Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain opettajan sijaisuutta ja sain sen, olin hämmästynyt

Vierailija
31.03.2008 |

koska olen koulutukseltani perushoitaja, olen kyl avoimessa korkeakoulussa suorittanut pari opintoa pedagogisia opintoja.

Valtava pula opettajista, täytyy nyt ihan oikeasti paneutua tokaluokan oppimisasioihin, sijaisuus alkaa huhtikuun 14. Odottakaa Espoo täältä tullaan....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla sinua kohtaan, mutta kyllä kauhistuttaisi jos omalle lapselle tulisi joku pystymetsästä reväisty (lue: kouluttamaton + kokematon) opettamaan :(

Vierailija
2/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukankin kynnelle kykenevä saa sijaisuuksia. Kuten nyt esimerkiksi se Suomen huippumalli-ehdokas, joka opettaa uskontoa lukiossa :-// Minulla taitaa olla hiukan liian kova itsekritiikki, kun en tohdi tälä koulutuksella hakea sijaisuuksia (yo-merkonomi, lähes HuK)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä kevätretkiä, harjoituttaa kevätjuhlia yms., joissa elämänkokemuksesta on varmaan hyötyä eikä puuttuva tieteellinen ymmärrys haittaa. Eli hommina työläitä juttuja, mutta eivät ehkä vaadi juuri tokaluokan oppisisältöjen tuntemusta vaan enemmänkin ahkeruutta ja maalaisjärkeä. Ehkä valitsivat sut juuri siksi, että vaikutit pystyvältä, käytännölliseltä aikuiselta jos vaihtoehtona vaikkapa opintojensa alkumetreillä olevia nuoria.

sulla on varmaan opettajakokemusta kuitenkin jo? Tai muuten jotain ohjaamiskokemusta esim. harrastuksista? Tämmöiset asiat voivat painaa lyhyissä sijaisuuksissa, jos ja kun päteviä ei ole ollut näin lyhyeen sijaisuuteen tarjolla.

Vierailija
4/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko parempi, että lapset olisivat keskenään luokassa, jossa naapuriluokan ope kävisi välillä tarkistamassa, ettei ole tullut ruumiita?

Vierailija
5/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on abiturientti, niin sehän jo riittää.

Mun omalla lapsellani on ollut koulu-uransa aikana (on 2. lk:lla) tosi monta sijaista. Oma ope on tosi usein sairauslomalla. Varmaan pitkäaikaiseen sijaisuuteen, siis useamman kuukauden sijauuteen löytyisikin ehkä joku vähän pätevämpi, mutta muutaman päivän-parin viikon sijaisuuteen käy ihan kuka vaan.

Ja oikeasti lapseni ope on kahden vuoden aikana ollut poissa varmaan 40 kertaa, niin ei montaa kertaa ole samaa sijaista ollut.

Tosi ikävä juttu.

Vierailija
6/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siis kannattaisi sen oman lapsen opettajan kohdallakin miettiä, mikä onni on, että lastasi opettaa pätevä opettaja, eikä kuka tahansa. Tuntuu, ettei näille mammoillekaan mikään kelpaa, haukutaan pätevää ja kun ei ole pätevä, haukutaan sitäkin. Ei ihme, että pätevät opettajat hakeutuvat muihin tehtäviin, jos vain suinkin pääsevät, eihän nykyvanhempia jaksa kukaan noilla palkoilla kuunnella. Tästä seikasta nimittäin johtuu tulevaisuudessa opettajapula ja silloin joudutaan palkaamaan se, joka saadaan, eli vaikkapa perushoitaja. Vai haluaisitko sinä, että kun menet vaikkapa lääkäriin, siellä olisikin sinua vastassa opettaja, joka ei tietäisi sairauksista tuon taivaallista?

Vierailija
7/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä uskon pystyväni eka- ja tokaluokkalaisia opettamaan siinä missä joku abiturienttikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi