Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:pidätkö kun sisarukset puetaan samanlaisiin vaatteisiin?

31.03.2008 |

Onko naurettavaa vai suloista kun esim parin vuoden ikäerolla olevat veljekset tai siskokset puetaan aivan samanlaisiin vaatteisiin? Eli toistensa eri kokoisiksi kopioiksi?

Minusta se on ihan kivan näköistä, kun lapset ovat vielä pieniä (alle 6v). Ja sillälailla voisin myös pukea lapseni että ostan samanlaiset vaatteet, mutta eri värisinä: esim sama takki mutta toiselle sininen ja toiselle vihreänä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poppiupau:

) Jos vanhemmat ovat niin epävarmoja, että pelkäävät jos jonkinmoista kritiikkiä siitä, että lapset on puettu erityylisiin tai värisiin vaatteisiin (sori..on vain niin HUVITTAVA kommentti, että on pakko taas mainita), niin saavathan he vapaasti pönkittää omaa olemustaan pukemalla ihan koko perheen samantyylisiin vaatteisiin. Ai jestas kun varmasti kaikki ihailevat heidän tyylitajuaan joka puolella! Luultavasti jotkut saattavat jopa kateuksissaan tuijottaa ns. haavi auki. ;)

t. poppis

Et kieltänyt mielipidettäni, mutta arvostelit itsesi kanssa toisin ajattelevia todella rumasti, niin kuin ylläolevasta lainauksesta voi kuka vaan lukea.

Vierailija
22/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen omasta lapsuudesta, että musta oli ainakin jotenkin " hienoa" jos meillä oli joskus 2-v nuoremman veljen kanssa " samanlaiset" vaatteet. Äiti oli joskus tehny molemmille samasta kankaasta jotain kesävaatetta ainakin... Toisaalta, ehkäpä se siksi olikin niin kivaa, kun yleensä niin ei ollut :)

En kyllä näe pahanakaan, jos vaikka eri-ikäisilläkin lapsilla on esim. juhlissa samanmoiset vaatteet päällä, tai just jossain " massatapahtumissa" mitä joku kirjoitti.

Noista " sateenkaaren väreistä" , mulla on ystävä jonka lapsilla saattaa ihan hyvin olla tyyliin raidallinen paita ja ruudullinen liivihame siinä päällä... tai jotain vastaavaa, mikä mun silmään " riitelee" jo todella pahasti ;) Kuitenkin, tämä on ystäväni valinta ja ehkä hänen mielestään kiva, en ikinä sanoisi tästä hänelle mitään, enkä arvostele ystäviäni sen mukaan, mitä heillä on itsellä/ lapsilla päällä. Hyväksyn sen, että meillä on erilainen käsitys tyylistä, niin pukeutumisessa kuin myös kodin sisustuksessa ym.

Että kukin tyylillään, ja vaihtelu virkistää!

t. Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä niin kovasti haluat multa reagointia niin mä vastaan nyt kun on taas aikaa..=)

Mä ymmärsin sun ekasta viestistä, että vanhin lapsesi on 6-vuotias ja neljäs samaa sukupuolta oleva syntyy ensi kuussa. Ja että olet hankkinut kaikille jo samaa päällepantavaa. (" Mä tykkään ja puen omani lähes aina ainakin samanlaisiin muuten, ellen jopa väriä myöten samoihin

Kohta syntyy neljäs samaa sukupuolta ja olen kesäksi hankkinut jo jotain samoja juttuja kaikille neljälle :) . Meillä vanhin on kesällä 6 v. ja kuopuksen tarkoitus siis syntyä ensi kuussa." ) MINUN MIELESTÄ se, että puet niin eri ikäiset lapset samoihin vaatteisiin on aika naurettavaa. Tämä on siis vain MINUN MIELIPIDE. =) Puetko oikeasti 6-vuotiaan, vauvan ja kaksi siltä väliltä samoihin vaatteisiin? Älä hyvä ihminen! =)

" " Itse puen lapset samanlaisiin tai siis ainakin aina sävy sävyyn ja saman tyylisiin, eri tyyliset vaatteet ja riitelevät värit sisaruksilla tekee mut huonovointiseksi." Wow. Vähästäpä sinä tulet huonovointiseksi! =D " MINUN MIELESTÄ on todella hassua, että sinä, aikuinen nainen, tulet huonovointiseksi lasten vaatetuksesta (olkoon se minkälainen tahansa). =)

Ja jälleen sinä: " Pakko vielä todeta että mun täytyy ihmetellä tätä tunteenpurkausta ihan todella. Onko sulle lasten pukeminen jotenkin herkkä paikka Poppis? Miksi ihmeessä vedät mielipidekysymykseen mukaan pelot, epävarmuudet, kritiikit, kateuden ja vielä oman olemuksen pönkityksen? Väkisinkin tulee mieleen että sulla on itsellä pelkoja, epävarmuutta ja kateuden tunteita tyylitajuisia ihmisiä kohtaan, kun tuolla tavalla paasaat tuntemattoman ihmisen mielipiteen jälkeen."

Mikä tunteenpurkaus? Tai paasaus? Minä, kuten sinäkin, olen tuonut esille OMAN MIELIPITEENI asiasta ja toki kirjannut myös huvittuneisuuteni.

Ja vielä sinun viestisi: Stine - 04.04. 16:29

Poppikselle

poppiupau:

) Jos vanhemmat ovat niin epävarmoja, että pelkäävät jos jonkinmoista kritiikkiä siitä, että lapset on puettu erityylisiin tai värisiin vaatteisiin (sori..on vain niin HUVITTAVA kommentti, että on pakko taas mainita), niin saavathan he vapaasti pönkittää omaa olemustaan pukemalla ihan koko perheen samantyylisiin vaatteisiin. Ai jestas kun varmasti kaikki ihailevat heidän tyylitajuaan joka puolella! Luultavasti jotkut saattavat jopa kateuksissaan tuijottaa ns. haavi auki. ;)

t. poppis

Et kieltänyt mielipidettäni, mutta arvostelit itsesi kanssa toisin ajattelevia todella rumasti, niin kuin ylläolevasta lainauksesta voi kuka vaan lukea.

En arvostele toisin ajattelevia lainkaan. Uskon vilpittömästi siihen, että epävarmat ihmiset yrittävät lujittaa omaa egoaan lastensa kautta. Se, että sä räpätät mun kommentista noinkin paljon ainoastaan lujittaa sitä käsitystä, että sulla ei ole juuri lainkaan itsetuntoa ja haet jatkuvasti muiden ihmisten hyväksyntää. Sun suurin energia menee siihen, että jatkuvasti mietit mitä muut sinusta tai lapsistasi ajattelevat. Mulla on sulle neuvo: päästä jo irti. Ei ketään oikeasti kiinnosta. =) Vapaudu ja seiso ylpeänä omien mielipiteidesi takana. Ei sun tarvitse niille keneltäkään hakea oikeutusta. Ja mä sanon tämän kaikessa ystävyydessä! MIELIPIDE on aina oikea.

Sun viesteistä huokuu se, että pukeutuminen on sulle todella tärkeää ja pidät itseäsi hyvinkin tyylitietoisena. Näin olkoon, vaikka maailmassa on tärkeämpiäkin asioita. Älä silti tukahduta lapsiasi omilla ajattelutavoillasi.

Mun mielestä tärkeintä elämässä on osata nauraa itselleen. Mä nauran itselleni joka päivä-mä oon ihan hulvaton akka. =) Ei kukaan jaksa kantaa murheita ilman huumoria. =) Mun lapsesta (jos Luoja vielä suo niin lapsIsta) tulee ymmärtäväinen, fiksu, itsevarma ja suvaitsevainen ihminen. Siitä olen jo nyt varma ja ylpeä. Mutta voi hyvät hyssykät sentään. Saahan hassuille asioille nauraa? =)

Samanlaiset vaatteet kuuluvat MUN MIELESTÄ kouluun (jos on koulupuvut), töihin ja sirkukseen. Sen jälkeen kun oma persoona on niin vahva, että kestää samankaltaisuuden. =)

Tämä on siis minun mielipide. Sinusta varmaankin väärä. Arvaa mitä? Mua ei haittaa.. ;)

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

t. poppis

Vierailija
24/29 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pukea omia tyttäriäni samanlaisiin vaatteisiin. En ymmärrä miksi heidät pitäisi pukea toistensa kopioksi, kun eivät ole kaksosiakaan. Eli ajattelen että yleensä kaksoset voidaan pukea samanlaisiin vaatteisiin, mutta ei eri ikäiset samaa sukupuolta olevat sisarukset. Mutta jokaisellahan on omat mieltymykset =)

Vierailija
25/29 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pukisi lapsia täysin samoihin vaatteisiin, siis samat kengät, housut, paita, takki ja pipo, samaa väriä kaikki tyyni. Jotain samaa varmaan pukisin mielelläni, esim. samat paidat, ehkä eri väreillä, tai samat shortsit eri paidoilla. Mutta samaa tyyliä varmasti pukisin samalla kertaa, minullakin jotenkin " särkee silmää" jos yhdellä on retroa, toisella romanttista ja kolmas kulkee hippinä. Tämä ei kyllä ainakaan minun tapauksessa liity mitenkään epävarmuuteen tai egon pönkittämiseen (kuten eräs hieman erikoisesti itseään ilmaiseva aiemmin yleisteli...) vaan ihan omaan estetiikan tajuuni ja makuuni. Sopii meillä kotonakin kaikkien huoneiden sisustus toisiinsa, kuten tykkään, että minun ja miehen pukeutuminenkin on tyylillisesti " linjassa" . Miellyttää ja ilahduttaa minua, ihan yksi lysti mitä joku muu ajattelee. En kuitenkaan katso pahasti jos jonkun jälkikasvu on väriä myöten samoissa vermeissä, AINA parempi se kuin rikkinäiset ja likaiset, minustakin :)

Vierailija
26/29 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4-vuotiaat kaksoset, enkä ikinä pukisi heitä yhtaikaa samanlaisiin vaatteisiin. Vähintään värin pitää olla eri.

Joku sanoi, että kaksosten kohdalla ymmärtää samanlaisiin vaatteisiin pukemisen. Kaksosten äitinä tämä taas on minulle ehdoton ei - lapsia tulee muutenkin kohdeltua aivan liikaa " yhtenä kokonaisuutena" .

Vihdoin ovat mummit ja kummitkin oppineet sen, ettei kannata identtisiä vaatteita meille tuoda, ne eivät kuitenkaan ole tytöillä yhtaikaa päällä.

Vierailija
27/29 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että lapsilla olis aina samanlaiset vaatteet mutta joskus on kiva laittaa samojakin. Mulla kaksi tyttöä 1,5v ja 4v ja samanlaisia vaatteita löytyy vähän. Yhdet paidat ja mekko sekä samasta Marimekon kankaasta erilaiset mekot. En ole kauheesti ostellut kakkoselle vaatetta vaan on perinyt esikoisen vanhat. Jos ostan jotain erityistä niin yritän löytää samanlaiset tai samantapaiset (esim. juhlamekot), tosin aika vaikea löytää koska lapset ovat niin eri kokoisia. Monissa kaupoissa on omat mallistonsa pienille ja isoille.

En väitä että se on jotenkin erityisen tärkeää, mutta mielestäni se on nättiä eikä yhtään tee lapsistani toistensa kopioita ts. uhkaa jotenkin heidän yksilöllisyyttään.

Vierailija
28/29 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isosiskoni kertoi kerran miten häntä harmitti lapsena, kun meille ostettiin melkein aina samanlaiset juhlamekot. Hän oli vähän pullukka eikä mekko koskaan näyttänyt hänen päällään samalta kuin minun, 4 vuotta nuoremman rimppakintun päällä. Isompana siskoni tajusikin tämän, kun minulle asia oli ihan sama - tuskin koskaan ajattelinkaan koko asiaa.

Siksi ajattelen, että vaikka onkin ihan söpöä kun sisaruksilla on silloin tällöin samanlaiset tai yhteensopivat vaatteet näin pienenä, alle kouluikäisenä (meillä tytöt vajaan kahden vuoden ikäerolla), täytyy tarkkaan kuulostella miten lapset itse myöhemmin kokevat samanlaiset vaatteet ja tietysti katsoa, mikä kenellekin parhaiten sopii.

Meillä tosiaan sisaruskateutta on nyt sen verran, että jos ostan toiselle jotakin oikein sievää, melkeinpä toisellekin on tuotava se sama. Ei onneksi tarvitse olla samaa väriä. Siinä ei kyllä paljon paina käsitykset tyylitajuista tms. hömpötykset. Kunhan arjessa selvitään ilman sen kummempia tappeluita tai traumoja ; ) Ylipäätään lasten pukeutuminen on minulle hyvin vähän tunteita nostattava asia. Kunhan ovat ehjissä ja puhtaissa sekä tilanteeseen sopivissa vaatteissa riittää mulle.

Tosin lapset hyväksyvät ihan mukisematta myös sen, ettei kaikkia ns. perusvaatteita ole millään samanlaisia molemmille. En todellakaan jaksa metsästää isommalle toista samanlaista paitaa pieneksi jääneen ja pikkusiskolle periytyneen tilalle. Käytännön syistäkin vaatteet ovat siis välillä eri ja välillä osin samat. Ulkovaatteita meillä ei ole samanlaisia yhtään, mutta sekin on käytännön sanelema juttu, ei mikään periaate.

Taas kerran huomaan tästä keskustelusta, että ne joilla asia ei vielä itsellään ole ajankohtainen, kommentoivat kaikkein jyrkimmin (esim. 1 lapsi tai lapset eri sukupuolta). Itsekin tosiaan olisin varmaan voinut vannoa ennen toisen lapsen syntymää, ettei samoja vaatteita tule, mutta niinpä vain elämä yllätti tässäkin asiassa.

Vierailija
29/29 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt 5v ja 1v, ja 5v on ihan innoissaan kun ostin heille samanlaiset trikoiset kesämekot. Muita samanlaisia vaatteita ei juuri ole, joten on meillä " erikoistapaus" . Mutta tämä siis lähti tytön omasta halusta. Ostin heille aikaisemmin sukkahousuja ja 5v olisi halunnut myös samanväriset kuin pikkusisko (ruskeat, on ollut hänelle aikaisemmin ällötysväri...) ja muutenkin kaikki samanlainen kiinnostaa.

Todennäköisesti isompana ei enää halua kulkea pikkusiskon kanssa samanlaisissa vaatteissa, joten ajattelin nyt viime hetkillä kokeilla :)

Ja tietysti kuntelemme pikkusiskoakin kun hän osaa ilmaista omat toiveensa.

Meillä myös poika 3v, ja kieltämättä itse pidän kun lapsilla on yhteensointuvat vaatteet. Tapahtuu vain valitettavan harvoin... Ja meillä myös löytyy välillä lasten päältä aika kummallisiakin yhdistelmiä, yleensä ovat lasten itsensä valitsemia " lempivaatteita" . " Tyylikkyys" ei ole minulle niin tärkeää, että viitsisin arkipukeutumisessa kovin kovasti lasteni kanssa kiistellä makuasioista... :)