Hirveä kutina, mistä voisi johtua?
Minua on kutittanut muutaman päivän ajan...en ole tietääkseni allerginen millekään. Ei ole muuta oiretta kuin kutina...kädet ja jalat enimmäkseen, vähän navan seudulta myös.
Olen käyttänyt Ataraxia jännityksen poistamiseen, mutta nyt se on tilapäisesti loppu. Voikohan johtua siitä?
Kiitos!
Kommentit (29)
tuollaista luultiin allergiaksi ja hoidettiin sellaisena. Kumminkin oli maksasyöpä. Tajuttiin maksasyöväksi siinä vaiheessa, kun muuttui keltaiseksi. Kuoli noin 40-vuotiaana. Hänellä oli aiemmin ollut jo mahasyöpä, josta tuo kai etäispesäke.
Älä kumminkaan säikähdä, sillä aika harvinaistahan tuo on nuorella iällä. Siksi kai tutustanikaan ei osattu epäillä pahinta. (Ja mahaoireita hänellä luultiin närästykseen ja lääkäri hoidatti närästyslääkkeillä.)
Ota siis lunkisti. Jos ei ala parantua, niin voisithan mennä lääkärille, jos saisit jotain allergialääkettä. Jos sulla on vaikka atoppinen iho tai jotain. Mulla oli muutaman vuoden ihan atopian pohjalta ihottumaa kaikkialla.
Eli älä siis pelästy. Ei ollut tarkoitus.
Syytä ei ole löydetty. Ei vaarallista, kun kestänyt niin kauan. Mennee allergian piikkiin.
Sellaisia siis veteen liukenevia. Muutaman päivän kuluttua alkoi kutisemaan, vaikka en ole allerginen millekään. Voisiko sulla johtua jostain mitä olet syönyt?
Oikeastaan ei, koska olen syönyt ihan normaalisti.
Ei mulla ole muita maksasyövän oireita kuin tämä kuitna. Se on kestänyt vaan muutaman päivän...
mutta niin merkillinen oire, että kannattaisi käydä terveyskeskuskessa omalääkärin juttusilla kuitenkin. Voisi ottaa varmuuden vuoksi jotain veriarvoja vaikka sinusta.
Lääkärikäynti menee huomiselle, koska tänään ei saa enää aikoja.
Luulotauti nostaa päätään. Mulla on varmaan 525 eri syöpää.
oletko raskaana? kuulostaa raskausajan hematoosilta eli maksasairaudelta
En ole raskaana.
Auts. Miten kutiaminen liittyy maksaan?
Vierailija:
oletko raskaana? kuulostaa raskausajan hematoosilta eli maksasairaudelta
Mulla oli juuri tuo hepatoosi raskausaikana. Aivan hillitön kutina ja syyhy päässä, vatsassa ja käsivarsissa paljasti aiheen ottaa kokeet. Sitä en tiedä miten se kutina kuuluu maksaan.
synnytysvalmennuksessa puhuttiin, että jos alkaa jalkapohjat kutista, niin pitää mennä lääkärille, jotta poissuljetaan tuo raskaushepatoosi, eli raskaudenaikainen maksasairaus.
Sitten se mun kuollut tuttavani, jolla oli kaikkialla kutinaa ja se oli maksasyövän ensioire hänellä.
Kirjoitin tähän jo aiemmin.
Jalkapohjat eivät kutise.
Luulisi, että tähän voi olla muukin syy kuin joku vitun syöpä.
:\
Kutinaanhan on miljoona eri syytä, ja syövässä varsinkin tuossa maksasyövässä olisit kyllä huomannut jotain muutakin oiretta kuin kutinaa.
Onko teillä kuiva huoneilma? Johtuisko siitä? Tai voi olla ihan joku yliherkkyysreaktiokin. Tai sitten pelkkä stressi voi aiheuttaa kutinaa. Syy voi olla tosiaan mikä tahansa.
En ole varma tuosta huoneilmasta, mutta ainakaan miestäni ei kutita.
Kun raapii, niin pakko raapia lisää...
Kun annan olla, niin ei tee enää mieli raapia.
Ei piitäisi olla atopiaa...ihan normali iho mulla on.
Nosto