Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohti viikonloppua TAMMImöhöt :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan herätty jo kuudelta. Yritin saada poikaa vielä jatkamaan uniaan, mutta...

ennen seitsemää poika kiipesi mun viereen ja oli taas toinen kylki ihan märkänä. Ihmekös, ettei nukuttanut! Täytyy lähtä ostamaan Cittarista isompia vaippoja, kun tällä viikolla on pissat tullut aamuyöstä läpi vissiin kolme kertaa.

Samalla ajattelin katella jotain 50-56 cm vauvanvaatetta. Meillä kaikki esikolta jääneet on 62 cm, noita pienempiä on ihan muutama. Poika oli niin iso, ettei sille 56 cm mahtuneet kuin viikon.

Masussakin ollaan hereillä. masuArmas varmaan ihmettelee, miksi äippä on hereillä jo tuntia aiemmin, kuin normaalisti. Yöunista on ollut kovasti puhetta viime aikoina. Mun unet on ainakin tosi katkonaisia. Viime yönä taisin nukkua yhden neljän tunnin pätkän ja aamuyö meni ihan ketuilleen. Tosin tuo neljä tuntia yhteen putkeen on jo aika hyvin, joinakin öinä heräilen tunnin välein.

Janottamisestakin eilen joku kyseli. Heiluttaa kättä, mua janottaa jatkuvasti ja kokoajan. Tuo janotus on vielä melkolailla iltapainotteista, mikä ei tietty ole hyvä juttu yöunien kannalta.

Ootteko muut ostaneet tukisukkia?

Minä ostin tiistaina ja hyvät on olleet. Nilkkojen turvotus on kyllä vähentynyt selvästi. Mä ostin sellaset ohuemmat lentosukat, oli instrun tarjouksessa 13.50 e. En hennonut 6 vkon takia (elää toivossa, et vaavi syntyis la aikana) ostaa mittojen mukaan myytäviä kunnon tukisukkia. Ne olis maksaneet liki 50 euroa, sikakalliit! Yritän pärjätä siis näillä edullisemmilla.

Eipä täällä kummempia. Tänään on vapaailta, ihanaa! Poika menee mummille illaksi ja minä pääsen Linnanmäen Peacockiin katsomaan Eppu-musikaalia, Linnunradan laidalla. Menen ystäväni " mieheksi" :) Tää oikea mies on työreissulla ja me mennään ystäväni kanssa tän miehen firman pikkujouluesitystä katsomaan. Olivat tilanneet liput jo kuukausi sitten, ja eivät tietty tienneet et ukolle tulee työkeikka just pikkujoulujen aikaan. Mutta mulle siis kivaa, kun sain vapaaillan.

Hyvät viikonloput koko tammisköörille

Toukoaarre ja armas 33+6

Vierailija
2/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis meidän iskällä on oman firman pikkujoulut kans tänään, joten ollaan vapaalla molemmat. Minä lapsenhoidosta ja mies raksalta.

Mitäs mieltä ootte BB:n voittajasta?

Mä toivoin, et Antti olis voittanut...

Nyt nettipankkiin kattomaan, onko veronpalautukset tulleet!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

POika nukkuu vielä, mutta minä heräsin aura-auton jylinään. Ihanaa, taas on satanut lunta ja pakkastakin luvattiin tänne itään! Alkaa näyttää jo talvelta.

Mulla on aika hyvin nukuttu yö takana, en käynyt edes vessassa. Lantion seutu on kyllä sen verran kipeä, että kyljen kääntäminen tuntuu. Toivottavasti tämä ipana tajuaa syntyä laskettuna aikana eikä 2 viikkoa yli niin kuin veljensä, ettei tartte kärvistellä vaivojen kanssa helmikuulle.

Nyt on lähdettävä kahvinkeittoon, alkaa kahvihammasta kolottaa. Saisi poitsukin kohta herätä, että päästään liikenteeseen.

Minä en ole katsonut ainoatakaan jaksoa BB:ta, joten en ota siihen kantaa...

Tihveröinen 32+2

Vierailija
4/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukaffeet juotu ja pari leipää syöty..Aattelin viedä tytön kouluun ja lähtä sit ostaan muutaman joulupaketin.Yön nukuin ihan hyvin,muutamat vessareissut tein vaan nehän kuuluu asiaan.Vettä tulee juotua kauheita määriä,kannu on pöydällä kokoajan valmiina siitä kun ohi kävelee niin tulee hörpittyä.Vallankin silloin ku supistukset oikien vaivas ja niitä piti " varoa" niin kannullinen vettä niin johan helpottu.Omaan napaan ei ihmeitä,paitsi et napa oikeesti venyy kun kaveri siihen potkii ja masu on välillä ihan toispuoleinen,tykkää tää kaveri pyllistellä vasemmalla puolella.En tiä ootteko te väsyneitä.Ollaan puhuttu tästä aiemminkin vaan kysylenpä taas,mulla nimittäin maistuis uni kokoajan.Ihan pitää aina ottaa itseä niskasta kiinni et saa tehtyä päivän hommat.Munki mielestä Antti olis saanut voittaa kisan,(on se niin suloinen B-)

Hyviä viikonloppuja toivottaen:

lettis73 TASAN 35!!!

Vierailija
5/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin sitten tyhjentämässä työpöydän, sairaslomalla on tullu oltua jo kuukaus ja kaks viikkoo vielä ennen ku mammaloma alkaa. Koko päivän ku oli jalkojen päällä ja vielä touhus mitä millonkin tuli mieleen, huomas kyllä etten mitenkään olis pärjänny enää töissä. 7 tunnin työvierailun jälkeen piti nukkua 2 tunnin päikkärit. Ei kyllä tämä mamma enää millään jaksais töissä käydä :)

Täällä etelässä on joka toinen aamu ollu talvi ja joka toinen kesä niinku nytten plussaa näyttää 4 astetta ja kaikki lumi on jo sulanu, todella tylsää ei tunnu yhtään talven tulolta eikä jouluunkaan osaa ollenkaan valmistautua. Mun pitäis varmaan muuttaa pohjosemmaks.

Yöunista on ollu paljon juttua, mä kuulun varmaan sitten vähemmistöön yöt nukun todella hyvin, en edes aina muista käyneeni vessassa :P suurinpiirtein 10 tuntia. Täytynee nauttia vielä kun pystyy :) Mutta kun esikoista odotan ja mies lähtee ennen 6 töihin ei ole turhaa meteliä :) illalla välilä menee myöhään nukkuminen ku masuasukki päättää ruveta jumppaamaan tai hikkaamaan juuri ku äiti on saamassa unen päästä kiinni.

Ihan mahdoton hikottelija tuolla masussa kasvaakin joskus saattaa 10 kertaa päivässä hikotella aina muutaman minuutin kerrallaan. Ja liikkuukin ku karuselli.

Nyt täytyy ruveta kasaamaan isyyspakkausta ku on sen verran virtaa tänä päivänä ja leipomaan maanantaisiin pikkujouluihin.

Perjantain jatkoja kaikille

Kiti76 + karuselli 32+5

Vierailija
6/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on vielä lunta maassa, mutta tälle päivälle lupas vesi ja räntäsateita =( nyttekkin ulkona on 2.8 lämmintä =( eli todennäkösesti tuo lumi häipyy maasta.. sniif!

tukisukkia ei ole täällä tarvittu..luojan kiitos =)

eikä täälläkään olla BB:tä seurattu =/

eilen oli neuvola pitkästä aikaa =)

nyt meillä on sitten " virallisesti" kaksi laskettuuaikaa..eli 6.1 ja 13.1 =) saa nähdä kumpi osuu lähemmäs, hih!

tässä neuvola kuulumiset:

RV:33+6 (13.päivän mukaa)

paino: +700g/viikko (alusta melkein 15kg =D)

RR:119/87

pissa:puhdas

B-Hb:136

sf: 31 (vauva laskeutunut selvästi ihan alas)

tarjonta: rt (ollut viikosta 28lähtien)

syke: +

liikkeet: ++

( . )kaikki edelleen hyvin täällä =) ei mitää ihmeempää uutta! vauva mönkii samaan malliin ja hikkailee kovasti! =)

nyt vaan jännitetää että milloin se h-hetki on ;)

eipä mulla kummempia..tzau =D

nekkuli ja elmeri *35* sekä *36* ;D

Vierailija
7/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hirmuisesti BB:tä seuraillu, mut sen vähän perusteel must oli ihanaa et Perttu voitti. Pertun huumori uppoo just muhun ;)

Eilen oli kovin rauhallista tuol masus, illal vaan tajusin et se ei oo liikkunut ollenkaan.. en osannu huolestua ja nukkumaan mennessä alkokin sitten taas tuttu myllerrys :) Kai senkin täytyy välil pitää lepopäiviä..

Kun nyt ymmärtäis kääntyä siellä oikein päin. Mua on nyt ruvennu pelottaa sekin et jos joutuukin sektioon. Kaikessa kun on omat riskinsä.

Viimeyönä tuli nähtyä ihan sekavia uniakin.. kamalia.

Mulle on tullut taas aamuisin huono olo, tosi vaikee saada mitään syötyä ja sitten vaan pahenee jos ei syö :(

valitusta taas..

Susku 32+4

Vierailija
8/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Talvikillekin eilisestä vastauksesta siihen hepatoosiin. Yritän nyt siis ottaa rauhallisesti tämän viikonlopun, maanantainahan sen sitten tietää.

Jostain eilen luin, että tauti/ominaisuus on suvuttain kulkeva. Niinpä pirautin armaalle äidilleni. Hän sanoi, että kutina vaivannut kaikissa (8) raskauksissa, samoin kuin hänen siskollaan. Mutta kertaakaan hän ei ollut asiasta neuvolassa maininnut, en tiedä oliko tuolloin neuvoloissa vähän eri meininki. (Tai todennäköisemmin äitikin kuuluu tähän " turhista ei valiteta" tyyppiin). No, äiti sanoi, että rasvaa jalkasi iltaisin ja huolehdi enemmän siitä sokerista. Hänen mielestään se näistä kahdesta pahempi paha. Minun sisaruksistani kaikki (yhtä lukuunottamatta) syntyneet viikoilla 36-37. joten äidille tämä ollutkin lähinnä kiusallinen lisävaiva ilman pelottavia seurauksia. Siskoni kertoi kutinasta toisessa raskaudessaan, hänkään ei asiaa tutkituttanut.

Minä en ole aiemmissa kolmessa raskaudessa kutinaa havainnut (enkä pissan värin muutostakaan, kuten nyt). Mutta vasta tällä kertaa tuo sokerikin karkasi väärällä puolelle raja-arvoja. Ehkä kaikkien elimistö on ihan omanlaatuisensa.

Oltiin miehen kanssa eilen vähän hämmentyneitä. Kokoajan ollaan puhuttu tammikuusta ja ensi vuodesta, mutta jos tuo hepatoosiasia on totta, niin jouluksihan se tulee. Hölmöä, että vaikka eroa on vain pari viikkoa, niin se tuntuu tosi merkittävältä.

Nyt teen vähän töitä (kevyesti ajatukset muualle) ja pesen pyykkiä, vauvallekin.

enyo 35+4 tai jotain

Vierailija
9/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää tännekin!

Täälläkin ollaan ajoissa herätty.. Ja yöt menee täällä samoin kuin monella muullakin; valvoskellessa. Väsyttää kyllä ihan vietävästi, mutta noi vessassa pomppaamiset jne.pakottaa ylös. Ja mitä siihen jano asiaan tulee, niin mulla on kans jatkuvasti jano, mutta kaikkein useimmiten saa olla juomassa juuri yöllä.. KIVAA!!

Ja kivasta puheen ollen; minäkin kuulun siihen onnelliseen porukkaan jolle tulee veronpalautuksia ja tarkoituksena olisi lähteä hieman joululahjaostoksille..

(.) Koko eilisen illan/yön ja tämän aamun on massu ollut aika kipeenä.. Sellaista menkkamaista jomotusta kaiken aikaa ja muutamia kipeähköjä suppareitakin tullut.. Toivottavasti helpottaisi, että saisi ne jouluostoksetkin tehtyä.. Pieni on rauhoittunut masussa aika kovasti ja mun mielestäni toi mun maha senkun pienenee vaan.. sf oli 33 mutta maha on kadonnut johonkin. Ja kun pieni on jo muutaman viikon ollut kiinnittyneenä, niin ei uskoisi sen ainakaan alemmas piiloon pääsevän.Pää on tosi alhaalla ja tuntuu että jos enää yhtään alemmas pääsisi, niin kurkistaisikin jo sitten tuolta meikäläisen jalkovälistä.

Hiukan on alkanut huolestuttamaan kun tuli mieleen, että jos lapsivesi on jostain syystä vähentynyt.. Maha oli ennen sellainen valtava pinkeä pallo ja nyt lähinnä pieni kumpu alavatsalla..Ei sitä mahaa kuitenkaan piiloon saa, ei se niin pieni ole, mutta kovasti kuitenkin pienentynyt..

Yritän säilyttää mielenrauhani ensiviikon lääkärinlaan asti.. Onneksi liikkeitä kuitenkin tuntuu..

Mitäs täällä muuta..Joulua odotellan kovasti ja hiukan alkoi jännittämään, kun th oli sitä mieltä että ennen joulua syntyisi, kun ei tästä ole jouluunkaan enää pitkä aika. Ja mä niin kovasti toivon, että ymmärtäisi pieni pysyä masussa ensivuoteen asti. Kun voipi sitten olla päivistä kiinni minä vuonna aloittaa koulun, onko kuusi vai seitsemän vuotias jne. Toivoisin että saisi mahdollisimman pitkän lapsuuden..

Nyt mun on pakko lähtä etsimään jos meiltä jotain panadolia tms kaapista löytyisi, kun kohta ei kyllä pysty liikkumaan mihinkään tältä jomotukselta.. Ja esikkokin näköjään tyhjää keitiön kaappia..

Mukavaa perjantain jatkoa ja viikonlopun alkua koko porukalle!

- Onemam ja " venlavaltteri" rv 34+6

Vierailija
10/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin käy työt ennenkuin loppuvat. Enää neljä päivää! Toisaalta odottelen innokkaana mutta toisaalta.... mitä ihmettä teen ne kaikki päivät?! Siis päivät ennen vauvan syntymää. :) Odottavan aika tulee olemaan piiiiiiiiiitkä.

Ei tässä mitään kummempia. Väsyttää. Viime yö meni taas harakoille. Hain taas yhden tyynyn lisäää, mutta eipä siitä juuri apua ollut. Supistuksia peräti 1. Nykyään kun käy veskissä niin seuraa aina supistuksia. Siis yöllä. Vauva on ollut melko hiljaisella tuulella tällä viikolla. Alkaa jo pelottamaan että onkohan siellä joku hätä. Ei nyt mitään uutta edelliseen " vikalistaan" . Muuta kuin että ilmavaivat on järkyttävät!!!

Olettekos muuten hommanneet tulokkaalle villa-asua ulkohaalarin alle? Mistä ihmeestä niitä löytää, kun tuntuu että olen hakenut kaikki kaupat ja myyvät vaan ei oota!? Tietysti olishan siinä hommaa äippälomalle kun tekis itse.... Valmistuisikohan ikinä? :/ Hankinnoista vielä sen verran, että nyt viikonloppuna olis tarkotus tilata vihdoin viimein ne kestovaipat. Saikulla oli aikaa surffailla ja nyt alkaa homma hieman hahmottua minullekin. Ja ostoslista on suurinpiirtein kasassa. Ja tuli ne veronpalautuksetkin! Ei kun törsäämään. (Minä? Maailman pihein ihminen...)

Viikonloppuna ei ole ohjelmassa mitään ihmeempiä. Olis työpaikan pikkujoulut laivalla, mutta jotenkin sitä ei ihan kauheesti innosta lähteä mukaan tämän mahan kanssa. Mies lähtee tänään omiin pikkujouluihinsa, joten lepäilen vaan. Huomenna ajattelin leipoa pipareita. Nam. Siitä se paino lähtee sitten nousemaan. Tänäänkin on niin turvonnut olo että apua!

Eipä tässä nyt muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!

@ppelssiini 34+2

Vierailija
11/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni ja yön repaleisuus, vauvan hikka x 10 pvässä, karusellimainen pyörintä vauvan osalta ja kunnon monotukset ympäri masua, kolotukset ja hitaalla liikkuminen, jano....mitäs vielä....No ainakin noissa :))

On tää niin masentavaa taas kun yön pauko vettä taivaan täydeltä!Eilen sentään oli valkoinen maa ja jäätä tien pinnalla, vähän kauniimpaa. Eikö mitä, nyt taas harmaata ja vettä...Y-Ä-K!!

Mun ihana mieheni on matkoilla viikonlopun ja voih kuinka on häntä ikävä jo nyt!!!On se niin ihanaa, ku rakastaa <3 <3

No onneksi mun systeri tulee mun kaveriksi tänne ja pääsemme juttelee kesketyksettä tyttöjen juttuja glögilasin ja muiden HERKKUJEN äärellä sekä käydään shoppailee la ja su, sen minkä mun vointi periksi antaa. Kivaa!!

Toi masu painaa nääs aikalailla, että jo kävin kyselee tukivyötä, mutta enpä varmasti maksa lähemmäs 80e enää sellaisesta ylellisyydestä!!!Aion kyllä synnytyksen jälkeen samaisesta liikkeestä hakea 60e:n toosi napakan tukivyön joka litistää kudoksia ja lihaksia taas entiseen malliinsa!!En halua mitään löysää vatsaa!!!Joo ja ilman muuta liikunta ja syömiset siihen päälle!!Löysin jo tosi kivan salinkin tosta ihan nurkalta (uusi) ja sinne menen varmasti sitten huhkasemaan, kun vähänkään pääsee!!!Kesäksi kuntoon-kamppanja!!

Kaikki aikanaan tietty ja tilanteen mukaan!!Sen muistan!

Jaaha...taidanpas tästä hakea Kismetin ja panna suun makeaksi tämän jo suunnitellun kuntokamppanjan kunniaksi :D

Rattoisaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
12/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihana talvinen keli aurinko paistaa sumuverhon takaa ja pakkasta on -7 astetta. Laitoin peitot tuulettumaan on sitten kiva mennä raikkaisiin peittoihin nukkumaan.

Maanantaina oli neuvola, kaikki mittaukset olivat ihan hyviä, rautakin hieman noussut 116->119 ja paino laskenut kilon, jee. Terkkarikin kehui miten hyvin olen ottanut itsestä huolehtimisen asiakseni ja painokin on pysynyt kurissa (olen reilusti ylipainoinen ja painon ei tarvitse nousta yhtään) ja silti vauva on kasvanut hyvin ja kotona mitatut sokeriarvotkin olivat normaalit.

Viimeinen perhevalmennus luento oli eilen ja silloin oli lastenneuvolan terveydenhoitaj kertomassa niiden toiminnasta, mutta kyllä oli niin hukka reissu kun olla ja voi. Sillä ihmisellä ei ollut oikein taitoa esittää asiaansa, koko ajan se sanoi että te olettekin varmaan jo lukeneet tästä tai kuullut siitä jo aiemmin, ja tämä kalvo ei varmaan näy teille ja heilutteli sitä sitten siinä projektorissa edes takaisin. Onneksi ei kestänyt tuntiakaan sen osuus.

Ensi viikolla käydään sitten tutustumassa synnytyssairaalaan. Toivottavasti sitten ei sen vierailun jälkeen iske synnytyskammo. Viime yönä näin ensimmäisen kerran unta synnyttämisestä, vielä en siinä päässyt tositoimiin. Lääkäri siinä totesi että kaikki huoneet ovat täynnä että mä voin synnyttää sitten päivystyksen odotusaulassa. Mä olin kyllä sitä mieltä että siellä on liian vetoista etten siellä haluaisi synnyttää.

Taidan suostutella miehen että haetaan sänky liikkeestä 40 km: päästä, kun soittivat viikolla että se on nyt saapunut. Patjan taidan ostaa vasta viikonloppuna kun lähdetään reissuun ja käydään sellaisessa liikkeessä josta sen voisi saada edullisemmin, toivottavasti. Eli huomenna olisi tiedossa autokyytiä 400 km verran. Mennään pariksi yöksi mun siskon luo Ouluun. Onneksi toi liike on siinä puolessa välissä, että siinä tulee sopiva jaloittelu tauko.

Saapa nähdä kuinka tämä mamma jaksaa kauppoja kierrellä pää menis enemmän mitä kroppa antaa periksi ja sitten kun tuo mies vielä muistais hiljentää omaa vauhtiaan mun tahtini mukaiseksi niin olis mukavampi kulkea.

Nukkumisesta täällä on ollut kirjoituksia useampana päivänä ja kerrotaan nyt sitten omat " tavatkin" . Iltaisin ei väsytä, jos menee sänkyyn yhdeltätoista saa ainakin puoltoistatuntia pyöriä ennenkuin uni tulee. Unen saantia häiritsee lisäksi supistelut ja närästys ja masukaverin potkut (kutitukset) kylkiin, nukun kyljelläni. Aamulla heräile 7-8 aikoihin ja iltapäivällä noin kahden aikoihin tulee väsymysolo ja silloin saatan kömpiä sänkyyn lepäämään, pahaksi onneksi ihmisillä tuntuu olevan just silloin asiaa mulle eli puheli keskeyttää mun torkut. Tämä iltapäiväväsymys on ilmaantunut vasta tällä viikolla.

No mutta nyt saa höpinät riittää ja lähden lämmittämään ruokaa itselleni.

Hyvää viikonloppua kaikille tammimammoille ja -masuille!

Unelma ja vauvi rv 32+6

Vierailija
13/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääs lukemassa toi neuvolatäti kielsi mozzarelat, tonnikalan jne jne pino!!Hoohoiijaaa!!!Enpä sano mitää......

Onemam, tiiätkö jostain syystä mä ajattelin samaa unen ja valveen rajamailla, että mistä tietää jos lapsivettä olisikin liian vähän tai se olisi kovasti vähentymässä!?En tiiä miksi kummassa tulikin tollainen asia mieleeni?!?Jos lapsivettä on liian vähän, niin silloinhan epäillään istukan toimivuutta....Mulla on ollut lapsivettä ihan normaalisti, mutta näillä viikoillahan se liene vähenee jonkin verran. Mulla gynelle aika parin vkon päästä, että kai se siellä sitten selviää. Mut mitkähän oireet tulee jos lapsivettä liian vähän???

Vierailija
14/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehellä neljän päivän vapaat tiedossa! Tosin lähtee huomenna kavereidensa kanssa pikkujouluilemaan, mutta muuten on meidän kanssa kotosalla monta päivää =) On se hauskaa, tuo porukka millä lähtevät niin muut on lapsettomia miehiä (itse asiassa muuten sinkkuja kun miettii tarkemmin...) kaikki, ja päivää miettiessä olivat päätyneet huomiseen, kun isän pitää sitten olla jo kotona selvistäpäin tästä eteenpäin kuulemma =)

Nukkumisiin, että mä nukun kyllä hyvin, tosin klo 6-7 herätys on joka aamu kun tyttö herää niin aikasin, että ei sitä unta monta tuntia tule, kun 10-11 menee nukkumaan ja siinä välissä vessareissut 1-3 ja jos tyttö herää yöllä. Tai kai sitä on sitten tottunu repaleisiin öihin ja valvomiseen, että tän hetkinen tilanne tuntuu taivaalliselta, miten paljon sitä saa nukuttua yössä kun vertaa entiseen ja tulevaan! Sitä kun on tässä on 2,5 vuotta valvottu. Edellisessä raskaudessa kun kärsin unettomuudesta ja tyttö ollu alusta asti tosi huono nukkumaan. Oppi nukkumaan öitä paremmin vasta nyt elokuussa. Joten tällä hetkellä nuo vessareissut, öiset janot tms. herätykset ei tunnu missään...Päiväunet kyllä otan joka päivä tytön kanssa.

Kyllä sitä ihminen on hölmö. Eilen sitten piti häärätä niin, että loppuillasta maha oli tosi pinkeenä ja kurja olo. Ja aamulla kun taas yön jälkeen virkeempi, piti jatkaa hösäämistä ja arvaahan sen, mahan kestokiristely alko taas. Eikä tyttö tietysti antanu mun yhtään pötkötellä sohvalla vaikka mitä yritin keksiä tekemistä joten niin me sitten lähettiin aamupäivällä puistoon. 2-v tytön ja ittensä pukeminen toppatamineisiin tän mahan ja supistelujen kanssa on aika operaatio...Innolla ootan tammikuuta, kun toppahousut ei luultavasti mahu enää jalkaan ja saa viritellä jotain tilapäisulkoiluasuja ja olo on vielä kömpelömpi...

Niin, siis nytkin kiristää mahaa niin kovasti, että pitäis mennä kiireesti makuulleen, kun tyttö kerran nukkuu. Päiväunien jälkeen onkin tulossa vieraita ja aattelin torttuja tehdä. Sillä aprikoositäytteellä, nam nam!!! =)

Niin joo sitä vielä, että monet mietti jos vauva syntyykin nyt joulukuussa. Sehän on hyvin paljon mahdollista monella. Tytön la oli 1.1. ja sitä monet veikkailikin että kumpana vuonna syntyy. Synty sitten 18.12. Nyt la on onneks vasta 18.1 joten toivon kovasti, että tää menis tammikuulle. Ja voihan se mennä vaikka helmikuullekin melkein, jos oikein yli menee...Me on aateltu asia niin, että kun on kouluun menon aika, katotaan tilanne rauhassa. Ei ole paha asia lykätä kouluun menoa, jos siltä näyttää että tytölle parempi. Osa luokkakavereista voi olla kuitenkin paria viikkoa vaille vuotta vanhempia, niin kyllähän se tuntuu pienillä. Motoriikka ja muut taidot ei ole yhtä hyvät ja mitä se tekee itsetunnolle ja suhtautumiselle kouluun yleensäkin. Mutta voihan se olla, että meillä on hyvinkin noheva tyttö eikä lykkäystä tarvita!

On muuten hassu aatella, että kun meidän lapsille tulee aika lailla tasan 2v ikäeroa, mutta sitten se kääntyy 3 vuodeksi kuitenkin! Jos siis tää kakkonen syntyy tammikuussa eikä tänä vuonna vielä. Niin on jotenkin outoa aatella, että muutaman vuoden päästä kaikki aattelee että isosisko on 3v vanhempi, vaikka oikeesti on 2.

Ei nyt kyllä ei olo kestä tässä enempää jaaritella vaikka juttua tuntus riittävänkin...Pakko mennä huilaamaan, että jaksaa kohta 3 vilkasta lasta!

Kölli 33+

Vierailija
15/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onemam: Just eilen aloin minäkin miettiä et voisko olla että lapsiveden määrä on jotenki vähäsempi nyt. Mullaki tuo maha ollu tosiaan sellanen pinkee pallo ja nyt se on jotenki outo. Vähän niinku " kadonnu" niinku sanoit, eri tuntunenki. Ja vauvan liikkeet tuntuu erilailla, toi " terävinä" , ihan niinku siellä ei olis vettä samanlailla niitä vaimentamassa.

Mietin jo tuossa et soittais neuvolaan ja kävis tarkistuttamassa mut en viitsiny vielä, varmaan ihan turhaa hätäilen.

Ei vaan esikoista oottaessa ollu tällasta.

Niin joo, ja vauva tuntuu mun mielestä melko selkeesti tuosta nahan läpi nyt , paljo selkeemmin ku aiemmin. Ei se nyt sentään paris päivässä ole voinu kasvaa hurahtaa yhtäkkiä niin.. outoa. Voi kun osais itte kokeilla tuota masua niin et vois varmasti sanoa et vettä on tarpeeks.

Vauvelikin on ollu hiljempaa nyt pari päivää. Liikuskelee kyllä, ei vaan yhtä vilkkaasti.

Muuten täällä odotellaan viikonlopun alkamista, miehelläkin vapaata, joten perheen kesken vietellään aikaa. Ties vaikka jouluostoksille suunnattais.

Jotain vauvatarvikkeita on nyt hankittu, vielä ainaki imetysliivit pitää hommata.

Juu, eipä tänne nyt kummenpia, taidan pistää sohvalle pitkäkseni kun meinaa tulla huono olo.

Mukavaa viikonloppua tammiksille! Nauttikaahan lähestyvän joulun tunnelmasta.. monella tuntui olevan glögi + herkuttelusuunnitelmia ;)

Pomppis 33+1

Vierailija
16/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käynyt kirjoittelemassa pitkään aikaan, joten nyt ajattelin. Olen tänään toista päivää virallisella äitiyslomalla. On kyllä aika outoa. Onneksi on joulu tulossa, niin on kaikenlaista touhuttavaa...:) Nyt vaan on flunssa iskemässä. Sitä oli niin kiireinen töissä ettei kerennyt edes sairastamaan. Tämä on kyllä ihan minun tapaistani, aina kun jään lomalle tulen kipeäksi. Oli sitten kesä tai talvi... Päätä koskee, pää on täys räkää ja kurkku kipee. Kävin jo apteekista ostamassa valmiiksi itselleni penissilliinikuurin. Kärsin nimittäin kroonisesta angiinasta ja minulla on resepti kotona aina odottamassa. Ei tarvitse mennä lääkääriin kun oireet alkavat, voin siis aloittaa kuurin heti. Aika kätevää, jos on vaikka jossain reissussa. No ei ole vielä terttennut aloittaa kuuria. Menisi jo nopeasti ohi tämä tauti!!

(.) on aika vilkasta. Nyytti on edelleen rt:ssa, mikä on tietysti hyvä. Toivottavasti ei enää käännykään. Potkiminen on sellaista möyryämistä. Välillä tulee kunnon iskuja kylkiin. Olen huomannut, että hän oleilee yksiössään kasvot napaani päin. Senkin takia varmaan välillä tekee kipeää, kun toinen jysäyttää oikeen kunnolla. Maanantaina olisi taas neuvola. Ihan ihmeellistä, että sitä on rv jo niin paljon kasassa et käynnit on tihentyneet jo kahden viikon välein...aika mennyt niin nopsaan. Nyt olen huomannut, että nyt se matelee etanavauhtia... muutkin ovat varmaan huomannet saman?!

Meillä on ollut hyvä tilanne neuvolan suhteen. neuvola sijaitsee kävelymatkan päässä. Nyt kuitenkin kaupunki on ajatellut säästää ja neuvola siirretään n. 6 km päähän. Pitää siis aina olla auto käytettävissä, kun sinne pitää lähtee. Aika tylsää...Ai niin maanantaina olisi myös 1. valmennuskerta... Saa nähdä miten menee.

Minä ostin hillittömän monta lentosukkaparia, kun olin vielä töissä. Työni oli koko päivän seisomista ja jalat rupesivat väsymään ihan kamalasti. Pidin sukkia kuudennelta raskauskuukaudelta lähtien. Auttoi todella paljon. Ei uponnut ihoon läheskään niin paljon kuin tavalliset sukat. Tavalliset sukanvarret jättää ihan mielettömät jurmut. Nyt kun en ole enää töissä, niin pidän siltikin niitä!! Ei ole turvotustakaan niin paljoa. Ostin niitä sukkia Prismasta ja maksoi ainoastaan 6.50 ¿ pari. Ei siis mikään paha hinta ja ovat kestäneet hyvinä...

Nyt pyykin kimppuun ja sen jälkeen voisi aloittaa joulukorttien tekemisen... 40 kpl pitäisi vääntää... :)

Mukavaa viikonloppua kaikille tammikuisille möhömahoille!

Hanna rv 32+5

Ainiin..BB:a en ole hirveästi seurannut, mutta voittaja oli arvattavissa jo aikoja siten. MInusta finaalikolmikko oli juuri oikea...

Vierailija
17/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nyytillemme villahaalarin ulkoilupuvun alle. Ostin sen imatralta yhdestä lastentarvikeliikkeestä. Se haalari on Ruskovilla- merkkinen. Käy katsastamassa Ruskovillan sivut: www. ruskovilla.fi. Sieltä löytää muutkin liikkeet missä myydään ruskovillatuotteita.

Olihan se aika kallis, mutta erittäin laadukas. Se on sellainen ohut, mutta kuitenkin lämmin. Myyjä kertoi, että vaikka se kastuisi lapsen hikoilusta, niin se ei tunnu märältä ja silti lämmittää. Siinä tapahtuu jokin kemiallinen reaktio, mitä en nyt satu enää muistamaan... ostin 70 senttisen. Tiedän sen olevan aika iso, mutta ohuesta materiaalista tehtynä, sitä on helppo kääriä ilman että tulee sellaisia paksuja tulloja! Niistä en nimittäin tykkää yhtään!! Siksi ostin uuden toppapuvunkin, kun äitiyspakkauksen ouku oli niin jumalattoman suuri.

Citymarketissakin myydään myös villapukuja, Kivat- merkkisiä. Ne on huomattavasti paksumpia, mutta ajavat varmasti saman asian. Hinta ei ollut kuin muutaman euron vähemmän, kuin Ruskovillan pukuun. Todella monet ovat kehuneet sitä Ruskovillan pukua... Se on helppo pukea päällekin, kun siinä on pitkä vetoketju.

Itselläni on ruskovillan villasukat, eivätkä ole menneet miksikään...

Suosittelen suunnattomasti!!

Hanna

Vierailija
18/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka täti soitti juuri. Molemmat arvot (asat ja alat, sappiarvot valmistuvat myöhemmin) selvästi koholla. Ei mitään huikeita lukemia, mutta selvä tapaus kuitenkin. Laittoi lähetteen NKL-päivystykseen ja sanoi, että mene saman tien.

Sinne siis. Jahka mies tulee kotiin ja lapsille hoitaja paikalla.

Hämmentävää. Tieto sekä huojentaa että pelottaa.

Kerron lisää, sitten kun kerrottavaa on

enyo 35risat

Vierailija
19/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvalla kunnossa. Otettiin sydänkäyrää ja ultrattiin. Liikkuu hyvin, napaverivirtaus normaali, painoarvio 2,7kg (loppuarvio tasaisen kasvun taulukolla 3,7kg).

Siirryn tavallisesta neuvolasta heidän tehosyyniin. Viikottainen äitipolikäynti, viikottainen labra. Jos tilanne pahenee, niin käynnistetään. Jos pysyy samana, annetaan mennä loppuun, muttei yli.

Kohdunsuu 2,5cm auki, kanavaa alle sentti, pää tosi alhaalla. Kuulemma voi syntyä milloin vain, eikä varmasti mene yliaikaiseksi. (Tuon lauseen olen kuullut jo kaksi kertaa aiemmin ja täydet viikot lopputuloksena).

Käsivarret kuin narkkarilla kaiken ronklaamisen jälkeen, mutta pientä se on siihen verrattuna, että mahassa on kaikki hyvin. Olen hyvin hyvin helpottunut, vaikka tiedän että loppuajasta tulee raastava.

enyo 35risat

Vierailija
20/20 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla maksa-arvot ja sappihapot olivat?

Mulla nyt Alat 51 ja sappihapot 12 eli eivät vielä kovin korkealla. Esikoisen kanssa Alat ja Asat olivat yli 300 ja sappihapot 69. Minä menen maanantaina uudestaan verikokeisiin ja sitten keskiviikkona äitipolille ja kuulemma osastolle. Aloitetaan kortisonilääkitys ja sitten mulle tulee myös insuliini diabeteksen takia.

Tsemppiä sulle jatkoon!!!

Talvikki 33+4