Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitaja tekee mitä tykkää, eikä kuuntele minua

Vierailija
31.03.2008 |

Olen kolmen pienen lapsen kotiäiti ja meillä käy kerran viikossa lastenhoitaja, joka katsoo lapsia muutaman tunnin. Ihanaa, taivaallista, saada hetki rauhallista aikaa hoitaa asioita. Mutta minua todella loukkaa se, että hoitaja ei noudata ohjeitani, vaan tekee suoraan sanottuna juuri mitä tykkää. Teen perheellemme terveellisiä ruokia ja laitan ne esille. Jos tarjolla on keitettyjä perunoita, hoitaja tyrkkää niihin miljoona kiloa rasvaa ja paistaa ne tai tekee muusia. Jos tarjolla on omatekoista kalaa, kanaa, lihaa, hoitaja työntää lasten eteen vain eineksiä. Tänään olin kokannut lapsilleni aika suuritöistä ja maistuvaa kalaruokaa,perunoita ja kasviksia, joka on maistunut aiemminkin lapsille hyvin. Mutta lastenhoitaja vain sanoi, että koska teit tuollaista ruokaa, paistoin mieluummin lapsille pannukakun ja se maistui. Ja kun minun periaattena on, että vain viikonloppuisin makeaa. Hän siis ruokki lapset pannukakulla, eikä edes tarjonnut tekemääni ruokaa. Hän ei kunnioita minua pätkääkään, vaan tekee juuri mitä lystää. Hänellä ei ole mitään oikeutta taistella kasvatuspäätöksiäni vastaan. Hän saa rahaa käynneistään, jotka pian lopetan, kun tuntuu että enemmän stressaa kuin auttaa.... :-(((

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat hoitajlle palkkaa---> voit itse valita KUKA lapsiasi hoitaa. Jos et ole tähän tyytyväine, irtisano hänet ja palkkaa joku muu.

Vierailija
2/21 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitaja on mennyt säätään jotain oman mielen mukaan, jos olen antanut toisenlaiset ohjeet. Otti jopa päähän, kun oli jonkun paperijulisteen liimannut lastenhuoneen seinälle, en tykkää. Tarvi mun taloa alkaa sisustaan.

Kyllä minä ainakin määrään meidän talossa, kun hoitajalle maksetaan palkkaa. Sen sijaan, jos en ole muistanut tarkoin ohjeistaa, katson läpi sormien, oma moka, jos lapset on herkutellu koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

relaa edes kerran viikossa ja jätä se ruoka kokonaan tekemättä.

Vierailija
4/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etsit uuden taikka olet käyttämättä lastehoitajaa.

Vierailija
5/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hoitajan tehdä ruoaksi sitä mitä haluaa, jos kerran haluaa tehdä!

Vähemmällähän sinä siinä pääset!

Vierailija
6/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos antaisi karkkipussit kouraan, mutta pannukakku. Voithan keskustella hoitajan kanssa asiasta ja kieltää häntä tekemästä ruokaa. Sano, että et saa koskea hellaan vaan lämmität ruuan mikrossa ja saat antaa vain sitä ruokaa mitä sinä olet tehnyt. Ei ole kovin vaikeaa.

Vierailija
7/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruoka-asia oli vain esimerkki. Sama välinpitämättömyys joka asiassa. Laittaa kylmillä ilmoilla lapsille aivan liian vähän päälle, antaa karkkia viikonloppuvarastoistamme, syö itse perheellemme illaksi tehdyn hedelmäsalaatin, päättää yhtäkkiä pestä pyykkiä ja värjää kaiken punaiseksi. Vaikka on saanut tarkat ohjeet ja valmiit ruuat sekä lapsille että itselleen. Ei vaan jaksa/halua noudattaa mitään ohjeita. Minusta hän tekee välillä oikein tahallaan juuri päinvastoin kuin pyydän, ilkikurinen ilme silmäkulmassa. Ei enää ensi viikolla. Olemme onnellisempia ilman häntä.

Vierailija
8/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varalla, jos jostain syystä ruoka loppuu kesken. Mutta ei kai siinä ole mitään väärää, jos pyrin valmistamaan perheelleni mahdollisimman terveellisiä, vähärasvaisia, monipuolisia ja maistuvia ruokia? Ruuanlaitto on intohimoni. Se, että ruoka on terveellistä, ei tarkoita, että se olisi pahaa. Päinvastoin. Tuoreista yrteistä, kasviksista, juureksista, sienistä, vähärasvaisesta lihasta jne. saa ihanaa, todella maistuvaa ruokaa.

Vierailija
9/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän!!!

Vierailija
10/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap peiliin. Onko se hoitaja liian tärkeä niille lapsille? Pitäisikö lasten itkeä kauhusta ja surusta hoitajan nimen kuultuaan? Mikä sulla oikeesti on pielessä, kun olet omasta äitiydestäsi noin epävarma ja mustasukkainen?

Vierailija:

varalla, jos jostain syystä ruoka loppuu kesken. Mutta ei kai siinä ole mitään väärää, jos pyrin valmistamaan perheelleni mahdollisimman terveellisiä, vähärasvaisia, monipuolisia ja maistuvia ruokia? Ruuanlaitto on intohimoni. Se, että ruoka on terveellistä, ei tarkoita, että se olisi pahaa. Päinvastoin. Tuoreista yrteistä, kasviksista, juureksista, sienistä, vähärasvaisesta lihasta jne. saa ihanaa, todella maistuvaa ruokaa.

Vierailija
11/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se hoitaja ylipäätään koskee pyykkeihin tai kokkaa. Jos kerran kerran viikossa siellä on, niin tekisi mitä pyydetään.

Vierailija
12/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani lastenhoitaja tein joskus lapsille tai lasten kanssa lättyjä tai pullaa. Harva työssäkäyä äiti viitsii leipoa, yleensä äidit olivat iloisia leipomuksista! JA varsinkin lapset.

T. Mary Poppins

Vierailija
13/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä palkan maksaja eli työnantaja sanoo. Onko vaikea käsittää?!

Vaihda lastenhoitajaa! Kuulostaa ihan joltain klassikkoanopilta. Pitäisi todellakin noudattaa ohjeita.

Vierailija
14/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä ota apua vaan tee keikki ihan itse, ettei vaan tapahdu mitään kamalaa.... provo

Vierailija
15/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy nyt sinä nyt vaan itse siellä kotonas: Kukaan, siis ei kukaan muu osaa olla yhtä hyvä äiti, kokki, taloudenhoitaja ja siivooja kuin SINÄ! Ei edes kerran viikossa muutaman tunnin ajan.

Vierailija
16/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä ihmeessä ota apua vaan tee keikki ihan itse, ettei vaan tapahdu mitään kamalaa.... provo

Vierailija
17/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan tosissani. Jokainen äiti saa kasvattaa lapsensa oman elämänkatsomuksensa mukaan. Eikä yhdenkään äidin tarvitse sietää sitä, että joku täysin ulkopuolinen ihminen(jolle maksetaan palkkaa) kyseenalaistaa äidin kasvatusperiaatteet ja toimii suorista pyynnöistä huolimatta vastoin niitä. Minua loukkaa eniten tuo aina vastoin neuvoja käyttäytyminen, ei niinkään yksi lapsille annettu karkki tai pannukakku. Ei minulla itselläni olisi pokkaa lastenhoitajana toimia juuri päinvastoin kuin lasten äiti pyytää...

Vierailija
18/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pysy nyt sinä nyt vaan itse siellä kotonas: Kukaan, siis ei kukaan muu osaa olla yhtä hyvä äiti, kokki, taloudenhoitaja ja siivooja kuin SINÄ! Ei edes kerran viikossa muutaman tunnin ajan.

Vierailija
19/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palvelut ei miellytä, et osta niitä. Simppeliä eikä tarvii valittaa. Voi plääh, mitä nössötystä.... Provo

Vierailija
20/21 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siis pitäisi olla vain kiitollinen ja jupisematta maksaa rahaa lastenhoitajalle, johon en voi luottaa. Pienin lapseni on vasta 6kk ja minusta on aivan kamalaa kun tuo lastenhoitaja laittaa vauvan liian vähissä vaatteissa pariksi tunniksi ulos. Eikö muita haittaisi? Eikö sekään, että lypsetyn äidinmaidon sijasta vauvalle on annettu Valion tölkistä kevytmaitoa? Minä en jaksa enää tuota vastahakoista lastenhoitajaa, edes sitä muutamaa tuntia viikossa. Enää en jaksa puolustella. Tilanne on, mikä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän