Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:pidätkö kun sisarukset puetaan samanlaisiin vaatteisiin?

31.03.2008 |

Onko naurettavaa vai suloista kun esim parin vuoden ikäerolla olevat veljekset tai siskokset puetaan aivan samanlaisiin vaatteisiin? Eli toistensa eri kokoisiksi kopioiksi?

Minusta se on ihan kivan näköistä, kun lapset ovat vielä pieniä (alle 6v). Ja sillälailla voisin myös pukea lapseni että ostan samanlaiset vaatteet, mutta eri värisinä: esim sama takki mutta toiselle sininen ja toiselle vihreänä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta syntyy neljäs samaa sukupuolta ja olen kesäksi hankkinut jo jotain samoja juttuja kaikille neljälle :) . Meillä vanhin on kesällä 6 v. ja kuopuksen tarkoitus siis syntyä ensi kuussa.

Vierailija
2/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen toisen lapsen syntymää ajattelin, etten varmasti pue lapsia samanlaisiin vaatteisiin. Mutta nyt kun lapset ovat vähän isompia, yhtäkkiä huomaankin ostavani jonkun kivan paidan molemmille samanlaisen, tosin yleensä eri väreissä. Ja hoitoon lähtiessä vedän samana päivänä ne samat paidat lapsille päälle.

Tähän tosin vaikuttaa meillä myös pienoinen sisaruskateus: on helpompaa kun toinen ei ala kadehtia toiselta ihanaa kimallepaitaa.

Läheskään aina lapset eivät kuitenkaan kulje samanlaisissa vaatteissa ihan käytännön syistäkin: pienempi on perinyt isommalta kaikenlaista, eikä isommalle ole varta vasten jaksettu etsiä samanlaista mutta isompaa kokoa.

Kaiken kaikkiaan yllättävän söpöltä näyttävät samanlaisissa vaatteissa, vaikka aluksi ajattelinkin että sellainen on ällöä. Luulenpa että kouluiässä eivät halua enää samanlaisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapukeutumisessahan pariskuntakin pyrkii pukeutumaan yhteensopivasti miksei siis lapsetkin.

Arkipukeutumisessakaan tämä ei minua mitenkään haittaa jos joku lapsensa samanlaisiin tykkää pukea (mielellään kuitenkin eri värejä, eritoten kaksosilla) mutta minusta usein myös esim. parin vuoden ikäerolla oleville lapsille sopivat erityyliset vaatteet. Varsinkin nykyään kun tytöille on paljon tarjolla hyvinkin " naisellisia" pukineita jotka 5v:lle voi olla jo suht ok mutta pari-kolmevuotiaalla mielestäni ei. Collegepuvuissa on mielestäni täysin yhdentekevää ovatko samanlaisia tai eivät.

Itsellä on vasta yksi lapsi, jonka vaatteet on enimmäkseen kirpputoreilta ja serkuilta perittyjä, joten jos toinen lapsi joskus siunaantuu niin varmaan ei samanlaisia pukineita löydy. Juhla ym. erikoistilanteet sitten katsotaan erikseen.

Vierailija
4/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, en ole ikinä törmännyt tällaiseen ilmiöön, että sisarukset puettaisiin samalla tavalla...tunnenko epätavallisen vähän lapsiperheitä, kuljenko silmät ummessa, vai eikö tuo tapa ole rantautunut tänne maailmankolkkaan:)! Meillä on toistaiseksi vain yksi lapsi, mutta voisin kuvitella joskus, silloin tällöin, pukevani pikkusisaruksenkin samaan tyyliin, why not. Mutta tärkeintä on kunkin lapsen oma ' tyyli' , meidän esikoiselle ei esim. sovi lempeät pastellivärit.

Vierailija
5/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuin yksi lapsi, mutta musta on ihan kivan näköistä kun sisarukset kulkevat samanlaisissa tai saman tyylisissä vaatteissa, vaikkakin eri värisissä. Molemmille sitä väriä mikä sopii parhaiten. Ehkä just tuo eri värisyys on kivempaa kuin se, että olisi aivan identtiset vaatteet.

Vierailija
6/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täsmälleen samanlaiset vaatekokonaisuudet ovat hieman hassun näköisiä eri-ikäisillä sisaruksilla - yksittäinen vaatekappale on ihan jees. Ymmärrän täysin jos yhteneväisellä pukeutumisella yritetään minimoida sisaruskateutta. Olisin ehkä eri mieltä jos omat lapseni olisivat samaa sukupuolta.

Meillä on kuitenkin tyttö 3v ja poika 1½v, ja poika perii jonkun verran vaatteita siskoltaan. He ovat kuitenkin niin erilaisia ruumiinrakenteeltaan, että samanlaisia vaatteita on lähes mahdoton ostaa kummallekin.

Joskus lasten vaatteet ovat sävy sävyyn tarhaan lähtiessä, mutta se johtuu siitä että kummankin vaatteet on ostettu äidin maun mukaan ja kaapeista löytyy paljon samoja värejä...

Vierailija
7/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaksi alle kouluikäistä tyttöä ja ihan joitain vaatteita on saman tyylisiä olemassa, ihan samaa ei mitään - paitsi vahingossa yhdet kengät. Erityisesti ikävää mielestäni pikkusisarelle periytyvien vaatteiden takia, mutta muutenkin haluan että lapset on omia persooniaan enimmäkseen ja se saa näkyä pukeutumisessakin mahdollisimman paljon. Itse olen kolmas kolmen sisaruksen parvesta ja siitä tämä epämieltymykseni samanlaisiin-samankaltaisiin vaatteisiin varmaan juontaa.

Vierailija
8/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten äitinä kiinnostaa, miksi on eri asia pukea eri ikäiset samanlaisiin vaatteisiin kuin saman ikäiset?!?

No joo... mutta en tosiaan itsekkään pue lapsia samanlaisiin vaatteisiin juurikaan koskaan. Mummu tuppaa aina ostamaan molemmille samanlaista vaikka asiasta on maristu kerta toisensa jälkeen. meidän lapset vasta 1,5v joten eivät itse vielä vaatteiden ulkonäöstä perusta. Ulkovaatteet on kyllä poikkeus jos niitä joutuu uutena hankkimaan, silloin tulee ostettua kyllä samanlaiset. Että olisko mun vastaus sitten että ei oo söpöä :)

Vierailija
9/29 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyttö 3v ja 1v, enkä juuri heitä pue samanlaisiin vaateisiin. Syinä juuri noita edellä mainittuja, Pienempi on perinyt lähes kaikki vaatteensa isosiskoltaan joten hän sitten käyttää niitä. Isommalle tytölle sitten ostelen vähän fiiliksen mukaan eri tyylisiä vaatteita, enkä kyllä yhtään ajattele, että saanko sitten tytöille yhtenäiset asukokonaisuudet.

Joskus on toki kiva pukea noille toisiinsa sopivat vaatteet esim valokuvauksiin ja juhliin ym. mutta arkipäivinä en jaksa moisesta innostua.

Puzzle

Vierailija
10/29 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään siitä että sisaruksilla samanlaiset vaatteet..

Joskus ookoo jos samanlaiset paidat, mutta erivärisenä ja erilaiset housut, mutta jos täysin samanlaista niin en pidä yhtään!

Mutta ilmeisesti siitä joku tykkää, kun niin tekee! =)

Vierailija
11/29 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pukisi sisaruksia samanlaisesti.

Vierailija
12/29 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan, jos on TÄSMÄLLEEN samanlaiset vaatteet. Samantyyliset vaatteet on sen sijaan kivat myös mun mielestä, vaikken omille lapsille usein samantyylisiäkään vaatteita pue (tyttö ja poika). Jos olisi lapset samaa sukupuolta, voisin kyllä ostaa kaikille samanlaisia vaatteita, mutta en laittaisi niitä samaan aikaan päälle. En edes kaksosille.

Vierailija
13/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos toisella on vaikka joku kaunis , romanttinen klassinen vaaleanpunainen mekko ja toisella jotkut retrokuvioidut räikeän väriset paita ja trikoot.

Itse puen lapset samanlaisiin tai siis ainakin aina sävy sävyyn ja saman tyylisiin, eri tyyliset vaatteet ja riitelevät värit sisaruksilla tekee mut huonovointiseksi.

Vierailija
14/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää pukea samalla tavalla, paitsi ehkä jossain juhlissa menee. Lapset ovat erilaisia persoonia ja se saa nakyä myös pukeutumisessa. Lisäksi mun mielestäni vaatteet ovat " vain" vaatteita. Pääasia, että ovat ehjiä, puhtaita ja kivannäköisiä.

Pitäiskö koko perhe sitten olla samaan tyyliin puettu? Niin, että vanhempienkin vaatteet matsaisivat lasten vaatteiden kanssa? Pitäiskö siskoksilla olla samanlainen hiustyyli, ja äidillä myös?

Stine:

Itse puen lapset samanlaisiin tai siis ainakin aina sävy sävyyn ja saman tyylisiin, eri tyyliset vaatteet ja riitelevät värit sisaruksilla tekee mut huonovointiseksi.

Vierailija
15/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kyllä mä voin ymmärtää, että joidenkin mielestä samoin puetut sisarukset ovat niin pirun lutuisia. Njoo. Mun mielestä se ei ole söpöä tai kivannäköistä.

" Itse puen lapset samanlaisiin tai siis ainakin aina sävy sävyyn ja saman tyylisiin, eri tyyliset vaatteet ja riitelevät värit sisaruksilla tekee mut huonovointiseksi." Wow. Vähästäpä sinä tulet huonovointiseksi! =D

Mä muistan, kun aikoinaan psykologian opettajani lukiossa puhui siitä, miten kaksosten vanhemmat yleensä tekevät juuri sen pahuksen virheen, että pukevat lapset samanlaisiin vaatteisiin. Lapsi elää sen minkä näkee ja kuulemma jos lapsi jatkuvasti näkee olevansa täysin identtinen vaateita myöten sisaruksensa kanssa, se heikentää terveen minäkuvan syntymistä ja oman yksilön tajuamista.

Kyllä mäkin pidän siitä, että lapsilla on nättejä vaatteita ym., mutta mun mielestä on taas hauskaa jos esim. pienemmällä tytöllä on joku prinsessamekko päällä ja isommalla ne kamalat räikeät samettihousut ja huppari. Mitäpä siitä? =) Jos vanhemmat ovat niin epävarmoja, että pelkäävät jos jonkinmoista kritiikkiä siitä, että lapset on puettu erityylisiin tai värisiin vaatteisiin (sori..on vain niin HUVITTAVA kommentti, että on pakko taas mainita), niin saavathan he vapaasti pönkittää omaa olemustaan pukemalla ihan koko perheen samantyylisiin vaatteisiin. Ai jestas kun varmasti kaikki ihailevat heidän tyylitajuaan joka puolella! Luultavasti jotkut saattavat jopa kateuksissaan tuijottaa ns. haavi auki. ;)

Joo..makuasioista ei voi kiistellä. Jokainen tekee niinkuin ikinä haluaa ja elää päätöstensä kanssa. Niinhän se loppujen lopuksi menee? =)

Hauskaa kevättä kaikille pukeutujille ja pukijoille! =)

t. poppis

Vierailija
16/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poppiupau:

Joo..makuasioista ei voi kiistellä. Jokainen tekee niinkuin ikinä haluaa ja elää päätöstensä kanssa. Niinhän se loppujen lopuksi menee? =)

Mä olen ihan toista mieltä kyllä, makuasiat on niitä harvoja juttuja joista VOI kiistellä, sanonnan vastaisesti. Faktoista EI voi kiistellä, mielipiteistä ja makuasioista VOI.

Tässä ketjussahan ensimmäinen kysyjä kysyi mielipiteitä, niin kai niitä silloin saa antaa? Vai onko tällä(kin) palstalla niin että asiasta saa olla vain yhtä mieltä, eikä kukaan saa tuntea kuin yhdenlaisia tunteita samasta asiasta? Tai ainakaan saa kertoa niitä.

Vierailija
17/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poppiupau:

Kyllä mäkin pidän siitä, että lapsilla on nättejä vaatteita ym., mutta mun mielestä on taas hauskaa jos esim. pienemmällä tytöllä on joku prinsessamekko päällä ja isommalla ne kamalat räikeät samettihousut ja huppari. Mitäpä siitä? =) Jos vanhemmat ovat niin epävarmoja, että pelkäävät jos jonkinmoista kritiikkiä siitä, että lapset on puettu erityylisiin tai värisiin vaatteisiin (sori..on vain niin HUVITTAVA kommentti, että on pakko taas mainita), niin saavathan he vapaasti pönkittää omaa olemustaan pukemalla ihan koko perheen samantyylisiin vaatteisiin. Ai jestas kun varmasti kaikki ihailevat heidän tyylitajuaan joka puolella! Luultavasti jotkut saattavat jopa kateuksissaan tuijottaa ns. haavi auki. ;)

t. poppis

Pakko vielä todeta että mun täytyy ihmetellä tätä tunteenpurkausta ihan todella. Onko sulle lasten pukeminen jotenkin herkkä paikka Poppis? Miksi ihmeessä vedät mielipidekysymykseen mukaan pelot, epävarmuudet, kritiikit, kateuden ja vielä oman olemuksen pönkityksen? Väkisinkin tulee mieleen että sulla on itsellä pelkoja, epävarmuutta ja kateuden tunteita tyylitajuisia ihmisiä kohtaan, kun tuolla tavalla paasaat tuntemattoman ihmisen mielipiteen jälkeen.

Vierailija
18/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä kieltänyt sun mielipiteen? =D

Sanotaan vaikka niin, että makuasioista on turha kiistellä. Juuri tämän takia..hih

Hyvää jatkoa vaan..=D

Vierailija
19/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut aiempia viestejä, joten jollain voi olla sama juttu:

Itsellä vasta yksi lapsi (1v), mutta minulla ja siskollani kun on ikäeroa 1,5 vuotta, niin olemme lähes aina lapsena kulkeneet samanlaisissa vaatteissa. Vanhempana tätä äidiltä kyselin, että miksi näin, ja yksinkertainen vastaus kuului: kateuden takia. Aina olisi kuitenkin pitänyt saada samanlaista kuin toisella oli :) Joten ehkä se ei aina ole edes äidin/isän mieltymys, minkä takia lapset samoihin puetaan, vaan lasten oma tahto :D

Saa nähdä, miten tulevaisuudessa käy, jos/kun lisää lapsia itsellekin siunaantuu.

Vierailija
20/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei onneksi tee huonovointiseksi sisarusten (täysin) samanlaiset vaatteet, vaikken niistä pidäkään, mutta omaan silmään pistää aika pahasti lasten kulahtaneet ja rikkinäiset vaatteet. Vähän häiritsee myös se, jos lapsi on puettu kaikkiin sateenkaaren väreihin (tyyliin punaista, sinistä, vihreää, keltaista...), mutta ymmärrän kyllä, ettei sillä ole joillekin vanhemmille mitään merkitystä, eikä se ole mielestäni kovin suuri " synti" ... Itse tykkään pukea omat lapseni sävy sävyyn niin, että tytön vaatteet ovat keskenään sävy sävyyn ja pojan vaatteet keskenään sävy sävyyn, mutta koska heillä on täysin erivärisiä vaatteita, en voisi heitä oikeastaan koskaan pukea keskenään sävy sävyyn =) Tytöllä on suurin osa vaaleanpunaista, pinkkiä, viininpunaista, punaista, valkoista ja vähän ruskeaa (housuja) ja vihreää ja pojalla vaaleansinistä (sopii pojalle parhaiten), beigeä, ruskeaa, muita sinisen sävyjä ja vihreää (suurin osa vaatteista).

Jos olisi kaksi tyttöä, heillä olisi varmaan samanväriset vaatteet vaatekaapissa, mutta ei missään nimessä koskaan samanlaiset vaatteet samaan aikaan päällä. Sama juttu kahden pojan kohdalla. Eri asia olisi sitten, jos toinen lapsi olisi vaalea ja toinen tumma, eikä heille kävisi ehkä ollenkaan samanväriset vaatteet, niin sitten ei olisi edes kaapissa ehkä samanvärisiä vaatteita.

Meillä saattaa kotona olla lapsilla vaatteet niin, että pojalla on collegehousut ja T-paita (yleensä on kotona noilla vaatteilla) ja tytöllä siitä huolimatta joku mekko päällä. Ei okseta mua =) Kun mennään kylään tai meille tulee vieraita (muitakin kuin esim. naapurin lapsia), puetaan molemmille lapsille siistimmät vaatteet päälle, mutta vaikka tytöllä ois tummansiniset farkut, voi pojalla hyvin olla beiget sammarit (pojalle ei itse asiassa tällä hetkellä edes ole farkkuja).