Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassalla!

Vierailija
02.04.2008 |

Tämä on erityisesti kaikille niille, jotka ovat toimineet jossain

elämänsä vaiheessa kassana. MUTTA tämä on myös kaikille niille, jotka

asioivat kassoilla!!!

Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää

heittää " Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta

lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että " mä

jätän tän pois" . Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin,

esimerkiksi jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen

kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan

raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

" Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus. Tiedoksi: Ei senttiäkään.

Kassa ei päätä alennuksista.

Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus:

" Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines" .

" Tiedoksi: Pelkkä " Ei" riittää.

Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa

korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten

kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen " Teillä on ihan

liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen joka

sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen

määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin

asiakkaita.

Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista

tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja

koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei

voi osastojen ihmisten mokille mitään.

Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään

citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan kun tuotteet eivät olekaan

siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee missä ne on

voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen eivät ole sama asia.

Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle " Hei" ! Asiakas

vastaa " Muovikassi" . Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen

" vitun idioottina" . Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen kun kassa

yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan. Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.

Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ

vaikeutuu kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai

ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.

Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman. Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat.

Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kassahenkilöä.

Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa

kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja

repii viivakoodin.

Tiedoksi: tämäkin vituttaa.

Kuvittelee että " vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon

ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille

pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää

nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata

viivakoodilla, niinkuin muutkin tuotteet. Niin.

Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat

kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa

huutaa " AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja

nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että

" vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana" . Tiedoksi: Kassan

avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen

saapuu vielä yksi, joka kerjää " otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se klisee menee, jos asiakas on hankala, muista sääntö 1. Asiakas on aina oikeassa. Jos ilmenee että, asia ei ole näin, muista sääntö 2. Asiakas on aina oikeassa.

Tunnen usein myötähäpeää kun ihmisillä ei ole minkäänlaista tilannetajua!!!

Itse kyllä heitän vitsiä kun kassa on minulle tuttu.

Vierailija
22/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs ne tilanteet, kun viivakoodi on jotenkin rutussa ja kassaraukan pitää näpytellä numerot koneeseen, tai tuotetta ei " löydy" vaikka viivakoodi onkin. Siitä se vasta " ilo" kassaneidillä irtoaa. Olen varmaan joutunut ap:n kassalle kun olen saanut vihat niskoilleni ko. tapahtumista. Miten minun asiakkaana kuuluisi näissä tilanteissa toimia? Käydä piippaamassa ostokseni ensin jossain hinnantarkistuspiipparissa vai miten? Pyydän ap:lta vastausta tähän, että en sitten ostoksillani ärsytä kassaneitiä. Ja jos ensi kerralla vaikka saisi sen " hein" ja " kiitoksen" siltä kassaneidiltäkin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppiaalle, joka kouluttaa ja valitsee kassahenkilönsä niin, että nämä tietävät todella olevansa asiakaspalvelutyössä ja osaltaan vastuussa kaupan maineesta ja tuotosta. Siellä palvelu pelaa, kaikki auttavat iloisesti eikä asiakasta syyllistetä mistään. Asiakkaan huomautukset ja valitukset otetaan asiallisesti vastaan ja luvataan välittää kauppiaalle. Ja tiedättekös, asiakkaatkin tuntuvat suurimmaksi osaksi käyttäytyvän hyvin ja jaksavan jonottaa. Kassojen ja hyllyntäyttäjien asenne kuitenkin merkitsee tosi paljon kaikkien mielialalle.

Vierailija
24/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa =)

Aloitukseni ei todellakaan ole omaa tekstiäni vaan kopioitu Facebookista. Sain sen siis sinne.

Olen kuitenkin itse asiakaspalvelualalla ja kaiken lisäksi vieläpä kassalla!! =)

Omaan kyllä käytöstavat työssäni ja asiakkaana ollessa!

Pidän työstäni vaikka se onkin haastavaa, juuri noiden vaikeiden asiakkaiden vuoksi jotka ovat niitä, joiden on aina päästävä ensiksi ja nopsaan pois jonosta ja valittavat sitten kovaan ääneen kuinka paskoja myyjät ovat kun jonot seisoo!! Vaikka kuinka ystävällisesti pahoittelen ja olen asiallinen niin paskaa tulee päälle!!

Se vain on tämän työn huonoja puolia! Kaikkia EI VOI MIELLYTTÄÄ, teki mitä tahansa!!!

En kuitenkaan aio alaani vaihtaa. Ja tosiaankin tuo aloitus on huumoria, vaikka ehkä hitunen totta siinä onkin.

Mm.

-kassa suljetaan, ei silloin oteta siihen enää muita!

-kassalle voi asiakkaatkin olla ystävällisiä! ... jne.

Olen huomannut että moni (ja siis MONI) asiakas tuntuu purkaavan huonon olonsa myyjään, joka siis ruoka kaupan kassalla!

Joudumme siis toisinaan toimimaan myös psykologeina... heh...

On kyllä olemassa niitä ihaniakin asiakkaita, jotka osaavat käyttäytyä, kiitos Teille!

Silti pidän työstäni, koska tapaan monia erilaisia ihmisiä. =)

Ihmeellisintä on se että kassatyöläisiä pidetään ala-arvoisina ja ns. huonossa asemassa olevina ihmisinä.

AP

Vierailija
25/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus itsekin kassalla olleena voin kertoa, että suurin osa asiakkaista on idiootteja. Ja tuo kehoitus: " vaihda duunia" on monelle helpommin sanottu kuin tehty. Itsekin opiskelijana kassahommia tehdessä en edes ehtinyt miettiä mistä uuden työn saisin. Kaikki aika meni työssä ravaamiseen, opiskellessa ja nukkuessa. Ei niitä parempia töitä niin vaan saa.

Ylipäätään olen sitä mieltä, että asiakaspalveluhommat ovat veemäisimpiä hommia maailmassa. Ylimieliset idiootit tuntevat paremmuutta kun saavat haukkua syytöntä ja purkaa pahaa mieltään - vaikka sitten siihen kaupan kassaan. Kokemusta minulla on siis muualtakin kuin kaupan kassalta.... Oltuani kassalla päätin, että en koskaan käyttäydy törkeästi kassatyttöä/poikaa kohtaan. Virheitä sattuu kaikille, kukaan ei tee niitä tahallaan. Kassan työ on raskasta ja tosi puuduttavaa ja sitä helpottaa jo yksikin ystävällinen asiakas. Minä haluan olla se asiakas.

Aurinkoista kevättä kassoille ja muillekin!

Vierailija
26/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä virheitä ASIAKKAAT tekevät. Itseäni sapettaa suunnattomasti se, että tervehdykseen ei vastata, tai unohdetaan sanoa kiitos. Mölleimmästäkin ihmisestä voi tulla hyvin pärjäävä, jos hän hallitsee käytöstavat, kiitos. PS loistavaa sarkasmia ap!

Vierailija
27/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisiko teistä kivaa töissä kun joku tulisi huutamaan/ valittamaan useita kertoja päivässä asiasta joihin te ette voi vaikuttaa ja arvostelisivat teidän työskentelyänne. Miksi ei voi olla kassalle ystävällinen???!!!!

T. Ei kassa, mutta käytöstavat omaava

t. sosiaalityöntekijä, jolle ei silti tulisi mieleenkään tehdä tuollaisia listoja asiakkaiden vioista ja virheistä

Vierailija
28/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaaminen kannattaa aloittaa ennen kuin kaikki tuotteet on vedetty viivakoodin läpi, ainakin jos ostoksia on paljon, mutta sitä pakkaamista ei tosiaan tarvi tehdä loppuun niin että koko jono joutuu odottamaan sun pakkaamistasi. Käyt välillä maksamassa ja sitten jatkat tavaroiden pakkaamista.

Vierailija
29/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tervehdin asiakkaita HETI kun lähestyvät kassa(ni) hymyillen ja sanoen " hei, terve, päivää" ... Vanhemmille ihmisille sanon tosiaankin " päivää" , koska se oli aikoinaan heillä tapana. Nuorille sanon " hei" .

Osaan myös kiittää asikasta, kun antaa esim. kortit tai rahat käteeni, tms.

Ja huikkaan perään (toidinaan) vielä " kiitos, hei" .

Olen kyllä huomannut, että osa työkavereistani ei omaa käytös tapoja kassalla ja se on todellakin ikävää!!

Olen myös itse asiakkaana saanut ihmetellä kuinka toiset eivät ole ollenkaan ystävällisiä kassalla !!! Suorastaan käyttäytyvät niin että mitä tuut pilaamaan päivääni??!!!

Joten pliiis, älkää minulle haukkuko jos teillä ollut huonoja myyjiä!! Se en totisesti ole ollut minä. Toimin Keski-Suomessa isossa marketissa, Keskimaalla!

Vierailija
30/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikauppa on siitä hyvä, että heti kun kassajonossa on enemmän kuin kaksi asiakasta, tulee hyllyntäyttäjistä kiireapulaisia ja he tulevat purkamaan jonoa, jota ei siis juurikaan ole. Ehkäpä voisit omalla työpaikallasi vaikuttaa asioihin, jos vain haluaisit. Sen sijaan vain ruikutat ja haukut asiakkaita. On aika paksua haukkua SUURIMPAA OSAA asiakkaista idiooteiksi.

Vierailija
31/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on kiertoviesti joten älkää nyt taas riidelkö asioista jotka kaikki tajuaa. Osa asiakkaista on k...päitä ja osa myyjistä on k...päitä. Nämä k...pää kiintiöt täytyy täyttää joka alalla.

Vierailija
32/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan näe niitä jotka kassojen määrästä ym päättävät.

Kassa edustaa sitä kauppaa ja kuuntelee asiakasta.

Vierailija
33/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meinasin pyörtyä kuin luin tuon listasi, ei taivas, vaihda nyt alaa! Itse olen asiakaspalvelussa työssä eikä YKSIKÄÄN asiakas ole minua koskaan " vituttanut" (<- sinun kielelläsi?). 10v olen tuota hommaa tehnyt ja ei minulla ole koskaan kiertänyt tai hiertänyt negatiivisetkaan palautteet.

Tee palvelus, vaihda alaa ja tee elämästäsi parempaa :)

Vierailija
34/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä kestä, niin voi vaihtaa alaa.

Kassan pitää myös ymmärtää, miksi asiakkaat ovat joskus veemäisiä. Monet tulevat kauppaan nälkäisinä, pitkän työpäivän jälkeen. Monet inhoavat ostoksilla käyntiä. Joitakin taas jännittää miten suoriutuu ostoksiensa maksamisesta, kun on pitkä jono takana. Löytyyköhän tarpeeksi rahaa. Syitä on monia ja kassojen pitäisi ottaa ne huomioon.

On aivan erilaista olla vaatekaupan kassalla, jossa asiakkaat ovat viettämässä aikaa, shoppailemassa, kuin ison marketin kassalla, johon on pakko tulla.

T: kassa itsekin

Vierailija
35/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUUMORIA !!! EIKÄ TODELLAKAAN MINUN MIELIPIDE ASIOISTA !!!

Laitoin sen tänne piristämään päivää, mutta se tekikin väärän vaikutuksen... Olisi siis pitänyt aloituksen otsikoksi pitänyt laittaa huumoria asiakaspalvelussa... tms.

Olen tosiaankin Seppälän Prismassa töissä, mutta en katso asiakkaitani nenän vartta pitkin!!! En itse ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin muut joten ei ole varaa toisia mulkoilla!!

AP

Vierailija
36/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli tuon kirjoittanut kuka tahansa, huumorilla tai ei niin eipä naurattanut. Todella huonoa huumoria.

t: 38

Vierailija
37/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksi kohta ei kulje samaa linjaa muiden kanssa. Kassa ei tosiaan ole laittanut sitä virheellistä hintaa siihen tuotteeseen, mutta kyllä hänen on jotain voitava tehdä silti asialle. Jos kyltissä lukee, että tänään nämä farkut 20 euroa, niin en minä virheellisen viivakoodin takia halua maksaa niistä 30 euroa vain sen takia, ettei kassaa vaan harmittaisi aiheuttamani viivytys

Vierailija
38/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias, huomaavainen asiakas kylä tiedostan olevani ja saankin hyvää kohtelua. :) Minusta on esim. itsestäänselvyys etten syytä kassaa omista tai muiden virheistä, mutta kuten moni on kertonut, muille se ei ole.

Vierailija
39/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ruokakaupan kassalla monta vuotta, ja se on tosi raskasta työtä, vaikkakaan sitä ei arvosteta ollenkaan (ei asiakkaat eikä palkan muodossa). Kaiken paskan saa niskaansa, ja jos huonosti käy, niin vielä ryöstäjä tulee puukon tai aseen kanssa... Jatkuvasti joutuu kyttäämään varastelevia lapsia/nuoria ja aikuisia, ja kun menee ottamaan varasta kiinni, pelottaa tosi paljon. Voi kun saisikin vain palvella asiakkaita kassalla ihan rauhassa, voi kun ei tarvitsisi aina pelätä, kunpa saisi tehdä sen rakastamansa työn rauhassa... Miettikääpä niitä myyjiä jotka ovat kaiket päivät ja illat yksin siellä kaupassa töissä, arvatkaapas pelottaako?? Mutta jostain se palkka on saatava, ilman rahaa kun ei elätetä perhettä...

Mutta onneksi on myös niitä ihania asiakkaita, joiden takia tätä jaksaa =)

Kassa/myyjä joka on ryöstetty asella uhaten, joka on juossut kaljajuoppoa karkuun kassapöytää ympäri jne...

Vierailija
40/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan nämä on! =)

Ja Prismassa työskennelleenä:

" Onko teillä S-korttia?"

" Ei, kun ajan Volvolla.."

HEHEHEHEHEEEHHHEHEEEE!! =D

Kuultu muutaman kerran.. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme