~*~Tonskat huhtikuun alussa~*~
Tässä edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12757389&p=1&tmo…
Kommentit (64)
[color=D87093] Voi surkujensurku:( Halaus poppikselle!!! Tosi kurjaa, kun plussaa ei nyt tullutkaan:(! Mutta älä ihan oikeasti menetä vielä toivoasi ollenkaan! Uskon kyllä, että te saatte sen toisen vaavin vielä!!! Usko säkin:)
Ääh, menkat on kyllä kurja keksintö siinä vaiheessa, kun plussaa toivoisi niin maan perkuleesti! Onneksi onpi tosiaan tää palsta olemassa, jossa voi käydä aina tuntojaan tuulettelemassa ja kukaan ei täällä tuomitse, eikä pidä ihan omituisena vauvakuumehörhönä<3 Toivottavasti kaikki me Tonskat saataisiin pian vauvat masuun kasvamaan!
Oma napa ennallaan. Ovis saattaisi olla justiinsa mennyt tai sitten lähipäivinä tulossa... Voisin arvella, että olisi vielä tuloillaan. Mä en oikein tuota ovista kovin helpolla tunnista ilman ovistestejä:/
Äsken tultiin ulkoilemasta ja nyt on poika päiväunilla. Tänään tulee meille poitsun kummit synttärikahville:)
Plussapöllyjä!!! Mä lähden nyt lukemaan hömppä-Seiskaa:D
~ ♥ ~ Viipuli, kp? ~ ♥ ~
Tännekkin saapuivat eilen, ihme haamuja jo ehdin testeillä saada ja nyt tosi runsaat ja kivuliaat menkat... arvelin että oliskohan ollut joku kiinnittymis yritys? No sitä ei kannata enään mitettiä vaan katse kohti uutta kiertoa!
Nyt alkoi muuten yk 12 siitä laskien kun päätettiin että pikkukakkonen saa tulla, jospa nyt, jospa. Mulla on jotenkin paljon toivoa kiinni tässä kierrossa. Ihmeen rauhallinen olokin, nyt en ajo mittalla lämpöjä enkä tehdä mitään ihmeellistä :D Viime kierto tuntu niin toivottoman pitkältä kun joka päivä ajatteli sitä raskautumista.
Menkoissa on se " hyvä" puoli että tosiaan ei ole ihan ensimmäisenä mielessä raskaus... kylläpä tämä tästä sutviintuu... Ja Poppis ei sitten enään hermoile ja kehittele ihtelleen mitään ikäkriisiä :) Ei se hedelmällissyys hetkessä katoa, ite tunnen tyypin joka sai iltatäden ollessaan 50 :)
T: Ull-Maij kp 2/??
Poppis, join the club! Täälläkin manataan menkkoja, tosin vuotoa tulee vasta ihan tuhruttamalla. Jospa huomenna aukeaisi jo hanat, niin pääsisi korkkaamaan koopee ykkösen :)
No, me jännitetään sitten tammivauvoja, ja onhan se paljon hauskempaa olla vuoden eka kuin vika, vai mitä? ;) Nyt vaan kovasti plussatuulia! Mä olen nyt yllättävän sujut näiden menkkojen kanssa, kun se kevättalven vauva houkuttelee enemmän kuin (jo näetty ja koettu) jouluvauva. JOS nyt ruvetaan hiuksia halkomaan, sillä eihän se syntymäkuukausi kovin olennainen seikka ole.
Niin ja vielä yksi tosielämän ihmetarina - äitini sai keskimmäisensä 38-vuotiaana, ja kuopuksensa 43-vuotiaana. Kauan niissä kyllä kesti, sitä ei käy kieltäminen, mutta lopputulos on ihan tyydyttävä :D
Nyt sen punaviinin kimppuun!!!
Kandi kp 27/tod.näk.28
pahoitteluni tädistä!! äläkä nyt heitä pyyhettä kehään...mun tutun tuttu sai nyt esikoisensa 41 v., joten eiköhän meillä vielä ole varaa saada toinen jos vaikka kolmaskin mukula, eiks jeh =))
mullakin toi 36 v. tuli täyteen ja kun ei ihan vielä toista olla aateltu, niin saas nähä miten kauan sitä toista joutuu odottaa kun jos siihen päätökseen päästään...mutta mutta pidetään kaikki peukut pystyssä, jotta ne plussatuulet vielä tässä kevään tohinassa teílle kaikille paukahtaa!!
mykis
Ihan ensin poppikselle ja kandille osaanotot tilanteesta :( olen älyttömän pahoillani!!!
Täällä pino on kiirinyt ihan mahdottomalla vaudilla kun en ole muutamaan päivään tänne ehtinyt lueskelemaan. Kiva et ollaan aktiivisia!
ON: kp 16 oisko käsillä ja ovis tiettävästi takana. Testasinkin tälläkertaa kunnon ovis + joten hyvä fiilis tästä kierrosta sen kuin vahvistui :) toivotaan että osuisi oikeaan. Mitään erikoisia fyysisiä tuntemuksia ei ole.
Meillä on hirveen raskasta aikaa töissä ja oon koko ajan melko stressaantunu :( harmittaa jos se vaikuttaa raskautumiseen. Viikonloppuna lähdetään miehen kanssa yhdeksi yöksi hotelliin rentoutumaan. Ihanaa!! Ne on aina niin piristäviä reissuja!
Mitä ikään tulee niin 36 tulee mittariin täälläkin ja gyne sano ettei tartte olla yhtään huolissaan iästä. Mut kyllähän sitä on tullu luettua se fakta et 35 jälkeen laskee hedelmällisyys kun lehmän häntä...
Nyt on pakko lähteä katsomaan tehistä :)
Huomenna on perjantai!! :)
[color=CD1076]Mä halusin tulla vielä näin illalla sanomaan, että te ootte kyllä ihan huippuja!! Kiitos, että jaksatte tsempata mua ja tietty kaikkia muitakin..Ihan valtavan hyvä fiilis tulee aina kun tänne kirjautuu..Kiitsa akat! =)
Mieskin sanoi tossa, että siltäkin meinasi päästä itku kun lähti töihin..Se kans haluaa vielä toisen vauvelin ihan kamalasti! =) Mä kertoilin teistä kaikista ja fiilisteltiin tossa äsken yhdessä.
Mä tilasin tänään oikein ovistestit. Katsotaan jos sais johonkin liuskaan ne kaksi viivaa..=) Jospa mä AA:n tavoin saan sillä tavoin itseni raskaaksi..=)
Aivan valtavasti plussatuulia meille kaikille! Mä todella sydämestäni toivon, että me kaikki ollaan pian yhdessä masuja kasvattamassa!
Nyt on ihan eri fiilis kun eka kerralla (tuli muutamaan otteeseen aika raivokkaasti panikoitua, mutta eikös me kaikki? =D), kun TIETÄÄ mikä ihana palkinto odottaa raskausajan lopussa..Todella tietää. Mä oon valmis tekemään kaiken, että saan vielä kokea sen tunteen kun oma pienokainen lasketaan ekaa kertaa syliin..Voi helvetti..Nyt menee taas fiilistelyksi ja silmät kostuu..=)
Iso hali vielä jokaiselle.
t. poppis kp1/~31 *uutta toivoa täynnä*
mammaksi.fi raskaustestejä ja niitä on tuolla kaapissa odottelemassa ensi viikon loppua.
pahoittelut poppikselle :(
Jännäilen tässä milloin kaveri ilmoittaa et vaavi on syntynyt. neljän maissa oli mennyt lapsivedet ja olivat sairaalaan ajelemassa. ihan myötätunnosta alavatsa kipeä. Laittoi viestillä asiasta tiedon. Laitoin takaisin et peukut on meillä pystyssä ja NE kivut on vaan hyvän asian takia. Olen niin kateellinen hänelle, vaikka tietenkään en saisi. Ensinnäkin olen kateellinen, kun hän vauvan on saamassa, vaikka ensimmäinen onkin. Toiseksi olen kateellinen, kun hän saa mennä synnyttämään. Minun katkeruun sektiosta varmaankin loppuu vasta jos saan itse sen " oikean" synnytyksen kokea.
Poppis, tosi kurjaa kun teillä ei nyt vielä tärpännyt. Mutta sulla on IHANA asenne! =) Ja tuo oli niin totta, kun kirjoitit miten erilaista nyt on odottaa odottamista (hupsusti sanottu). Tosiaan, nyt tietää että palkinto ison masun kantamisesta on mitä parhain. =)
Kandi, sinun asennetta ihailen kyllä myös kovasti. Kiva olisi nähdä joku päivä teitä.
Mun ystävällä on la sunnuntaina ja toisella kahden viikon päästä. Joka kerta kun puhelin piippaa niin sydän hypähtää, että nytkö on uusi pieni ihminen aloittanut elämänsä. =) Harmi vaan, kun asuvat satojen kilometrien päässä. Nähdään varmaan vasta kesällä, mutta viimeistään silloin mennään miehen kanssa hakemaan vauvasäteitä. ;)
Nyt kotitöiden pariin, kun tyttönen nukkuu.
t. iida-linnea, joka ei jaksa laskea päiviä, vaan elää hetken kerrallaan
Ihana ilma, jälleen kerran! Taidan mennä parvekkeelle juomaan iltapäiväteetä, kun Notsku nukkuu päikkäreitään. Pyykkikoneessa pyörii liinavaatteet, jotka ajattelin jopa pistää parvekkeelle kuivumaan - mittari näyttää siellä päälle kahdekymmenen :)
Eilen illalla join pari lasia punaviiniä, ja katsoin Paholainen pukeutuu Pradaan. Oli oikein tehokasta lohdutusta ;) Nyt sitten uuteen kiertoon uusin eväin, eli enemmän ulkoilua ja hyvää mieltä, vähemmän toisten raskautumisista märehtimistä.
Meidän tonskailijoiden määrä vain vähenee täällä kuumeilupuolella, mutta onneksi saadaan uusiakin joukkoon! Pikkuemilia, mulla on muuten vähän sama synnytyskateus kuin sulla, kun se sektio oli niin yllätys, ja vielä vähän tavallisuudesta poikkeava (kun lapsi vietiin heti lastenosastolle, ja kaikkea leimasi epätietoisuus pienen voinnista). Mä niin paljon haluaisin kokea rauhallisen ja onnellisen synnytystilanteen, oli se sitten sektio tai alateitse tapahtuva synnytys! Joka kerta silmät kostuu, kun joku puhuu siitä, miten sai lapsen rinnalle synnytyksen jälkeen. Kun ei sekään tapahdu kaikkien synnytyksissä... Mutta nyt alkaa taas uhkaava alavireisyys iskeä, joten siirryn sinne parvekkeelle!
Kandi kp1/~27, yk 2 tai 3
minä suorastaan vollotin kateuttani viime yönä. Tänään sain tietää että yöllä oli pikkuinen tyttö heille syntynyt ja synnytys mennyt hyvin. olen niin katellinen miten hänkin sai vierelleen tissille pikkuisen heti moneksi tunniksi. Minä näin pari kertaa kapalossa ja silitin hiukan kun jo vauva vietiin pois. Tuli olo että antaisi adoptioon. samana päivänä näin keskolassa mutta siitä en muista juuri mitään. joutui sinne sokerien takia. Kauheimmalta tuntui kun vuorokauden päästä sektiosta menin häntä sieltä hakemaan en tuntenut kuka heistä on omani. ;(
Seuraavan kerran ei minun mahaa avata ja sillä sipuli :(
toivottavasti se seuraava kerta tulee... nyt yk 4 kp 30/35-48
Eli kohta pääsen sitten minäkin kunnolla tonskailemaan! :D
Unohdin viime vkolla tosiaan ottaa pillerin (piti aloittaa siis uusi liuska). Mutta kun aloituspv on torstai, ja mies meni loman jälkeen ke töihin, niin elin silloin ihan maanantaita! Täysin unohtui. Mutta mitäpä pienistä. Eilen just kyselin mieheltä, että mitä mieltä se on, kannattaako niitä enää edes uudestaan aloittaa, jos tässä yritetään kohta puoliin kuitenkin. (Niitähän ei hirveesti sais lopettaa-alottaa-lopettaa-alottaa, kun aikoinaan th sanoi, että se voi kasvattaa veritulpan riskiä tai jotain...) Niinpä jätän ne nyt syömättä. MUTTA tällä hetkellä just ovis menossa, ja pitäydytään hommista - mulla kun niitä mas.lääkkeitäkin vielä syömättä, ja pitäis tätä painoa saada vielä pudotettua. Ja seuraavan kuunkin ovis saa mennä vielä meiltä ohi, mikä on ihan hyvä. Se on vapun aikaan. Mutta sitten KESÄKUUSSA yrittämään, jey! Ja jos tässä nyt " vahinko" sattuis sitä ennen tapahtumaan, niin eipä tuo haittaa :) Ainoa vaan, että tosissaan haluisin saada painoa putoamaan... Vielä 9kg, että olisin aiempaa raskautta edeltävissä kiloissa... (Nyt 157cm/70kg!!!) Että aikamoinen sotanorsu musta tulee, jos tässä vielä raskaaksi tulee - Artusta kun kiloja tuli reilut 20...
Että sellaista! Apuva, munhan pitää ruveta harjottelemaan niitä kiertopäivien merkkaamistakin :D Voisin alottaa jo nyt, vaikka kunnon yritys ei olekaan päällä.
Pi-Ki kp 14/28 (Tosin tässä on sitten vielä se pointti, että menkat ilman pillereitä on mulla tosi epäsäännölliset, joten saa nähdä mitä kierron pituudeksi tulee...)
Nyt onkin taas vissiin hiljainen vaihe kaikkien kierroissa, kun tuntuu et pino on ikäänkuin pysähdyksissä. Se etenikin harvinaisen vaiudikkaasti kun saatiin niin paljon plussia pinoon :)
Ei mullakaan mitään ihmeellistä kerrottavaa ole, kuhan tulin pinoa nostamaan. Jotenkin on apea olo tilanteen suhteen ja niin lupaavat tunnelmat kierron alussa ovat kadonneet taivaan tuuliin :( Nyt on kp19 menossa ja mitään tuntemuksia ei ole, ei kerrassaan mitään. Että vähän pelottaa taas mitä tuleman pitää. Tää on niin masentavaa tää odottaminen ja toivominen ja pettyminen kuukausi toisensa perään. Meillä on nyt se sperma testi reilun viikon päästä ja kuhan sen tulokset saadaan niin saatetaan varailla aikaa sitten juttelemaan klinikalle. Epäilen edelleen et mulla on jotain häikkiä kierrossa kun on sitä tuhruttelua. Välillä tuntuu myös et ovista ei tulis ollenkaan... En tiedä voi olla vaan kuvitelmaa. Mut ku ikää on kohta se 36 mittarissa niin luettiin jostain et ekalle käynille ois hyvä mennä jo ennen ku vuos tulee täyteen yrittämistä, varsinkin jos on tilanne et esikoinen on saatu alulle helpolla, niinkuin meillä. No katsotaan nyt ensin tämä kierto loppuun ja sit päätetään.
Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
Kävin katsomassa eilen sairaalassa mun ystävän vauvaa ja vauvakuume vain yltyi. Miten ihanan pieni ja kaunis hän onkaan. Minulle tuli ihan tippa linssiin heidän onnensa takia. Enää en ole niin kateellinen synnytyksestäkään, kun sitä asiaa olen taas jälleen kerran käsitellyt. mahdollisuuksia kuitenkin seuraavan kanssa vielä on.
Täällä kökitään ja mietitään milloin mahtaisi tämän kierron ovis olla. Jokohan se oli, kun maha ollut kipeä vai olisiko jopa kiinnittymiskipuja. Miljoonapäisiä vahvistusjoukkoja voisi tänään kyllä varmuuden vuoksi kuitenkin lähettää ;)
yk4 kp 33/35-48
Huh, erehdyin käymään tuolla odotuspuolen pinossa, ja voi että tulikin kurja olo! Mullakin olisi raskauden puoliväli jo ylitetty, jos se elokuulle suunnattu vauvanalku olisi ollut terve... Tuntuu tosi hurjalta ja kaukaiselta, että ehdin olla 7 viikkoa tietoisesti raskaana (yht. sen 11) vuodenvaihteessa. Jos joskus vielä tulee toinen keskenmeno, toivottavasti se myös vuotaa pois, eikä jää kolmeksi viikoksi muhimaan kohtuun!
Toisaalta, nyt kaikki menee niinkuin järkevä ihminen olisi halunnutkin. Kyllähän mun kannalta on tosi hyvä asia, että ehdin tehdä tutkinnon valmiiksi. Mutta eihän sitä järjellä osaa miettiä... Mua myös pelottaa ihan mielettömästi, että nyt tässä raskautumisessa menee sitten hirveän kauan. Ja tosi paljon pännii ne tutut, jotka vakuuttelee mulle, että " kyllä sä äkkiä tulet raskaaksi" . Samat ihmiset vakuutteli myös ennen keskenmenoa, ettei mulle niin käy. Jotenkin inhottaa sellainen toisten asioiden muka-tietäminen. On ihan täysin mahdollista, että melko nopeasti tulen uudestaan raskaaksi, MUTTA voihan siinä kestääkin. Korneinta oli, kun yksi ystäväni lohdutti, että " onhan Noelkin vielä tosi pieni" - hän on itse raskaana siten, että lapsille tulee sama ikäero, kun meille tulisi jos plussaisin tästä kierrosta.
Plussatuulia kaikille!
Kandi kp3/~28, yk 2 tai 3
PI-KIkin pääsee pian tonskailemaan, kiva juttu :)
KANDI, tiedän tuon tunteen, että ollaan niin varmoja, että kaikki menee hyvin ja näppärästi. Mies on ihan vakuuttunut, että tulen raskaaksi heti kun hän vain katsookin minua pilke silmäkulmassa ja mua niin ottaa päähän! Vaikka joo, S sai alkunsa nopeasti, niin se nyt ei tarkoita, etteikö toista voisi joutua yrittämään pitkäänkin tai jopa ettei toista edes tule :/ Tää kun on niin sattumankauppaa koko " vauvanteko" .
Koopeet taitaa olla 19 eikä olo ole minkäänlainen. En usko, että on tärpännyt, mutta jotenkin on myös sellainen olo, ettei menkatkaan taida olla ihan pian tulossa :/ Tietty olis kiva, että kierto olis mahdollisimman lyhyt, jos kerran ei tärppää. Nyt vain odotellaan...
Han kp19
Kävinhän minä joskus aikoinaan täällä kurkkimassa, mutta nyt ollaan tositarkoituksella mukana, pikkukakkosta haaveillaan siis meillekin. Ainohan on nyt 1,5 v - ikäero venyy vähän pidemmäksi kuin tarkoitus, kun alunperin haaveiltiin kahden vuoden ikäerosta. Jouduttiin vähän kuitenkin lykkäämään asiaa, kun työtilanne on mikä on, eli määräaikaisena porskuttelen syyskuun loppuun. Mutta päätettiin miehen kanssa, ettei anneta sen haitata, eihän työ ole tärkeintä maailmassa.
Peittoja on pöllytelty jo tämän kierron oviksen aikaan, joten you never know... Nykyään kun jopa tunnistan oviksen, niin on helppoa ajoittaa siihen - ennen Ainon syntymää en ovista tunnistanut ollenkaan.
Yritän päästä teidän juttuihin mukaan! :)
Karssuli kp 17
Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. En tiedä mikä mua vaivaa, mutta mikään ei huvita :( Pakata pitäis muuttoa varten ja luulis että se olisi piristävää, mutta paskat mä menisin mielummin koko päiväks nukkumaan.... tätä olotilaa on jo jatkunut melkein pari viikkoa. En tiedä mistä nyt tuulee. Toivottavasti tää olisi jotain pian ohimenevää.
Karssulille onnea tositoimiin. Kiva saada vähän lisää aktiivisempaa porukkaa tänne :)
Kandi. Mua pelottaa seuraava raskaus ihan sikana. Voi että kun voisi käydä joka viikko ultrassa kurkkimassa masuun. Jotenkin tiedän että seuraavakin mahdollinen km on taas keskeytynyt versio, varsinkin kun mulla on jo kaks keskeytynyttä jo takana. Inhottavaa. Tiedän kyllä sun tuntemukset.
Äh. Milo heräs päikyiltä.. pakko mennä.
Hermione kp 9/31 ja yk 2 tällä erää
Taitaapi olla menkat tulossa täällä päin, kun alamahaa juilii ja kovasti on (anteeksi ällöjutut) parina päivänä limaa tullut. No, enpä ajatellutkaan, että tässä mitään vauvaa heti aluille saataisiin.
Mua ärsyttää, kun ei voi yhtään tietää miten pitkiä kierrot nyt sitten on. Ennen ensimmäistä raskautta mulla oli pitkät kierrot. Tuskimpa ne on siitä mihkään muuttuneet...
Karssulille onnea tonskailuun!
Hermionelle piristäviä säteitä lähettelen!
Nyt tyttösen kanssa leikkimään. Minuakin kyllä väsyttää, kun yöt olleet rikkonaisia, mutta jospa ensi yönä ei tarvitsisi loikkia lohduttamassa itkuista pikkuneitiä.
t. iida-linnea kp 27/?
Täältä sateen ja rännän keskeltä. Pikku ukko tuolla jo unten mailla liikuskelee ja äippä heti koneen kimppuun vaikka olisi tenttikin johon pitäisi lukea.
Niin se vain täälläkin eka varsinainen tonskailukierto lähti tämän päivän myötä käyntiin eli nyt elellään kp 1. Saa vain nähdä miten lyhyeksi nämä kierrot ovat menossa, kun joka kuukausi vain lyhenevät lyhenemistään.
Saa nähdä miten pitkään sitä pikku kakkosta saa odotella, kun näyttää vähän siltä ettei tuon miehen kanssa oikein ennätetä kuin pikakuulumiset vaihtaa. Olisi varmaan tarpeen niitä peittojakin pöllytellä kun pikku kakkonen on toiveissa.
Välillä kyllä miettii, että onkohan tuo enska sitten aivan liian pieni, kun sisaruksen joskus (toivottavasti) saa. Ja miten ihmeessä sitä itse jaksaa, mutta eiköhän se siitä sitten asiat lutviudu kuin itsestään..Tai sitten ei
Mutta joskos kokeilis lukaista muutaman sanasen tuota svenskaa...
-Ninca kp 1/25? +uinuva poika
[color=crimson]On tää niin tyhmää. Mäkin olin aikalailla varma että sulla olisi nyt tärpännyt. No jos me yritetään tässä kierrossa saada aikaseks oikein kunnon plussa rysä :) Ei muutakun peitot heilumaan oikein urakalla!
ON: Mua ärsyttää kun tää kierto matelee niin hitaasti. Mä en kanssa tietäis mitä tekisin ilman tätä palstaa ja teitä ihania ihmisiä, olisi varmaan pää hajonnut jo alkumetreillä. Kun kukaan muu mun kaveri ei ymmärrä tätä tuskaa mitä aina joskus poden tämän projektin kanssa.
Hermoileva Hermione kp 5/31