Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassalla!

Vierailija
02.04.2008 |

Tämä on erityisesti kaikille niille, jotka ovat toimineet jossain

elämänsä vaiheessa kassana. MUTTA tämä on myös kaikille niille, jotka

asioivat kassoilla!!!

Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää

heittää " Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta

lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että " mä

jätän tän pois" . Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin,

esimerkiksi jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen

kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan

raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

" Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus. Tiedoksi: Ei senttiäkään.

Kassa ei päätä alennuksista.

Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus:

" Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines" .

" Tiedoksi: Pelkkä " Ei" riittää.

Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa

korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten

kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen " Teillä on ihan

liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen joka

sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen

määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin

asiakkaita.

Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista

tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja

koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei

voi osastojen ihmisten mokille mitään.

Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään

citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan kun tuotteet eivät olekaan

siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee missä ne on

voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen eivät ole sama asia.

Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle " Hei" ! Asiakas

vastaa " Muovikassi" . Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen

" vitun idioottina" . Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen kun kassa

yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan. Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.

Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ

vaikeutuu kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai

ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.

Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman. Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat.

Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kassahenkilöä.

Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa

kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja

repii viivakoodin.

Tiedoksi: tämäkin vituttaa.

Kuvittelee että " vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon

ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille

pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää

nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata

viivakoodilla, niinkuin muutkin tuotteet. Niin.

Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat

kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa

huutaa " AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja

nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että

" vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana" . Tiedoksi: Kassan

avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen

saapuu vielä yksi, joka kerjää " otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta, kyllähän minun täytyy siitä sanoa, vaikka aiheutuu viivytystä. Tai jos olen valinnut ostettavaksi vaatteen, jossa ei olekaan hintalappua paikallaan, enhän minä sille mitään mahda, turha kassan on alkaa koko jonon kuullen minua siitä sättiä.

Yhtä usein näkyy sitä paitsi tapauksia, että asiakas ei puhu myyjälle, koska on kännykkä korvalla kuin sitä, että kassa juttelee viereiselle kassalle niin ettei ehdi asiakasta huomioida ollenkaan.

olen ollut opiskeluaikana ruokakaupan kassalla töissä. Joskus ärsytti, niin kuin tässä elämässä erilaiset asiat ainakin huonoina päivinä itse kunkin hermoille saattaa käydä. Nykyisessä työssä vasta ärsyttääkin, mutta onneksi selviän siitäkin menettämättä sen kummemmin malttiani. Huomaavaisuutta ja käytöstapoja peliin, puolin ja toisin. Käännetään katseet pois omasta navasta oltiin sitten kummalla puolella kassaa vaan!

Vierailija
42/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli oikeasti kiteytettynä kaikki kassatyön kääntöpuolet!

terveisin

kassa, joka pitää työstään ja mukavista asiakkaista, mutta ei näytä nyrpeää naamaa niillekään, jotka käyttäytyvät huonosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi v-sanan hokeminen tosin hieman vesitti viestiäsi...

Vierailija
44/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole tuota mieltä mistä kirjoitin !!! Vaan se on herja-kirje minkä sain Facebookkiini sekä meiliini !!

Olen itse kassalla, mutta en käyttäydy tai ajattele pääasiassa noin.

Onhan niitä ongelmallisia asiakkaita toki, mutta kuka meistä ei joskus olisi väsyneenä ja nälkäisenä?... Tai muusta syystä?!...

AP

Vierailija
45/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avilleen niinkuin minua, jota sillä hetkellä palvellaan, ei olisi olemassakaan. Joskus on ollut kielen päällä napauttaa asiasta ystävällisesti, mutta en ole hennonnut. Vasta rahastamisvaiheessa maltetaan summa sanoa, mutta silloinkin on usein juttu vielä jatkunut.

Erityisesti yhden Jkl suuren marketin keski-ikäiselle kassatädille en mene lainkaan, rouva ärsyttää sen verran paljon. Jos hänen kassallaan on tilaa tai lyhyt jono, en ihan oikeasti mene siihen kassalle. Valitsen mieluummin ystävällisen ja mukavan kassan, vaikka joutuisin jonottamaan vähän kauemmin. Ei minulla yleensä ole tulipalokiire, joten mieluummin odotan hetken saadakseni ystävällistä, eikä työhönsä kyllästyneen eukon, palvelua.

Vierailija
46/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että puhelimella asiakaspalvelutyätä tekevät haukkuvat vitun idiooteiksi ihmiset , jotka ei osaa käyttäytyä : Huudetaan puhelimeen " Vittu taas näitä soittoja " Tiedoksi henkilö tekee työtään. On varmaan tosi vaikeaa kuunnella asia loppuun saakka, kyllä te siellä

puhelimessa muutenkin roikutte. Ja todella aikuismaista esim. lyödä luuri korvaan, myyjä se on puhelinmyyjäkin vai vittuiletteko te myyjille myös liikkeissä ? Helppohan se on siellä puhelimessa vittuilla.

Vierailija
47/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiassa on aina toinenkin puoli: kyllä kassaneitien joukossa on myös jos jonkinlaisia ei-palvelualttiita henkilöitä. Heistäkin saisi aika mukavan tarinan väännettyä. :) Jos asiakkaalta vaaditaan vaikka ja mitä, vaadin myös sitä kassaneidiltä. Näihin törmää usein: kassaneiti puhuu viereisen kassaneidin tai edellisen asiakkaan kanssa huomioimatta asiakasta kenen tavaroita ohitseen latelee. Se on varma etten sellaisen kassatädin antamista palautusrahoista tms. kiittele.

Vierailija
48/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion syksyllä vaihtaa alaa. Kassatyö on helvetin esiaste. Valituksista vielä, vaikka se kuinka kivaa onkin valittaa sille kassahenkilölle kaikesta maan ja taivaan välille, palaute menee aina paremmin perille kun laittaa meiliä isommille jehuille. Kassalla on useimmiten niin kiire että kaikki palautteet mitä ' ' ystävälliset' ' aasiakkaat haluaa antaa face to face, unohtuu sillä sekunnilla kun rouva aasiakas poistuu paikalta.

Vierailija
49/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla vitsejäkin väännetään jos jonkinlaisista aiheista. Mutta siis mua nauratti kyllä tuo ja olen sen ennenkin lukenut ja nauran jokainen kerta=) Ihmetyttää, miten jotkut ottavat niin vakavasti tuon!?

Vierailija
50/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska totta on jokainen sana ja se herättää monenlaisia tuntemuksia ja ajatuksia. Silti ymmärrän että tuo totuus on kirjoitettu pilke silmäkulmassa. ;)

Vierailija
51/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syyllistynyt vain yhteen noista ja sekin tapahtui tänään. Ostin pakatun kukkakaalin, hintalapussa mainittiin kappalehinta, joten en sitä punninnut. Kassalla selvisi että kaali olisi pitänytkin punnita, näin ei ole ennen käynyt ja kyllä nolotti, vaikka takanamme ei ollut edes jonoa.

Vierailija
52/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassalla töissä ollut, mielelläni katson nykyisiä kassoja

-jotkut osaavat hommansa hymyilevät yms

-toisia just vaan vituttaa

Vierailija
53/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä olen lukenut ton ennenkin ja nauroin kuollakseni...ja olen ollut kassalla töissä n. 8 vuotta!

Ap, tuo on vanha juttu.

Ihmeesti vaan silti saa kommenttia...

Vierailija
54/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Asiakas

Vierailija
55/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi on niin kauheaa jos joku ei sano. Kyllä siinä päivän aikana pitäisi saada tarpeeksi monta heitä kerättyä että pärjää yön yli itkemättä. Heti suoraan asiaan menevä asiakas säästää aikaa, jotta jono ei seisoisi. Tuhanteen hei heihin menee aika monta minuuttia.

Vierailija
56/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta oli ihan liikaa, sen jälkeen en ole ihmisten kanssa pystynyt tekemään töitä, keskityn tietokoneisiin... Ja huom, jaksoin kyllä hymyillä ja olin ns. pidetty kassa (kassoillakin on vakiasiakkaansa, tiesittekö?), mutta silt muakin välillä vitutti...

Vierailija
57/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli monikin asia totta. Itse olen kassana marketissa ja tähän asti on ystävällisellä käytöksellä selvinnyt vaikeammistakin asiakkaista. Toki ne hetken tympäsee mutta en ota niitä henkilökohtaisesti niin asiat unohtuu. Ja tiedoksi, jos tuotteessa ei ole hintaa tai koneelta tulee väärä hinta, meillä on kassoilla puhelimet joilla osastoilta saadaan oikeat hinnat ja aikaa siihen kuluu yleensä 20-30sekunttia. Toisinaan jollakulla on niin kiire että tuokin on liikaa.

Todellakin, huumorilla selviää pitkälle! Kyllä, nautin työstäni kun tapaan pävittäin niin paljon erilaisia ihmisiä. Vaikeat asiakkaat otan haasteena!

Vierailija
58/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jossain varastossa koodaa hintoja hiki hatussa niin ei hänellä mitään vastaanottoa ole, jossa asiakas voisi kertoa palautteensa unohduksista.

Vierailija
59/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle puhelinmyyjälle joka kommentoi jossain välissä, että hekin tekevät vain työtään - no se on totta, mutta voisitteko HETI uskoa jos sanon että EI KIITOS, en osta mitään? Se räpätys vain jatkuu siitä huolimatta - ei ihme jos toisinaa ihmiset lyövät luurin korvaan.

Vierailija
60/60 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tykkää kun aletaan heti alkuun kertomaan vaan et mitä kauppaa ja vaikka kuinka sanoo että ei kiitos niin myynti puhe vaan jatkuu... ja jatkuu... ja jatkuu...

Sen vuoksi MINÄ laitan AINA heti puhelimen kiinni jos myyjä vaan jatkaa... ja jatkaa... ja jatkaa !!

Ymmärän et työtänne teette, mutta jotain rajaa sentään!!!

Se onkin yksi niitä töitä johon en lähtisi kyllä itse !!! Hattuani nostan teille jotka sitä jaksatte tehdä.

Kassalla...

- Joo niin on massaviestinä kulkeva toi aloitus, mut eipä oo sitä täällä ennen näkynyt ja siksi ajattelin sen laittaa, ku oli niin osuvia juttuja =)

- Palautteen voi myös kirjoittaa paperille ja jättää esim. niihin asiakaspalautus laatikoihin! Jos epäilee ettei palaute mene eteenpäin kassalta. Olisi myös ihanaa saada hyvääkin palautetta mustaa valkoisella!! Näin esimies näkee ettei tule vain huonoa palautetta, mikä taas vaikuttaa siihen, että esimies " moittii" kassalaisia ja he eivät jaksa oikeasti, jos koko ajan tulee vain huonoa palautetta!!! Siksi onkin tärkeää myös saada sitä positiivistäkin, kun siihen asiakas näkee aihetta olevan.

Minua ei sinänsä haittaa sanooko asiakas " hei" vai ei!!! Ei uneni siitä kärsi. Toisilla on hyvät tavat ja toisilla taas EI OLE !!!

Kassaneidin keskustelu toisen kanssa... en itse myöskään ymmärrä sellaista, jos se vielä on muuta kuin työhön liittyvää jutustelua!!

Kassaneidin keskustelu edellisen asiakkaan kanssa... ed. asiakas on saattanut kysyä jotain sellaista johon myyjä vastaa pidemmälti, mutta olisi kyllä silti kohteliasta huomioida seuraavakin asiakas kohteliaasti tervehtien ja jatkaa sitten kertomistaan edelliselle asiakkaalle.

Mutta totuushan on se että kaikkia EI VOI MIELLYTTÄÄ, teki sitten mitä vain (vaikka kuperkeikkoja kassalla!!). Sillä toisista jopa ystävällinen naama on jo punainen vaate!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi