Pakko purkaa...kummius juttuja
Kun mulla kummitytön äiti sai mahtavan hepulin, sulki puhelimen korvaani ja ilmoitti myöhemmin tekstiviestillä että ei halua minun olevan enää yhteydessä. Ja tämä kaikki siitä hyvästä, että soitti minulle ja keroi kummityttöni (1½v) lahjatoiveen. Ja kun ilmoitin, että olen erittäin pahoillani mutta moiseen ei ole mulla varaa, ja ajattelin muutenkin laittaa lahjan vähän jälkikäteen rahallisen tilanteen takia.
Tytön äiti huusi mulle puhelimessa, ja sanoi kuinka vastuuton kummi olen (kun en synttäreinäkään ostanut toivelahjaa) jne.
Taustana se, että meillä on omiakin lapsia viisi, plus sitten 4 kummilasta, ja kaikki kummilapset saavat tänäjouluna lahjat jälkeenpäin, koska rahatilanne on niin huono. Saadaan hädin tuskin omille lahjat hankittua.
Tähänkö tää maailma on menny, että kummius on pelkkä lahjanostajan titteli. Ja huomautan, että tämä ilmoitettu toivelahja olisi maksanut 140 euroa!!! sen hintaluokan lahjoja en ole koskaan edes omille lapsille ostanut, enkä itse saanut. Joten mielestäni jo aika kohtuuton toivekkin (jota lapsi nyt ei edes itse osaa toivoa). No, mutta äiti uhkasi purkaa kummiuden, joten eipä tässä enää tartte varmaan tytölle edes halvempaa lahjaa miettiä:(
Kommentit (23)
Alkaa ahdistaa ihmisten ahneus. Siis oikeasti, halutaanko kummeista vaan lahja-automaatteja. Kannattais sitten kummiksi pyytäessä jo sanoa, että me sitten odotetaan, että lahjat on vähintään 100e:(
Eikö lahja voisi olla aineetonkin? Sitä, että antaisi aikaa kummilapselle. Tai veisi luistelemaan, leffaan, luontoretkelle, uimaan...jotain missä viettää aikaa yhdessä.
Ja muuten, miksi lahjojen pitäisi aina olla uusia? Kirppareilta löytyy aivan ihania juttuja. Oma lapseni sai viime vuonna hienon paloauton kummiltaan. Se oli kirpparilöytö, ja aivan äärettömän mieleinen.
akateeminen pariskunta, joka tienaa hyvin. Ei edes lapsia. Silti ruikuttavat, että ei ole varaa. Kertovat maksavansa kämppäänsä. Oma valintansa siis heidän muka-köyhyytensä. Ärsyttää.