Miten myydä äitiysvaatteet?
Pakettina vai yksitellen ja missä?
Ongelmana on ensinnäkin se, että olen suht pienikokoinen ja kaikki äitiysvaatteet ovat kokoa S tai XS.Tosin äitiysmallistoista mutta siltikin, joten ostaako niitä kukaan?Toiseksi vaatteet ovat oikeasti todella siistikuntoisia, joten aivan ilmaiseksi en niitä haluaisi myydä. Huuto.netissä varmaan saisi parhaimman hinnan mutta tuntuu, että vaatteita on sen verran paljon ja ne pitäisi kuvailla niin tarkkaan, etten tiedä onko aikaa/energiaa siihen.Lisäksi, kun äsken testasin ottaa vaatteista kuvia, niin huomasin, että on todella vaikea saada vaatteet näyttämään siltä mitä ne ovat todellisuudessa kun täytteenä ei ole raskausvatsaa.
Onko kenelläkään vinkkejä miten olette myyneet omat vaatteenne?
Kommentit (17)
Juu, oikeasti kannattaa varmaan myydä ennemmin erikseen kuin pakettina ja laittaa just huuto.nettiin? Tai sitten laittaa tyyliin paitapaketti 3paitaa, kahdet caprit, mutta kalliimmat ihan yksinään. Uskon, että menee kaupaksi, koska monissa liikkeissä koot on reiluja ja aina S:t loppu (34-36) parhaista.
Tietysti riippuu myös, minkä pituinen olet? Onko lahkeita lyhennetty? Se toki vaikeuttaa myymistä. Laita mitat kuvauksiin.
Mä en ole lyhyt, mutta koko on S ja ostaminen on vaikeaa kaupoistakin. Kävin Bebesissä sovittelemassa ja heidän hameet ei pysyneet päällä ja housut pussitti väärästä kohtaa. Po.Pin pillifarkut on tähän mennessä parhaat, mutta niihinkin mahaa saa olla ihan reilusti. Paidat ja mekot on nyt onneksi helppo ostaa normaalimallistosta, kun tunikat on muotia. Ja maha kasvaa kamalaa vauhtia =)
Itse olen siellä myynyt ja ostanut parhaimmalla menestyksellä ä-vaatteita. Tuntuu että ostetaan-palstalla huhuillaan enemmän isoja kokoa (?)
Täytyy varmaan kokeilla huuto.nettiä kun saan aikaiseksi.Tyhjensin vain tänään vaatekaappia kun on kiva alkaa ostamaan taas itselle normaalikokoisia kevätvaatteita ja päästä äitiysvaatteista eroon:)
Minulle parhaimmat housut löytyivät ehkä yllättäenkin H&M:ltä jolla esim farkuissa oli riittävän pieniä kokoja mutta lahkeet kuitenkin riittävän pitkät.Esim. juuri H&M pillifarkkuja käytin korkeakorkoisten saappaiden kanssa.Toinen merkki, jolla housut oli riittävän pientä mitoitusta oli Seraphine ja yksi malli Bebesiltä (matalalla vyötäröllä).Muut Bebesin housut ja hameet olivat minulle armottoman suuri lantiolta ja reisistä (tämä siis jatkoa Finetten pohdintaan...).
Mä myin huutiksessa ja oli ihan järkyttynyt, kun sain äitiysvaatteista 170 euroa, vaikka ne oli ihan H&M ja Lindex kamaa. Tosin ihan uusia malleja eikä mitään vuosien takaisia. Mulla ei tosin ollut noin pieniä kokoja tai ehkä jotain oli - koot tais vaihdella xs koosta xl:ään ;-)
Samma här ja voi sitä testosteronin määrää 15 vuoden päästä ;-) No ei. Suloisiahan nuo veijarit ovat, eikä kahta ilman kolmatta!
Ymmärrän kyllä, että haluat päästä mammavaatteista ja omiin vaatteisiin kesällä =) Olen joka kerta ollut lopussa niin kypsä mammahousuihin, ym että olen vannonut polttavani ne, mutta onneksi sentään ihan kaikkia en ole roviolle laittanut...
alkuraskaudesta tosiaankin sitä palaa halusta ostaa kaikkia ihania vaatteita (ja niin teinkin) nyt sitten kun viikkoja on 31+ niin haluaisi jo omiin vaatteisiin... Itselläni myös lähdössä huutikseen S-kokoisia vaatteita (pitkälle) kylläkin " vasta" kesäkuussa
Haluatko laittaa vaatteet huutikseen vai olisitko kiinnostunut myymään niitä suoraan?
Eli taidan kokeilla sitä huuto.nettiä sillä on totta, että joudun joka tapauksessa ottamaan vaatteista kuvat riippumatta siitä missä myyn.Kunhan vain ensin ehdin tehdä kunnon inventaarion kaapissa...
Jos jotain kiinnostaa, laittakaa yhteystietoja (koot, xs, s ja m). En aio laittaa näitä huutonettiin, ei ole aikaa, vaan lahjoitan ne hyväntekeväisyyteen muuten.
liikaa jo kiristää nuo S-koot ; )
artbox @ wippies.fi
tai siis en haluaisikaan asua, mutta tietysti jos itse asut niin olisi helpompi kaupitella... Pk:t maksan jos kivaa löytyy ; )
Laitan sinulle meiliä tänään tai huomenna. En tiedä onnituuko kuvat kun meiltä hajosi tietokone ja uuteen ei ole käsittääkseni asennettu kuvansiirtosoftaa, täytyy konsultoida perheen propellipäätä....
kiitos!
Ja jos et saa kuvia nyt laitettua, niin laita vaikka listaa vaatteista, niin pyydän sitten kuvia niistä, joista olisin kiinnostunut.
minulle voi laitta koko listan. Lähinnä noita housuja tähän viime metreille etsin, mutta muutkin käy. Ja kaikki koot käy jos jaksat laittaa mittoja...
mutta mistä mitoista olisi kyse eli mietin vaan että miten tuon mahamitan oikein mittaisin..? Vai riittävätkö haaramitta ja ehkä lahkeen leveys?
Kyllä se taitaa olla niin, että nykyisin huuto.net on paras paikka myydä yhtään mitään. Vaikka laittaisit myynti-ilmoituksen tänne vauva-lehden tai vaikka babyidean sivuille, niin todennäköisesti sinulta kuitenkin pyydetään kuvia vaatteista, tarkkaa kuvausta niiden kunnosta jne., eli saman vaivan joudut kuitenkin näkemään. Ja Huuto.netissä on paljon isompi asiakaskunta kuin täällä.
Itse myin omani kyllä myynti-ilmoituksella, olisiko ollut muistaakseni juuri tämän sivun kautta, mutta siitä on pari vuotta aikaa... Ja silloin sain kyllä pari ostajaa tulemaan meille kotiin (pk-seutu) ilman että vaatteita tarvitsi sen enempää kuvata (katsoivat paikan päällä ja tekivät ostopäätöksen sitten). Tosin hinnatkin olivat kohtuulliset... Omat äitiysvaatteeni olivat S-M-kokoa, mutta kyllä uskon, että sitä pienempiäkin odottajia on olemassa. :)
Paketti on sinulle helpompi kuin yksitellen, mutta yksitellen saatat saada paremman hinnan. Huutiksessa jos myyt, niin sitä näyteikkunatoimintoa kannattaa käyttää (vaikka onkin maksullinen), ainakin jos myyt pakettina.