Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hei meilla on autistinen lapsi ja eilen kaupassa han sai raivokohtauksen ja toinen vanhemmista joútui pitamaan kiinni ettei han vahingoita itsea eika muita ymparilla..lapsi on

Vierailija
06.04.2008 |

25 kiloinen eli ei mitenkään pieni kokoinen meille ..huhuijaa...huomattiin että lapsellemme tuli mustelmia käsiin ja jalkoihin siitä ja pitämisestä kun hän riehuu niin sillä on niin valtavat voimat...mitä me nyt tehdään mitä sanotaa päiväkodissa niistä mustelmista???hän potki kauppa kärryjäkin ympärillään ja meinas potkaista yhtä lasta päähänkin kun oli sylissä....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmaan kaikki päiväkodin työntekijät ovat tottuneita siihen että lapset (myös ei-autistiset) voivat saada raivareita joissa lasta joutuu pitelemään kiinni.

Vierailija
2/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan nyt kaduttaa kun tuli pahoinpideltyä omaa lasta ja yritetään epätoivoisesti nyt keksiä peitetarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilyttävälle. . .

Vierailija
4/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten meillä tulee olemaan????Ap

Vierailija
5/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka saisitte jotain vinkkejä raivarien välttämiseen, jos omalla toiminnallanne jotenkin pahennatte asiaa.

Vierailija
6/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ei ole risperidonia käytössä?

Vierailija
7/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä oli tapa purra, kerrankin mulla oli hirveän iso kämmenen kokoinen puremajälki kädessä, kun hän hermostui ja puri minua ihan täysillä.

Hänellä oli asperger joka sittemmin rauhoittui kouluiässä! Mutta oli ne hirveitä aikoja.

Voimia ap:lle!

Vierailija
8/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähdette esim. kauppaan. Mä en tiedä mitä olisin tehnyt jos lapsesi olisi potkaissut mun lasta päähän.

Kaikenmaailman raivoavia ja epänormaaleja lapsia ei tarvitse kuskata joka paikassa mukanaan saati tuupata samaan ryhmään muiden kanssa esim. tarhassa. Kun olin ala-asteella mun luokalla oli autistinen poika joka sai usein raivareita ja me muut oppilaat tosiaan pelkäsimme tuota poikaa. Poika laitettiin erityiskouluun vasta kun lasten vanhemmat alkoivat ottaa yhteyttä kouluun ja pyysivät, että oma lapsi saisi vaihtaa luokkaa kun pelkäävät mennä kouluun tuon pojan raivareiden takia.

Vierailija
9/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos lähdette esim. kauppaan. Mä en tiedä mitä olisin tehnyt jos lapsesi olisi potkaissut mun lasta päähän.

Kaikenmaailman raivoavia ja epänormaaleja lapsia ei tarvitse kuskata joka paikassa mukanaan saati tuupata samaan ryhmään muiden kanssa esim. tarhassa. Kun olin ala-asteella mun luokalla oli autistinen poika joka sai usein raivareita ja me muut oppilaat tosiaan pelkäsimme tuota poikaa. Poika laitettiin erityiskouluun vasta kun lasten vanhemmat alkoivat ottaa yhteyttä kouluun ja pyysivät, että oma lapsi saisi vaihtaa luokkaa kun pelkäävät mennä kouluun tuon pojan raivareiden takia.

Vierailija
10/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ns. " normaalinkin" lapsen kohdalla niin, että noita raivareita uskaltaa saada turvallisessa ympäristössä (l. kotona) paremmin.

Vierailija:

Jospa vaikka saisitte jotain vinkkejä raivarien välttämiseen, jos omalla toiminnallanne jotenkin pahennatte asiaa.

Vierailija
11/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse se on hakannut lapsensa ja tosiaankin yrittää keksiä sitä peitetarinaa ettei jäisi kiinni.

Vierailija
12/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeätä on minusta että haet itsellesi apua jotta jaksat lapsesi kanssa, kyll se joskus helpottaa, usko pois!

as:n äiti joka kirjoitti tuossa joku viesti sitten

Vierailija
13/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi joko lievittää tulossa olevaa raivaria tai pahentaa sitä.

Vierailija
14/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sitten puretaan täällä paineita ilkeilemällä muille.

Kyllä käsittääkseni ikä saattaa tuoda asiaan myös helpotusta. Yksilöllistähän se toki on.

Vierailija
15/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella eri tavalla jotka vaikuttavat lapseen eri tavalla.

Sanonpa nyt senkin, että jos et kerran ole mitenkään valmis tai halukas edes miettimään omia toimintatapojasi, ja voisiko niitä jotenkin parantaa, niin silloin on hyvinkin mahdollista, että siellä olisi jotain parannettavaa.

Vierailija
16/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siksi sitten puretaan täällä paineita ilkeilemällä muille.

Kyllä käsittääkseni ikä saattaa tuoda asiaan myös helpotusta. Yksilöllistähän se toki on.

Vierailija
17/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuollaisesta on hyvä kertoa päiväkotiin. Autistiset rakastavat, rutiineja, sääntöjä ja ennakoitavuutta. Kotona usein nämä rutiinit ja johdonmukaisuus voivat hävitä, ja lapsi reagoi siihen.

Vierailija
18/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse työskentelen aikuisen autistien kanssa ja käytämme näitä avekki otteita jos raivareita tulee, tietysti ennalta ehkäisy olisi kaikkein paras, mutta käytännössä toisinaan sula mahdottomuus.

Vierailija
19/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin kaupassa näin kun yksi arviolta 14 vuotias ainakin lapsi huusi ja riehui ja äitinsä piteli tätä aloillaan. En tiedä oliko normaalia uhmakkaampi lapsi vai jotain muuta, mutta hirveä tilanne kyllä. Varmaan vanhemmileekin kauhea, saati lapselle. Mutta pakkohan tyttö oli tietysti saada aisoihin, ettei satuta muita, itseään tai hajota paikkoja. Halauksia ja jaksuja näille vaativien lasten vanhemmille. Omakin lapsi on aika vaativa tapaus, ja voin ihan kuvitella ettei ole helppoa elämä.

Vierailija
20/25 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin teitä ja lähellänne olevia omaisianne ja muitakin ihmisiä! Toivottavasti lopetatte olemasta!!!!!