Aivan uskomatonta, en voi uskoa tätä todeksi!
Sain lapsen melkein 2 vuotta sitten ja olen ollut työelämässä jo jonkun aikaa. Vähän aikaa sitten kuulin kautta rantain, että minusta laitettiin työpaikalla heti vauvan syntymän jälkeen sellainen huhu liikkeelle, että pahoinpitelen lastani.
Lapsi oli vauvana kyllä tosi itkuinen ja joka kerta kun meillä kävi vieraita vauvaa katsomassa, vauva itkeskeli sellaista tyytymätöntä itkua. Valvoin paljon, ja olin väsynyt, sen tunnustin avoimesti kaikille, mutta ei olisi kyllä mieleenkään tullut tehdä lapselle mitään! Ja tällaisesta syystä joku armas työkaveri joka " ystävänä" tuli vauvaamme katsomaan, oli armeliaasti kertonut työpaikalla kaikille, että oli nähnyt lapsellamme mustelman ja että minä pahoinpitelen vauvaa!
Ihmettelinkin ihmisten nuivaa suhtautumista, kun kerroin että meille tulee perheenlisäystä. Harva onnitteli, osa kysyi että onko vahinko jne.
Ja tää kaikki selvisi minulle vasta hiljattain.
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Olen kohta jäämässä uudelleen äitiyslomalle.
Kommentit (6)
Ja vielä tuosta " mustelmasta" että ainoat mustelmat joita lapsella vauvana oli, oli jaloissa sen jälkeen kun alkoi konttaamaan eli tuo mustelma oli ihan keksitty juttu.
-ap-
Kuinka tuo on edes mahdollista..? Miten siis kuulit tästä huhusta, ja mitä tarkalleen sanoivat?
Jos tosiaan haukkuvat sinua lapsen pahoinpitelystä selkäsi takana, ja olet _ihan varma_ siitä, niin menisin esimiehen puheille. Mistä he siis olisivat saaneet tuon mielikuvan, siitäkö kun vauva itkee? Kaikki vauvathan itkevät..?
Itse sun pitää puolias osata pitää, pidä vaikka tiedotustilaisuus kahviossa, jossa kerrot, että tiedät että täällä on sellaista huhua ollut liikkeellä, että pahoinpitelet lastasi ja että haluat nyt oikaista asian ja sitten kysyt, että onko kellään mitään kysyttävää?
ja kertoisin että tiedän että minusta puhutaan näin ja lisäisin että yksi teistä kävi katsomassa vauvaa ja siitä on juttu lähtenyt liikkeelle.
Pyydät julkista anteeksipyyntöä ja sanot että toivon että tällainen valheellinen selän takana puhuminen loppuu tähän. Lisäät että sinulla on mahdollisuus tehdä tutkintapyyntö poliisille kunnianloukkauksesta jne.
En jättäisi asiaa käsittelemättä jos pahoinpitelysyytteet olisivat perättömiä. Työkaverisi toiminta on anteeksiantamatonta mutta hänet on saatava vastuuseen teostaan, julkinen anteeksipyyntö edes jotenkin tasoittaisi tilannetta.
Jos pysyy väitteessään pyydät todistamaan asian jotenkin tai teet rikosilmoituksen siitä naisesta.
jäät nyt taas äitiyslomalle pahoinpitelemään lastasi niin kuin täällä tiedettiin kertoa viime kerralla...