Hirveä kutina, mistä voisi johtua?
Minua on kutittanut muutaman päivän ajan...en ole tietääkseni allerginen millekään. Ei ole muuta oiretta kuin kutina...kädet ja jalat enimmäkseen, vähän navan seudulta myös.
Olen käyttänyt Ataraxia jännityksen poistamiseen, mutta nyt se on tilapäisesti loppu. Voikohan johtua siitä?
Kiitos!
Kommentit (29)
Mutta mietin sitä, että voiko Ataraxin lopettaminen aiheuttaa kutinaa?
Pakkausselosteessa ei lukenut.
Onko lääkäriä, farmaseuttia tms paikalla?
Varsinkin käsivarret syyhyävät oikein urakalla. Niihin on tullut vähän verenpurkauman näköisiä punaisia laikkuja = ihottumaa?
Ja olenkin miettinyt aloituksen tekemistä tänne aiheesta :)
Ei allergioita tai kutinaa aiemmin. Nyt sitten kutinaa ollut varmaan reilun viikon. Pikkaisen samanlaista kuin silloin, kun olen ulkomailla kovasti ottanut joka päivä aurinkoa ja sitten puolivälissä lomaviikkoa iskenyt aurinkoihottuma ja kutina, eikä aurinkoa ole kestänyt enää nähdäkään..
Mitä ihmettä tää voi olla???
Nyt alkoi tuo maksasyöpä pelottaa.. :(
Kutinaa kaikkialla, mutta ei esim. jalkapohjissa tai kämmenissä, josta neuvolassa raskausaikana aina varoiteltiin. Pahimmat ehkä käsivarret ja reidet.. Maha ei juuri ollenkaan. Käsivarret alkaa olla näppylöillä (pieniä, punaisia) ja varsinkin saunassa raapimisen seurauksena verenpurkaumiakin on.
Syyhypunkin syyhy on hoidettavissa apteekista saatavilla lääkkeillä. Lääkäriin. TArtunta saatiin tarhasta, ilmeisestikin. Kauhea ruljanssi petivaatteiden ja kaikkien vaatteiden " desinfioimisessa" . Sulla sitä ei varmaankaan ole, mutta muista ei saisi raapia vaikka kuinka kutittais. Se vain pahentaa ja voi aiheuttaa tulehduksen ihon rikkoutuessa. Ja taas kerran, mene lääkäriin.
Oireet helpottuivat kun vähensin ruokavaliostani perunan, vehnän, pastan ja sokerin. Nyt olen taas syönyt niitä ja kutina on sietämätön, eli taas pitää tehdä remontti ruokavaliossa.
Nuo kuvailemasi oireet kun kuulostavat niin maksaperäisiltä.
Saitko koskaan vastausta, epäilen itse samaa.
Ataraxiakaan en ole kovin kauaa syönyt.
Nyt ollut reilun viikon tauko.