Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kätilöt hoi! veriryhmästä kysymys. jos äiti on rh- ja

Vierailija
02.04.2008 |

ja saanut kerran sen jonkun rokotteen synnytyksen jälkeen, niin jos toinen lapsi on taas rh+, niin saanko sen rokotuksen uudestaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta veriryhmäni on rh-, ja olen saanut piikin 1. lapsen syntymän jälkeen ja myöhemmin keskenmenon jälkeen. Ilmeisesti se laitetaan aina, kun raskaus päättyy - onko linjoilla nyt asiasta tarkkaan tietäviä?

Vierailija
2/14 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rh- niin ei saa. t. ei kätilö, vaan rh- äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on a- ja minä a+

äidillä ollut raskausmyrkytys. Vaikuttaako se lapseen mitenkään että äiti on -? Tai tämän plus lapsen tuleviin raskauksiin?

Vierailija
4/14 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rh- äiti menettää raskauden aikana rh+-lapset. Siihen ensimmäiseen lapseen ei ole mitään vaikutusta asialla, mutta tulevissa raskauksissa on siisä äidillä vasta-aineita veressä ja raskaus menee kesken.

Ennen tuon piikin keksimistä rh- äidit jäivät useimmiten yksilapsisiksi.

Vierailija
5/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. rh- äiti

Vierailija
6/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija
7/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon jälkeen en piikkiä saanut? Meni tosin kesken alkuraskaudessa viikolla 6.

Nyt raskaana rv 34.

Vierailija
8/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se, että piikki olisi unohtunut johda enää siihen, että menettää tulevissa raskauksissa plussalapset, vaan sikiöille saattaa tulla anemia, jota voidaan hoitaa kohdussa verensiirroin.

Vierailija
9/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on rh+ ja synnytyksen jälkeen sain piikin. Toinen lapsi on rh - ja en siis tarvinnut piikkiä. N vuosi sitten sain keskenmenon rv 10 ja en saanut piikkiä. Ei se minun rh- asia tainnut edes tulla keskustelun aiheeksi, kun lääkäri vaan totesi kehon itse hoitavan asian enkä siis saanut keskenmenoon mitään lääkärin apua.

Onko nyt siis mahdollista että tästä keskenmenon jälkeen saamatta jääneestä piikistä tulisi jotain ongelmia nyt kun yritämme jälleen raskautta?

Vierailija
10/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään saanut keskenmenon jälkeen rv 7. ekan lapsen jälkeen kyllä, joka siis syntyi km:n jälkeen...

Vierailija
11/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään piikistä ei edes puhuttu jälkitarkastuksessa km:n jälkeen - ei kyllä ollut veriryhmäkään tiedossa mutta ei otettu selvääkään.

Nyt rv 17 ja hieman heikosti on löytynyt infoa tästä asiasta. Oli yllätys koko rhesus-negatiivisuus mulle.

Tietääkö kukaan voiko sikiö/lapsi olla rh+ jos molemmat vanhemmat on rh-?

Vierailija
12/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietääkö kukaan voiko sikiö/lapsi olla rh+ jos molemmat vanhemmat on rh-?

Vierailija
13/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko se siis pitänyt antaa jos km vikolla 7 ja ei kaavintaa ?

Vierailija
14/14 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin veriryhmävasta-aineisiin rokotus ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän