Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita kieroon kasvaneita? Oletko saanut apua? Itse olen menossa terapiaan...

Vierailija
05.04.2008 |

ja kysyisin kokemuksia.

Mä olen siis vasta nyt aikuisena oikeasti tajunnut, että mun äidin (joka oli yh) kasvatusmetodit ei oo ollu ihan parhaat mahdolliset (ainakaan mun luonteelle). Fyysistä väkivaltaa oli vaan selkäsaunojen ja tukisetlujen verran, mutta lähinnä yhä jatkuva vähättely (ei kuule sun kannata lähteä opiskelemaan -tyyliin). Oon siis oppinu pienestä pitäen, että oon hyödytön paska, mikä onkin sitten johtanut moniin muihin asioihin.

Mä sain diagnoosiksi juuri depressiivinen neuroosi ja joku ___ vaatelias persoona ?? (en siis muista, mutta liittyy kai siihen, että vaadin itseltäni älyttömyyksiä, kai). Sain masennustestistä 21 pistettä (eli keskivaikea masennus), vaikka en tunne itseäni masentuneeksi, tai siis mulla on ollu tällanen olo viimeiset 20 vuotta.

Terapiaan olen menossa ja tarkoituksena on lähteä muokkaamaan mun persoonaa, mikä kuulostaa pelottavalta ja vaikealta. Tällä hetkellä tuntuu, että mua ei enää edes ole, jos otetaan pois kaikki mikä on vinksallaan.

Miten tässä onnistuu? Miten välttää syyllistämästä äitiä? Kertokaa omia kokemuksianne.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla