Onko täällä ketään, joka olisi vaihtanut kalliin asumisen halvempaan?
Millainen tilanne on? Me ollaan muuttamassa pienempään asuntoon ihan sen takia, että saadaan lainat pienemmiksi ja elämiseen enemmän rahaa.
Kommentit (7)
myimme itse rakentamamme omakotitalon 3 vuoden asumisen ja kituuttamisen jälkeen ja saimme sillä rahalla vähän kauempaa uuden, vasta rakenteilla olevan paritalopuolikkaan ja vielä jäi rahaakin. Ihan turhaa kituuttaa 30 vuotta ja sitten, kun on eläkeiässä vasta omistaa kämpän. Nyt on meilläkin varaa matkustaa ja vähän hemmotella itseämme.
Se helpotuksen tunne ja elämänlaadun nousu oli vertaansa vailla. Pelasti kyllä ainakin avioliiton, lisäksi jaksamista töissä ja pystyi alkaa harrastamaan, itse ja myös perheen kanssa, mitä ei ollut ollut vuosiin.
Myytin ruuhka-Suomeen rakentamamme okt ja ostettiin maalta tuplasti isompi. Mahtavaa, kun on oma rauha! Jättikokoinen piha, ympärillä metsää ja peltoa. Kaikki paljon halvempaa kuin pk-seudulla. Rahaa ei kulu kaikenlaiseen " hömppään" , vaan sitä jää säästöönkin niin että voi kunnolla satsata kotiin ja vaikka matkustella. Viime kesänä laitomme oman uima-altaan ja nyt mulla on haaveissa hankkia hevonen. Kyllä kannattaa seurata unelmaansa, olipa se mitä tahansa.
pienenivät vaikka lainaa tuli niskaan.........
Myimme omistusasunnon ja muutimme toiselle paikkakunnalle opiskelujeni takia. Asumme vuokralla pienemmässä asunnossa. Hyvin menee. Perheen valinta oli panostaa minun opintoihin kuitenkaan tekemättä muun perheen elämästä kituuttamista. Päätimme laittaa rahat muuhuin kuin " seiniin" .
Sama ratkaisu ei välttämättä sovi jollekin toiselle.
elämällämme on joku muukin tarkoitus kuin asuntolainan maksu, joten muutimme halvempaan ja pienempään asuntoon, myimme vanhan hyvään hintaan ja nyt meillä on varaa matkustela, käydä ravintoloissa. Elämä on valintoja, niin se vain on. Ja on vain tervettä tajuta tehneensä itsekin joskus virhearvion ja toimia sen mukaan.
myytiin rivitalokolmio-osakkeemme ja rakennettiin tuplaten suurempi omakotitalo.
Lainan määrä kolminkertaistui, mutta asumiskustannukset pieneni kokonaisuudessaan huomattavasti. Nyt voimme itse vaikuttaa asumiskuluihin, ei tarvitse maksaa toisten kuluttamaa vettä tai jätemaksua kun muut ei viitsi kierrättää.