Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSKAT viikolla 15 ***

06.04.2008 |

[color=#8B008B]Aloitanpa ajankuluksi uuden pinon.. Vielä kerran. :) Vähän tulee varaslähtöä, mut ei varmaan haittaa.. Tuossa taas edelliset löpinät

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12802672&p=1&tmo…

Mammis[/color]

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vihdoin viimein tämä tauti parannettu. Kiitos vaan kaikille paranemistoivotuksista ja hammasonnitteluista!!

Pari päivää kesti vielä sellasta pientä pahaa oloa, vaikka tavallaan olinkin jo terve...tänään on ensimmäinen päivä kun ei ole yhtään tehnyt pahaa.

Kaikki aika tässä sitten onkin mennyt pikkuhiljaa kotitöitä tehdessä ja Paulin kanssa puuhatessa. Yöt ovat olleet hampaan takia vähän rikkonaisia, joten sekin on lisännyt mun väsymystä. Eiköhän tämä tästä.

Tuli mieleeni, että välillä tuo poitsun kakka on vieläkin vihreää, tosin ei enää niin vihreetä ku aikaisemmin ennen kiinteitä ruokia. Tänään olikin aika tatinaa vaipassa. Siis tosi kiinteetä....tuntuu oudolta kun tähän asti vauvan kakka on niin löysää ollu. Meinaan sitä vaan, että onkohan masuvaivoja sitten vai mitä? Ilmaa paukutellaan kyllä välillä paljonkin ulos, eikä kakkaaminen tapahdu mitenkään hankalasti ähisten, joten itse ajattelisin etten voi sille mitään tehdä. Kai se muotokin muuttuu kun kiinteitä alkaa syödä?

Niin ja siis ei vihreetä aina...silloin tällöin. Olipas aika sekavaa...no joo.

Nyt on pakko mennä vähän siistimään kämppää kun poitsu vielä nukkuu. Illalla tulee vieraita niin kehtaa sitten päästää ne sisälle ;)

Vilkutukset kaikille!!

Dragon ja Paul (melkein 5kk)

Vierailija
22/53 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy: Kiva kun neuvot vaippa-asioissa! Minä olen vielä ihan aloittelija. Meillä käytetään tällä hetkellä yhtä taskua ja muutamia sisävaippa - PUL-kuori -yhdistelmiä. Tarkoitus oli käyttää myös harsoja, mutta en tykännyt niistä PUL-kuoren kanssa ollenkaan, joutuivat pyllypyyhkeiksi ja varmaan jatkossa myös taskujen sisällä menee. Harso oli kaikkialta aivan märkä ja lisäimun kanssa tuli turhan paksu paketti, ja harson pukeminen kiemurtelevan lapsen päälle oli hankalaa. Yhdet villahousut on myös, mutta ne oli liian pienet jo kun kokeilin ensimmäistä kertaa. Eli tällä hetkellä osakestoillaan siksi, että meillä on liian vähän vaippoja. Taskut ja muotoon ommellut sisävaipat PUL-kuoren kanssa tuntuu olevan meille sopivat, joten niitä aion hankkia lisää, myös yhdet isommat villikset on mummi luvannut neuloa. Kun saan lisää taskuja, kyselen sitten enemmän neuvoa noista imuista (niitä onkin kertynyt monia erilaisia). Ohivuodot meillä on käyneet niin, että poika on pissinyt suoraan lahkeesta ulos, imut ei ole edes kastuneet. Nyt ei ole vähään aikaan käynytkään niin, kun olen asetellut vaipan tarkemmin paikoilleen ja pojan jalat ovat pulskistuneet. Mitä vaippamerkkejä itse suosittelet?

Porekin olet suunnitellut kestoilua. Kiva, voidaan vaihtaa kokemuksia!

Aurelia: Tervetuloa mukaan ja onnittelut, olen jo sinua tänne odotellutkin! =) Jostain kuulin, että Jekovit vesipohjaisena olisi masulle parempi d-vitamiini kuin se toinen (on öljypohjainen, en muista nimeä).

Ihanalta kuulostaa Tipun reissu! Itse rakastuin kyllä Pariisiin, kun kävin siellä pari vuotta sitten.

Odottelija: Eemil kasvaa hienosti! Justus oli melkein samankokoinen syntyessään eli pitääpä meidänkin varautua siihen, että esim. 3-6 kg vaipat ei sitten kolmen kuukauden iässä enää saata sopia. Vauvat varmastikin vaistoaa, jos on kokematon ¿käsittelijä¿, niin kuin teillä neuvolassa lääkäri.

Dajm: Olipa teillä ikävä neuvolakokemus. Jaksamista sinnekin yövalvomisiin!

Dragon: Teidän pojalla on muuten kiva nimi! Minäkin Paulia (i:llä, tulee suvusta) ehdottelin pojalle nimeksi, mutta päädyimme kuitenkin muuhun etunimeen ja Pauli tulee toiseksi nimeksi. Paljastan koko nimen sitten ristiäisten jälkeen.

Mama & Justus reilu 5 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opittu uusi taito. Eilen heiluttelin helistintä neidille viihdykkeeksi niin neitipä tarttui siitä kiinni. Kokeilin uudestaan ja uudestaan ja niin vaan neiti nappas lelun. Uskottava oli. Ennen on ottanu lelun käteen annettaessa.

Käytiin eilen myös neuvolan järjestämässä äiti-vauva tapaamisessa. Tapaamisia on 6 kertaa. Mukavaa oli tavata muita äitejä. Yhteensä meitä oli 4 äitiä vauvoineen. Meidän neiti oli ihan flirtti ku muut vauvat oli poikia. Nuoresta se alkaa. :)

Mammis, saaga on noin 5kk kun oltais lähdössä ulkomaille.

Kiinnostais käydä joko Pariisissa tai Ateenassa. En kyllä tiiä kuinka lapsi ystävällisiä paikkoja ne on ku en oo aikasemmin käyny. Osaisko joku sanoa?

Mama: Meillä ei mies yleensä osallistu yöhulinoihin. Saaga on ollu rauhallinen öisin. Syöny ja nukkunu, joskus jutellu mut ei kitise oikeestaan.

Mä otin kerran pumpattuu maitoo silleen mukaan et sulatin vaan sen verran et sain maidon pois minigrip pussista ja latoin jäisenä pulloon. Ajattelin et säilys silleen kylmempänä. Jotkut vauvat syö huoneenlämpöisenä ja joilleki pitää lämmittää. Myös lämpösen vesihanan voi lämmittää.

Onnea Aurelialle tytöstä! Tervetuloa kirjoittelemaan. Meillä syödään Jekovitteja d-vitskuna. Hyvin on sopinu.

Bianco:Meillä nukutaan vaihtelevasti 2-3 unet päivällä. En oikein tiiä mikä olis hyvä ku jos nukkuu pienet iltapäiyt ni nukkumaan meno venyy ja josei nuku ja pitkät päikkärit on jäänyki vähä lyhkäsemmäksi sit on illalla kitinä.

Jaahas neiti kaipaa seuraa. Kommentoinnit sikseen...

Lähdetään vklopuksi reissuun, joten palailen ehkä vasta alkuviikosta.

Jaksamisia yöhulinoista kärsiville!

Taidanki mennä laittaan neidille kylpyvettä. Ajattelin pestä tänään shampoolla neidin tukan. Saa nähdä miten meidän käy. :)

S&S 3+kk

Vierailija
24/53 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas jääny tämä pinoutuminen vaikka joskus oon teijän juttuja käynytkin lueskelemassa.

Eljaksella oli maanantaina 5kk neuvola ja uudet mitat 9,5kg ja 68,3cm. Iso mies siis. Kiinteitä menee tosi hyvin. Kasvikset, hedelmät, marjat ja puurot uppoaa tosi hyvin ja putkeen nukuttuja öitäkin on jo takana. Kohta ois edessä lihojen maistelukin.

Nyt on hieman levottomuutta ehkä ollut, mutta taitaa ihan kuulua tähän 5kk ikään ja hampaiden tuloon ym. Vielä ei oo hampaita puhjennut mutta alaikenessä näkyy valkea piste, joten eiköhän se sieltä kohta tule. Nyrkit on ainakin suussa koko ajan ja ylähuulta hangataan ikeneen, joten kutiaa varmasti. Mahalleen meillä mennään jo ketterästi mutta takaisin selälleen ei osaa vielä kääntyä, mutta eiköhän sekin taito sieltä kohta löydy.

Meillä mies on tällä hetkellä vanhempain vapaalla ja minä oon palannut kouluun. Tai tällä hetkellä teen päättöharjoittelua. 2vko takana ja 4 vielä edessä, Onneks on tosi kiva paikka ja aika menee nopeaan. Mutta kyllä mä ootan että tuo loppuis niin saa sitten olla vielä kesän pojan kanssa kotona.

Sanle ja Eljas kohta 5kk

Vierailija
25/53 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos vain kyselyistä, mutta ei meillä ole vielä ainakaan sairastelut parempaan suuntaan.. Oona-parka on ollut jo 7 päivää kuumeessa. :( On NIIN KURJAA kun pieni vaan sairastaa.. Toivoisin että antibiootti alkaisi jo tepsiä..

Nyt on sitten neidin synttäritkin peruttu, vietetään sitten kenties viikon päästä.. Itsekin sain poskiontelontulehduksen, joten minullakin on antibioottikuuri päällä. Olen aika ¿ventti¿, joten pikaisesti vaan muutama kommentti..

BIANCO ¿ vieläkös sulla flunssa uhkaa vai oisko mennyt ohi?

IIDA-LINNEA ¿ musta tuntuisi itsestä ainakin sille että jos teidän tyttönen tuntuu edelleen tarvitsevan ne parit unet, niin antaa nukkua vaan! Meillähän Oona ihan itse vaan siirtyi 2 unista yksiin..

MAMAjaJUSTUS ¿ vai Kreetalle mielenne halajaa! :) Voin suositella lämpimästi (nimimerkillä vuodesta ¿97 siellä 1-3 kertaa per vuosi) ja mahdollisesti sitten antaa jotain vinkkejäkin jos sinne päädytte lähtemään. Vaikka ettehän te välttämättä niitä kaipaa jos se on jo ennestään tuttu paikka? Saakos udella missä siellä olet/te käyneet? Mä olen kiertänyt melkein koko saaren, lukuunottamatta ihan itäpuolta. Pääasiassa siellä länsipuolella on tullut majailtua. Kun niistä yöhulinoista kyselit, meillä mies osallistuu varmaan ihan yhtä paljon kuin minä. Kun molemmat käydään töissä, yritetään antaa toisen nukkua enemmän silloin kun on seuraavana aamuna töihin meno.. Ja pumpatusta maidosta, mä otin yleensä jääkaappikylmänä mukaan niin säilyi ehkä vähän pidempään.. Ja Oona oppi juomaan ihan ¿kylmääkin¿ ettei tullut paniikkia jos ei ollut paikkaa missä lämmittää.

TIPU ¿ aika kultaa muistot! ;) Meilläkin oli jossain vaiheessa vähän sellasta tissilakkoa havaittavissa, silloin annoin suosiolla pumpattua pullosta (joskus myös korviketta). Neiti päätti sitten tovin tauon jälkeen taas että maistuu sittenkin..

AURELIA ¿ onnittelut tytöstä ja ihanaa vauva-aikaa! Tervetuloa mukavaan porukkaan turisemaan!

ODOTTELIJA ¿ meillä myös on aika moni lääkärikäynti mennyt hyvin samanlaisesti kuin kuvailit..

HELTSY ¿ me taidettiin ihan ekaksi maistaa semperin kanakasvissosetta (tai jotain sinne päin). Meni aika pitkään ennen kuin liha alkoi upota. Melkein saatiin sit suoraan siirtyä jo niihin karkeimpiin 8kk soseisiin mistä suosikki oli spagetti + jauhelihakastike.

SUSANNA ¿ itse en ole käynyt Pariisissa tai Ateenassa, mutta jotenkin kuvittelisin että eivät ehkä ole ¿helpoimmasta¿ päästä vauvan kanssa reissaamisen.. Toisaalta joku muu ¿ varsinkin jos on kokemusta ¿ voi olla ihan eri mieltä.. Oonahan oli 5,5kk ja vielä täysimetyksellä eli oli TOSI helppoa reissata kun ei tarvinnut miettiä niitä soseita! Ja neiti nukkui silloin kun nukutti, rintarepussa tai sitten rattaissa, illalla ravintolassakin söi viimeiset maidot ja sitten nukahti rattaisiin vaikka musakin hoilotti aika kovalla. :)

SANLEN Eljaskin on jo melkein 5kk! Niin se aika vaan hurahtaa! En voi uskoa että 1,5 vuorokauden päästä Oonakin on jo 1v!!! ääk..

Ok, nyt on mentävä lepäämään. Huomenna hoidan neitiä yksin kun miehen on mentävä työmatkalle. Blaah. Toivottavasti me ei oltais yhtä kipeitä kuin tänään niin menis iisimmin.. ;)

Huiskutukset kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Mammis + Oona melkein 1v[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
26/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pidellyt täällä. Nyt tulee vaan omanapaista tekstiä sen minkä ehdin kirjoittaa. Eetu on ollut aika kärttynen koko viikon. Päiväunia nukkuu tosi huonosti. Lyhyitä pätkiä ja sit väsyneenä itkee, liekö sillä ne hampaat tulossa..?

Eetu nukku eilen aamulla 45min ja sitten mun sylissä 1,5h ja iltapäivällä taas vaunuissa ehkä puol tuntia. Saa nähdä miten tänään. Onneks se yöt nukkuu ku enkeli vaikka päivällä kitiseekin ja tarvitsee viihdytysjoukkoja. Ei paljoa kerkeä olle koneella kun poikaa pitää viihdyttää.. Se on niin herkkäuninen ettei mun kärsi liikkua jos se syliin nukahtaa. Onneks oli eilen telkun kake lähellä niin tuli katsottua nauhotettuja ohjelmia vino pino =) Ei enää oo samanlailla aikaa olla koneella kuin joskus ennen... Täytyy yrittää aina silloin tällöin kirjoitella muutama rivi. Yritän nyt jotain ulkomuistista kirjoitella kun poika on vielä hiljaa vaunuissa.

Susannan Saaga oli oppinut uuden taidon , hienoa!!!

Mammiksen Oonalle hirmuisesti paranemishaleja!! Ja onnea 1-vuotiaalle vähän etukäteen!

Ja Tipulle haleja myös, mites sulla sen imetyksen kans nyt menee? joskushan se on täälläkin edessä..

Heltsy kyselit lihan aloituksesta, en oo ehtinyt miettiä yhtään.. Vinkkejä otetaan vastaan!

MamaJaJustus, meillä mies on auttanut alusta asti tosi ihanasti. Mä nukuin Eetun kans 3ekaa kuukautta eri huoneessa kuin mies, koska sillä oli tosi rankka vaihe töissä menossa niin tartti edes jonkinlaiset yöunet. Eetu on ollut aina kiltti yöllä, ei oo tarvinnut kantaa sylissä eikä oo huutanut, valvoi tietenkin silloin pienempänä ja halus olla tissillä. Nukahtaminen oli sillon alle 3kk ikäisenä tosi hankalaa ja aikaa vievää hommaa. Mut eipä mies siinä voinut auttaa kun poika halus olla vaan tissillä. Joskus aina vein pojan iskälle (yölläkin) jos tarvisin hetken olla rauhassa. Kylpyhommat on aina ollet isän ja pojan juttu. Ei siis kummempia yöhulinoita ole meillä ollut.

Aurelialle tervetuloa ja onnea vauvan syntymästä!!

Odottelijan Eemilillä hienot mitat neuvolassa!!

Bianco, hyvä että Kallen masuvaivojen syy selvis. Toivottavasti vatsa toimii Kallella ilman luumuakin.

Mites Iida-linnea ja tyttönen jaksaa?

Tulihan tossa sittenkin tekstiä jonkin verran. Nyt täytyy mennä vähän siistiytymään kun ollaan menossa mun työpaikalle käymään. On noita työasioita juteltavana ja samalla tietenkin näytän Eetua kaikille =)

Vilkutuksia kaikille!!!

hermione ja Eetu 6,5k

Vierailija
27/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha palstaemo Sara-Maria!

Tarviisin apuasi.. Kukaan tuolla O-puolella ei tunnu osaavan minua auttaa.. Yritin päivitellä meidän esittelylistaa ja onnistuin hävittämään kaikki ne hienot värit ja muotoilut siitä. Kopioin sen vanhan keskustelusta ja kopioin omaan Wordiin ja tein muutokset ja sitten kun yritin liittää sitä uuteen keskusteluun, niin eihän ne muotoilut sinne sitten tulleet.. Nyt esittelypino on siis aivan tylsän harmaa ja lattea. Voisitko kertoa minulle kuinka se asia kuuluu oikeaoppisesti tehdä, jotta ihanat vaaleanpunaiset sydämet ym. tulevat sitten sinne uuteenkin keskusteluun??! A-P-U-A! Pystyisitkö tulla vastaamaan mulle tuonne O-puolen enskoihin..?!? Kiitos jo kovasti etukäteen!!

Terkuin, Saikku rv28+2

Vierailija
28/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa täytti eilen vuoden, joten meidän on aika siirtyä tuonne taapero-puolelle.. Hurjan äkkiä on mennyt eka vuosi, vastahan tuo tyttö oli vastasyntynyt rääpäle, ja nyt jo 1-vuotias nuori neiti :) Niisk..

Oltiin vasta 5 yötä evakossa mökillä, kun vakuutusyhtiö vihdoin ja viimein remppasi meidän asunnon :) Olohuoneen yksi seinä maalattiin punaiseksi ja laminaatit vaihdettiin pyökistä kirsikkaan, heti jotenkin arvokkaamman ja eläväisemmän oloinen asunto :) Ollaan tosi tyytyväisiä!

Munkin leikkauksesta on jo kuukausi, ja haava alkaa olla parantunut. Välillä särkee vielä ja yksi kohta ei ole vielä kunnolla arpeutunut, mutta suht normaalia elämää tässä jo pystyy viettämään :) Särkylääkkeitäkään ei mene enää 12 päivässä..

Mimosa on iso ja reipas tyttö, kovasti touhuaa ja juttelee ja nousee seisomaan ja kiipeää joka paikkaan. Hampaita on jo 9, 10 on puhkeamassa. Etuhiuksetkin piti leikata, kun roikkuivat silmillä niin rumasti. Synttärilahjaksi sai meiltä pallon ja sellaisia palikoita, vähän niinkuin kuppeja, joita voi pinota päällekkäin ja rakentaa torneja. Ihan innoissaan on leikkinyt niillä ja pörissyt ja jutellut samalla :)

Harmi kun ei kunnolla päässyt tutustumaan teihin pikku-Enskoihin, mutta joka tapauksessa heilutukset ihan jokaiselle äidille lapsineen!! Voikaa hyvin!

Serenity ja Mimosa-Kelmi 1v 1pv

Vierailija
29/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä sentään munkkia leikattu, suomeksi siis minunkin leikkauksesta jne. :D

Vierailija
30/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisinköhän nyt vähän kommentoida.

Tavarat on jo katteltu vk-loppu matkaa varten. Enää ei tarvitse kuin sulloa laukkuun. Tuntuu et hirveästi tavaraa 2 yön reissulle, mut eihän sitä koskaan tiedä miten neiti puklailee ja kakkii. Ja siinä sit saattaa mennä neidin ja äidin vaatteet uusiksi.

Saa nähdä miten Saaga suostuu nukkumaan yötä vaunukopassa. Kyläpaikassa kun ei ole muuta paikkaa. Ellei sitten isiä ajeta nojatuoliin nukkumaan. :)

Eilinenki tukan pesu shampoolla onnistui hyvin. Nyt on taas puhtaat hiukset. Ennen olikin ihan vauva öljyn peitossa kun olin yrittäny karstaa poistaa, huoh.

Serenityn Mimosalle 1 vuotis synttäri onnittelut! Hyvä juttu et haava alkaa olla parantunut.

Hermionen Eetulle hampaita tulossako, toivottavasti puhkeasi pian ja Eetunkin olo paranisi. Surku käy aina pieniä ku ovat kipeitä ku eivät varmasti itse ymmärrä mistä on kyse.

Mammis: Joo, eipä noi kohteet helpoimmasta päästä ole. Meitä miehen kanssa kiinnostaa vaan enemmän sellaset lomat jossa olisi nähtävää. Kumpikaan ei oikein tykkää rannalla maata. Tai minä ehkä voisin muuten mut oon sit kyllä ihan tomaatti. :)

Saa toki ehdotella hyviä lomakohteita. Mitään ei olla vielä lyöty lukkoon.

Meilläkin toivon mukaan Saaga olis vielä reissun ajan täysimetyksellä niin pääsis helpommalla ruokailujen suhteen.

Minkäslaista vaatetusta Oonalla oli? En yhtään tiedä miten vauvaa pitäis lämpimille keleille pukea, kun toisaalta pitäs suojata auringolta mut tuleeko pitkähihasissa kuuma jne.

Hienot mitat sanlen Eljaksella. Varmasti mieltä virkistävää olla harjoittelussa muutama viikko ja ihanaa sitten palata viettämään kesää kotiin pojan kanssa. Valmistutko sä tuon harjoittelun jälkeen?

Hyvä juttu että Dragon on parantunut. Sairaana sitä aina huomaa kuinka mukava on olla terve.

Dajm, Saagallekin oli tullu viime kerralla vain 1 cm lisää, mut luulen et se johtu vaan mittauksen hankaluudesta. Epäilen siis et sitä edellisellä kerralla oli tullu liikaa pituutta. Teilläkin varmasti samanmoinen juttu. Turha murehtia yhden kerran perusteella kuten itse kirjoititkin.

Odottelijan Eemil saanut uudet mitat, hienoa! Toivottavasti ei tullu oireita rokotuksesta.

Buuffalle pikaista paranemista!

Sara-Mariankin poitsu oli äitiä ilostuttanut niskakakkalla. Tuotahan voi pitää jo yhtenä etappina elämässä, eka niskakakka. Harmi ku ei tullu itsellä painettua päivää mieleen, olis voinu vauvakirjaan merkitä. :)

Porella puutarha odottaa. Mä oon semmonen peukalokeskelläkämmentä tyyppi asioissa joihin liittyy vähänki viherkasvit. Sisäkukatkin tapan hyvin nopeasti.

Iida-Linnealle voimia tyttösen yökuhinoihin. Toivottavasti pian helpottaa!

Tuli muuten sellainen mieleen, että kiinnostaisko pääkaupunkiseutulaisia treffata muita enskoja?

Jaahas nyt taitaa kutsu kuulua partsilta. Hyvää viikonloppua kaikille!

S&S

Vierailija
31/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tässä pikaisesti kysästä, että miten muilla tilanne.. siis puklimisen suhteen? kun neiti puklii joka syötön jälkeen tai sit herää unilta puklaamiseen. Joskus tulee oikein kaarellakin. Painoa on tullut nyt kahden viikon aikana hyvin, että ravintoa ainakin saa tarpeeksi, mutta onkohan tuo sit ihan normaalia?

Ja toinen kyssäri olisi kakkimisen suhteen, eli neidillä kakka on ihan löysää ja imeytyy vaippaan. Ei juurikaan ryynimäistä, väriltään likaisen oranssia.. Terveydenhoitojan mukaan ihan normaalia, mutta silti huolettaa...

Mutta nyt neiti huutaa, eli on vissiiin nälkä. :)

Aurelia ja neiti 2viikkoa ja 4päivää

Vierailija
32/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vauvat puklailee enemmän ja toiset vähemmän, mut jos paino nousee niin ei varmaankaa oo syytä huoleen. Jos vauva ei hermostu ni voit koittaa röyhtäyttää kesken syötön ja jatkaa sitten. Ja syötön jälkee pitää vauvaa pystys jonku aikaa ni seki saattaa auttaa.

Jos susta vielä tuntuu et vauva puklailee hirvittävästi tai näyttää " kärsivän" puklailusta ni juttele neuvolassa asiasta.

Meillä kakka on keltasta tai oranssia, joskus ryynejä ja joskus ei.Joskus on ollu myös vihreitä raitoa. Kaikki noi on normaaleja.

Mut nyt oikeesti lähden vlopun viettoon.

S

Vierailija
33/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi taaskaan enempää kommentoida kun neiti kaipaa huomiota, mutta tulin toivottamaan hyvät viikonloput kaikille. Meillä on taas mun isä ja äitipuoli kylässä viikonloppuna, joten en varmaan käy koneella. Lauantaina ne jää Siennaa hoitamaan ja mä pääsen kavereiden kanssa ulos syömään, eka kerta kun Sienna jää muille kuin isälleen hoitoon...

Aurelialle tervetuloa kirjoittelemaan ja onnittelut vauvan syntymästä!

Susannalle voin vastata Pariisi-kysymykseen, että ei ole erityisen lapsiystävällinen kaupunki. Jos esim. metrolla kulkee niin rattaita saa kantaa rappusia ylös, hissejä ja rullaportaita ei useinkaan ole. Olen asunut siellä opiskeluaikana, mutta silloin ei tullut mieleen tutkia esim. vauvanruokavalikoimaa kaupoissa (hmm, miksiköhän ei), joten täytyy vielä kysellä kavereilta tuollaiset asiat ennen lähtöä.

Meillä on imetys sujunut hiukan paremmin, mutta ei vieläkään entiseen malliin. Korviketta annan silloin tällöin lisäksi. Poistin Siennan puuhiksesta lelukaaret kun se oli aina niissä jumissa, ja nyt se sitten kierii ympäri olohuonetta paljon vapaammin. Kova vauhti on päällä, mutta kyllästyminen tulee myös nopeasti ja sitten äitiä KILJUTAAN viihdyttämään...

Tosiaan, hauskaa viikonloppua kaikille!

Tipu & Sienna melkein 7kk

Vierailija
34/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susannalle ja Saagalle mukavaa reissua!!

Tipulle ja Siennalle myös mukavaa viikonloppua ja kiva kun saatte vieraita. Tipulle mukavaa syöntireissua kavereiden kanssa, yritähän olla sitten rauhassa äläkä kokoajan seuraa puhelinta että josko Siennan hoitajat soittavat (niinkuin mä tein) =) Vai että sielläkin äipän oma aika alkaa olla rajallista.. Huomattavasti enemmän tarttee kyllä vauvelia viihdyttää nyt, kuin aiemmin.

Aurelia, Eetu puklas ihan älyttömästi jossain vaiheessa. Mä olin kans ihan varma että on jotain allergiaa tai että ne maidot ei vaan pysy sisällä. Neuvolassa sanovat, että jos pukli tulee vaan vauvan päälle tai sen päälle, kenen sylissä vauva on, se on normaalia. Jos lentää paineella esim. metrin päähän, sit ei oo normaalia. Vaatteiden pesua se kyllä tietää =/ seurailehan tilannetta, uskoisin että puklailu on ihan normaalia. Ja tuota kakkaa tulee kyllä ihan kaikenväristä =)

h+e

Vierailija
35/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMAjaJUSTUS: Kiitos,kiitos¿.hyvä toinen nimi tulee teidänkin pojalle ;) Meilläkin tuo nimi tulee suvusta. Onkos muuten ristiäiset piakkoin?

AURELIA: Tervetulos ja onnea tyttösestä!! Tuosta kakasta sen verran, että vauvoilla kakat saattaa olla melkein minkä väristä tahansa (no, ei nyt ihan..) joten ei varmaankaan syytä huoleen. Saattaa maidon koostumuksestakin riippua, siis jos imettää.

SUSANNA-85: Siellä on opittu uusia taitoja,hienoa! Se on niin ihanaa seurata ja huomata kun lapsi oppii aina uusia juttuja.

SANLE: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Hienot on mitat Eljaksella. Mietin itsekin, että meillä saattaa tiistaina neuvolassa tulla samanlaisia mittoja. Meillä kun oli nuo pojat samanikäisiä ja kokoisia ;) Millä puurolla muuten aloitit? Oliko illalla vai aamulla? Meillä ollaan vielä vellilinjalla, mutta ajattelin ottaa puurot jo mukaan. Mietin vaan, että kannattaako heti ekaa kertaa antaa illalla jos tulee jotain vaivoja.

MAMMANALKU: Jaksamista sinne sairastuvalle!! Kurjaa kun pieni sairastaa ja sitten vielä itsekin siihen päälle.

Tänään käytiin mun työpaikalla ja kyllä oli naisia hyörimässä pojan ympärillä ;)

On se ihan mukavaa välillä niitäkin nähdä vaikka sillon töissä ollessa niin joskus kyllästytti.

Paul olikin ihan rätti poikki kun tultiin kotiin.

Tuossa joku aika sitten mies huomasi, että pikkuruisen hampaan viereen on toinen tulossa!!!! Miten ne nyt näin tiuhaan tuleekin? Hyvä silti niin, että menee sitten samoilla levottomilla yöunilla molemmat hampaat.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Dragon

Vierailija
36/53 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huomiset uintikamat pakattu ja täytys mennä nukkuun ajoissa että jaksaa herätä ennen seiskaa. Mutta pakko istahtaa vielä koneelle hetkeksi.

Haettiin tänään koevedokset Kiian kuvista, ihania olivat! Varsinkin tykästyin mustavalkoisiin. Täytyy tässä tuumailla mitä niitä valitaan teetettäväksi.

Tipulle oikein nautinnollista iltaa kavereiden kanssa. Eiköhän se Sienna pärjää isovanhempien kanssa vallan mainiosti.

Aurelialle oltiinkin jo vastailtu kysymyksiin, mutta samaa mieltä oon kun muutkin. Ole huoletta.

Susannalle ja Saagalle oikein hyvää reissua, tai taidatte jo olla matkalla, mutta kumminkin. Tuu kertoon sitten miten meni ja joutuko iskä nojatuoliin nukkuun.

Serenity: onnittelut Mimosalle ekan vuoden etapista. Ja ihana kuulla että oot jo paranemaan päin leikkauksesta. Samoin mukavaa että saitte vihdoin tuota asuntoasiaa järjestettyä.

Hermione: ikävää kun Eetulla on ollut huonoja päikkyunia ja kitinäpäiviä:( Musta tuntuu kanssa että ennen niin hyvin lattialla viihtyvä Kiia on nyt siinä vaiheessa että jos ei ole seuraa niin hermostuu aika pian siihen ettei pääse liikkumaan muuta kuin pyrimällä.

Lihoista ei mulla oo mitään vinkkejä, ei olla viä alotettu, mutta itse oon miettinyt josko kanalla alotettais sitten.

Mammiksen Oona on sitten kunnolla sairastellut, kurjaa. Mites tää päivä meni kun olitte kahden?

Kiva kun Sanle kävit opiskelukiireltäsi kertomassa kuulumisia. Ja Eljaksella oli kyllä hienot mitat.

MamajaJustus: kiva kun et kokenut neuvojani vaippojen suhteen pahana. Meillä on aika montaa eri merkkiä vaippoja käytössä koska suurin osa niistä on kaveriltani lainassa. Osa on myös itsetehtyjä (ei mun). Omat suosikit on kyllä löytynyt. Tykkään esim. Svaddlebeessin taskuista, ne on haarasta melko kapeita joten mukavia kun opetellaan kääntyileen ja liikkuun. Niikit on kivoja ja toiminut hyvin meillä kanssa. Ja sitten mulla on useempi Berryblush vaippa jotka on kai oikeesti AIO vaippoja mutta niitä voi käyttää myös erikseen kuorivaippana (niissä siis irrotettava imuosa), noi on sellasia " pörrösiä" vaippoja ja niissä on ihanat värit. Harsovaipppja me ei käytetty ollenkaan, musta vaikutti kanssa vähän hankalalta systeemiltä. Mutta noissa vaipoissa on varmaan jokaisella omat lempparit ja riippuu tietysti vauvankin rakenteesta mitkä pelitää parhaiten.

Hyvä juttu että Dragondream oot parantunut. Jaksaa sitten taas ihan erilailla vauva-arkeakin kun ei väsy ja flunssa paina.

Dajmin Pätkis on myös käynyt neuvolassa, turha sitä yhtä mittauskertaa on miettiä liikaa. Niinkuin jo joku muukin kirjoitti niin siihen tulokseen vaikuttaa niin moni asia, ens kerralla sitten taas saa vähän suuntaa kasvusta. Mutta harmi juttu kun et saanut sijaiselta vastauksia kysymyksiisi:(

Bianco: toivotaan että Kallen hyvät yöt saa jatkoa ja masuvaivat pysyy poissa.

Huomenna aattelin mennä poikkeamaan lastentarvikekirppiksellä uinnin jälkeen, jos vaikka tekis löytöjä. Mistähän sekin johtuu, että usein itsepalvelukirppiksillä ihmiset hinnoittelee tavaransa aika korkeelle, kun taas tuollaisissa tapahtumissa missä itse myydään on usein kohtuullisia ja halpoja hintapyyntöjä.

Vilkutukset vielä kaikille ja mukavaa viikonloppua!

heltsy ja kiia

Vierailija
37/53 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos Sara-Marialle neuvoista ja ohjeista! Esittelypinomme on nyt taas päivitetty ja näyttää entiseltään! Kiitos.

Ja oikein mukavaa kevään jatkoa kaikille vauvapuolen enskoille! Kesällä liityn sitten seuraanne, jos sopii...?!? :)

Terkuin, Saikku rv28+3

Vierailija
38/53 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa moi! Netti ei ole toiminut koko viikkona, ja alkoi olla jo kamalat vieroitusoireet :)

Meillä menee hyvin. Yöt on sujuneet aika kivasti tällä viikolla. Päiväunien osalta ei piiperöllä kyllä tunnu olevan juuri mitään rytmiä.. Välillä nukkuu 3-4 h päikkyjä ja välillä vaan puolen tunnin pätkissä 2-3 kertaa koko päivän aikana! Ulkona kyllä nukkuu selkeesti paremmin, mutta olen yrittänyt välillä nukuttaa myös sisällä, kun ollaan oltu kylässä tms. Siellä ei sitten maltakaan nukkua, ja menee äkkiä yliväsymyksen puolelle.

Mutta pirteä tyttö meillä on! Juttelee ja nauraa hohottaa ihan ääneen melkein koko ajan hereillä ollessaan :) Tosin ei meinaa enää viihtyä yksin kauhean kauaa esim. lattialla, vaan koko ajan pitäisi äidin olla siinä vieressä juttelemassa ja viihdyttämässä.

Heltsy ja Kiia ovat olleet uimassa. Ja hyvä, että valokuvat onnistuivat! Löytyikö kirppikseltä mitään?

Dragon on parantunut, jee! Ja hampaita tulee Paulille lisää, hieno juttu!

Hermione: Voi kökkö tuota Eetun kärttyisyyttä :( Toivottavasti ei kestäisi tuo vaihe kauaa.

Tipu: Mukavaa varmasti lähteä kamujen kanssa viettämään iltaa. Miten Sienna pärjäsi hoidossa? Ja ihanat lomasuunnitelmat! Pariisi on niin mahtava kaupunki ja tuo baskimaa kuulostaa eksoottiselta :)

Susanna: Hyvää viikonloppureissua! Toivottavasti matkat sujuu hyvin! Me asustellaan pk-seudulla, voisi olla ihan kiva tavata jossain suht hyvien kulkuyhteyksien päässä?! Ketkäs kaikki olisivat kiinnostuneita tapaamiseen? Ja onnea Saagan uudesta taidosta!

Matkakohteistakin kyselit. Ateenasta ei ole hajuakaan, mutta Pariisi on mun lempikaupunki. Tosiaan liikkuminen ei ehkä ole ihan helpoimmasta päästä rattaiden kanssa, jos metrolla ja bussilla haluaa matkustella. Metrot saattaa olla myös tupaten täynnä ihmisiä, myös kesällä. Turisteja on niin kamalasti (varsinkin ne linjat, joilla pääsee nähtävyyksille). Mutta jos hotelli on ihan keskustassa, niin kävellen pääsee myös helposti paikasta toiseen. Pariisissa on paljon ihania puistoja ja Seinen rantaa on mukava kulkea. Eka kerralla Pariisissa ollessa tosiaan en itsekään mennyt metrolla, vaan käveltiin joka paikkaan. Hotelli oli tuolloin tosin ihan Louvren vieressä, eli aivan keskustassa. Siitä oli helppo suhailla eri nähtävyyksiin. Hotellihuoneet on Pariisissa yleensä ihan älyttömän pieniä, kannattaa etukäteen kysellä saako matkasänkyä tms. huoneeseen. Mutta Pariisi on aivan ihana ja nähtävää riittää monelle eri käymiskerralle! Suosittelen siinä mielessä.

Ateena on varmaan myös ihana paikka, silti ekana tulee mieleen ilmansaasteet ja kesäisin tukahduttavan kuuma ilma. Lapsiystävällisyydestä (joukkoliikenne jne.) en tiedä, mutta eikös yleensä Välimeren maissa rakasteta lapsia yli kaiken?

Aurelia: Paljon onnea tyttösen johdosta!! Tosiaan pulauttelusta ja kakka-asioista olitkin jo saanut kommentteja. Olisin huolehtimatta minäkin, jos vaan neiti syö ihan normaalisti eikä tee ¿syömälakkoa¿. kakka voi tosiaan väriltään olla melkein mitä vaan.

Seren Mimosalle paljon onnea ensimmäisen vuoden täyttymisestä! Ja mukava kuulla, että olet parantumassa hyvin ¿munkin¿ leikkauksesta :D

Mammis: Onpa teillä nyt sairastamista! Voi harmin paikka :( Toivottavasti kaikki nyt paranette pian ja pääsette sitten juhlimaan Oonan synttäreitä.

Sanlelle ja Eljakselle vilkutukset! Kiva kuulla, että teillä menee hyvin. Ja mukavaa, että iskäkin on kotosalla. Tsemppiä harjoitteluun!

Dajm: Onnea pätkikselle 4kk iästä! Harmi että neuvolakäynti meni vähän ¿mönkään¿. Meillä piiperö tekee tuota samaa, että tunkee nyrkkiä ja sormia niin syvälle kurkkuun, että alkaa kakomaan. Oikein pahaa tekee välillä¿

Bianco: Hienoa, että masuvaivojen syy selvisi! Taitaa jäädä luumu nyt taustalle toistaiseksi.

Odottelija: Onpa tosiaan komiat mitat teidän Eemilillä! Piiperöhän on ihan ¿kääpiö¿¿ :) Heh, vitsi vitsi.

Buuffalle tsempitykset flunssan kouriin, jospa se väistyisi pian taka-alalle¿

Poreelle ja Nooralle kanssa vilkutuksia! Teillä on alkanut vauvauinti, mukava homma. Pihahommat tosiaan vie aikaa, mutta toisaalta se on aika mukavaa puuhaa talven ja sisällä oleskelun jäljiltä. Tsemppiä öihin Nooran kanssa!

Mama & Justus: Teilläkin on ihania matkasuunnitelmia :) Yöhulinoiden hoitamisesta kyselit. Meillä mies saa viikolla nukkua yönsä kaikessa rauhassa, koska itse pystyn nukkumaan aamupäivällä tai päivällä. Välillä, jos on ollut oikein kamala yö ja piiperö ei rauhoitu millään mun kanssa, niin silloin mies tulee hätiin. Ja yleensä rauhoittuukin heti hänen kanssaan. Niinä öinä ei kyllä nuku kukaan edes naapurissa, sillä sen verran volyymia löytyy piiperöstä. Onneksi ne yöt on toooooosi harvinaisia. (kop kop, koputan puuta..) Normaalit joka öiset tutinnostot jne. on mun heiniä. Mies ei edes herää niihin yöllä, eikä siihen kun syötän piiperöä. Onneksi sillä on niin hyvät unenlahjat :) Itse herään pienimpäänkin kahahdukseen, mutta kai se on äideillä jotenkin herkempää touhua muutenkin.

Iida-Linnealle heipat! Tsemppiä uuden päiväunirytmin löytymisen kanssa. Haasteellista tuntuu olevan aina nämä nukkumisasiat, oli ikä sitten lapsella mikä tahansa.

Sara-Maria: Heh, vai niskapaskat on siellä väännetty ekan kerran :) Siitä se alkaa! meillä nykyään joka viikkoista toimintaa. Saa itse leikkiä action mania, kun aamulla kuuluu pepusta kamala pörpötys ja sitten tuleekin kiirus saada tyttö kylppäriin ennen kuin joka paikka on ¿siinä itessään¿. Millos teillä on ristiäiset tiedossa? Ja sinulle myöhästyneet synttärionnittelut!

Tosiaan moni suunnittelee ulkomaanreissua. Mulla olis kanssa kova polte reissun päälle, mutta saas nyt nähdä. Saattaa stopata laihaan lompakkoon..

Sitten kysymys matkarattaista. Meillä olisi edessä niiden hankinta ja olen ihan pihalla kaikesta tarjonnasta. Vaunujakaan ei itse valittu, kun saatiin tutuilta käytettyinä, niin en ole tottunut vertailuja tekemään ¿ siis että mikä on käytännöllisintä. Osaatteko suositella esim. omia rattaitanne? Toiveissa näppärät, pieneen tilaan menevät rattaat, jotka tulisivat kaupunkikäyttöön. Ja varmasti aika aktiivikäyttöön. Eli pitäs mennä ihan 3kk+ ikäisestä eteenpäin. Eikä mitkään kauhean sikakalliit saisi olla. Mitä rattaita teillä on ja mitkä on niiden hyvät ja huonot puolet?

Nyt tuli todellinen romaani. Jospa netti nyt taas toimisi, niin pääsisin useammin kommentoimaan. Aurinkoista viikonloppua kaikille! Me lähdetään nyt piiperön kanssa pihalle!

gaiole ja piiperö, pian 3,5 kk

Vierailija
39/53 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täällä ihan täpinöissäni. Serkun vaimo lähti viime yönä synnyttämään esikoistaan ja siellä ovat vieläkin. Aamupäivällä olivat puhkaisseet kalvot, että homma nopeutus hieman. Sillä ois tänä aamuna muutenkin ollut käynnistykseen meno kun viikot 41+6, mut onneks käynnistyi viime yönä itsekseen. Mulla on tunteet ihan pinnassa ja miettii vaan niitä omia 5kk takaisia fiiliksiä. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Serkun vaimo pelkäs aika paljon tuota synnytystä ja aikoi vielä luomuna mennä, mut saa nähdä miten on käyny. Jatkuvasti vilkuilen vaan puhelinta että joko joko... Kiva kun syntyy Eljakselle pikkuserkku noin pienellä ikäerolla ni on leikkikaveria sitten isompana. Asuvat tuossa vajaan kilsan päässä.

DRAGONDREAM: Mä alotin sillä valmiilla maustamattomalla kaurapuurolla, onko se nyt muksu-merkkinen.. annoin illalla ekan kerran mutta en muutamaa lusikallista enempää. itekin mietin että oisko pitänyt aamulla tai päivällä eka kerralla kokeilla, mut onneks ei tullut mitään mahavaivoja. Nyt oon sitten antanut jo jauheesta tehtyä kaurapuuroa ja riisipuuroa. ja sitten noista valmiista puuroista vadelma-kaurapuuroa, hedelmäpuuroa ja kuningatarpuuroa. Tuo kuningatarpuuro on Eljaksen suosikki.

SUSANNA-85: En valmistu vielä tuon harjottelun jälkeen vaikka päättöharjottelu onkin. Toi on viimenen harjottelu lastentarhanopettaja opinnoissa, mut mä teen tuplatutkintoa niin luokanopettaja harjottelut on vielä edessä päin...niin ja sitten semmonen pikkunen homma ku gradu on vielä tekemättä :(

Eljas on nukkunut jo 2,5h ulkona. ja nyt kuuluu ähinää niin pitää mennä...

Vierailija
40/53 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas inhottava ilma. Räntää tulee ja tuulee. Taidetaan pysytellä sisätiloissa tää päivä.

Yö meni taas kivasti yhdellä aamusyötöllä ja Kiiakin antoi nukkua puoli kasiin saakka. Nyt on puurot syöty ja aamukakka tehty joten viihdytään lattiallakin hetken aikaa.

Gaiole: löytyi yksi mekko ja yhdet housut Kiialle, vähemmän kuin yleensä teen löytöjä.

Gaiole kyseli myös matkarattaista. Täällä pohditaan samaa asiaa. Meillä on hyvät yhdistelmät joilla varmaan suurimmaksi osaksi pärjätään mutta etelän reissua varten olisi hankittava pienemmät menopelit. Toki niitä tulisi varmasti käytettyä myös kesällä muuten kaupunki- ja ostosreissuilla. Hirveästi ei kuitenkaan tekisi mieli niihin laittaa rahaa.

Sanle: jokos Eljas on saanut pikkuserkun?

Mites muiden viikonloput on menneet?

h&k