Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auttaa vauvaa konttaamaan / ryömimään?

05.04.2008 |

Hei.

Meillä 9 kk vauva joka ei poloinen pääse muuta kuin sivulle päin kääntymään ja vähän taaksepäin, tilanne on ollut jo pitkään sama - kyllä minä uskon että jossakin vaiheessa lähtee väistämättä liikkeelle mutta kun tuo harmistuu niin kovasti pääsemättömyydestään, suuttuu eikä viihdy itse lattialla vaikka juuri siellä pitäisi yrittää että oppisi. Onko vinkkejä? Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit asettaa lasta konttausasentoon lattialle ja yrittää näin hoksais konttaamisen. Tai houkutella jollain super kivalla jutulla. Mutta uskoisin ettei siitä ole apua - Hän todennäköisesti lähtee liikkeelle kun on siihen valmis :) Voi myös olla että nouseekin ihan ekaksi seisomaan ja vasta seisoskelun (tai jopa kävelyn) jälkeen lähtee konttaamaan. Näitäkin on.

Kummityttöni 1v on sellainen tapaus että vaikka osaa kävellä niin pääsääntöisesti kulkee kontaten, koska todennäköisesti kokee sen helpoimmaksi ja nopeimmaksi tavaksi liikkua. Vaikka askeleetkin ottaa tosi varmasti. Vasta kun ei kiinnitetty huomiota kävely yrityksiin, on innostunut siitä pikku hiljaa itsekin. Eli käänteis-psykologiaa tässä tapauksessa ;)

Odottelen mielenkiinnolla muita vastauksia...

Vierailija
2/2 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen asian ymmärtänyt niin (korjatkaa viisaammat jos olen väärässä), ettei vavuaa oikein voi " opettaa" konttaamaan tai ryömimään. Vauva oppii ne kun on valmis siihen. Ja voi olla ettei välttämättä edes ryömi, vaan alkaa suoraan kontaamaan ja sen jälkeen voi pystyyn nouseminenkin olla tosi lähellä! Pidä vauvaa vaan aktiivisesti lattialla, vaikka ei kauaa viihtyisi, edes pienissä pätkissä useasti päivässä. Varmasti teidänkin pienioinen lähtee vielä liikkeelle:)

hyvää kevättä!

ladorada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla