Yhdistysasioista tietävät
Jos ei pääse uuden hallituksen järjestäytymiskokoukseen, voidaanko valita poissaoleva esim. yhdistyksen sihteeriksi?En pysty noihin hommiin vaativan työni vuoksi,minut nakitettiin tähän edustusjuttuun väkisin vanhempainillassa.Olen lapseni luokan edustaja vanhemhempien yhdistyksessä.
Kommentit (4)
Olen nähnyt jo kolme painajaista tosta asiasta, että mun pitäis hoitaa jotain raha-asioita, enkä osaa...
ainakaan sihteeriksi, sillä sihteeri pitää kokouspöytäkirjaa. Sama kai koskee rahastonhoitajaakin, eli ei voi valita ainakaan ilman asianomaisen suostumusta. Kaikki tietty riippuu ko. yhdistyksen säännöistä ja johtokunnan jäsenmäärästä, mutta ainakaan meillä ei saa. Varahenkilöistä (varapj tms) en sitten ole varma.
T: yhden vanh.yhdistyksen uusi pj
Aikamoinen tilanne, miten tuosta nyt sitten kieltäydytkään... Mutta onhan sulla ihan selvä oikeus ilmoittaa, että et ole ollut halukas tähän hommaan ja asiassa on nyt tullut jokin väärinkäsitys.
valita poissaoleva, mutta ainoastaan hänen omalla suostumuksellaan! Ihan niinku paikan päälläkin olevat valitaan henk.koht suostumuksella.