Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytykset ja vauvojen koko?

Vierailija
04.04.2008 |

Kuinka synnytys meni ja oliko helppoa punnata vauva ulos? Olisiko isompi vauva mahtunut ulos?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva vedettiin imukupilla 4 tunnin supistusten ja 6 minuutin ponnistuksen jälkeen ulos, kun sydänäänet heikkeni. En suosittele kokemusta. :)

Vierailija
22/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kooltani aika pieni, alle 160 senttiä. Lantioni muoto ei ole paras mahdollinen ja kudostyyppini sellainen, joka ei tee synnytyksestä ihan helppoa. Nämä syyt olen saanut selitykseksi, miksi synnytykseni ovat olleet niin vaikeita. Ja kai ne lasten päät ovat olleet ihan kunnon kokoisia, koska molempien hieman alhainen syntymäpaino on johtunut raskausmyrkytyksestä ja heikentyneestä istukan toiminnasta. Eli olivat vähän laihahkoja, vauvanpyöreyttä puuttui. Onneksi lapset, ihanat ja terveet, kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 3650g/52cm ponnistus 40min. ei tikkejä. Itse olen n. 168cm/58kg. Tulisi varmasti isompikin ulos ;)

Vierailija
24/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. SYNNYTYS: Kauhean kivulias ja pitkä (15,5h). Ponnistusvaihe olikin suht helppo ja " kivuton" helpotus. Vauvan paino 3360g.

2. SYNNYTYS: Kivuton epiduraalin saamisen jälkeen, helpohko. Kesto 5,5h. Ponnistusvaihe yllättäen aivan karmean kivulias. Vauvan paino 3545g.

3. SYNNYTYS: Karmeat kivut erityisesti ennen epiduraalin saamista. Kesto 11,5h. Vauva 4325g. Ponnistusvaihe yllättäen tosi helppo. Vihreän lapsiveden vuoksi piti kuitenkin ponnistaessa " pidätellä" ja odottaa. Nopeamminkin olisi siis tullut ulos.

Kaikissa synnytyksissä epiduraali ja ponnistusvaiheiden kestot 5-15 minuuttia.

Vierailija
25/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis lasten/pään koko ei ole vaikuttanut ponnistusvaiheen helppouteen mitenkään. Ja episiotomia tehtiin vain ekassa synnytyksessa. Pieniä nirhaumia on tikattu joka synnytyksen jälkeen, mutta ei varsinaisia repeämiä.

Vierailija
26/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tuplat 3,3kg ja 3,5kg, pieni eppari, helppoa kuin heinänteko ;)

- 3. lapsi 4,9kg, II asteen repeämät ja helvetillinen synnytys ja vauvalla solisluu murtui

Vierailija
27/27 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuusi tikkiä. Epiduraali toimi hienosti, ei siis kivutonta hommaa mutta siedettävää, ei pelottanut työntää. Itse asiassa jälkikäteen ajateltuna avautumisvaihe huomattavasti pahempi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän