Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jaaha, nyt tapahtui, poika jäi kiinni tupakoinnista

Vierailija
06.04.2008 |

ikää 16. Pitäisikö suuttua, pettyä tai olla hiljaa? sanoin että olen erittäin pettynyt.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin ylioppilaaksi vuonna 2002 ja silloin minun lisäkseni todella monet lukiolaiset polttivat. Nyt siinä samaisessa lukiossa, (siskoni on nyt siellä) ei polta kuin muutama oppilas. Amiksessa ei ilmeisesti asiat ihan yhtä hyvin...

Vierailija
22/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan polta. Kyllä se valistus olisi pitänyt tehdä jo vuosia aikasemmin eikä pyllistää kun on housuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkorahat jäihin HETI. Seuraamukset tupakan poltosta aion kertoa hyvissä ajoin. En kieltäisi ja huutaisi asiasta, vaan yrittäisin läehstyä toisella tavalla. Yksi vaihtoehto saada nuori näkemään tupakoinnin typeryys on ilmoittautua yhdessä nuoren kanssa vapaaehtoistyöntekijäksi johonkin keuhkosairaiden yhdistykseen. Näkeepä siinä sitten, mitä tietä valitsee jos aikoo polttaa.

Vierailija
24/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla vihainen ja pettynyt, mutta huutamisesta tuskin on mitään hyötyä.

Poltatko sinä tai puolisosi? Jos jompikumpi polttaa niin vielä pahempi mennä moralisoimaan...

Vierailija
25/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakointi jatkuu vaan, niin sitten aletaan karsia menemisiä ja muita hankintoja. Ostakoon teini itse, jos kerran on vara röökiä ostaa.

Vierailija
26/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kiellätte ja valistatte, mutta loppujen lopuksi 16-vuotias polttaa, jos haluaa. Kavereista se on kiinni enemmän kuin teistä. Itse muistan teininä, kuinka meidän kaikkien perheissä vihattiin tupakkaa ja äitit itki ja huusi, jos jäi kiinni. Arvaas oliko vaikutusta? Korkeintaan salattiin entistä paremmin vain... Monillahan se kuitenkin jää kokeiluasteelle ja monilla säännöllisestikin polttaneilla loppui pikkuhiljaa kahdenkympin paikkeilla.

En tarkoita, että ap:n pitäisi vaan niellä tilanne, mutta mitään neuvoa lopettamiseenkaan ei ole. Se pitää lähteä nuoresta itsestään.

Vierailija
27/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisivät minua pettämään (polttamaan salaa) ja sen tekisivät, olisivat " ansainneet" petoksensa.

Vierailija:

8- Älä vaan mitään tavaroita/rahaa lupaa. Monille mun kavereille aikoinaan luvattiin ja nehän kusetti vanhempiaan ihan 6-0, sai tavarat ja poltti silti. -2

Vierailija
28/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto saada nuori näkemään tupakoinnin typeryys on ilmoittautua yhdessä nuoren kanssa vapaaehtoistyöntekijäksi johonkin keuhkosairaiden yhdistykseen. Näkeepä siinä sitten, mitä tietä valitsee jos aikoo polttaa.

[/quote]

Vierailija
29/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että syövällä pelottelu ei oikein toimi. Voisin tulostaa keuhkoahtauma taudista tietoa ( ja tietenkin muista haitoista/vaaroista ) ja keskustella asiallisesti siitä että terveysvalinnat tulee tehdä itse. Ja että toivoisin antamani tiedon pohjalta lapseni tekevän oikeita valintoja terveyttä silmälläpitäen. Kertoisin myös addiktoitumisesta, ja psykologisista seikoista joilla nikotiiniriippuvainen huijaa itseään alkumetreillä. Tiedän mistä puhun. Enhän MINÄ ole vielä koukussa. Poltan vain tämän. Voin lopettaa koska haluan. HALUAN polttaa vielä tämän viikon, ja lopetan sitten. Haluan polttaa vielä tämän askin loppuun. Ei tämä vielä terveyttä vaaranna. Enhän ole polttanut vasta kuin kuukauden. Monet polttaa kymmeniä vuosia eikä saa syöpää. Esim. se Penan pappa. Jne.

15v takana savua, raikkaampi elo edessä. Ja on saakelin vaikeaa. En haluaisi että omat lapseni joutuvat kokemaan tätä. Perheeni kuuluu alempaan sosiaaliluokkaan, ja tupakointia ei pidetty erityisen pahana. Eli ei huudettu, eikä kiellettykkään. Kurjaa.

Vierailija
30/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tupakka-askini ja sytkärini keittiön pöydältä . Kukaan ei puhunut asiasta mitään , ne vain seisoa tökötti siinä . Enkä itse uskaltanut / kehdannut niitä sitä pois ottaa . Ei palanut sen jälkeen eikä pala .