Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. salaatti kolmekymppisille!

31.03.2008 |

Sanokaas minkä salaatin teen kolmanneksi juhliin? Tarjoiluna lihapullat, nakit, kanasalaatti (majoneesipohjainen), fetasalaatti, patonki, coctailpiirakat ja savulohi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jonkun mahdollisimman helpon kuten tomaatti-sipulisalaatti on tosi hyvää ja toimii aina :)

Vierailija
2/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä teksin kolmanneksi jonkun perunasalaatin. En tarkoita nyt sellaista kaupan majoneesikastikkeella vaan jonkun öljykastikkeella olevan, sekaan esim. kapriksia, aurinkokuivattuja tomaatteja, oliivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi salaattia ei vielä riitä, niin tekisin itse riisi-tonnikalasalaatin. Currypohjainen kermaviili, kananmunaa, ananasta ja cashew-pähkinöitä. Tuoretta tilliä ja loraus sitruunaa. :D

Vierailija
4/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin eläinpainotteiseilta nimittäin kuulostaa tuo valikoima ja tonnikalasalaatti ei tilannetta korjaisi kasvissyöjän kannalta... Miltäs kuulostaisi:

vihreää salaattia (esim. tammenlehti) suikaleina

vihreitä viinirypäleitä puolikkaina ilman kiviä

kurkkua pieninä kuutioina

mantelirouhetta

sinihomejuustoa (esim. aura-muru)

kastikkeeksi loraus oliiviöjyä ja hieman puristettua sitruunaa

Jos et laita fetasalaattiin tomaattia, jolle tosi moni on allerginen, voisi kolmas salaatti olla vuorotellen mozzarellan ja tomaatin viipaleita, päälle tuoretta basilikaa suikaleina, oliiviöljyä ja vähän mustapippuria.

Tai sitten hyvä vaihtoehto, kun allergisia ja erilaisia ruokavalioita noudattavia (esim. just kasvissyöjät, raskaana olevat naiset, dieetillä olijat, uskonnollisesti rajoitetut......) on niin paljon, että pilkot pienempiin kippoihin kaikkia mahdollisia salaattiaineksia ja sitten itse kukin saa valita mitä haluaa? Minulla kipoista löytyisi esimerkiksi:

salaatinlehtiä (montaa eri lajia ja väriä revittynä)

tomaattikuutioita

kurkun paloja

paprikan paloja

porkkanaa pieninä paloina

kukkakaalia pieniä paloina

oliiveita

punasipulirenkaita

kaprista

marinoituja valkosipuleita

marinoitua artisokkaa

pähkinä- tai mantelirouhetta

fetaa

sinihomejuustoa

raejuustoa

krutonkeja

Lisäksi valittavaksi pari valmiiksi sekoitettua salaatinkastiketta, oliiviöljy ja viinietikka pulloissa sekä mustapippuria rouhittavaksi ja yrttejä sirottimessa (kuivat) tai kipossa (tuoreet) makua antamaan. Jos haluaa tarjota eläinten syöntiä vaihtoehtona, miksei kippoihin lisäksi esim. savulohta, katkarapua, rapeata pekonia ja/tai paahtopaistia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme