Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPUT to-su**

03.04.2008 |

Availenpa minäkin pinoa pitkästä aikaa.. Ja palaan itse hiukka myöh.kirjottelemaan neuvolakuulumisia.

Tässä ma-ke jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802583&p=1&tmo…

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ois perjantai!

Eilenhän mulla olikin hyvä supisteleva torstai aamu ja aamupäivä :(

5.30-12 suunnilleen niitä kesti ja aika tiheesti. Ja ne tosiaan tuntui!

Sit sain nukuttua 1h päikkärit ja se auttoi. Sit ei ole sen jälkeen supistellut.

Eilisillaks mun vanhemmat tuli sitten tähän meille kylään ja saunomaan. Oli oikein mukava ilta :)

Yökin meni tosi hyvin. Nukuin 9h ihan putkeen! Luksusta! :)

Nyt aamupäivästä sitten mies lähti pitkästä aikaa salille ja mä päätin lähteä kokeilemaan uintia yli 3 viikon tauon jälkeen. Ja sehän teki vain pelkästään hyvää! Uin puolet vähemmän kun mitä yleensä, aattelin ottaa ihan iisisti ja välttää supistelut sillä. Ja pidin taukoja enemmän myös.

Mutta kyllä kannatti käydä, teki niin hyvää henkisestikin! :)

Kotona syötiin ja äsken yritin nukkua päikkäreitä. Tunnin mä vaan pyörin ja hyörin mutta en saanut unta. Mies nukkuu kyllä.. :D

Yks supistus tuli siinä mun maatessa ja pyöriessä.. ei enempää.. ja hyvä niin!

Lähemme miehen poikia hakemaan tossa vajaan tunnin päästä. Mennäänkin sit suoraan meidän 9kk ikäisen kummipojan luo. Ollaan siellä lapsenvahteina tämä ilta. Yöksikin sinne sit jäädään.. ihan mukavaa.

Monilla tuntuu olevan tuota siivousvimmaa.. vaan mullapas ei :D Ei ainakaan vielä ole iskenyt. Ehkä nuo supistelut ovat rajoittaneet sitä puuhaa..

Soilioili: niistä sokereista. Tuntuu olevan aika heittoja eri kuntien välillä ympäri Suomea! Täällä Jyväskylässä aamun paastoarvon raja-arvo on 5,1 eli alle sen pitää saada. Sit 1,5h ruokailuista raja-arvo on 7,8 eli alle sen oltava.

Ja Art: laitapa palanen kääretorttua tännekin osoitteeseen.. ;))

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja voikaahan hyvin!

a_j + pötkis 31+1

Vierailija
22/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajelen sunnuntaina sinne Jyväskylään joten tuon loput sinulle jos jäljellä ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tuhannesti vinkeistä noihin kestovaippoihin liittyen! Kunhan jaksan niin rupean tutkimaan niitä sivustoja tarkemmin. Jospa vaikka osittain kestoilisi, mäkin olin miettinyt tota, että kotona käyttäisin niitä, ja sitten reissussa kertakäyttösiä. Saa nähdä miten käytännössä sujuu.

Olin tänään kans aivan puhki töissä. Mahaa kiristi ja oikein mitään ei olisi jaksanut tehdä. Kiirettä taisi kuitenkin olla, kun huomasin päivän päätteeksi, etten ollut koko päivänä saanut edes kahvikuppiani kaapista esille. Tosin täytyy myöntää, ettei kahvi oikein ole enää maistunut. Vähän aikaa sitten pystyin sitä vielä juomaan.

Kun sitten tulin töistä kotiin ja vein koiran YHDEN korttelin ympäri, alkoi alavatsaa kiristää ja koskea niin kovin, että hyvä että sohvalle pääsin pötkölleni. Mietin, että miten tästä nyt haet lapset tosta viereisestä päiväkodista. Onneksi puolentunnin kuluttua hieman helpotti, ja mieskin ehti tulla, joten haettiin yhdessä. Yleensä haen aina heti kun tulen töistä, oli ihan syyllinen olo. Ja ärsyttää, kun mitään ei jaksa tai kykene tehdä. Mitäköhän toi kipu oli. En tiedä supistiko vai koskiko muuten vain, mutta kauan se kesti. JA useaan kertaan. Onneks on maanantaina lääkäri. Vaikka vain työpaikkalääkäri, neuvolalääkäri on lomalla ens viikon. Ehkä sitä saikkua pitäis jo ottaa.

Siivoushinkua on täälläkin, kun vain pystyisi. Ainakin on sellaista, että kaikki näyttää likaiselta ja sotkuiselta. Keksin koko ajan uusia paikkoja, jotka pitäis siivota;)

Mutta nyt jääkaapille, jotain hyvää pitäis saada, vaikka kiloja on tullut jo ihan liikaa...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Selma3 rv28+3

Vierailija
24/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Art: Kuulostaa namilta se sun kääretorttu! :)

Hyvää oli mustikkarahkapiirakan tekelekin, maiskis! Pojan kaa syötiin pari palaa.

Nyt sit juilii alapäähän, huh. Tietää touhunneensa koko päivän. Äsken oikasin sohvalle, enkä ollut ylös päästä. Masussa mekastetaan, niin että kipiää välillä tekee. Jalkojansa vissiin oikoo :)

Taitaa poika tulla kipeeksi. Tuntui jo kuumalta otsa, silmät haaleat ja kiukuttaa se nenän jatkuva vuotaminen... ikävää. Onneks on mies apuna viikonloppuna hoitamassa. Jos ei muuta niin pitää päivystyksessä käyttää. Kahtotaan mille mallille kääntyy.

Vierailija
25/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille!

Täällä ei mitään ihmeempiä, kontrollikäynti naistenklinikalla oli aamulla ja kaikki ihan hyvin. Vauva on kovin vilkas edelleen vaikka liikkeet ei enää samalla lailla tunnukaan. Painoa oli nyt sen 1800g eli ihan keskikäyrillä menee koko ajan. Uusi kontrolli taas neljän viikon päästä, siihen saakka viikottaista veriarvojen seuraamista täällä kotikylillä.

Musta olisi mukavampaa jos nuo kontrollit voitaisiin tehdä tuolla lähisynnärillä mihin ensisijaisesti olisin menossa synnyttämäänkin, ärsyttää vähän ajella 70km naikkarille kun en siellä kuitenkaan aio synnyttää - ellei sitten tule ihan pakko. Täytyy ensi viikolla kysäistä neuvolasta että mitä siellä ovat mieltä ja kannattaisiko/voisiko kontrollit vaihtaa tänne.

Selmako se kestoista kyseli? Itse olen sekakäyttäjä, kotona päivisin käytän vauvalla kestoja ja öisin/ihmisten ilmoilla pitempiä aikoja liikkuessa kertiksiä. Itse taas olen eniten tykännyt ekat kuukaudet käyttää ihan pelkkiä harsoja ruskovillojen kanssa, ihan ympärivuorokautisesti. Ja sitten kun alkaa tavaramäärä lisääntyä pöksyihin niin vaihtanut topakampiin kestoihin. Snug-to-fit-vaipat olleet mun suosikkeja, tosin monista ei kokemusta ja nyt saankin kaverilta testattavaksi läjän erilaisia. Jotkut kivat AIO-pöksyt olisi kyllä hakusessa.

Yritin farkkuja itselleni tänään löytää, tuloksetta tietenkin. Rahaa ei olisi ostaa mitään sadan eukan pöksyjä, toisaalta taas nuo henkkamaukka-housut on ainakin mulla joka kerta olleet pettymys laadultaan. Nyt löysin ihan kivan malliset tarjousfarkut HM:sta mutta kun lahkeet näytti hyviltä niin persuuksistahan ne jumitti niin että resorit alkoi jo paukkumaan sovituskopissa. Hyllyyn jäivät, ei ole varaa ostaa heti parista pesusta hajoavia riepuja. Että olisko kellään suositella laadullisesti edes vähän kestävämpiä farkkuja mitkä ei kuitenkaan maksa hunajaa?????? Käytetytkin kelpais mutta se istuvuus on aina vähän lottoamista kun netin kautta joltakin ostat.... (ruikuti-ruikuti, oispa rikas...)

mutta nyt viikonlopun viettoon, saunan kautta!

Nappula ja Urpo-Ulla 31+3

Vierailija
26/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikenmaailman mahanväännöksiä ollut sekä eilen että tänään - ja sitä väsymystä. Kumma että viime viikon 3 työpäivää menivät niin hyvin. Tänään jouduin ensimmäistä kertaa pitämään ylimääräisen levähdystauon ja menemään kahvihuoneeseen istumaan, kun alkoi juilia sen verran reilusti mahassa.

Aamulla oli neuvola: painoa nyt 75,4kg (+580g/ vko - ja kaikenkaikkiaan painoa on siis tullut vasta reilut 5 kg), Hb 116, sf-mitta 30. Rautakuurin antoi mukaan suoraan neuvolasta. Ultrasta bongasin että päänympärysmitat näyttivät suunnilleen 29 viikon mittoja. Ja sukupuoli näyttäis olevan todennäköisemmin tyttö kuin poika :) Asento oli kanssa hassu, peffa vasemmalla kyljellä, pää oikealla, ja jalat ja kädet alaspäin! :) Siitäpä sitten onkin hyvä nyrkkeillä ja potkia kaikkialle alavatsaan.

Nyt oli myös suhtautuminen sairaslomaan muuttunut ja olisin saikkua saanut heti kun kerroin eilisistä supisteluista, mutta sanoin että koitetaan nyt ainakin ensi viikkoa vielä katsoa miten menee. Käski vielä että heti pitää soitella/ käydä jos siltä tuntuu. Voi se olla, että sitä seuraavalla viikolla en enää töihin mene... Tuntuu itsestäkin siltä että musta on siellä enempi haittaa kuin hyötyä kun en pysty pitämään tarvittavaa tahtia, joku toinen, aloittelijakin, suoriutuisi nopeammin ja paremmin, minun lyllertämisen sijaan :)

Kauhea väsy on, mitenkähän sitä osaisi lopettaa turhista huolehtimisen? Nytkin ärsytti niin mahdottomasti kotiin tullessa pöydällä lojuva avonainen margariinirasia, ja varsinkin kun ei mies sitä viitsinyt mennä laittamaan pois vaikka siitä huomautin... Rupesi sitten naurattamaan kun mies kiusasi että vähästä se minunkin maailmani kaatuu, kun sanoin että en kestä jos sitä ei heti laiteta jääkaappiin :)

Neuvolan ilmoitustaululla oli yhdellä lapsella käytetty kuvassa tosi siistin näköinen Britaxin Rock-a-Tot kaukalo myynnissä 45 eurolla... En tiedä, ei sitä taida käytettyä uskaltaa ostaa?

30+0

Vierailija
27/42 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho nimittäin. Huomasin saunassa käydessä, että vasempaan lantioon/kylkeen on tullut pieniä punaisia raskausarpia. Ne ovat todellakin -ainakin vielä- pieniä juovia, mutta niitä on paljon. Edellisessä raskaudessa säästyin raskausarvilta.

Mä oon muutenkin aina ollut niin kriittinen oman kropan suhteen ja tietysti nämä arvet nyt harmittaa! Pelottaa kuinka paljon niitä vielä tulee tai tummuuko ja suureneeko ne.

Onko kukaan käyttänyt mitään voiteita raskausarpiin?

Eihän niitä ikinä pois saa, mut joillain voiteilla kuulemma saa haalistettua.

Taas tosi toisarvoisia nää mun murheet. Mutta tällaista se on, kun päivät pyörin lapsen kans kotosalla/lähiympäristössä eikä työasioitakaan ole nyt reiluun puoleentoista vuoteen tarvinnut miettiä...

timaja 29+0 (toisen lasketun ajan mukaan ois jo rv 30!)

Vierailija
28/42 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen välttynyt toistaiseksi minkäänlaisilta arvilta (kop kop).

Ihanaa olla valveilla lauantai-aamuna jo 8:sta asti 2 raskaan työpäivän ja muun häslingin jälkeen. Heh heh, illalla hehkutin että ompa kiva kun saa sitten nukkua pitkään. Niin enköhän herää 8:lta kauheaan potkunyrkkeilyotteluun, joka jatkuu yhä. Päätin sitten nousta joksikin aikaa ainakin ylös. Että meillä ei ainakaan ole liikkeet vähentyneet, niinkuin jollakin oli, vaan päinvastoin...

Illallakin tuli kättä ja jalkaa oikein urakalla enkä saanut heti unta sen takia. Ja mies muuten illalla kuunteli niitä sydänääniä vessapaperirullalla ja kuulemma ihan helposti kuuluivat :)

Ajantappoa 30+1

Vierailija
29/42 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä poistettiin siis se viisaudenhammas ja oli ke-pe saikulla. No mehän heti käytettiin tilaisuutta hyväksi ja to purettiin meidän makuuhuone ja nyt on katto maalattu, tasoitetapetti eilen saatiin seinälle ja tänään heti aamusta vetäistiin pohjamaalilla seinät. Minäkin heiluin telanvarressa. Mies suti katonrajoja. Eilinen tapetin laitto otti voimille kun piti kyykkiä ja kumarrella. Nyt sai vaan käppäillä ympäriinsä niin jaksoin ihan toisella tavalla.

Eli vielä toinen maalikerros tänään ja meinattiin siten grillikausi aloittaa takapihalla. :) Mies kävi sen kaivamassa jo lumen alta ja eilen raspasi grillistä pahimmat linnunpaskat pois. Jos huomenna saisi (tai miksei tänäänkin jo) sen tehostetapetin seinälle niin listat puuttuisivat enää. Ollaan nukuttu alakerran vierashuoneessa evakossa ja musta siellä on outoa. Varastomainen fiilis kun ei sinne olla vielä mitään ehditty tehdä. tosin siinä unta odotellessa ja kölliessä ollaan kateltu vähän ja mietitty että mitä sinne tekis. Minä ehdotin raakalautaa maalattuna seinään paneliksi. Olis muutes aikas roheen näkönen semmonen.

Hivenen helpottunut olo loppujen lopuksi siitä sairaslomasta. Enää ei tartte ajatella töihin vääntäytymistä tai lääkärin luokse itkemään menemistä. Voi keskittyä vaan selviämään tuon selkänsä kanssa parhaansa mukaan. Eilen otti muutes semmoisen supistelun siitä tapetointirumbasta että selkään alkoi jomottaa ja mies kiikutti mikrolämmintä riisipussia hauteeksi. Käski sitten pois jaloista ja kävin vain auttamassa uuden vuodan nostamisessa seinälle.

Että tämmöistä harrastamista täällä. Neuloin tyttärelle peruspipon kaapista löytyneistä langanjämistä. Mies alkoi kärttää itelleen kanssa. Joten olen pipotehtailija nykyään.

Pukamapolkka soi taustalla.

- pirkko ja punkero rv 28+2

Vierailija
30/42 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Lauantai illassa mennään..

Täällä minä todella väsynä..

Eilen just ennen ku lähettiin hakemaan poikia, mä sain soiton sieltä äitipolilta. Sairaalan erikoislääkäri oli katsonut lähetteet läpi ja todennut että ottaa mut sinne tutkittavaks! Mahtavaa! Mutta kiireellinen tapaus en ole joten aika meni vasta ens perjantaille. Mutta ei se haittaa. On tosi kiva päästä sinne koska ne ultraa ja enhän mä ole vauvelia nähnyt ultrassa kun 19+0 viimeks! Ja muutenkin hyvä tietää taas kohdunsuun tilanne ja vauvan kokoa vähäsen jne.

Lähettiin eilen sit hakemaan poikia ja eikö mua sit kohta alkanut supistamaan ihan kamalasti. OLi tosi tuskaa istua autossa ja sieltä kun mentiin vielä kummipojan perheeseen. Automatka kesti reilu 30min ja kyllä supisteli Se on se istuminen..

Kummipojan lapsenvahtina olimme eilisillan. Hyvin meni kaikki. Poika nukahti 20.30 ja nukkui aamuun asti. Hänen vanehmmat kotiutu ennen puoltayötä että siihen tavallaan loppui lapsenvahtivuoromme. Yövyimme siellä kuitenkin siis..

Mutta. Mä en ite sit nukkunut paljoakaan. Voi voi :( Heti kun vieras sänky niin unet menee sekaisin. Heräsin joka tunti kuuntelemaan ääniä ym. Sit lopullisesti heräsin jo 6.lta enkä enää unta saanut.

Ihan töttöröö olo ollut koko päivän..

Kotia lähettiin jo 10 aikaan sieltä sit ajeleen. Yritin nukkua kotona mutta en saanut unta :(

No, päivällä lähdin ystäväni kanssa yksille lastenvaatekutsuille. Siellä menikin yli 3h.. ihan liikaa mulle. Lopussa alko supisteleen kivasti taas ja vielä tää väsy päälle.. :(

Nyt kotona oon vaan yrittänyt levätä ja olla. Saunassa tossa käväsin ja kohta oon valmis kyl yöunille ihan täysin..

Supistelut aina lakkas kun lepäili.

Hyvää yötä siis..

a_j + pötkis 31+2

Vierailija
31/42 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan,

Pari päivää olen siivonnut täällä aivan hulluna ja kylläpä tuntuu, että SI-nivelet irtoavat kohta paikoiltaan...Mummut tuli kestittyä ja nyt ollaan sitten vuotta vanhempia minä sekä poika, tai no poika täyttää oikeastaan vasta tiistaina vuosia :)

Tänään tuli ekaa kertaa sellainen olo, että kohtapa se vauva voi jo oikeasti syntyäkin. Pieni paniikki iski, kun en tiedä mihin pikkuinen majoitetaan ja pitäisikö tuota meidän nuorimmaista alkaa pikkuhiljaa siirtämään isonsiskon kanssa samaan huoneeseen? Vaikeita kysymyksiä...varsinkin kun tuo vielä heräilee öisin. Ei ole koululaiselle kauhean reilua laittaa samaan huoneeseen heräilevää, aika ajoin itkeskelevää pikkusiskoa.

No, tässä on vielä hetki aikaa miettiä järjestelyjä. Nuo koululaiset voivat varmaan nukkua kerrossängyssä samassa huoneessa ja sitten nuorimmaisen voisi siirtää nukkumaan toiseen huoneeseen, jonkun vuodesohvaviritelmän kanssa, jonne toinen meistä aikuisista pääsee lepuuttamaan hermojaan jos tarve vaatii ;) Ei ole pienet tilat kiva juttu ollenkaan...

Kylläpä muuten supisteli kun siivosin, supisteli niin, että meinasin ihan tuupertua. Ei siis tehnyt kipeää, mutta koko kohtu kiristyi niin, että oli taas vaikeata hengittää, kädet ja jalat ihan hapoilla jatkoin vain siivoamista. Vauvakin tuntuu olevan edelleen poikittain, toivottavasti kääntyy jossakin vaiheessa kuten pitääkin. Ylävatsalla olo on ihanan kevyt tuon asennon ansiosta, mutta kyllä minä silti kärsin mieluummin närästyksestä vauvan ollessa oikeassa asennossa, ennen kuin joudun leikattavaksi...eipä ole tällaista selällään makoilijaa ennen kohdussani majaillut. Nuo kaikki lapset ovat olleet ihan nätisti jo näillä viikoilla oikeassa asennossa...Kivaa on kun pääsen vielä ultraankin muutaman viikon kuluttua :)

Jep, näihin tunnelmiin päätän raapustukseni, lauantain lipuessa viimeisille tunneilleen :)

Kanelisokeri 31+1

Vierailija
32/42 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DeepPink]Kun nyt tuli roikuttua tässä koneella, niin rustaanpa nyt sitten minäkin jotain¿

SUPISTELUISTA: minulla supistaa eniten silloin kun oikein räyhään ja kiehun noille lapsille. Kumpikaan ei usko mitään, joten sekös sieppaa : / Yleisesti ottaen supistelut on jopa vähentyneet. Yksikin päivä juoksin nuo portaat tänne 2. kerrokseen ja ei edes suuremmin tuntunut¿ (minullahan oli silloin rv 25 tienoilla jo muutoksia kohdunsuulla, mutta ei sitten siitä ¿edenneet¿)

Juu-u. Huomenna piti lähteä yksiin juhliin ja ne nyt sitten saa valitettavasti jäädä. Auton moottorinhuoltovalo alkoi palamaan, joten se on vietävä maanantaina huoltoon : / Ärsyttävää kun tietää että niiden tietokoneen liittäminen tuohon kaaraan & entterin painaminen maksaa 100¿!!!! Toisella autolla en lähde kun se pitäisi vähintäänkin siivota ennen reissua (ja turvaistuimet siirtää) on siis ollut miehellä raksatavaran roudauksessa¿

Yritin muuten kirjautua niille UUSILLE VAUVA:FI-sivuille, mutta ei onnistunut edes rekisteröityminen. Taitavat todellakin olla VÄHÄN vaiheessa. Minusta voisivat tehdä valmiiksi ja sitten vasta mainostaa (vauva-lehdessäkin oli iso juttu) : (

Mutta nyt nukkumaan. Kirjoitelkaapa PALJON huomenna, kun olemme poikien kanssa kotosalla, joten päivystän koneen lähettyvillä ; )[/color]

[color=Crimson]♥ art rv 31+5[/color]

Vierailija
33/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi varmaan virallisesti valita tämän listan pahimmaksi vali-vali-leidiksi, tuntuu ettei koskaan ole mitään riemukasta kirjoitettavaa vaan pelkkää marmatusta.... huoku - kuulaa kalloon vaan...

valituksen syy tällä kertaa se että kivut taas voimistuvat ja pahenevat kun antibiootit lopuivat eikä kipulääkityksestä ole MITÄÄN apua. Viimeiset kolme-neljä vuorokautta on mennyt kirosanoja sihistellessä, kipu kun on ihan avautumisvaiheen supistuskipuja vastaavaa. Ja öisin ainakin supistaa joka kouristuksella, supistuksiin sitten popsin kourakaupalla panadoliakin että saisi edes tuota selkäsärkyä lievemmäksi. Kuumavesipullokin täytyy ostaa, tuo jyväpussi on jo niin loppuunpalanut että varmaan syttyy kohta palamaan jo mikrossa.

Naistenklinikalle on soitettava josko sitten olisi vielä joku muu kipulääke mitä voisi kokeilla. Vauvaraasu, missähän mömmöissä sekin tuolla oikein sätkii :(

Pahinta asiassa on se, että vaikka aina hokee että kyllä sitä kestää vaikka mitä vauvan takia, niin nyt kieltämättä alkaa olla sen verran ***** otsassa näitten kipujen takia että melkein jo toivoo että raskaus päättyisi. Tai saisi jonkun kahden kuukauden kooman synnytyksen alkuun saakka. No, onneksi tässä ei enää ole kuin pari kuukautta maksimissaan...

KANELISOKERILLE onnea vuosien karttumisesta! Kakkujämät saa lähettää tänne viivana ;-)

ART: Toi on tosiaan sama vika täälläkin että lapsille räyhäämisestä saa kostoksi mojovat supparit :D Taitaa tuo vauva tuolla jo varautua ja pitää isompiensa puolta. Meilläkään kun kukaan ei usko mitään niin äänijänteitä tulee kokeiltua kyllä sen sadannen kerran päivässä :-)

Tänään jos oikein kovasti yrittäisi niin ehkä saisin itseäni niskasta kiinni ja vähän siivottuakin... ehkä?

Mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita kaikille

nappula ja Urpo-ulla 31+5

Vierailija
34/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta,

Luka-pojalle se iski toissayönä selasen yskän että huhhuh. Ventolineä ja Sir ephedriiniä Pronaxenin kera annostelin vuoronperään, mutta eipä oikeen auttanut. Jännä oli huomata, että masuasukki heräsi aina pojan yskäkohtaukseen ja minä heräsin masukin potkiskeluun. Kuulee kait jotain mahanahan sisään tai aavistelee jotenkin???

Noh, viime yö oli parempi, selvästi ahdistaa hengitystä pojalla mutta yritetään josko se tuolla Ventolinellä menis ohi. Ei viittis pientä kiusata spiralla, mutta jos ei tänään ala ahdistus helpottaa niin pitää lähtä lekuriin. " ihanaa" kun pienet sairastaa.... Onneksi ens kuussa päästään astmatutkimuksiin. Allergiatesteissä ei onneksi mitään allergioita löytynyt.

Isimies se tuli eilen illallla työpaikan kekkereistä jo 23 aikaan. Minähän sitä kovasti ihmetteleen, mies meinasi ettei ole sitten niin pää kipiänä kun jättää yöt juoksematta ;) Ja oli sopivasti saanut kydinkin kotiin siihen aikaan. Ihana kullannuppu, kauan katseli kun poika nukkui sängyssä, tais keretä ikävä tulla hälle..... :)

eipä tänne muuta tänä aamuna. Mukavaa sunnuntaita siskot!!

Rouva

Vierailija
35/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittasko ärveetkin, eli 31+5 olis oikeat lukemat.

Vierailija
36/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä valittajien joukkoon... Tyhmää, että melkein koko raskausaika on mennyt valittaessa omaa oloa. Mutta vielä tyhmempää on se, että mieliala on niin alhaalla koko ajan :-/ Ei olisi juuri mitään syytä olla allapäin, mutta sitä vaan on. Sen kiukun, ärtyneisyyden ja väsymyksen lisäksi masentaa, höh. Ihan selkeästi on 10 kuukautta kestävät PMS-oireet päällä.

Onneksi aika menee niin nopeasti, ja puuhaakin riittää. Odotan niin paljon sitä, että vauva syntyy ja pääsee aloittamaan sen perhe-elämän pienen ihmisen kanssa, ja ehkä jossain vaiheessa ne hormonitkin tasaantuvat ja oma, positiivinen ja energinen itseni tulee esille. Ja sitäkin odotan, että saan nukkua ja syödä, kuten ennen. Ja touhuta.

No niin, valitusta taas kerrakseen, hohhoijaa. Oikeasti kaikki on hyvin.

Poltsi 30 tasan

Vierailija
37/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nappulalle onnitteluista :)

Samalla tässä Artille synttärionnittelut. En tiedä kumpana päivänä vietit synttäreitäsi, joten jätin onnittelut tähän sunnuntaille :)

Aijai jestas, mikä potkunyrkkeily tällä hetkellä vatsassa! Vauva potkii tuonne kylkiluihin ikävästi ja koko vatsa hytkyy. Yrittääköhän nyt vihdosta viimein päästä poikkitilasta johonkin muuhun asentoon, vai mikä ihmeen kamppailu siellä on meneillään...? Joka tapauksessa nuo liikkeet tuntuvat erittäin epämukavilta!

Viime yö meni muuten ihan mukavasti, mutta heräsin klo 4:50 siihen, että oli aivan älyttömän kuuma ja happi meinasi loppua. Kävin pissalla ja avasin tuuletusikkunan hetkeksi, jotta pahin kuumuus hälveni. Joudumme pitämään makkarin ovea öisin kiinni (lukossakin) kun tuo meidän 1v saattaa herätä ja lähteä tutkimusretkille aamuyöstä. Lukkoon ovi oli laitettava kun neiti ymmärsi avata oven kahvasta...ei mikään ihme siis, että huoneessa on tukala olla.

On se kyllä kurja juttu miten täällä on niin paljon supistuksia kaikilla :(

Omani eivät ole kivuliaita, mutta ne tuntuvat inhottavilta. Onneksi pääsen tiistaina ylimääräiseen lääkärintarkastukseen.

Nyt pitää lopetella ja käydä suihkussakin, vielä kun on virallisesti " aamu"

Kanelisokeri 31+2

Vierailija
38/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Kiitos Kanelisokeri, tänäänhän se ¿surullisenkuuluisapäivä¿ tosiaankin on ; ) Alkoikin oikein kivasti. Meni nimittäin ihan totaalisesti hermo, kun tuo nuorempi levittää KAIKKI. Nakkasin sitten kaiken irrallisen koko kämpästä yläkaappeihin. Mies katsoi vieressä ihmeen rauhallisena ja päätti sitten ottaa tuon vanhemman mukaansa täksi päiväksi raksalle : )

Poltis on kyllä oikeassa noiden PMS-oireiden suhteen. Täällä niitä tosiaankin riittää!!!! Normaalisti minulla ei ole moisista vaivaa, mutta nyt monen yhtälön summana KYLLÄ!!!! Alkaa nimittäin jo HIUKKASEN kyrsimään tämä ¿väliaikaisuus¿ tässä meidän asumisessa. Kiertolaisen ollaan oltu elokuusta lähtien eli jo olis aika löytää tavaroille paikkaa (tai ensin ne tavarat)!!!! Sais samalla päänkin tyhjennettyä ja tuuletettua!!!!

Kipuja ei onneksi ole mutta silti kaipuu oman kropan hallitsemiseen on suuri! Haluaisin NIIN paljon päästä lenkille juoksemaan! Tuntea sen ihanan tunteen kun lihakset huutaa hoosiannaa. Niin ja ennen kaikkea mahtua omiin vaatteisiin!!!!

No ongelmat ja valituksen aiheet on jokaisella - minulla ne ovat nämä ; )

Nyt menen NUKKUMAAN kun ei ole kun tuo yksi perään katsottava ja sekin päiväunilla (huoh)[/color]

[color=MediumVioletRed]♥ art rv 31+6[/color]

Vierailija
39/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinnekin!!! - kera myötätuntohalauksin ;-)

Virtuaalikakkukahvituksia, nautihan päivästäsi!

Vierailija
40/42 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis,

Nyt on ihan eri ihminen täällä kun eilen.

Sain viime yönä nukuttua hyvin ja univelkaa pois. Kävin unille jo 21 jälkeen heti ja heräsin vasta 7! Jes! Heräsin mä kerran yöllä vessaan mutta eihän sitä lasketa.. :D

Aamulla kun heräs, oli kyljet ihan jumissa ja samaten iskias ilmotteli itestään.. :(

Illalla eikä yöllä supistellut kuitenkaan.. eikä nyt aamunkaan aikana.

Me lähettiin sitten tossa aamupäivällä käymään moottoripyörämessuilla. Oli ihan mukavaa. Kamalasti en jaksanut kävellä siellä. Istuskelin aina kun tuoli näkyi :D

Mutta kauaa ei kärsinyt istuakaan.. ja samaten paikallaan ei voi seistä. Ennemmin sit hidasta kävelyä.

Tällästä vali valia täältäkin suunnalta ;)

Sieltä sit Macciin syömään.. :D Ja haettiin myös miehen motari yhdestä tallista missä ollut talven suojassa. Mies ajo sen kotia.

Kyllä muakin alko niin poltteleen mutta eipä tässä meikäläinen nyt paljoa moottoripyöriä tänä kesänä harrasta... :D

Kotia tultiin reilu tunti sitten ja yks supistus tuli, ei onneks enempiä.

Olenkin nyt ottanut iisisti vaan..

Välillä on näitä helpompia päiviä ja sitten taas niitä päiviä kun supistelee koko ajan!

Mies vie pojat joskus tunnin päästä ja sitten kunhan ollaan vaan. Eipä ole mitään ohjelmaa illaks. Eikä tosiaan tarttekaan olla.

Huomenna soitan neuvolaan ja saan lisää saikkua sitten.. Se on faktaa että töissä en pysty istua. Tunti max ja sit se ois siinä.

Perjantaina meen äitipolille. Sitä ootan!

Synttärionnittelut Kanelisokerille ja Artille! :)

Ja ei muuta kun mahdollisimman hyvää sunnuntain jatkoa!

a_j + pötkis 31+3