassa" . Isompana tyttönen ei malttanut enää syödä pullosta eikä tissistä - liikaa katseltavaa... Kauppakeskuksissa on aika usein kivoja lastenhoitohuoneitakin, missä saa omassa rauhassa imettää. Mulla oli kyllä aina pullo mukana, koska toisinaan tyttönen ei suostunut tissiä syömään muualla kuin kotona..

Tipu, meilläkin tyttönen tekee hampaita oikein urakalla. Yöt olleet katkonaisia, kun välillä pitää itkeä. Meinaa äitiä vähän siis väsyttää. Tyttöselle on tulossa yksi poskihammas ja viimeinen etuhammas. Ja ehkä muitakin, mutta ei ole antanut äidin tänään kurkkia suuhun. Kiva kun Siennan iskä pääsee lyhyellekin visiitille kotiin!

Meidän tyttönen viuhtoo nykyään kauheaa vauhtia lattialla eteenpäin. Yhtään ei voi jättää mihinkään ilman valvontaa. Ja osaapa neiti liikkua myös tosi hiljaakin - silloin menee tekemään jotain, mikä on ehdottomasti kielletty. Mikä ihme noissa sähköjohdoissakin mahtaa olla, että ne vetää magneetin lailla lasta puoleensa?! ;) Neiti höpöttelee omia juttujaan paljon, nanannana, tätätät, tititi, naureskelee ja hymyilee. Taudit on täällä sairastettu ainakin toistaiseksi. Ihanaa jos yksi antibioottikuuri riitti tällä kertaa!

Minä olen alkanut pikku hiljaa miettimään tyttösen 1-v synttäreiden tarjottavia ja kutsukortteja. Meillä tulee olemaan kahdet juhlat: varsinaisena päivänä, joka on arkena, tulee vauvakaverit äiteineen kaffelle ja sitten viikonloppuna isovanhemmat, tädit ja kummit. =)

Nyt täytyy mennä. Mukavaa viikkoa teille kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen lauantaina 11 kk

Vierailija
51/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterflyn pojat oli saaneet ihanat nimet! kiva että ristiäiset oli menneet hyvin. Mullakin on ihan kaameet menkkakivut ollu aina, kauhulla odotan millaiset tulee nyt. Sit kun ne menkat joskus tulee..

Buuffan Neea kehittyy ihan silmissä, Wautsi!! kyllä sietää äidin olla ylpeä!! Myöhästyneet onnittelut 7kk iästä!!

Mammikselle kiitokset uudesta pinosta. Nyt on hauiksissa ja ojentajissa 10kg. Tein ennen raskautta ojentajia 10kg mut hauiksia en oo koskaan tehny noin isoilla painoilla. Täytyy kyllä sanoa ettei se niin kamalaa ollut mitä luulin. Levähtää piti välillä mut kyllä sitä sisuakin jostain löytyy =)

Odottelijalle tsemppiä, miehen kans 24/7 oleminen ei kyllä aina ole mitään herkkua. On hyvät puolensa ja ne huonot.. Eemilille myöhästyneet 3kk onnittelut!

Ilona, vai että sinäkin oot lähis. Mä kans, suosittu ammatti =) Jokos Riitu täytti 5kk?

Sara-Marialle synttärionnittelut!! hyvä että poitsun mahavaivat on helpottaneet! tulehan sitten kertomaan lääkäri-kuulumiset.

MamaJaJustus, siellä on ollut pelottava tilanne yöllä. Hui! kieltämättä pelottaa ajatus jos lasta joutuis vaikka elvyttämään. Periaatteessa tietoa on jonkun verran mut käytäntö on ihan eri juttu. Menisin varmaan ihan paniikkiin =/ Tsemppiä sinne päiväuniin ja olenkohan muistanut onnitella Justusta 1kk iästä.. Onnea kuitenkin paljon =)

Tipulle ja Siennalle vilkutuksia ja halauksia. Kyllä odottavan aika on pitkä!onneks ens viikkoon ei enää ole pitkä aika. Voi pientä Siennaa kun on yöllä itkettänyt =(

Dajmin Pätkikselle 4kk onnittelut!!

Iida-linnean tyttönen on tervehtynyt ja kuulostaa olevan ihanan pirteä ja aikaansaava pakkaus! Mukavia hetkiä 1v-synttäreiden suunnitteluun

Eetu oli eilen kummitätillä ekaa kertaa hoidossa. Oli poika pikkasen väsynyt kun haettiin se kotiin. Nukahti jo tissille ja samantien kun laitettiin vaunuihin. Ei meillä mitään menoja ollut, ajateltiin vaan kokeilla miten se onnistuu. Ja tätikin on Eetua odottanut kylään jo monta kuukautta. Ja ne tätin tytöt varmaan odotti Eetua enempi ku kummi itse. Ne on molemmat oikein perinteisiä tyttöjä, vaaleanpunaista prinsessa-touhua ja vauvaleikkejä. Kovasti Eetun perään =)

Käytiin me kiinalaisessa syömässä silläaikaa, kotona oltiin hetki enkä mä oikein osannut tehdä mitään ilman Eetua. Ihana oli mennä hakemaan se, kun se näki meidät, alko itkemään ja sit ihan onnessaan tuli minun syliin ja kuolasi olkapään kokonaan kun päätä hiero mun takkia vasten. En kyllä ihan heti raski viedä uudestaan, vaikkakin hyvähän se on olla vähän erossakin ettei ihan kylmiltään sitten syksyllä joudu hoitoon.

Tänään oli tosi itkuinen päivä, meinasin jo että laitan Panadol-supon yöksi jos sillä vaikka koskee jonnekin mutta ei tarvinnutkaan. Nukahti sänkyynsä kiltisti alle 10minuutissa. Tänään tulee mun lemppari-sarja Täydelliset naiset.

Hyvää yötä kaikille enskavauvoille ja äideille!

hermione ja Eetu 6,5kk

Vierailija
52/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se vatsatauti iski sitten kuitenkin vaikka jo riemuitsin etten sitä saanutkaan. Oli vissiin vaan pitkä itämisaika. Sunnuntain sairastin ja viime yön oli kuume, mutta tämä päivä on ollut jo ihan hyvä. Mies oli aamulla pidempään kotona, mutta lähti kuitenkin töihin kun sanoin pärjääväni pojan kanssa. Onneksi selvisin näin vähällä ettei montaa päivää tarvi kärsiä.

Kommentit taitaa nyt jäädä kun ei jaksa niin kauaa istuskella koneella. Luin pinot läpi ja monenlaista onkin taas tapahtunut.

Butterflyn pojat olivat ainakin saaneet hienot nimet, onnittelut siitä!!

Eilen huomattiin, että Paul on saanut ensimmäisen hampaansa!!

Tosin ei ole kokonaan esillä, mutta selvästi näkyy jo valkoista ja tuntuu kanssa kovalta. En ihan vielä odottanut niitä tulevaksi...kyllä oli äiti ja isä yllättyneitä. Paul naureskeli ja hihkui kun me yhdessä ihmeteltiin miehen kanssa pientä hammasta...sitä kai huvitti meidän hölmistyneet naamat ;)

Siitä selviskin samantien parin huonon yön syy...

Nyt on parasta mennä iltapalalle kun taas ruoka maistuu ja sitten unten maille.

Vierailija
53/53 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vierähti taas hurjaa vauhtia. Oltiin mummolassa ja ulkoiltiin ja niinpä jäi kirjoittelut vähemmälle. Perjantaina oltiin neuvolassa, uudet mitat on nyt 7110g ja 66cm. Paino oli laskenut alle keskikäyrän mutta täti oli sitä mieltä ettei syytä huoleen. Aletaan nyt kuitenkin antamaan joka päivä se kaksi kasvisannosta ja illalla vielä puuro. Ja niin paljon saa kuulemma antaa kun neiti vaan haluaa syödä. Samoin kaikkee saa jo tarjota ja oman mielen mukaisessa järjestyksessä ja tahdissa, eli aika ympäripyöreet vastaukset oli tädillä mun kysymyksiin kiinteiden lisäämisestä. Mua kiinnostais kovasti tuo sormiruuan tarjomaminen, missä iässä ootte antanut ja mitä?

Viikonloppuna huomasin myös että Kiialle on puhjennut toinen hammas siihen viereen alas. Eipä ollut tuostakaan onneksi isompia itkuja. Ja kovasti täällä yritetään päästä liikkeelle, ja kun ei ihan vielä onnistu niin sitten hermostuttaa. Hurjaa vauhtia liikkuu masullaan napansa ympäri sekä kierimällä ja pyrimällä kanssa. Suoristaa jalkojaan ja nousee varpailleen ja välillä masu on kanssa jo tosi ylhäällä. Mutta ei tietysti yhtäaikaa joten vielä ei tällä tyylillä ole liikuttu. Miehelle sanoinkin että jos se noi molemmat tekee yhtäaikaa niin sittenhän se lähtee suorilta karhukäveleen, no tuskinpa kuitenkaan mutta siltä se vähän näyttää. Semmosta kuuluu meille.

Hermionen Eetu oli ollut harjoittelemassa hoidossa olemista. Hienoa kuulla että oli hyvin onnistunut, nyt pystytte jatkossakin vaikka kysyyn hoitoapua sitten. Ja oih, kyllä se saa sydämen pakahtumaan onnesta kun ottaa pienen syliin tuollaisen pikku eronkin jälkeen.

Iida-Linnea se siellä suunnittelee juhlia. Se onkin ihan hyvä aloittaa ajoissa niin välttyy ehkä isommalta stressiltä.

Buuffa: vautsi mitä Neea on jo oppinut, siellä tosiaan on joku hirmuinen kehityskausi menossa!

Dajmin Pätkikselle onnittelut 4kk saavuttamista!

Tipu: ihanaa kun saat miehen taas kotiin. Pääsee mies hellittelemään tyttöjään. Harmi juttu muuten että Siennaa itkettää ja valvottaa hampaat:(

MamajaJustus kyseli kaupunkireissujen syöttämisestä. Kuulostaapa tutulta nuo sinun unien aikana tehdyt reissut. Me tehtiin sillain aluksi kanssa, samoin meiltä vain vartin kävelymatka keskustaan. Jotenkin sitä jännitti aluksi imettämistä ja mulla oli kiusana myös suihkutissit sillon joten mielummin imetti kotona. Nykyään hommat hoituu ihan hyvin muuallakin kun kotona, sitä on oppinut tietään hyvät lastenhoitohuoneet ja itsekin on rennompi. Hih, tuli tuosta mieleen yks erikoinen paikka jossa oon imettänyt. Valmennan nimittäin tyttöjunioreita salibandyssä ja Kiia on ollut mukana pelireissuilla (ihan tässä lähellä). Mun äiti on ollut myös mukana lastenhoitajan roolissa. No yks kerta sitten Kiialle tuli nälkä kesken pelin ja koska peliä oli vielä jäljellä yli puolet en viitsinyt antaa nälkäisen tytön odottaa vaan hain sen äitiltä ja kyykustyin sinne vaihtopenkin taakse. Siinä sitten Kiia sain isoimman nälän tyydytettyä ja malttoin olla mummon kanssa vielä hetken. No, joo meni aiheen sivusta mutta rupes vaan itsee naurattaa kun muistelin tapahtunutta.

Ja hui tuota teidän yöllistä tapahtumaa. Onneksi kuitenkin selvisitte säikähdyksellä.

Sara-Marialle onnittelut synttäreiden johdosta. Mukavaa kuulla että teillä on pikkuherran masuvaivat helpottaneet.

Butterfly: ihanat nimet pojilla. Menikö ristiäiset hyvin ilman kommelluksia, jaksoiko molemmat olla hereillä toimituksen ajan?

Mammis: kiva että teillä meni reissu hyvin ja harmi juttu että saitte flunssan. Valokuvauksesta kyselit. Otettiin sekä nakukuvia että mekko päällä. Nakuna masullaan edestä ja sivusta ja vaatteilla edellisten lisäksi myös selällään. Istumistakin kokeiltiin mutta ei oikein ollut luontevan näköistä niin pysyttiin näissä vauva-asennoissa. Torstaina pitäis saada koecedokset niin päästään sitten ihasteleen ja valitseen.

Dragon: mäkin oon ottanut Kiiaa alalauteille hetkeksi uinnin jälkeen. Ei kai siitä haittaa oo kun käy vaan lämmittelemässä.

Ilona: kiitos kysymästä, hyvin meni neuvolareissu. Ja täällä kanssa joo hoitoalalla, kätilö olen.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan.

heltsy ja kiia