Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤ Perjantaita TAMMIkuiset¤¤

03.11.2006 |

sainhan aloitattaa kerrankin :D

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8747602&p=2&tmode=1&smode…

Töissä olen ollut jo reilun tunnin, ihanaa kun on näin hiljaista. Koko Meikun alue on ihan horroksissa vielä.

Eipä tässä muuta kuin että takana erittäin huonosti nukuttu yö. Mikään asento ei ollut hyvä ja baby piti jumppa sessiota lähes koko yön, ei varmaan sekään tykännyt kun mamma oli töissä.

Flunssa iskee päälle taas kerran, oonkin tilannut itselleni " sarvikuonon" jolla saa ontelot huuhdeltua suolavedella ihan koti konstein ja se kuulemma auttaa todella hyvin. Mut onneks on jo perjantai. Saa taas huilia pari päivää tai ainaski voi yrittää sen minkä pojilta voin.

Eikun päivän jatkoja kaikille.

-MM- ja baby 28+

Vierailija
2/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on oikein romanttisen hämärää, ihanan sinertävää kun on edes vähän lunta. Mies sai puhelun puol seiskalta ja siihen heräsin eikä uni tullu enää. Join tuossa teetä ja selailin lelukuvastoja. Mitä ihmettä sitä voi 1,5 vuotiaalle antaa lahjaksi?? Sanoin miehelle jotta miten olis sellanen pikkuimuri, Eetu kun on aina " auttamassa" noissa siivoushommissa ja monesti muuten vaan kaivaa kaapista sen putken ja vetelee pitkin lattioita. Voi kai semmosen pojallekin hommata?

Musiikkia synnytykseen: Ei ollu ekalla kerralla, telkkua katseltiin miehen kanssa kunnes tuli lähtö saliin ja siellä oli radio päällä. Tosin siellä olin jo niin kipeä ja aika meni vauhdilla etten kyllä mistään musiikista olis tajunnutkaan. Mies muistaa kyllä mikä kappale tuli ku poika synty, kysynpäs... Temptation - Angels. E tiiä tuliko oikein kirjotettua =). Tuli muuten Muumit sillon iltapäivällä telkusta ja kätilö naureskeli kierroksellaan kun oli kolmas huone mihin tuli ja kaikissa miehet katseli Muumeja =).

Synnytyskertomusta kirjoittelin ihan itse. Päivällä oli aikaa kun ei ollut kipuja ja sitten vaan yritin aina jotain raapustaa suppareiden välillä kun jotain viimein alkoi tapahtua. Ja kun ei enää voinut kirjottaa niin jatkoin sitten yöllä kun kaikki oli ohi. Tai vasta alkanut ;) Aika jännä niitä juttuja on kyllä ollut lukea näin jälkeenpäin.

Joulusta: Me ollaan kanssa reissattu aattona pitkin ja poikin ja nyt kun on oma tupa ja poikakin (masusta puhumattakaan) niin ollaan aatto ihan vaan kotona. Käydään noi mummolat läpi sitten joulupäivänä ja tapanina. Tosin... miehen vanhemmat asuu tossa parin sadan metrin päässä, niin saattaa jäädä vaan haaveeksi.

Fable: mulla on kans välillä ollut tuota paineentunnetta, kun oon pitkään jaloillani. Välillä ihan tuntuu, että pitää vähän kädellä painaa takasin, ettei sieltä vaan mitään tupsahda ulos! Sitte saaki aika pitkän hetken istua ja makoilla että se tunne edes vähän helpottaa.

Halauksia kaikille surujen kanssa painiville!!! Ikävä fakta, että joulun alla itsemurhatilastot aina kasvaa =/

( . ) Ei muuten oo napa pullahtanu =). Massu oli tosi pinkeä eilen illalla, kivuttomia suppareita tuli aika paljon ja maha oli aivan kosketusarka. Eetu sitten tottakai vielä halusi istuksia sylissä koko illan ja hosui edestakas siinä maha päällä. Oli aika tuskaa välillä. Mutta sain minä niin paljon _märkiä_ pusuja että oli se sen arvoista!! Yöllä sitte ei voinut paljon asentoa vaihtaa. Kerran kun käännyin selältä vasemmalle kyljelle niin tuntu että koko alamaha repeää ja poltti ihan hurjasti hetken aikaa! Itku ei ollu kaukana. Onneksi vauva potkiskeli koko ajan ihan ku lohdutukseksi että täällä ollaan, kaikki on mulla hyvin! Vessassakin sai käydä taas neljä kertaa... *valivalivali*. Tänään pitää sitten ottaa rauhallisemmin. Muutama kirje pitää käydä viemässä naapureiden postilaatikkoihin (järjestösihteerin hommia, jotka _onneksi_ loppuu nyt vuoden vaihteessa), mutta siitä ei tuu ku parin kilsan lenkki.

UniasentoG: kuinkas te mammat itsenne asettelette yöksi? Mulla on nyt alkanu tulla epämukava olo selällään, joten sitä pitää nyt sitten välttää. Tyynyjä on sängyssä iso kasa. Yksi menee selän taakse ja toinen mahan alle. Niillä saa aika hyvin tuettua paikat. Kolmas on " oikeana" tyynynä, mutta pitäis varmaan vielä neljäs kaivella kaapista polvien väliin =). Mulla ainakin selkäkipuun on auttanu ku on asetellut ohuemman tyynyn mahan alle, ei maha paina sillon niin kovasti. Ja jos voi vielä nukkua selällään niin jalkojen alle on hyvä laittaa tyyny(jä) korokkeeksi. Sillonkin saa selkärankaa suoremmaksi.

Ihana taivaanranta, sinistä ja punaviolettia!!

Elina 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä soi Fröbelin palikat jo heti aamusta, poika katsoo filmiä, jonka sai eilen (että jospa nyt ei tulis pottakeskeytystä =D ). Oli tosi hyvä keikka ja poika oli ihan haltioissaan! Alkoi reppana itkeä, kun ukot lopetti soittamasta ja hävis lavalta. Sai kuiskattua itkun keskeltä vaan " Lisää!" .

Mut tulihan ne sit viel jakamaan kortteja ja nimmareita, niin sit oli taas hymy korvissa. Kyllä tuolla itekin tuli ihan hyvälle tuulelle, kun näki sen lapsien riemun ja ihanan energisiä ja iloisia ukkoja jaksavat olla aina vaan =)

Mun mielestä parasta oli kuitenkin kaverin reilu kk:n ikäinen vauva, jota sain ihastella ja pitää sylissä...

Ihan tuli kaipuu saada jo oma vauva syliin.

Naapurin rouva lähti toissapäivänä synnyttämään 9. lastaan, olin tuossa ulkona, kun lähti ambulanssilla. Melkein tuli tippa linssiin ja heti pyörähti oma synnytykseen lähtö mielessä.

Maria&Beijaflor: Jaksuja ikäviin uutisiin! Mulla ei oo kukaan tosi läheinen lähtenyt oman käden kautta, mutta mitä ympärillä kuullut, niin aina tuntuu tulevan yllätyksenä nämä uutiset. Ne jotka puhuu itsemurhan tekevänsä, niin harvoin sitä tekee ja sit ne ketkä tekee, niin ei välttämättä kukaan osaa aavistaa mitään ja se tulee ihan täytenä yllätyksenä jättäen monia kysymyksiä roikkumaan ilmaan ilman vastauksia. Surullista =(

Tigger: Meillä oli Aapo esikoiselle nimi-vaihtoehtona, mut jätettiin sit kuitenkin mahdolliselle toiselle pojalle. Mut kaverilla on nyt veikeä Aapo, niin meidän täyty keksiä uus nimivaihtoehto.

Sulina kyseli innokkaita joulukorttien askartelijoita, täällä ilmoittautuu yksi. Tosin välillä meinaa kaatua siihen, ettei meinaa keksiä millään uusia ideoita! Nyt pitäs taas jotaa helppoa keksiä, että vois ottaa pojan mukaan askartelemaan. Tykkään muutenkin askarrella kovasti, mut oon ite huono keksimään ideoita.

Isyyspakkauksesta: Viimeksi tein itse, mutta nyt jätän tekemättä, kun en keksi mitään uutta laitettavaa. Pojalle yritän kyllä keksiä jotain kivaa, mitä saa sitten, kun vauva syntyy niin tavallaan lahjaksi vauvalta.

Ardisia: Oon kans kova kirjottelemaan kaiken maailman listoja! Joskus ihan itteäänkin naurattaa nuo omat listaukset, mut muuten unohtaisin puolet asioista. Ihan hajamielinen olen ja liitelen aina omissa maailmoissa välillä =)

Joululahjoista: Oon ostanut oikeestaan kaiken tarvittavan jo, mutta miehen lahja puuttuu vielä. Se on aina se hankalin!

Pojalle (2v4kk) ostin Puuha Pete- Duplolaatikon, olikohan siinä nyt 46 osaa tai jotain ja satukirjan. Mummi ja kummit ostelee kuitenkin paketteja vielä, niin ei tulis sit ihan hirmu kasaa. Vaatteita toivottavasti edes joku ostaa, ettei pelkkiä leluja...

Synnytykseen musiikkia meinasin juu ottaa. Mulla oli edellisellä kerrallakin Theatre of tragedyn Aègis ja aion ottaa saman levyn tälläkin kertaa mukaan.

Mellum:Täällä oli ennen käytäntö, että raskaana olevat pääsee hammaslääkäriin, vaikka muiden ohi, mutta enää ei pääse edes jonoon! Niin on ruuhkautunut. Onneks pääsin kuitenkin edes tarkastukseen suuhygienistille ja paikattavaa ei löytynyt.

Fable: Yritähän malttaa ottaa rauhallisemmin, vaikka se varmasti vaikeaa onkin! Tuosta paineen tunteesta en osaa kyllä sanoa mitään...

Jahas, nyt loppui filmi. Aika lähteä aamupalalle ja kauppaan.

Ei kun viikonloppuja kaikille =)

-tau- 28+6

Vierailija
4/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppia on taas ollu jos jonkinmoista..öö..

Joululahjat:On iso osa hankittu,tänä vuonna oon käyttäny kaikki maholliset postimyynti yms. firmat hyväkseni kun en jaksa lähteä ryysäämään..

Mä ajattelin tällä kertaa ottaa synnytykseen mukaan erään ystäväni miehen musiikkia,ihanaa kitaramusiikkia.. ja vauva tunnistaa sävelet takuuuvarmasti kun tää mamma on kuunnellut ahkeraan cd:tä.suosittelen käymään kuuntelemassa jos kitaramusiikista tykkään,ainakin omalla kotisivullaan saa kuunnella,en tiiä saako täällä mainostaa :D http://martenfalk.com/ no mutta kuitenkin.. ehkäpä joku ruotsin puolella asuvista o mårtenista kuullutkin joskus :)

himpula tätä päätä kun ei muista mitään..eikä jaksa avata toista ikkunaa koskaan,et vois tarkistella..

Noi itsemurha jutut on ihan kamalia,en osaa edes kuvitella mikä ihmisen ajaa siihen pisteeseen,saati sitten kuinka rankkaa läheisille teko on.. voimia kaikille jaksamiseen..

Mun on tosi vaikea ymmärtää miten te työssä käyvät vanhemmat jaksatet.. iso hatunnosto teille,mulle tekee tiukkaa jo tää aamuherääminen ja päivän touhut kotona lasten kanssa,ja tässä saa sentään joskus jopa ottaa päivätorkkuja :)

Joo mutta jos jatkan sit kun mieleen tulee jotain järkevää.. nyt pukemaan lapsille ja viemään toista kouluun.

Pakkasta ulkona n.10 astetta. Kumma kuin kylmältä se tuntuu näin aluksi,mietin et miten selviän 25 asteen pakkasista hengissä mut eiköhän siihenkin taas totu :D

T:Isa ja masukki 28+5

Vierailija
5/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Olenkin ollut ihan kuutamolla vähän aikaa, joten vähemmälle on jäänyt täällä kirjoittelu, mutta ilmeisesti joulu alkaa olla muillakin mielessä...Taisi tuo lumen tulo vaikuttaa meikäläiseenkin, kun aloin pohtia jo ensimmäistä joululahjaa :) Sorke mulla ei ole haisua viimeaikaisista top-puheenaiheista, enkä ehtinyt noita pinoja kahlata läpi :(

( . ) Juu napa on pullahtanut nurinkurin ja " Aatu" monottaa aika kipasti ja potkutkin tuntuvat välillä tosi ylhäällä, varsinkin aamulla sängyssä maatessa. Olin eilen 4D-ultrassa, enkä kadu pätkääkään 100 euron aukkoa, jonka eilinen jätti kukkarooni. Vauva oli ihan vauvan näköinen ja oikein hyvävointinen. Kaikki asiat olivat mallikkaasti aina napanuoran ja istukan kuntoa myöden, joten rauhallisin mielin tässä varmaan saapi loppuajan odotella. Sain monta onnistunutta kasvokuvaa myös " Aatusta" ja tutkimus tallentui DVD:lle, isännälle mukava ylläri, kun ei päässyt mukaan. Painoarvio oli tällä hetkellä 1,162 kg ja tuon käyrän mukaan syntymäpainoennuste olisi 3,7 kg, ellei äiti ala ihan himona vetämään yks kaks makeeta kitusiinsa, mikä ei siis ole suositeltavaa. - Juu eilen vedin puolikkaan pähkinäsuklaalevyn, nam!

Hih! TÄSSÄ TULEE PARAS: Meillä tuo " Aatu" ei sitten olekaan Aatu, vaan pikkusisko on tulossa esikoiselle ja sitähän neiti toivoikin. Esikoinen totesi uutisestani että: " JESSS!" Lisäkysymyksenä seurasi: " Äiti miten sä sait valita, kumpi tulee?" Vastasin: - öööh... tuota niinpä, kun en saanut valita, vaan siellä on koko ajan ollut tyttövauva :) Hauskinta oli se, että työkamuista kaikki totesivat kasvokuvien perusteella vaavin pojaksi :O En kertonut, miten asia oikeasti on, kuulevat sen sitten tammikuussa. Myös itellä ollut koko ajan se poikaolo, ja moni luulee, että meille on tulossa poika - ylläri siis kaikille!

Joulusta:

Haluaisin rauhoittua kotona, ollaan niin monta vuotta ravattu ympäri kyliä, nyt ei jaksais ainakaan anoppilaan, kun se on niin raskas tapaus - oikein vouhottaja!

Nukkuma-asennosta:

Vuorottelen kumpaakin kylkeä, myös kolme tyynyä unikavereina, joista kaksi jalkoen välissä. Tämä pikkuneiti vaan innostuu öisin muljaamaan mahassa aina mun vessareissun jälkeen ja uudelleen nukahtaminen ottaa aikansa.

Äitee ja " Aatu-tyttö" 28+0

Vierailija
6/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Lähtee tässä kohta viemään akka hoitoon ja sit kaveri tulee hakeen. Lähetään shoppaileen :) :) Ukolle aattelin löytää joululahjan tällä reissulla. Kaulaketju varmaan joku vahvempi, ku etellinen kulu poikki lukon kohalta. Töissäki sitä aina piti tai no se oli käytännössä varmaan aina kaulassa muutamia vuosia, joten ei ollu ikuinen.

Akka haluais jonku vauvakoiran mitä voi syöttää joululahjaksi :O löysi sen jostai kolmesta lelukuvastosta mitä meille on postilaatikkoon kolahtanu. En usko, että ostetaan, koska viime jouluksi ostettiin poni ja sitä voi syöttää/ääntelee. . Nukkekotiin haluais asukkaat, joten ne on varmaan listalla mitä saa. Ja ehkä Tomi traktorin Hinku ostetaan tai vihjata kummeille, jos haluavat vinkkejä lahjoihin. Yleensä toivotaan vaatteita, koska kasvava lapsonen kyseessä :)

Aikalailla oon miettiny lahjoja valmiiks ja eilen tilasin muutaman kirjan pukinkonttia aatellen. Suht halvalla yrittää mennä tää joulu.

[color=blue]Elin@ [color=violet]kyllä voi pojalle ostaa leikki-imurin. Tuttujen pojat on leikkineet pieninä myös nukeilla, joten ei se niin kamalaa oo tehä " naistenhommia" :)

[color=darkviolet]Nyt pitää rientää.

Z ja peipi 28 (näin se aika rientää)

Vierailija
7/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo vähän paremmalla mielellä..Eteenpäin on mentävä kun tää maailma ei kuitenkaan pysähdy, vaikka mitä kävis. Se tuttu oli koulukaveri ja tuntuu aika oudolta mennä tonne yliopistolle, jotenki karua että seilläkin vaan meidän laitoksella luennot pyörii vaikka ollaan tosi pieni laitos ja tää ihminen oli opiskellut jo 5 vuotta siellä. No nyt muita juttuja.

JoulukorttiG: Mietin kun joku oli pistämässä lapselleen tonttulakkia päähän ja ottamassa kuvaa ni oisko aika hyvä kun ottas jonku aika karmasevan mahakuvan ja lähettelis niitä pitkin poikin joulukortteina:) Ei vaan, en kyllä yhtään tiedä tehdäänkö ite vai ei..viime vuonna olin ihan innoissani väsäämässä mutta mies ei oikein innostunu vaikka muuten tykkääkin puuhailla kaikenlaista askartelujuttua, niin se vähän sitten tökki.

SynnytysmusiikkiG: No ehdottomasti otetaan..ollaan ajateltu tehä muutamat kokoelmalevyt, missä on maailman parhaimmat biisit ja sen lisäks otan ainakin afrikkalaista musaa, kivaa pyöritellä lantiota ja tehdä esim.kissajoogaliikkeitä sen tahdissa avautumisvaiheessa...sit otetaan varmaan joku rauhallisempi vauvalle tuttu levy jota voidaan sit soittaa kun vauva on syntyny.

Ostettiin eilen ruskovillan kapaloliina kun se oli tuolla yhdessä kaupassa kai aika halpa kun makso vaan jotain 14 e, tuleva kummitäti oli kopioinu sivutolkulla erilaisia kapalointiohjeita jostain kirjasta ni nyt sitten vaan harjottelemaan nuken kanssa;)

Onko jollain kapaloinnista kokemusta? Entä unipusseista?Anoppi on tekemässä sellasen, mietittyttää vaan kun niissähän jää kädet paljaiksi että pitääkö kuitenkin peittoa laittaa vai miten?!

Aivan upea ilma täällä Jyväskylässä. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Tänään on kiire päivä, kun nyt aamupäivän väsään kotona esseetä (niinkun näkyy, eli siis kirjottelen täällä) ja sit on 5 tuntia koulua ja sit kavereita tulossa tekeen pizzaa ja sit lähetään porukalla Crashin keikalle. Vähän jänskää että mitä vauva tykkää näillä viikoilla kovasta musiikista.. terkkari kumminki sano että menkää vaan, ei sitä häiritse:)

Nyt sitä esseetä sitten.

Beijaflor rv 30+4

Vierailija
8/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut jo reilun viikon tässä flunssassa ja olen nyt sit sairaslomallakin sen takia.. Eilen illalla tytölläkin oli kuumetta ja yöllä varsinkin, mutta nyt vaikuttaa tosi reippaalta ja ei-kuumeiselta. Täytyy toivoa, että jos tämä tauti ei iskis lapsiin ihan yhtä pahoin kuin minuun. Yskä on ollut niin kamala, että en ole nukkunut viikkoon kunnolla ja jos nyt alkaa lapsetkin vielä flunssan takia yöt valvomaan, niin jipii ;/ Tätä univelkaa tuntuu kertyvän jo melkolailla tässä vaiheessa, mitenhän sitä jaksaa sit, kun vauva on syntynyt.

Musiikkia synnytykseen: mulla ei ole kahdessa aiemmassa ollut mukana mitään, enkä aio ottaa nytkään. Kakkosta tehdessä ehdin olla synnytyssalissa tunnin verran, joten ei siinä paljon olis musiikkia ehtinyt kuuntelemaan. Toistaiseksi siis pärjätty ilman musiikkia ja niin toivottavasti pärjätään tämän kolmannenkin kanssa.

Mä kirjoittelin synnytysjuttuja muistiin sit osastolle siirtymisen jälkeen, en synnytyksien aikana ole asiaa edes ajatellut, muta sitten osastolla on ollut hyvin aikaa kirjoitella, joten jotain on jäänyt muistiin, vaikkei kovin paljoa.

Joulu: mulla olis halu viettää joulua mahdollisimman rauhassa tänä vuonna, yleensä olemme aamulla käyneet joulupuurolla minun vanhempien luona ja sitten loppuilta on oltu kotona, syöty jouluruoka kotona ja joulupukki on käynyt. Viime vuonna minun vanhemmat kiersivät meidän siskosten luona, kun joka paikassa kävi joulupukki, niin he kävivät sitä katsomassa lastenlasten luona. Mutta en tiedä, että mitä tänä vuonna on edessä.. Aika näyttää. En haluaisi tänä vuonna niitä appivanhempia meille, kun on muutenkin itsellä tukala joulu tiedossa tämän mahan kanssa (toivon siis olevani silloin vielä isomahainen). Ehkä sitten seuraavana vuonna voisimme kutsua heidät meille, mutta nyt en toivoisi mitään ylimääräistä stressiä.. Mä nimittäin olen aina ihan hermoraunio, kun he meille tulevat, kun aina saa tuntea, että on vieras omassa kodissaan ;/

Voimia kaikille surun kanssa tekemisiin joutuneille, itsemurhat eivät todellakaan ole omaisille se paras keino täältä lähtemiseen. Itsellänikin on kokemusta asiasta, tosin jo 10 vuoden takaa. Mutta kyllä se vielä tänäkin päivänä joskus käy mielessä, että miksi??

Nukkumisasennot: Mulla on nyt viimeisen viikon ollut erityisen hankalaa nukkua, kun jos menee makuulle, niin heti alkaa yskittämään. Olen siis yrittänyt nukkua puoli-istuvassa asennossa ja siinäkin vielä pitää olla kyljellään, kun selällään oleminen ei ole mukavaa. Tai no pystyn nukkumaan selällään,mutta kun siitä asennosta herään, niin tuntuu, etten liikkumaan pääse, kun tuntuu niin pahalta, eli siis liitoskivut iskee yön aikana selälläään nukkuessa. Mutta täytyy toivoa, että jos tämä yskä tästä menisi ohi, niin pääsisin nukkumaan normaaliin tapaani. Joka on kutakuinkin sama Elinallakin. Eli paljon tyynyjä ja niitä asetellaan tarpeen mukaan selän taakse, pään alle, jalkojen alle jne.

Täällä myös yksi innokas joulukorttien askartelija, pitäiskin käydä ostamassa kartonkia ja aloittaa se homma. Tänä vuonna ajattelin tehdä tonttukortit kartongista (ilman lasten kuvia), jos nyt vain löydän sen mallin, jota olen säästänyt viime vuodesta. Tyttö askarteli viime vuonna kerhossa kortin, jota mallia ajattelin tänä vuonna hyödyntää.

Joululahjoja on muutama tilattuna netin kautta, mutta suurin osa on vasta mietintäasteella. Mulla oli tarkoitus nyt loman alettua lähteä käymään jouluostoksilla, kun sitten myöhemmin voi olla jo hankalaa, mutta katsotaan nyt, että missä vaiheessa tämä flunssa menee ohi ja jaksan raahautua kauppoihin.. Lapset hoitoon ja äiti lähtee tuhlaamaan.

Isänpäiväkin on tulossa ja lahjoja pitäisi miettiä. No, minun isälleni olemme sisarusteni kanssa hankkimassa yhteistä lahjaa ja miehelle olemme tytön kanssa ostamassa paitoja (niitä mies pyysi ostamaan), mutta appiukko on aina yhtä vaikea tapaus. Hänen lahjansa pitäisi vielä postiin laittaa, kun asuvat niin kaukana, joten kiire tässä taas tulee, mutta täytyy toivoa, että mies keksii isälleen jotain. Mä en edes halua keksiä, koska tiedän, että hän ei pidä siitä lahjasta, jos tietää sen olevan minun valitsema.

Mutta nyt lähden ottamaan pyykit koneesta ja siivoamaan keittiön, jos ne hommat saisi edes tälle päivälle tehtyä, kun vieläkin on itsellä vähän huono olo.

Mukavaa viikonloppua kaikille terhoille :)

-äitiliini ja masukki 31+3

Vierailija
9/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Millainen on synnytyssairaalasi?

Kävin edellispäivänä TYKS:ssa katsomassa kaverini tyttövauvaa (suloinen ja niin pikkuinen). Esikoinen pyysi ottamaan mua vauvan syliin ja olisi ihan selvästi myös itse halunut hipelöidä vauvaa. Kysyi, saisiko sitten meidän omaa vauvaa pitää sylissä :) Lupasin ihan satavarmasti, että saapi sen syliinsä.

Anyway...kaverini kertoili, että TYKSan synnyttäneiden vuodeosasto(t) menee remppaan, on kuulemma jo parilla kuukaudella lykkääntynyt tuo remppa, eli tod.näk. koko paikka on kaaoksessa, kun meikäläinen sinne pääsee joskus. Kaverini sanoi, että 5 äitiä tungetaan nyk. 3 hengen huoneisiin, kuulostaa mun mielestä ihan utopistiselta. Siellä ollaan síis tyylin siskon petissä kuin sillit suolassa. Voi olla, että uudelleensynnyttäjiä ei kauaa siellä kattella.

Mites muualla tilanne?

äITEE

Vierailija
10/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

beijaflor:

oisko aika hyvä kun ottas jonku aika karmasevan mahakuvan ja lähettelis niitä pitkin poikin joulukortteina:)Beijaflor rv 30+4

[color=#A52A2A]Ei yhtään paha idea :) ed. odotuksessa oli pääsiäisenä mulla iso maha ja silloin isommat lapset maalas mun mahan pääsiäismunaksi! sitä sit lähetettiin tutuille sähköposti pääsisäis tervehdyksenä ja siitä kyllä kaikki tykkäs :)[/color9

[color=#556B2F][b]( . ) Halleluujah tukisukkisten keksijälle!!

Eilen siis ekaa päivää pidin,otin illalla ne pois ja en meinannut omia varpaitani tunnistaa!! ne oli normaalit eikä POTUT!!! WOU!

Samoin näytti vaikuttavan tuohon alapään suonikohjuun,ei ollut sitä kovaa turvotusta toisessa huulessa alhaalla :)

illalla himpula veti taas semmoostaki maratooni jumppaa että oksat pois! se on niin ilkeetä kun ne liikkeet on niin alhaalla että tosiaan jo karvaraja heiluu!![/color][/b]

nyt kaffi tippuu,aamun oma hetki alkaa ku ykköseltä tuee tohtori ohojelmaa :)

[b]Maria ja himpula 29+5[/b] [color=8B4789][size=3]♥[/size][/color]

Vierailija
11/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans nukuttiin jälleen huonosti, noi vessakeikat katkaisee kyllä makean unen vähän liian usein. No, ei pidä valittaa, mulla on sentään mahdollisuus nukkua tänään päiväunet, jos vaan sitten saa nukuttua. Toista se on teillä työssäkäyvillä, koittakaahan jaksaa. Eiliset supistelut hellitti yön aikana ja kyllä se on vaan uskottava, ettei musta ole mihinkään jos meinaan supistuksilta välttyä. Niin paljon ois vaan kaikenlaista olevinaan, joululahjoistakin osa tyystin hommaamatta, vaikka mietittynä on jo mitä ostan. Pitäis vaan jaksaa kauppoihin.

Elina kyseli 1,5 vuotiaan lahjasta. Me ostettiin pojalle sen ikäisenä sellainen muovinen parkkitalo, mikä oli tosi mieluinen. Pojalla oli just siinä iässä sellainen autovaihe. Tykkäsi järjestellä autoja riviin ja jonoon ja parkkeerata niitä parkkitaloon. Parkkitalo on edelleen käytössä ja on ollut ihan kestävä.( on kestänyt siis pojan painon kun se on seisonut joskus sen päällä ja sellaista menoa) Muistaakseni Wader merkkinen, voi olla että muistan ihan väärin, mutta anttilasta sen aikanaan ostin. se nyt ekana tuli mieleen. Sitten oli nää puuhapete-, ja tomi traktori jutut kans mieluisia. Niin, ja siitä paineentunteesta, mullakin lepääminen auttaa siihen. Kai se toi vauva vaan painaa jo kun on itse pystyasennossa. Kyllä sitä kaikkee vaivaa onkin raskausaikana.

Joulun vietosta...Koitan selvitä joulusta niin vähällä kuin voin. Joulukuusi laitetaan ja joulukoristeluita. pojan kanssa aattelin jonkin verran leipoa, mutta itse ruuat ostetaan kyllä valmiina. meille kun ei ees kinkkua tule kun ollaan kasvissyöjiä, että meidän jouluruoka on soijaleikkeleiden tapaista. helppoja ja nopeita valmistaa, ei tarvi kytätä uunia koko yötä. Mummolaan varmaan mennnään syömään ja joulupukki kutsutaan sinne. Välillä ihan jännittää, että onko vauva jo silloin kainalossa. Mulla alkaa silloin just rv37, että tällä menolla ja näillä supistuksilla voi hyvinkin olla että meillä on pikkutonttu mukana joulunvietossa.

Pojalle on osa lahjoista vielä hakusessa. Tai ei me paljon edes osteta, kun ei se ole joulun tarkoitus että hukkuu lahjoihin. Muutama sellainen mieluinen riittää. Olen nyt ostanut sellainen legon merirosvolaivajutun ja pari satukirjaa. Mutta mitähän vielä. Karaokejuttua( sellaista lasten) ollaan ajateltu, mutta onko se 3,5vuotiaalle ihan vielä. poika on kyllä niin kiinnostunut musiikista ja laulelee paljon.

Vinkkejä otan kans mielelläni vastaan.

Minun puolesta myös osanotot Maria ja Beijaflor...kyllä noi jutut aina pysäyttää. Ja jättää tuhannet kysymykset että MIKSI?

Muuten beijaflor, mulla kävi kans mielessä toi kapalointi, kun katselin ruskovillan esitettä. Aattelin yhessä vaiheessa että vois ostaakin sen kapaloliinan ja ottaa sen jo laitoksella käyttöön. Onhan se pieni vauva napakampi paketti pidellä kun se on kapaloissa. Mutta eri asia jääkö tää mulla vaan ajattelun tasolle. Mielelläni luen kans kokemuksia kapaloinnista. Halvalla olette sen kapaloliinan kyllä saaneet, yleensä noi ruskovillan jutut maksaa maltaita.

Kylläpä kello käy, lähden tästä viemään poikaa hoitoon. Täällä tampereellakin on ihana aurinkoinen pakkasaamu. Ihan kuin olis jo talvi pitemmällä. Päivänjatkoja!

Vierailija
12/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) eilen kun nyrkkeilystä palasin niin oli kyllä tosi raskaanaolevaolo:) liitokset vähän kiusaa, mutta muuten voidaan vallan mainiosti edelleen.

musagallup: just tällä viikolla mietin et pitääkin alkaa tuota puuhaileen. mä kyllä luulen et polttelen ite jonkun levyn tai sit soittimelle siirrän. mut varmaan lähinnä sellasta rauhallista rockia, jos pari räväkämpääkin kattois jos vaikka supistusten aikaan osuis;) pomo jo ehdotteli et kuuntelet nyt sitten klassista jne, mut kun mä en tykkää... mä kuuntelen lähinnä musiikkia jossa on sanat, koska kuunteleen niitä sanoja. mut varmaan jotain 51koodia, yötä jne tuttua ja turvallista koitan kasailla. simppikselle en oo kotona oikein musaa soitellut, kun meillä ei oo sellasta kunnon soitinta millä soittais. mut just huomasin et pleikkarille on tulossa uus osa siihen karaoke-peliin niin niitä voisin tuolloin joulukuussa vielä viime hetkillä sitten hoilailla.

nukkumisesta: nykyään lähes ainoo kunnon nukkuma-asento on oikealla kyljellä. vasemmalla kyljellä alkaa pistään tohon keuhkojen tienoille. vielä joskus mä nukun massullaan ja mies saa nauraa taas sillekin:)

joulukorteista: kaikki löytyneet aineet oon jo keräillyt, mut ainakin kartonkeja pitäisi vielä hakea. kavereille oon nyt kamerakännyköiden aikaan tehny ite kortin. eli ottanut jonkun pehmolelun ja sille laittanut tonttulakkia, ja asetellut sitten jonnekkin kuusen alle, lumeen tms ja napannut kuvan. ja sit viä musiikkia niin mms-kortti on valmis.

joulu: menee varmaan aika tuttuun tapaan, ellei olla sairaalassa. ollaan menty aatonaattona mun porukoille, siellä oltu aatona kuuteen asti; syöty puurot, ruuat, saatu lahjat, katottu töllöö jne ja sit on siirrytty anoppilaan. siellä kans lahjat, luumukiisseli, hautuumaareissu (jonka sen varmaan jätän väliin jos kasassa oon) jne. eli ei oo tullut itte hössötettyä jouluna, ja äitikään ei suostu pahemmin apua ottaan vastaan, eli aika rauhallisesti on saatu olla. jossain vaiheessa oli puhetta jos tänä vuonna oiskin nyyttärit veljen luona, mutta en tiiä varmaksi. meillä siis mun vanhemmat ja anoppi asuu noin 10 kilometrin päässä toisistaan.

ja muutenkin nyt tulee tuolla tampereella varmaan aika paljon oleiltua joulun tienoilla kun mies kuitenkin töissä arkina, enkä halua yksin jäädä auton kaa tänne. eli varmaan oon äitin ja isän luona tuossa joulukuulla enempi, on lyhyempi matka jos supparit tms toiminta alkaa.

mirabella: no en mäkään kävellen mikään pikakiitäjä enää oo:) mut koitan reippailla sen mitä pystyn. olit näköjään eilen petivaatteita tuuletellut, mä taidan tehdä saman tänään kun tuolla ulkona vielä tuollaiset kymmenen astetta pakkasta, pitää vaan vähän terassia putsata ennen kun sinne voin viedä.

sulina: siis onko sulla tässä joulu noitten kolmen käynnin välissä? kun mulla tulee kasaan se 38 jo 15.12, kääk!

toivottavasti fable on nyt saanut nukuttua vähän paremmin...

tau:n poika oli sitten fanittanut oikein kunnolla:) eikös ne kyyneleet tollaselle keikalle kuulu kun bändi poistuu paikalta;)

mielettömällä oli ollut hieno päivä. vai ettei aatu ookkaan aatu:) näytitkö jo sen videon miehelle, kun siitähän ois saanut hienon isänpäivälahjankin jos ois yllärinä tullut:)

joululahjoja en oo hankkinut vielä ollenkaan. mut eiköhän sitä kerkii...

tigru ja simppis 32

Vierailija
13/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun vietosta.. meillä joulua vietetään toista vuotta ihan kotona,aikaisemmin on ollut sellasta ihme kiertämistä sukulaiselta toiselle mutta viime vuonna päätin etten siihen enää lähde.. ainoo mikä harmittaa on se etten saa imellettyä perunalaatikkoa ikinä onnistumaan :( lupasinkin muulle perheelle tänä vuonna tehdä lisäksi muussin,niin saan itekseni harjotella tota laatikkoa.

Olis hieman alapääasiaa :) heh.. siis miten noi suonikohjut alapäässä ilmenee? Tai oiskohan lääkäri tai terkka sanonu jotain jos siellä ois suonikohjuja. kun mulla on sellain kummallinen vaiva/tuntemus tuolla alapäässä (kauhee kun on vaikee selittää tälläsiä asioita..) esim. kun meen kyykkyyn niin tuntuu että koko alapää jotenkin turpoaa tai pullahtaa ulos.. ääk ei varmaan kukaan ymmärtäny mitään :D kaikkea tää raskaus teettää :)

Pitäs lähtee kaupoille,mutta ei huvittais yksin mennä ja punnikoin tässä että odotanko miestä joka on ärrimurri auton rikkoontumisen takia vai lähenkö yksin.. se kassien kantaminen tahtoo vaan olla hieman tuskaista.. nooh katellaan.

Pitäis mennä pikkulikan kanssa askartelemaan aarrearkkua ja kultarahoja kuulemma!

T:Isa

Vierailija
14/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieletön toi oli hauska toi tyttövauva juttu :) Voipi aika moni hämmästyä sitten aikanaan :)

Hui olkoon kun taas tajusin että marraskuiset synnyttelee kovasti ja sitten on enää joulukuiset ja sit on jo meiän vuoro!! Kääk.. Ja toisessa päässä jo heinäkuiset on alkuraskauksissa..

Vierailija
15/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö! Olisit eilen telepaattisesti viestittänyt mun aivoihin tuon idiksen :)

...Olin itekin niin tohkeissani, etten voinut pitää tietoa sisälläni, kun mies soitti ja uteli uutisia. Ensin luurissa oli esikoisemme, joka tapui hetken maanittelun jlk. kertomaan tyttöuutiset. Minä vielä möläytin, että DVD:ltä saapi vielä ite tarkistaa, kun sunnuntaina tulee kotiin...Pitäsköhän siis piilottaa koko videon pätkä ja antaa vasta ensi sunnuntaina? Ei se kyllä sitten ole niin kauheen ylläri ja varmaan mies haluisi sen heti pian nähä, kun tulee kotiin nyt sunnuntaina. Täytyy keksiä jotain muuta kivaa. Onneksi esikoinen on taas askarrellut jotain vähintään yhtä hellyyttävää päiväkodissa!

Äitee ja " Aatu-tyttö" 28

Vierailija
16/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille Tammikuisille!

Kuuluin tähän Tammikuisten porukkaan vielä kesällä 06, mutta sain keskenmenon heinäkuussa, kirjoittelin siitä silloin täällä palstalla. En ole aikoihin täällä käynytkään, koska fiilikset on olleet mitä olivatkaan km:n takia. Mutta nyt...Halusin vain tulla kertomaan teille (jos joku minua vähäisestä kirjottelustani vielä muistaa), että eilen testi näytti plussaa. Jes - mitkä fiilikset meän perheessä eilen olikaan :D Siirryn siis Heinäkuisiin :)

Kaikille teille oikein paljon lämmintä mieltä ja oloa :D

Vierailija
17/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne tunneskaalat menee lattiasta kattoon. Onnea odotukseen teille :)

Äitee ja " Aatu-tyttö" 28

Vierailija
18/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD919E]Aurinkoista aamupäivää kaikille! Aivan ihana ilma näyttää olevan tuolla ulkona, kun ikkunasta katsoo. Täytyykin lähteä kohtapuoliin lenkille tuonne ulos ja kokeilemaan tuntuuko ilma yhtä kivalta, kuin näyttää.

[color=8B6969]_tigger_: Ei mulla Joulu ole vielä noiden kolmen käynnin välissä, vaan se on niiden jälkeen, ennen laskettua-aikaa (joka siis on 28.12.). Jotenkin vaan lähestyi tuo laskettuaika niin paljon, ku annettiin uusia aikoja jo rv 37+. Apua! :)

[color=CD919E]Olen tässä jo pidemmän aikaa ollut huolissani siitä (aika pitää jostain olla), ettei Papun liikkeet pidä mua hereillä yöllä. Mistä siis tiedän liikkuuko se yöllä ollenkaan? No joskus WC-reissujen yhteydessä tunnen sen kyllä potkiskelevan ja olenkin selittänyt tätä sillä, että nukut todella sikeästi. Joten eiköhän se ihan kunnossa ole. Mut nyt en ole tälle aamulle tuntenut vielä ollenkaan kunnon liikkeitä. Olen nyt ollut hereillä parisen tuntia ja yrittänyt juoda mehua, tökkiä vaavia hereille, mut ei vaan mitään... Pitääkö alkaa huolestua ihan tosissaan??? No, mulla on aamiainen vielä(kin) syömättä, et jos kokeilisin sitä seuraavaksi.

[color=8B6969]JouluG: Me yleensä vietetään vuorovuosin joulu joko minun vanhempieni luona tai miehen vanhempien. Tänä vuonna olisi minun vanhempien vuoro, mutta sattuneesta syystä ei uskalleta lähteä tuonne 550km:n päähän. Ei kyllä oltais uskallettu lähteä myöskään Turun suunnalle miehen vanhempien luo. Asia onkin järjestetty niin, että olemme kotosalla ja minun vanhempani tulevat tänne meille. Pikkuveljeni asuu tyttöystävänsä kanssa Hämeenlinnassa ja on hoitoalalla töissä Joulun, joten hekin mahdollisesti ajelevat sitten työvuorojen puitteissa meille syömään joku päivä.

[color=CD919E]Yhtään joululahjaa en ole vielä ostanut. Olen kyllä mietiskellyt niitä valmiiksi, ja ainakin miehen sekä isäni joululahjan tiedän jo. Kummilapsillekin pitäisi jotain keksiä (3kpl), mutta kahdella niistä on vielä syntymäpäivätkin ennen joulua ja toinen täyttää jo 13 vuotta. Noille isommille tytöille vasta vaikeaa onkin lahjoja ostaa.

[color=8B6969]Ai niin Amalia-Joel: Oikein paljon onnea plussasta! Tarrasukkia sinne, että kaikki menisi nyt hyvin!!! *halaus*

[color=CD919E]Ja ikäviä uutisia saaneille (Beijaflor, Maria) myös halauksia jaksamiseen!

[color=8B6969]MusaG: Musiikki synnytyksessä voisi olla hyvä idea, mutta en vaan osaa päättää millaista musiikkia ottaisin. Täytynee jättää asia mietintään...

[color=CD919E]SynnytyssairaalaG: Naistenklinikalla Helsingissä tehdään remonttia juuri tällä hetkellä. Siellä laajennetaan perheosastoa isommaksi, että mahdollisimman monella olisi mahdollisuus perhehuoneeseen. Valmistumista on kaavailtu ensi vuoden alkuun, joten saas nähdä mikä remontin vaihe on meneillään, kun me tammikuiset synnyttämään päästään.

[color=8B6969]mieletön: Onnittelut tyttöuutisista!

Nyt taidan lähteä väsäämään sitä aamiaista ja sen jälkeen kävelylenkille sauvojen kanssa.

Sulina + Papu rv 32+1

Vierailija
19/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on porinat jo tähän aikaan aamupäivästä ;)

Kommentoin jotain mitä tulee mieleen..

Elin@: Aivan hyvin poijalle voi ostaa imurin! Itse asiassa meillä esikoinen sai sen muistaakseni joululahjaksi kun oli 1,5v. Se hajosi nyt vähän aikaa sitten, ja nyt mietinkin että ostan kakkoselle 2,5v uuden joululahjaksi, on kanssa kova poika imuroimaan. Eilen meinasi imuroida pippelinsä oikealla imurilla... ;)

MoominMamma: Rauhallista viikonloppua! Ota tosiaan lunkisti, jos saisit olla ilman suppareita. Ja muista, että saikkua saa aina hakia jos on raskasta olla töissä. Ei noi supistukset maailman pienimpiä vaivoja ole.

Fable: Mulla kakkonen kääntyi hyvin aikaisessa vaiheessa raivotarjontaan sekä kiinnittyi, silloin oli kovastikin noita " jotain tippuu" - tunteita. Tämä vauva pyörii vielä aivan miten sattuu niin ei ole noita painontunteita ollut. Otahan sinäkin rauhallisesti ja käy näytillä, jos tulee esim. sellainen jomotus (menkkakipu) tuonne alamahalle. Ne on niitä avaavia suppreita kuulema..

Beijaflorille kanssa lohdun sana :( Mutta kuten itsekin kirjoitit, niin elämän on jatkuttava!

Kapaloinnista.. Mulla on omat vanhat kapaloliinani tallella, äiti antoi ne kun esikoinen syntyi. Ovat ennen kuuluneet äippäpakkaukseen. On jotain villa-puuvillasekoitetta?? Molemmat lapset ovat olleet kapaloissa pari-kolme viikkoa, kakkonen vähempi kun oli kovin kuuma toukokuu silloin. Aion myös kapaloida tän kolmosen. Eikä se ole vaikeeta, harjoittele vaan etukäteen!

Ariella: Kuulostaapa kurjalta sinun olotila :( Väsyneenä ei ole mukavaa.. Yritä nyt viikonloppuna levätä, tee vain asioita jotka piristää ja ei tunnu raskaalta (laita ukkos siivoamaan ;) Ettet pääse liian väsyneeksi..

Mamm@Mia: Mulla on sellainen muistikuva, että täällä vuoden eka vauva saa jonkin lahjakortin/talletuksen tms. Kaupunki on kyllä kovin säästölinjalla tänä vuonna, en tiedä onko tuosta karsittu ;)

Mieletön: Onnea toisen tyttelin johdosta! Ethän kerennyt mitään vaatteita tms. laitella/heitellä pois? Sanottiinko teille jossakin aiemmassa ultrassa pojan mahdollisuudesta, vai oliko vaan ihan puhdas arvaus? Mulla on aivan kympillä nimittäin tyttöolo edelleen, vaikka ultran mukaan poika oiskin tulossa. Että se niistä omista tuntemuksista, vaikka ne mulla onkin 2 kertaa osunut oikeaan... =)

Mellumille onnea äippäloman johdosta! Nautihan nyt.. =)

Zatulle toivotan mukavaa shoppailupäivää!

Ja Äitiliinille paaljon paaljon parannussäteitä!

Amalia-Joel: Muistankin sinut! Onnea plussan johdosta ja tarrasukkia!!!!

UniasentoG: sama kuin elin@lla, monia tyynyjä. Mulla on myös imetystyyny unikaverina ;)

JoulukorttiG: Monena vuonna olen askarrellut. Nyt en aio stressata sen takia vaan tilasin ihania vanhanajan kortteja postitettaviksi ;)

Joululahjoista: Kuten eilen kirjoittelin, on mietinnässä.. Osa hankittuna, osan olen jo päättänyt, listaa kyhäilen (kiva kuulla Tau että on muitakin listailijoita. Mun miehen mielestä on älytöntä tehdä listoja ;). Kiitos Moominmamma vinkistä, meillekin vois olla tervetullut toinen stiga, eilen oli aika matsit tuolla pihamaalla, kun oli omat pojat ja esikoisella kaveri ja vaan yksi stiga ;)

IsyyspakkausG: Esikoisen isälle tein sen aikoinaan.

( . ) Tosiaan luukas pyörii kuin väkkyrä, potkut tuntuu tuonne alamahalle, luulen että on jotenkin poikittain. Ja kamala kun poika tuntuu isolta! Supistuksia tulee joka päivä, eilen tein virheen kun vedin kakkosta stigalla mäkeä ylös, kauheat viiltelyt. Muuten kaikki ok.. Niin, taitaa olla miehen ja miun hempeilyt ohi tämän raskauden aikana, nekin nimittäin aiheuttaa aivan kauhean kivun (supistuksia?) alamahalla. Öhöm.. Ettäs tiiätte ;)

Nyt meitsi lähtee pesemään vauvan vaatteita!!!!!

/ardisia 28+4?

Vierailija
20/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äkkiseltään kommentoimaan viestejä, mitä nyt satun enää muistamaan tässä vaiheessa.

Maria ja Beijaflor: Jaksamista surullisissa tunnelmissa. Ei ole helppoa ymmärtää tuollaista päätöstä, mutta kai sitä pitäisi yrittää kunnioittaa, siinä missä muitakin päätöksiä... Suremastahan se ei kuitenkaan estä.

Amalia-Joel: Iso onnitteluhalaus!!!

Mieletön: Onnittelut tyttöuutisista!

Sulina: Itse ehdin eilen käydä makaamassa synnärin käyrillä tunnin verran, kun vesseli ei ollut mielestäni liikkunut koko yönä, eikä vielä aamullakaan ollenkaan. Mäkin tuupin ja tönin, hypin ja pompin, join mehua ja söin suklaata, eikä mikään sitä herättänyt. Paniikkihan siinä meinas iskeä. Odotellessani sairaalapetiä vapautuvaksi, sainkin sitten mojovan monotuksen keskelle vatsaa ja sitä driplausta kesti sit pari tuntia kaikkiaan... Ajoitus vaan oli hieman koominen. Vauva kuulemma rupeaa olemaan jo sen verran iso, että väsyttää itseänsä enemmän liikkuessaan, tekee kunnon spurtteja ja sit vastaavasti nukkuu kovinkin sikeästi levätessään. No, nyt senkin tietää...

Nen: En saanut tytön synnytyskertomusta eilen sairaalasta. Mikähän sielläkin on jarruna ja niin kovin salaista tietoa?

JoulukorttiG: Ajattelin kyllä ottaa esikoisesta kuvan tonttulakki päässä, masua halailemassa. Eipähän sitten ole raskaus enää salaisuus kaukaisemmillekaan sukulaisille.

SynnäriG: Remonttia on meneillään täällä Vaasassakin ja vähän mietityttää sen vaikutus vuodeosastoihin. Täytyy vaan uskoa hyvään säkään ja luottaa siihen, että pääsee jo remontoituun lukaaliiin makoilemaan ;-)

( . ) Eilisessä ultrassa selvisi sitten, että munkin istukka on siirtynyt turvallisille seuduille, pois kohdunsuulta. Ikäväkseni vaan sain kuulla, että tuo mun kohdunsuuni on niin suosittua seutua, että nyt napanuora puolestaan viihtyy siellä liika hyvin. Sektio siis saattaa olla edessä joka tapauksessa. Eihän sitä voi jättää syntyvän lapsen tarjoutuvan osan alle tai happihan vauvelilta loppuu. Mua ...ttaa ihan hurjasti! Vaiva vaan vaihtuu, mutta lopputulos on aivan sama! Kaiken lisäksi vesseli köllii edelleenkin tukevasti perätilassa, mutta se nyt saattaa vielä myöhemmin muuttua rt:ksi. Liitoskivut pistävät pysymään tasaisessa liikkeessä, sillä kovalla alustalla ei voi kovin kauaa istua ja hengitys on välillä vähän tukalaa. Muuten vointi on edelleenkin mainio.

No, jos jatkais tuota kamojen kasaamista. Olen purkkiin ihan mielenkiinnosta kerännyt vaatteista löytyneitä elukoita ja taitaa niitä olla kasassa jo yli parikymmentä... Hiukka ällöttää ajatus, että aiemmin niitä on varmasti ollut aivan yhtä paljon ja tyytyväisenä sitä vaan on vaatteita päälleensä vetänyt... Phhhrrrr... Maanantaina vien kaupungin terveysvirastoon näytteitä, jotta saavat niiden perusteella isännöitsijää neuvoa myrkytyksissä.

Valkoista ja valoisaa viikonloppua kaikille! Voikaa hyvin ja olkaa lisääntymättä!

¨c¨ 31+1