Pojan nimeksi Sisu? Mielipiteitä...
Vaimon kanssa mietitään nimea pojalle. Minusta paras on Sisu, mutta vaimo ei lämpene... Ehdotin sitten toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, mutta ei muka siihenkään.
Mitä mieltä muut on?
Kommentit (49)
Mulle tulee siitä vaan joku kiihkopersu mieleen. "Nimeän esikoiseni Mannerheim Sisu Koskenkorvaksi, oli hän sitten tyttö tai poika!! Isämmaa kunniaan!!"
Mun ensi assosiaatio on "Tehdään sinulle SiSu, Sinun Suunnitelmasi säästämiseen!" .
Meillon Sisu toisena nimenä. Harkittiin kanssa ekaksi nimeksi, mut päädyttiin perinteisempään. Tykkään!
Mä en voi käsittää miksi lapselle annettaisiin kuorma-auton/juoppo-pastillin nimi... Oman lapseni päiväkodissa on poika, jonka nimi on sisu ja ko. poika perheineen on ainakin ulkoisesti pahimpia wt-tyyppejä mitä olen hetkeen nähnyt...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:32"]Meillä miesvoittonen perhe ja tykätään kympillä Sisusta! <3
[/quote]
Onko teitä yhteensä kymmenen?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:32"]Meillä miesvoittonen perhe ja tykätään kympillä Sisusta! <3 [/quote] Onko teitä yhteensä kymmenen?
[/quote]
;)
Mäkin tykkäisin Sisusta, tosi kiva nimi. Mies ei vaan ole vielä lämmennyt..
Työskentelen lasten parissa, ryhmissäni on ollut kaksi Sisu nimistä, toinen oli vakavasti Cp vammainen ja toisella adhd. En siis työskentele pelkästään erityislasten parissa. Mutta mielleyhtymä on minulla suoraan erityislapsiin.
Minusta kiva ja ytimekäs nnimi. Mutta lain mukaan molemmat huoltajat päättävät yhdessä nimen, joten jos vaimo ei lämpene tälle nimelle, teidän on keksittävä jotain muuta, joka kelpaa kummallekin.
Ei kannata, se nimi todennäköisesti kielletään lähitulevaisuudessa sisuviina-assosiaation vuoksi.
Periaatteessa ihan mukava nimi, mutta assosioin itse nimen lemmikkien nimiin. Toisaalta sama koskee esim. nimiä Bella, Bob tai Roope.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:12"]
Cicu ois parempi.
[/quote]
Tai Gifu.
Erittäin hyvä nimi! Jos saisimme pojan, Sisu on yksi top3-nimivaihtoehdoista.
Koiran nimi