Hullut päivät -hullujen hommaa!
Vietin tungoksessa kaksi tuntia.
Ei hittolainen, mikä saa ihmiset syöksymään hirveään tungokseen penkomaan törkyhintaisia " tarjoustavaroita" ? Ihmiset menevät tavaran perässä toisia tönien ja varpaille astuen, kaikki kyynärpäät käytössä mitä löytyy.
En ensinkään ymmärrä, miten joku voi nauttia shoppailusta. Mutta että vielä tuollaisessa karjalauman sirkustapahtumassa, voiko siitäkin joku nauttia?
Kommentit (15)
Ai niin, unohdin perustella mikis minä siellä olin. Pakon sanelemana, työn vuoksi.
Vapaaehtoisesti en menisi kirveelläkään. Kerran kävin, muistaakseni vuonna 2001, ja silloin vannoin, että en mene enää koskaan. Lupaus on pitänyt mutta tänään oli pakko mennä. Ja se oli aivan yhtä tuskallista kuin muistelinkin.
Ihan oikeasti, nauttivatko ne ihmiset siellä hyllyjen äärellä olostaan? Te, jotka hulluilla päivillä käytte, tunnetteko olonne rentoutuneeksi ja onnelliseksi (ihan ilman piikittelyjä kysyn, aidosti ihmetellen)?
ap
Xandris:
No niinhän se on. Itsekin inhoan shoppailua ja varsinkin jonottamista sovituskoppiin.
Mutta nyt olin Jumbossa aamupäivällä ja tungos oli hyvinkin siedettävissä. Ja minä nautin lähinnä niistä ostoksista itsessään, en niiden ostosten tekemisestä.
Minäkin nauttisin ostoksista, mutta en jaksa shopata. En kestä sitä. Nytkin tarvitsisin monenlaista vaatetta mutta en mitenkään jaksa ajatella että lähtisin hypistelemään tavaroita. Sovittaminen on kauhistus!
ap
todellisuudessa kama seillä on useastikin sekundaa, ja samaa keskiverto standardimerkkikamaa, mitä saa normaalistikin ulkomailta shoppaillessa paljon edullisemmin kuin koskaan suomesta...
mutta ymmärän toki että kaikki eivät voi tätä koskaan tajutakaan.
kyllä minäkin siellä voin rauhallsimpina tunteina käydä katselemassa ja esim ruokaostastolla ostoksilla, mutta jonottamaan ja rynnimään en suostu.
(aika harvoin kyllä on), itse en suostu menemään sinne tönittäväksi.
edes jonoa, sain ison kasan 65 sentillä....tai no joo meidän perheen tarpeisiin ison kasan, kun ei pahemmin syödä karkkia. Nyt sattui olemaan kahta sellaista irttaria (krokotiili ja hedelmärenkula) joita lapseni rakastaa. Muuten menen kyllä kaukaa ohi. Huomenna käyn katsastamassa kenkävalikoimat, ne on kun kanssa siinä oven vieressä. Niin ja minä käyn siis Tapiolassa, siellä ei ihan niin hullua kuin keskustassa.
Vierailija:
todellisuudessa kama seillä on useastikin sekundaa, ja samaa keskiverto standardimerkkikamaa, mitä saa normaalistikin ulkomailta shoppaillessa paljon edullisemmin kuin koskaan suomesta...
mutta ymmärän toki että kaikki eivät voi tätä koskaan tajutakaan.
kyllä minäkin siellä voin rauhallsimpina tunteina käydä katselemassa ja esim ruokaostastolla ostoksilla, mutta jonottamaan ja rynnimään en suostu.
En usko, että kukaan kuvittelee, etteikö jokaista Hullujen päivien tarjoustuotetta voisi joskus saada jostain halvemmalla. Mutta juuri sillä hetkellä se sopii heidän tarpeisiinsa.
Ja tosiaan: vaikea uskoa, että kukaan nauttii varsinkaan Hullujen päivien kuulutuksista. Stockan kuuluttajat voisi heti vetää kölin alta... ihan kamalaa höpinää koko ajan kaiuttimista.
Sitä paitsi, ihan samaa voisi sanoa ulkomailla shoppailemisesta. Laatu voi olla mitä vaan ja hintakin ihan mitä vaan - mutta kun ollaan ostettu ostosmatka, niin johan shoppaillaan... itse taas en keksi juuri mitään typerämpää kuin ulkomaanloman käyttämistä kaupoissa seisoskeluun. Mutta makunsa kullakin.
Vierailija:
Sitä paitsi, ihan samaa voisi sanoa ulkomailla shoppailemisesta. Laatu voi olla mitä vaan ja hintakin ihan mitä vaan - mutta kun ollaan ostettu ostosmatka, niin johan shoppaillaan... itse taas en keksi juuri mitään typerämpää kuin ulkomaanloman käyttämistä kaupoissa seisoskeluun. Mutta makunsa kullakin.
Joo, samma häär! Mennä nyt lomamatkalle ja siellä kuluttaa aika shoppailen....aaaaaarghh! Kukin tyylillään tosiaan, mutta en voi olla kummastelematta tuota. On se vaan ihmeellistä, miten me ollaan ihmiset niin erilaisia.
ap
Saatan käydä ohikulkiessani kaupoissa, mutta vartavasten en varaa aikaa ja rahaa shoppailuun. Yleensä silti matkoilta tulee ostoksia kotiin.
Välttelen Hulluja päiviä. Asun kävelymatkan päässä Stockalta, mutta en tiedä viitsinkö mennä tungokseen kun ei ole mitään erityistä ostettavana. Shoppailu on ihan kivaa silloin kun kaupat ammottavat tyhjyyttään :)
lomiani en minäkään sentään kuluta shoppailuun...
Vierailija:
Joo, samma häär! Mennä nyt lomamatkalle ja siellä kuluttaa aika shoppailen....aaaaaarghh! Kukin tyylillään tosiaan, mutta en voi olla kummastelematta tuota. On se vaan ihmeellistä, miten me ollaan ihmiset niin erilaisia.
ap
hullut päivät tai ei. Kävin ostamassa nyt Hullareilla muutaman lastenvaatteen ja kirjan, mitä muutenkin tarvitsin.
Ja miten niin törkyhintaisia? Kyllä esim. kirjoissa on todellakin edullisia tuotteita.
T: Entinen stokkalainen itsekin
Minusta ostoksilla käyminen on inhaa. Siksi en tykkää ajatuksesta, että metsästäisin mahdollisimman huokealla kaupoista yksitellen tarvitsemani - SEHÄN se vasta vaatiikin kaupoissa juoksemista!
Huilluilla päivillä on poikkeuksellisen paljon tarjouksia YHTÄ AIKAA.
Nytkin ostin (odotellessani pääsyä Finskin tiskille ostamaan lomalentoja) kertaheitolla kevääksi lapsille ulkoiluvaatteet ja ison läjän sisävaatteita, samoin itselleni käyttövaatetta. Plus uuden matkalaukun, koska vanha meni viime kesänä rikki. Parin tunnin kärvistelyllä kuittasin siis monta muuta ostosreissua.
Ei hullumpaa, itse asiassa.
minä kierrän kaukaa silloin paikan...
Ostin muutaman paidan ja bodeja lapsille. Mutta silti, ei todellakaan mikään ale-tapahtuma. Ja joo, hymyilytti minuakin miten hysteerisenä siellä ostoksia tehdään. Kassikaupalla kun on niin halpaa :)
Itse käyn joka vuosi siellä piipahtamassa ja muutaman kuteen kanssa sieltä palaan. En milloinkaan mitään huippulöytöjä sieltä saalistanut.
Mutta nyt olin Jumbossa aamupäivällä ja tungos oli hyvinkin siedettävissä. Ja minä nautin lähinnä niistä ostoksista itsessään, en niiden ostosten tekemisestä.